Урок " Дружба — найдорожчий скарб. Якоб і Вільгельм Грімм «Бременські музиканти» (скорочено)"

Про матеріал

Справжній друг — подарунок долі та найбільша удача в житті. Нестримний сміх, захоплюючі історії, сокровенні таємниці й лише вам зрозумілі словечка — з другом завжди є про що поговорити, кого згадати і чим розважитись. Щирий друг — то найцінніший скарб.

Перегляд файлу

Дружба — найдорожчий скарб. Якоб і Вільгельм Грімм «Бременські музиканти» (скорочено)

 

Мета: ознайомити учнів з казкою братів Грімм «Бременські музиканти»; вчити визначати послідовність дій у творі; розвивати навички швидкого правильного читання, увагу; виховувати товариськість.

 

Хід уроку

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

II. МОВЛЕННЄВА РОЗМИНКА

 1. Читайте виразно. Запам'ятовуйте!

  Півень півневі співав:

  «Я сьогодні рано встав!»

  Потім вилетів на пліт —

  Заспівав на цілий світ:

  «Я співати так люблю,

  Що ніколи не просплю!»

      Г. Чубач

 

IІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ УЧНІВ

 

— Сьогодні казка запрошує нас у самий центр Європи, де на берегах річок Ельби та Рейну розташувалася відома своїми мальовничими краєвидами Німеччина. Місто Бремен зустріне нас скульптурами великих і маленьких віслюків. (Демонстрування краєвидів Німеччини, Бремена.)

— Подорожуватимемо ми разом з однією незвичайною музичною групою. Відгадайте, хто її учасники? ( Разом із відгадками демонструється зображення героїв твору.)

  • Двічі родився, у школі не вчився,

  А години знає. ( Півень )

  • Сірий, та не вовк,

  Довговухий, та не заєць,

  З копитами, та не кінь.  (Осел)

  • День мовчить, уночі гарчить,

  Хто до господаря іде, знати дає.  (Пес)

  • Має вуха, темний хвіст

  Й дуже дивну звичку:

  Спершу добре він поїсть,

  Потім вми€ личко.  (Кіт)

— Хто здогадався, як називається ця група? («Бременські музиканти»)

— Послухаємо, як вони співають. (Звучить аудіозапис пісні з мультфільму «Бременські музиканти ».)

ІV. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ

— На уроці ми ознайомимося з німецькою казкою братів Грімм « Бременські музиканти».

 

V. СПРИЙМАННЯ Й УСВІДОМЛЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

 1. Біографічна довідка

 — Якоб ( 1785-1863 ) та Вільгельм ( 1786-1859 ) Грімм

 

    2. Опрацювання казки братів Грімм «Бременські музиканти» (с.  33-35)

1. Читання казки вчителем.
2. Словникова робота.
а) Пояснити слова:
лютня — старовинний, струнний, музичний інструмент;
хвицнути — вдарити однієї або двома задніми ногами;
довбня — великий дерев’яний молот або дерев’яна палиця з потовщеним кінцем.
б) Робота з «Тлумачним словником школяра».
У ч и т е л ь. Знайдіть пояснення таких слів:
лантух (великий мішок із грубої тканини);
гвалт(сильний крик, галас).

 

 — Чи сподобалася вам казка?

— Хто є її головними героями?

 

 Фізкультхвилинка

3) Читання казки учнями «ланцюжком».

 Гра «Листочок»

Читає текст той учень, на парту якого впав листочок.

4) Аналіз змісту казки з елементами вибіркового читання.

— Де вирішили переночувати друзі?

— Що побачив півень?

— Де опинилися друзі?

— Що осел побачив у будинку?

— Який план здійснили музики? Чому це їм вдалося?

— Чи вдалося розбійникам вигнати друзів із будинку?

— Де залишилися жити четверо музикантів?

 

6) Гра «Що не так?» (текст —  на дошці).

Постановивши так, вони в один голос завели свою музику: осел, ревів пес, гавкав кіт, нявчав півень, кукурікав.

— Чому утворилася нісенітниця?

— Як необхідно поставити коми, щоб речення було правильним?

7) Робота над прислів'ями.

— Яке прислів’я за змістом відповідає нашій казці? Чому?

 • Дружба і братерство дорожчі за будь-яке багатство.

 • Тепле словечко лежить недалечко.

 • Сильний переможе десятьох, а кмітливий — усіх.

8) Розгадування кросворда.

1. Як називалося місто, до якого йшли музиканти?  (Бремен)

2. Дійова особа, яка першою з’явилася у казці.  (Осел)

3. Надвечір прийшли звірі у великий...  (ліс).

4. Головний розбійник.  (Отаман)

5. Доповніть прислів’я: «Вірний... — то найбільший скарб».  (Друг)

6. Ударити однією або двома задніми ногами. Як сказати одним словом? (Хвицьнути)

7. Що допомогло звірам отримати перемогу над розбійниками?  (Кмітливість)

 

VI. ПІДСУМОК УРОКУ

— Чого навчилися на уроці?

— Що вам найбільше сподобалося?

— Чого навчає казка?

 

VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

Читати, переказувати казку.

 

doc
Додано
2 грудня 2018
Переглядів
285
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку