Читання - найкраще навчання. У цьому складному процесі беруть участь зір, мислення, мовлення, пам'ять, уява, слухові та звукові аналізатори.
Моя мета - навчити дітей добре читати. Адже читання - це віконечко через, яке діти бачать, пізнають світ і самих себе. Я малюю в своїй уяві, а потім відтворюю на уроці витворені мною нові методи і форми навчання. На уроках читання вирішується багато проблем естетичного, морального й етичного розвитку дитини. Успішно вирішити їх можна за умови добре спланованого уроку, який був і залишається основною формою навчально-виховної роботи. Мета уроку має чітко відображати навчальні завдання, його розвивальну і виховну спрямованість.
Метою уроку є продовження ознайомлення учнів з творчістю Дмитра Павличка, вдосконалення навичок виразного свідомого читання віршованих творів, розвиток уміння швидко орієнтуватися в тексті, збагаченняю словникового запасу слів учнів, розвиток уміння узагальнювати, вироблення вміння робити самостійно висновки, творчої уяви, виховувати спостережливість у учнів, любов до природи, привчати дітей до мудрого використання багатств природи, дбати про птахів та розуміти мову птахів.
ТЕМА: Дмитро Пав личко «Птиця»
МЕТА: Вдосконалювати навички виразного
читання, уміння швидко орієнтуватися в тексті, збагачувати словник, розвивати уміння узагальнювати, робити висновки. Виховувати спостережливість, любов до природи, привчати дітей до мудрого використання багатств природи, дбати про птахів та зрозуміти мову їх, зрозуміти те, що він хотів сказати.
ОБЛАДНАННЯ • картки із завданням для
групової роботи, кролик іграшковий, клітка, таблиця « Почуттів», птахи іграшкові.
Продзвенів уже дзвінок.
Починаємо урок.
Він зимовий і цікавий,
І гостей зібрав чимало.
Поверніться до гостей І промовте: « Добрий день!»
Подивіться, що ми знаємо!
Зараз Влада сяде перша,
А за нею і хлоп’ята.
Всі сідайте тихо, діти, Домовляймось не шуміти. На уроці не дрімати,
А знання мерщій хапати. Тож гаразд, часу не гаєм І урок вже починаємо.
- Скажіть, будь ласка, над яким твором ви вдома працювали?
« Цей вірш Д. Павличка не лише небувалиця, а й діалог.»
(Розмова між двома і більше особами)
(Інсценізація вірша).
( 1926 році на Івано - Франківщині.)
( Про природу, про фантастичні пригоди.)
( Діалоги, розповіді, фантазії.)
календарем - рік ........Так, правильно. Ось сьогодні на
урок до нас саме і завітала ця казкова тварина...
(Зачитую загадки)
(АКРУК)
Крильця пташки розправляють, їх до сонця піднімають.
Потім можна політати.
І комашок поганяти.
На галявину злетілись.
Там зерна вони наїлись.
Потім знову полетіли,
У гніздечко хутко сіли.
Ми продовжуємо знайомитися з творчістю Д. Павличка і вірш над яким будемо працювати так і наз. « Птиця», в якому поет описав відчуття птаха так, наче розуміє мову
його.
Ви повинні навчитися виразно читати, вчитися любити природу, дбати про неї та зрозуміти мову птаха, зрозуміти те, що він хотів сказати.
(ГРАМЗАПИС)
ЗЕРЕНЕЦЬ НІКОМУ ГОМІНКОМУ (1. по складах читаю)
(2. тихо)
(3. швидко
“ Доведіть словами тексту, що хлопчик любить пташку?
Зараз Влада і Женя прочитають слова пташки, а Рома і Марік - слова хлопчика. Читати будете вголос один
одному, Влада з Маріком читає, а Женя - з Ромою.
Будь ласка, починаємо.
Закривайте очі.Уявіть,що ви знаходитесь серед лісової галявини. З усіх боків чути ( музика) щебетання птахів. Легенький вітерець обвіває ваше обличчя. Все навколо вас відпочиває - і земля, і дерева.. .Відпочиває ваш мозок, земля віддає вам силу. ( вимикаю мелодію). Повільно відкриваємо очі: подивилися на мене, усміхнулися. І ще мить і ви готові долати нові вершини знань.
4.8.ЧИТАННЯ ДІАЛОГУ В ГОЛОС
( Пів - вірша Влада і Марік, Женя і Рома)
4.9. ВИРАЗНЕ ЧИТАННЯ ВІРША
5.1.РОБОТА З КАРТКАМИ
1. Що ж станеться з лісом, коли ми всіх диких птахів посадимо в клітки?
2. Який буде ліс, коли всі дикі птахи житимуть на волі?
( ПТАШОК ВИПУСКАЮТЬ ЧИ САДЯТЬ ДО КЛІТКИ)
Виразно читати вірш. Хто бажає може вивчити на пам’ять.
1 ГРУ ПА
Що ж станеться з лісом, коли дикі птахи сидітимуть в клітках?
2 ГРУПА
Який буде ліс, коли дикі птахи
житимуть на волі?