Відділ освіти
Краснолиманської міської ради
вчителя початкових класів І категорії
Краснолиманського НВК
«гімназія-ЗОШ І ступеня»
Нехай Раїси Вікторівни
Методичний консультант
Назаренко Л.А.
2015р.
Тема уроку. Дві ненаголошені голосні в корені слів, що перевіряються наголосом.
Мета уроку: - створювати умови для розвитку зв’язного мовлення, пізнавальної
активності;
перевіряти правопис слів із двома ненаголошеними голосними (е), (и) у
коренях слів; закріплювати вміння добирати перевірні слова.
вміння аналізувати, характеризувати мовний матеріал.
- приділяти увагу вихованню бажання вести здоровий спосіб життя.
Обладнання: відеоролик з фізкультхвилинкою, малюнки з зображенням тренажерів, картки для роботи в групі та парі.
Тип уроку: комбінований.
Хід уроку
І. Організаційний момент.
- Всі приготувались до уроку? Сідайте. Відкрийте зошити і запишіть дату уроку.
Працювати ми будемо за таким девізом :
Сидимо – (діти хором) рівно.
Пишемо – красиво.
Слухаємо – уважно.
Відповідаємо – правильно.
Мотивація.
- Діти, давайте почнемо урок із вірша у виконанні Беспалової Катерини.
Як ви гадаєте, про який край йдеться мова? (про Україну). А які люди потрібні країні, щоб вона була міцною, незалежною, красивою? (розумні, сильні)
- Отже, сьогодні ми завітаємо до спортзалу, щоб стати не тільки сильними, а й розумними.
ІІ. Актуалізація опорних знань.
2. Повторення правила перевірки ненаголошених голосних е або и у корені.
- Вірш, який прочитала Катерина із вправи 178. Відкрийте підручник і знайдіть цю вправу. Хто першим знайде слова з ненаголошеними е,и? Доберіть перевірні слова. А яке правило треба було пригадати?
- Щоб розім’ятися, ми пограємо у «Пінг-Понг» і пригадаємо правило. (Двоє учнів по-черзі задають запитання і відповідають на них)
3. Перевірка навичок, отриманих на попередньому уроці.
а) «орфографічний тренажер»
- Далі підходимо до СИЛОВОГО ТРЕНАЖЕРУ. Перед вами лежить доріжка слів, у які треба вставити пропущені букви.
- Відкрийте загнутий край і перевірте свою роботу. За кожне правильне слово – 2бали. Хто отримав 10 балів? Молодці!
- Діти, а скільки букв ви вставляли в кожне слово? (по1).
Фізкульхвилинка.
- І відпочинок у спортсменів активний. Виконайте декілька вправ за цими вправними козачатами. (Відеоролик).
ІV. Проблемна ситуація.
Тепер додаємо ваги вашому тренажеру. Зверніть увагу на слово «зеленіє» у вправі 181. (слово написане на дошці). Виділяємо корінь, ставимо наголос. Що ми бачимо? Що наш тренажер став важче на 1 ненаголошений голосний.
V. Повідомлення теми та мети уроку.
- Отже, сьогодні ми будемо вчитися перевіряти слова з двома ненаголошеними голосними, вчитися добирати до них перевірні слова.
VІ. Усвідомлення нового матеріалу.
1. Дослідницька робота.
а) міркування
- Поміркуйте: якщо у корені слова два ненаголошених голосних, скільки перевірних слів треба дібрати? Хто ж буде спритнішим у нашому спортзалі і спробує дібрати перевірні слова до слова «зеленіє»? (Заслухати варіанти, запропоновані учнями).
б) зіставлення з підручником (впр. 181)
- Подивіться на перше слово із цієї вправи. Які перевірні слова дібрані до слова «зеленіє»? Хто ж вас назвав правильно? Чому ці слова підходять, а інші, запропоновані вами, не підійшли?
- Правильно, до кожного ненаголошеного підібрали перевірне слово так, щоб на ці ненаголошені падав наголос.
2. Вправляння. (впр. 181)
а) Письмо з коментуванням біля дошки
- Спробуйте підняти ці «гирі». (малюнки на дошці). Хто перший спробує підняти? (До дошки виходить учень, записує 2 останні слова із 1 стовпчика з коментуванням. Оцінювання).
б) робота в парі
- А тепер позмагайтеся в парі у ПЕРЕТЯГУВАННІ КАНАТУ: хто перший і правильно в парі виконає завдання другого стовпчика. (Двоє учнів біля дошки виконують те ж саме завдання)
в) взаємоперевірка (і ті учні, що працювали біля дошки).
г) усні вправи
- Тепер проведемо естафету. Це вправа 182( усно). Один починає, вставляє букву і передає «естафетну паличку» наступному учаснику. (Учні на власний розсуд обирають того, хто буде відповідати наступним)
- Складіть і запишіть речення із двома з цих слів. (Перші учні презентують складені речення, вчитель переглядає їх роботу – оцінює).
VІІ. Домашнє завдання.
- Що роблять спортсмени, щоб не розслаблялися м’язи? Правильно, тренуються постійно, навіть вдома. От і ви для домашнього тренування попрацюєте над вправою 189. Спробуйте, як справжні спринтери, пробігтися очима по запропонованим реченням і здогадатися, що треба зробити. Увага – старт! (Учні переглядають вправу, перші – відповідають).
VІІ. Підсумок уроку. Рефлексія. Самооцінювання.
- Яку ж тему ми сьогодні вивчали? Чого навчилися?
- На яких тренажерах було важче всього? Над чим ще треба попрацювати?
- На яке б місце п’єдесталу ви б себе поставили стосовно роботи на уроці: 1, 2 чи 3 (високий рівень, достатній і середній). А я увесь клас за активну і плідну роботу ставлю на І місце. Молодці!