Урок. Драматичний твір на тему народної казки «Кирило Кожум’яка» О.Олеся

Про матеріал

Урок побудований у формі гри. Використано такі ігрові прийоми: навчальні ігри ("Шукачі", "Уважний читач", "Три слова"), розгадування кросворда, надання відповідей на запитання вікторини.

Перегляд файлу

Урок № 39

Тема. Драматичний твір на тему народної казки «Кирило Кожумяка»
           О.Олеся

Мета:

навчальна: продовжити знайомство з твором О.Олеся, ознайомити з поняттям «гіпербола»; навчити знаходити гіперболу в творі;

розвивальна: розвивати навички  роботи  з текстом, коментування тексту, характеристики героїв; логічне мислення;

виховна: виховувати інтерес до творчості О.Олеся, поважне ставлення один до одного.

Тип уроку: комбінований

Обладнання та унаочнення: портрет О.Олеся, текст твору «Кирило Кожумяка», малюнки до твору, картки з завданнями, кросворд

Форма уроку: урок-гра

Методи і прийоми: розгадування кросворда, навчальні ігри («Уважний читач», «Три слова», «Шукачі»), вікторина, робота в парах, «мозковий штурм».

Очікувані результати:

Учні знають:

  • розуміють зміст тексту твору;
  • уміють виразно читати за ролями, переказувати, коментувати;
  • надають характеристику героям;
  • пояснюють термін «гіпербола».

Учні вміють:

  • працювати з текстом твору;
  • знаходити в тексті гіперболу;
  • уважно вислухати один одного.

Х і д   у р о к у

І. Організаційний момент. Емоційне налаштування на роботу

Поетичне вітання

Добрий день, добрий час!

Як я рада бачити вас.

Один на одного подивилися

І тихесенько за парти всілися.

Налаштувались на урок,

Бо продзвенів щойно дзвінок.

ІІ. Мотивація навчальної діяльності. Оголошення теми, мети уроку

Вступне слово вчителя

Дуже часто в казках, легендах ми зустрічаємо героїв надзвичайної сили, сміливості, розуму й передбачливості. Як ви гадаєте, чому народ, письменники вдаються до таких перебільшень? Напевно, щоб уславити, звеличити своїх улюбленців. Коли ж ідеться про ворогів, то перемога сильних противників удвічі цінніша. Тож сьогодні на уроці ми продовжимо знайомство з драмою-казкою «Кирило Кожум’яка» і поговоримо про такий художній засіб, як гіпербола, навчимося знаходити гіперболу в тексті та перевіримо, наскільки добре ви знаєте твір.

ІІІ. Актуалізація мотиваційних резервів учнів

  1. Розгадування кросворда (Додаток 1)
  2. Перегляд малюнків до твору, обґрунтоване коментування учнями власного  вибору.

ІV. Перевірка домашнього завдання

  1. Переказування 3-4 картини драми-казки.
  2. Заслуховування  учнівських  заголовків до кожної картини твору «Кирило Кожум’яка» (завдання 11 на сторінці  194).

V. Засвоєння нових знань та формування вмінь і навичок

1.  Робота з літературознавчим словничком

Гіпербола – це художній прийом, який полягає в перебільшенні рис людини, предмета чи явища, з метою надання зображуваному виняткової виразності.

Гіпербола – улюблений засіб народної мудрості, наприклад: Щира праця гори верне ( приказка).

    Цей прийом використаний і в драмі-казці «Кирило Кожум’яка».

2. Фізкультхвилинка

Працювати перестали

І тепер всі дружно встали.

Будемо відпочивати,

Нумо, вправу починати!

Руки вгору, руки вниз

І легесенько пригнись.

Покрутились, повертілись,

На хвилинку зупинились.

Пострибали, пострибали,

Раз — присіли, другий — встали.

Всі за парти посідали.

  1. Навчальні ігри

Гра «Шукачі»

Знайдіть приклади гіперболи в п’єсі-казці О. Олеся.

(Сила Микити Кожум’яки, сила Змія, двобій між ними)

Приклади: «Вже з трьох літ боров мене», «раз колись коня мій син перекинув через тин», « їхні руки з криці куті, і, як звірі, в гніві люті» тощо.

Вікторина

  1. Назвіть головних героїв.
  2. Кого віднесемо до другорядних героїв?
  3. Хто з героїв представляє світ реальний, а хто фантастичний?
  4. Яким є авторське ставлення до героїв казки?

 

Гра « Уважний читач»

Робота з картками на встановлення відповідності (Додаток 2).

Гра «Три слова»

Робота в парах

В трьох словах прикметниках надати характеристику героїв.

1 пара – характеристика Микити;

2 пара – характеристика Князя і Князівни;

3 пара – характеристика Змія;

Орієнтовні відповіді:

Микита – сильний, хоробрий, вередливий;

Князь і Князівна – люблячі ( батьки), печальні, розгублені.

Змій – жорстокий, підступний, дужий.

VІ. Підведення підсумків уроку. Рефлексія

Інтерактивна вправа «Мозковий штурм»

Визначте, як історичне минуле, зображене в драмі-казці, може бути пов’язане з сучасністю.

Орієнтовні відповіді:

  • Під час війни серед народу, здебільшого спостерігача, завжди знаходились справжні герої.
  • Тільки маючи громадян-патріотів держава буде процвітати.
  • Нині актуальним є слова з твору «Не хочеш битися – будеш коритися».

VІІ. Домашнє завдання. Інструктаж

  1. Ознайомитися з біографією Зірки Мензатюк.
  2. Прочитати 1-5 розділи твору «Таємниця козацької шаблі»

 

 

 

 

 

 

Додаток 1

Кросворд «Літературознавчий»

Додаток 2

Робота з картками

Встановіть відповідність

Дійова особа

 

Слова

  1. Микита

 

  1. Батько

 

 

  1. Князь

 

 

    4.  Дівчина

А.  Нехай страшні народні муки,-

      А ще страшніш народний гнів.

Б.  Мовчи… бо й стіни мають вуха!..

     І що, коли нас Змій підслухав, -

     Удвох загинем в одну мить!

В.  Все зроблю, сивенький мій,

     Тільки б завтра був двобій!

Г.  Я мовчу… Не хочеш битись,-

     Будем Змієві коритись.

Д.  Ходять, лазять, заважають,

      Від роботи одривають,

      Хоч покинь та з двору йди…

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
29 червня 2018
Переглядів
5874
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку