Урок побудований у формі гри. Використано такі ігрові прийоми: навчальні ігри ("Шукачі", "Уважний читач", "Три слова"), розгадування кросворда, надання відповідей на запитання вікторини.
Урок № 39
Тема. Драматичний твір на тему народної казки «Кирило Кожум’яка»
О.Олеся
Мета:
навчальна: продовжити знайомство з твором О.Олеся, ознайомити з поняттям «гіпербола»; навчити знаходити гіперболу в творі;
розвивальна: розвивати навички роботи з текстом, коментування тексту, характеристики героїв; логічне мислення;
виховна: виховувати інтерес до творчості О.Олеся, поважне ставлення один до одного.
Тип уроку: комбінований
Обладнання та унаочнення: портрет О.Олеся, текст твору «Кирило Кожум’яка», малюнки до твору, картки з завданнями, кросворд
Форма уроку: урок-гра
Методи і прийоми: розгадування кросворда, навчальні ігри («Уважний читач», «Три слова», «Шукачі»), вікторина, робота в парах, «мозковий штурм».
Очікувані результати:
Учні знають:
Учні вміють:
Х і д у р о к у
І. Організаційний момент. Емоційне налаштування на роботу
Поетичне вітання
Добрий день, добрий час!
Як я рада бачити вас.
Один на одного подивилися
І тихесенько за парти всілися.
Налаштувались на урок,
Бо продзвенів щойно дзвінок.
ІІ. Мотивація навчальної діяльності. Оголошення теми, мети уроку
Вступне слово вчителя
Дуже часто в казках, легендах ми зустрічаємо героїв надзвичайної сили, сміливості, розуму й передбачливості. Як ви гадаєте, чому народ, письменники вдаються до таких перебільшень? Напевно, щоб уславити, звеличити своїх улюбленців. Коли ж ідеться про ворогів, то перемога сильних противників удвічі цінніша. Тож сьогодні на уроці ми продовжимо знайомство з драмою-казкою «Кирило Кожум’яка» і поговоримо про такий художній засіб, як гіпербола, навчимося знаходити гіперболу в тексті та перевіримо, наскільки добре ви знаєте твір.
ІІІ. Актуалізація мотиваційних резервів учнів
ІV. Перевірка домашнього завдання
V. Засвоєння нових знань та формування вмінь і навичок
1. Робота з літературознавчим словничком
Гіпербола – це художній прийом, який полягає в перебільшенні рис людини, предмета чи явища, з метою надання зображуваному виняткової виразності.
Гіпербола – улюблений засіб народної мудрості, наприклад: Щира праця гори верне ( приказка).
Цей прийом використаний і в драмі-казці «Кирило Кожум’яка».
2. Фізкультхвилинка
Працювати перестали
І тепер всі дружно встали.
Будемо відпочивати,
Нумо, вправу починати!
Руки вгору, руки вниз
І легесенько пригнись.
Покрутились, повертілись,
На хвилинку зупинились.
Пострибали, пострибали,
Раз — присіли, другий — встали.
Всі за парти посідали.
Гра «Шукачі»
Знайдіть приклади гіперболи в п’єсі-казці О. Олеся.
(Сила Микити Кожум’яки, сила Змія, двобій між ними)
Приклади: «Вже з трьох літ боров мене», «раз колись коня мій син перекинув через тин», « їхні руки з криці куті, і, як звірі, в гніві люті» тощо.
Вікторина
Гра « Уважний читач»
Робота з картками на встановлення відповідності (Додаток 2).
Гра «Три слова»
Робота в парах
В трьох словах прикметниках надати характеристику героїв.
1 пара – характеристика Микити;
2 пара – характеристика Князя і Князівни;
3 пара – характеристика Змія;
Орієнтовні відповіді:
Микита – сильний, хоробрий, вередливий;
Князь і Князівна – люблячі ( батьки), печальні, розгублені.
Змій – жорстокий, підступний, дужий.
VІ. Підведення підсумків уроку. Рефлексія
Інтерактивна вправа «Мозковий штурм»
Визначте, як історичне минуле, зображене в драмі-казці, може бути пов’язане з сучасністю.
Орієнтовні відповіді:
VІІ. Домашнє завдання. Інструктаж
Додаток 1
Кросворд «Літературознавчий»
Додаток 2
Робота з картками
Встановіть відповідність
Дійова особа
|
Слова |
4. Дівчина |
А. Нехай страшні народні муки,- А ще страшніш народний гнів. Б. Мовчи… бо й стіни мають вуха!.. І що, коли нас Змій підслухав, - Удвох загинем в одну мить! В. Все зроблю, сивенький мій, Тільки б завтра був двобій! Г. Я мовчу… Не хочеш битись,- Будем Змієві коритись. Д. Ходять, лазять, заважають, Від роботи одривають, Хоч покинь та з двору йди…
|