Урок " Два ненаголошених голосних у корені слова, що перевіряються наголосом""

Про матеріал
Тема уроку. Дві ненаголошені голосні в корені слів, що перевіряються наголосом. Мета уроку: - створювати умови для розвитку зв’язного мовлення, пізнавальної активності; - сприяти формуванню вміння спостерігати та робити висновки, перевіряти правопис слів із двома ненаголошеними голосними (е), (и) у коренях слів; закріплювати вміння добирати перевірні слова. вміння аналізувати, характеризувати мовний матеріал. - приділяти увагу вихованню бажання вести здоровий спосіб життя.
Перегляд файлу

Відділ освіти

Краснолиманської міської ради

 

 

  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

вчителя початкових класів І категорії

Краснолиманського НВК

«гімназія-ЗОШ І ступеня»

Нехай Раїси Вікторівни

 

Методичний консультант

Назаренко Л.А.

 

 

 

 

2015р.

 

Тема уроку. Дві ненаголошені голосні в корені слів, що перевіряються наголосом.

Мета уроку: - створювати умови для розвитку зв’язного мовлення, пізнавальної

                          активності;

  • сприяти формуванню вміння спостерігати та робити висновки,  

    перевіряти правопис слів із двома ненаголошеними голосними (е), (и) у    

     коренях слів; закріплювати вміння добирати  перевірні слова.

                             вміння аналізувати, характеризувати мовний матеріал.

                         - приділяти увагу вихованню бажання вести здоровий спосіб життя.

Обладнання: відеоролик з фізкультхвилинкою, малюнки з зображенням тренажерів, картки для роботи в групі та парі.

Тип уроку: комбінований.

                                             Хід уроку

І. Організаційний момент.

- Всі приготувались до уроку? Сідайте. Відкрийте зошити і запишіть дату уроку.

Працювати ми будемо за таким девізом :

     Сидимо – (діти хором) рівно.

     Пишемо – красиво.

     Слухаємо – уважно.

     Відповідаємо – правильно.

 Мотивація.

- Діти, давайте почнемо урок із вірша у виконанні Беспалової Катерини.

Як ви гадаєте, про який край йдеться мова? (про Україну). А які люди потрібні країні, щоб вона була міцною, незалежною, красивою? (розумні, сильні)

- Отже, сьогодні ми завітаємо до спортзалу, щоб стати не тільки  сильними, а й розумними.

ІІ. Актуалізація опорних знань.

2. Повторення правила перевірки ненаголошених голосних е або и у корені.

- Вірш, який прочитала Катерина із вправи 178. Відкрийте підручник і знайдіть цю вправу. Хто першим знайде слова з ненаголошеними е,и? Доберіть перевірні слова. А яке правило треба було пригадати?

- Щоб розім’ятися, ми пограємо у «Пінг-Понг» і пригадаємо правило. (Двоє учнів по-черзі задають запитання і відповідають на них)

  1.                    Які голосні треба перевіряти на письмі?
  2.                    У якій частині слова знаходяться ненаголошені е та и?
  3.                    Чим треба перевіряти ненаголошені голосні?
  4.                    Як можна перевірити правопис ненаголошених е та и?
  5.                    Наведи приклад.
  6.                    А тепер ти наведи приклад.

 

3. Перевірка навичок, отриманих на попередньому уроці.

а) «орфографічний тренажер»

- Далі підходимо до СИЛОВОГО ТРЕНАЖЕРУ. Перед вами лежить доріжка слів, у які треба вставити пропущені букви.

- Відкрийте загнутий край і перевірте свою роботу. За кожне правильне слово – 2бали. Хто отримав 10 балів? Молодці!

  -  Діти, а скільки букв ви вставляли в кожне слово? (по1).

Фізкульхвилинка.

- І відпочинок у спортсменів активний. Виконайте декілька вправ за цими вправними козачатами. (Відеоролик).

 

ІV. Проблемна ситуація.

Тепер додаємо ваги вашому тренажеру. Зверніть увагу на слово «зеленіє» у вправі 181. (слово написане на дошці). Виділяємо корінь, ставимо наголос. Що ми бачимо? Що наш тренажер став важче на 1 ненаголошений голосний.

V. Повідомлення теми та мети уроку.

- Отже, сьогодні ми будемо вчитися перевіряти слова з двома ненаголошеними голосними, вчитися добирати до них перевірні слова.

VІ. Усвідомлення нового матеріалу.

1. Дослідницька робота.

а) міркування

- Поміркуйте: якщо у корені слова два ненаголошених голосних, скільки перевірних слів треба дібрати? Хто ж буде спритнішим у нашому спортзалі і спробує дібрати перевірні слова до слова «зеленіє»? (Заслухати варіанти, запропоновані учнями).

б) зіставлення з підручником (впр. 181)

- Подивіться на перше слово із цієї вправи. Які перевірні слова дібрані до слова «зеленіє»? Хто ж вас назвав правильно? Чому ці слова підходять, а інші, запропоновані вами, не підійшли?

- Правильно, до кожного ненаголошеного підібрали перевірне слово так, щоб на ці ненаголошені падав наголос.

2. Вправляння. (впр. 181)

а) Письмо з коментуванням біля дошки

- Спробуйте підняти ці «гирі». (малюнки на дошці). Хто перший спробує підняти? (До дошки виходить учень, записує 2 останні слова із 1 стовпчика з коментуванням. Оцінювання).

б) робота в парі

- А тепер позмагайтеся в парі у ПЕРЕТЯГУВАННІ КАНАТУ: хто перший і правильно в парі виконає завдання другого стовпчика. (Двоє учнів біля дошки виконують те ж саме завдання)

в) взаємоперевірка (і ті учні, що працювали біля дошки).

г) усні вправи

 - Тепер проведемо естафету. Це вправа 182( усно). Один починає, вставляє букву і передає «естафетну паличку»  наступному учаснику. (Учні на власний розсуд обирають того, хто буде відповідати наступним)

- Складіть і запишіть речення із двома з цих слів. (Перші учні презентують складені речення, вчитель переглядає їх роботу – оцінює).

VІІ. Домашнє завдання.

- Що роблять спортсмени, щоб не розслаблялися м’язи? Правильно, тренуються постійно, навіть вдома. От і ви для домашнього тренування попрацюєте над вправою 189. Спробуйте, як справжні спринтери, пробігтися очима по запропонованим реченням і здогадатися, що треба зробити. Увага – старт! (Учні переглядають вправу, перші – відповідають).

VІІ. Підсумок уроку. Рефлексія. Самооцінювання.

- Яку ж тему ми сьогодні вивчали? Чого навчилися?

- На яких тренажерах було важче всього? Над чим ще треба попрацювати?

- На яке б місце п’єдесталу ви б себе поставили стосовно роботи на уроці: 1, 2 чи 3 (високий рівень, достатній і середній). А я увесь клас за активну і плідну роботу ставлю на І місце. Молодці!

 

docx
Додав(-ла)
Нехай Раиса
Додано
17 грудня 2020
Переглядів
665
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку