Урок. Драматичний твір на тему народної казки «Кирило Кожум’яка»

Про матеріал

Під час уроку використовуються інноваційні технології - інтерактивний плакат та тест, що робить урок нестандартним, пізнавальним, цікавим; сприяє розвитку предметною, загальнокультурної компетентності тощо.

Перегляд файлу

Урок № 38

Тема. Драматичний твір на тему народної  казки «Кирило Кожумяка»

Мета:

навчальна: ознайомити з драмою-казкою О.Олеся; розглянути своєрідність побудови драматичного твору;

розвивальна: розвивати навички виразного читання за ролями; удосконалювати комунікативні вміння висловлювати власні судження з приводу прочитаного;

виховна: виховувати повагу до історичного минулого українського народу, повагу до мужніх наших пращурів.

Тип уроку: засвоєння нових знань

Обладнання та унаочнення: програмне забезпечення для перегляду інтерактивного плакату, виконання інтерактивного тесту, підручник, портрет О.Олеся, аудіозапис казки «Кирило Кожум’яка», аудіозапис «Богатирської» симфонії А.Бородина, відео ролик  «Турнір стронгмену в Маріуполі».

Методи і прийоми: евристична бесіда, індивідуальна робота (тест), виразне читання, словникова робота

Міжпредметні зв’язки: кіномистецтво

Х і д   у р о к у

І. Організаційний етап. Емоційне налаштування  на урок

Слово вчителя

Добру казку я пам'ятаю з дитинства,

Хочу, щоб казку послухали і ви,

Нехай підкрадеться до самого серця

І зародиться в ньому зерно доброти.

ІІ. Мотивація навчальної діяльності. Оголошення теми, мети та завдань уроку

ІІІ. Актуалізація опорних знань учнів

  1. Перевірка домашнього завдання

Зачитування  учнями пунктів духовного заповіту нащадкам. Доповнення і впорядковування записів у зошитах.

  1. Індивідуальна робота

Тестування за змістом прочитаного (за твором «Ярослав Мудрий»)

Інтерактивний тест https://drive.google.com/file/d/0BwxgpG-xb4B1enVpanZ5WmxBUU0/view?usp=sharing

  1. Бесіда
  • Скажіть, що таке казка?
  • Які бувають казки?
  • Які казки ви пам’ятаєте з попередніх  класів?
  • Назвіть ознаки казки.

ІV. Сприйняття і засвоєння навчального матеріалу

Вчителем використовується інтерактивний плакат

https://www.thinglink.com/scene/970649900427509761

План роботи

  1. Прослуховування аудіо казки «Кирило Кожум’яка».

Коментар вчителя

Це одна з найпопулярніших змієборчих казок. Обробка казки наявна в «Повісті минулих літ», де під 992 роком описується бій Кожумяки з велетнем-печеніжином у Переяславі. Там героя звуть Усмошвець (усло – шкіра), тільки дія перенесена з Києва в Переялав і оповіть ведеться як реальна. І там, і тут герой – людина з надзвичайною силою.

Завдання: доведіть, що ви прослухали казку.

  1. Бесіда.
  • Яких билинних богатирів ви знаєте?
  • Чи можете назвати сучасних богатирів?
  • Чи подібні вони до билинних?

 

  1. Музична пауза  (прослуховування «Богатирської» симфонії А.Бородина).  (2хвилини)

 

  1. Перегляд відео ролику  «Турнір стронгмену в Маріуполі». (2 хвилини)

 

  1. Лекційний матеріал – особливості побудови драматичного твору (запис літературознавчих термінів в зошити).
  2. Перегляд уривка  мультфільму  «Кирило Кожум’яка». (2 хвилини)

 

  1. Виразне читання за ролями 1-2 частин твору.

 

  1. Словникова робота.

Поясніть значення слів «орда», «єдваб», «чоло», «лицар», «джура»

Орда – вороги-загарбники;

Єдваб – скатертина з коштовної тканини;

Чоло – лоб;

Лицар – воїн;

Джура – служник.

 

  1.  Обмін враженнями щодо прочитаного, бесіда за змістом твору.
  • - Яка тема твору?
  • - Назвіть головних і другорядних персонажів.
  • - Яким зображений народ?
  • - Чи сподобався вам твір? Чим саме?

V.  Підведення підсумків уроку. Рефлексія

Заповніть діаграму Ейлера-Венна (Додаток 1)

VІ.  Домашнє завдання. Інструктаж

  1. Прочитати 3-4 картини драми-казки «Кирило Кожум’яка».
  2. Виконати письмово завдання 11 на сторінці 194.
  3. Намалювати ілюстрації до твору.

 

 

 

 

 

 

 

Додаток 1

Діаграма Ейлера-Венна

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
29 червня 2018
Переглядів
1494
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку