Під час уроку використовуються інноваційні технології - інтерактивний плакат та тест, що робить урок нестандартним, пізнавальним, цікавим; сприяє розвитку предметною, загальнокультурної компетентності тощо.
Урок № 38
Тема. Драматичний твір на тему народної казки «Кирило Кожум’яка»
Мета:
навчальна: ознайомити з драмою-казкою О.Олеся; розглянути своєрідність побудови драматичного твору;
розвивальна: розвивати навички виразного читання за ролями; удосконалювати комунікативні вміння висловлювати власні судження з приводу прочитаного;
виховна: виховувати повагу до історичного минулого українського народу, повагу до мужніх наших пращурів.
Тип уроку: засвоєння нових знань
Обладнання та унаочнення: програмне забезпечення для перегляду інтерактивного плакату, виконання інтерактивного тесту, підручник, портрет О.Олеся, аудіозапис казки «Кирило Кожум’яка», аудіозапис «Богатирської» симфонії А.Бородина, відео ролик «Турнір стронгмену в Маріуполі».
Методи і прийоми: евристична бесіда, індивідуальна робота (тест), виразне читання, словникова робота
Міжпредметні зв’язки: кіномистецтво
Х і д у р о к у
І. Організаційний етап. Емоційне налаштування на урок
Слово вчителя
Добру казку я пам'ятаю з дитинства,
Хочу, щоб казку послухали і ви,
Нехай підкрадеться до самого серця
І зародиться в ньому зерно доброти.
ІІ. Мотивація навчальної діяльності. Оголошення теми, мети та завдань уроку
ІІІ. Актуалізація опорних знань учнів
Зачитування учнями пунктів духовного заповіту нащадкам. Доповнення і впорядковування записів у зошитах.
Тестування за змістом прочитаного (за твором «Ярослав Мудрий»)
Інтерактивний тест https://drive.google.com/file/d/0BwxgpG-xb4B1enVpanZ5WmxBUU0/view?usp=sharing
ІV. Сприйняття і засвоєння навчального матеріалу
Вчителем використовується інтерактивний плакат
https://www.thinglink.com/scene/970649900427509761
План роботи
Коментар вчителя
Це одна з найпопулярніших змієборчих казок. Обробка казки наявна в «Повісті минулих літ», де під 992 роком описується бій Кожум’яки з велетнем-печеніжином у Переяславі. Там героя звуть Усмошвець (усло – шкіра), тільки дія перенесена з Києва в Переялав і оповіть ведеться як реальна. І там, і тут герой – людина з надзвичайною силою.
Завдання: доведіть, що ви прослухали казку.
Поясніть значення слів «орда», «єдваб», «чоло», «лицар», «джура»
Орда – вороги-загарбники;
Єдваб – скатертина з коштовної тканини;
Чоло – лоб;
Лицар – воїн;
Джура – служник.
V. Підведення підсумків уроку. Рефлексія
Заповніть діаграму Ейлера-Венна (Додаток 1)
VІ. Домашнє завдання. Інструктаж
Додаток 1
Діаграма Ейлера-Венна