Види речень за метою висловлювання та інтонацією

Про матеріал
Урок розпочинається з зустрічі в колі з вправи "Ти мені подобаєшся, дуже ...". Вчитель загадує загадку про речення. З поданих слів на дошці, учні складають речення і з'ясовують, що слова в реченні пов'язані між собою. Далі діти пригадують, які є речення за метою висловлювання і виконують завдання на співвідношення. За допомогою таблиці знайомляться з видами речень..Робота з підручником вправа 1. с.34. Виконавши фізкультхвилинку, кожен учень піднімає листочок з завданням, який подарувала осінь. Кожен учень читає своє речення і ставить потрібний знак в кінці речення. Наступне завдання виконують в парах отримавши картку у вигляді яблучка з завданням перебудувати речення, щоб вони стали спонукальними.
Перегляд файлу

                                                             Комунальний заклад «Мирчанський

                                                             заклад загальної середньої освіти І-ІІ

                                                             ступенів – заклад дошкільної освіти»

                                                             3 клас, вчитель Гніденко Н.В.

Тема : Види речень за метою висловлювання та інтонацією.

Мета : розширити знання учнів про види речень за метою висловлювання та інтонацією; вчити розпізнавати види речень, знаходити їх у тексті, ставити правильно розділові знаки в кінці речення; формувати навички правильного інтонування  речень; розвивати мовлення, творчі здібності; виховувати любов до мови, бережливе ставлення до книги.

Тип уроку: комбінований

Обладнання : картки із завданнями у формі осіннього листя; картки із завданнями у формі яблучка для роботи у парах; таблиця «Види речень»; відеозапис музики

                                                       Хід уроку

І.Етап орієнтації. Мотивації діяльності.

1.Вправа  «Ти мені подобаєшся, дуже….»

Учні утворюють коло. Потрібно спочатку посміхнутися своєму сусідові праворуч, погладити по плечі та сказати «Ти мені подобаєшся дуже, тим, що…» (наприклад :завжди ввічливий, охайний, добрий, стриманий)

2.Загадка.

Діти, відгадайте загадку. Кілька слів, одне чи два і думка утворилася. Це не просто вже слова – з них , що утворилося ? (речення)

3.Прочитайте на дошці запис.

Дерева  парк  стали   в наш різнокольоровими

Чи можна ці слова, назвати реченнями? Чому? (Ні, тому, що вони не пов’язані між собою).

Складіть речення з поданих слів. За допомогою чого ви пов’язали слава в реченні? Запишіть утворене речення в зошит.

ІІ. Етап цілепокладання.

Сьогодні ми продовжимо вивчати тему речення. Ознайомимося з видами речень за метою висловлювання та інтонацією. Ціль нашого уроку навчитися знаходити в тексті речення різних видів. Визначати, які це речення за метою висловлювання та інтонацією  та ставити потрібні розділові знаки в кінці речення.

ІІІ. Етап цілереалізації.

Пригадайте , які є речення за метою висловлювання ?

Визначте подані речення за метою висловлювання.

1.Встановити співвідношення.

Кожен народ плекає свою рідну мову.                            спонукальне

Чи добре ти володієш українською мовою ?                  розповідне

Ніколи не цурайся рідного слова.                                    Питальне

Словник: плекати – дбайливо доглядати, піклуватися; цуратися – триматися осторонь, уникати, відмовлятися.

Діти, чи любите ви свою рідну мову ? Що потрібно робити, щоб ваше мовлення було кращим розвинутим?

2.Робота з таблицею.

 

Презентация на тему: "Види речень за метою висловлювання. Мета уроку: -  узагальнити й поглибити знання про види речень за метою висловлювання та  емоційним забарвленням; - формувати.". Скачать бесплатно и без регистрации.

3.Робота з підручником. Вправа 1. С.34

Виразно прочитай вірш Оксани Степанович. Знайди в тексті розповідні, питальні, спонукальні речення. Випиши спонукальні речення. Прочитай їх із підсилювальною інтонацією.

Вчитель : Якщо речення вимовляється з особливим почуттям, із підсилювальною інтонацією, то вони стають окличними. У кінці окличних речень ставлять знак оклику.

4.Фізкультхвилинка.

Ми  гуляємо по парку.  (Діти ходять по колу).

Нас вражає все навколо . (Розводять руками один до одного).

Раптом бачимо листочки впали барвисті додолу. (Присядають).

Звідки це яскраве листя ? (Розводять руками).

Хто прикрасив ними парк ?

Швидко листочок  піднімай і за парту свою сідай.

5.Робота з карткою у вигляді листочка. Додаток  №1.

Діти, ви підняли дарунок осені листочок із завданням.  Осінь просить вас прочитати речення , визначити яке це речення за метою висловлювання і поставити в кінці речення відповілний знак. Записати речення в зошит.

(Речення записані на листочках. 1.Перший місяць осені – вересень  2.Як називається другий місяць осені  3.Осінь, Осінь в гості просим   4.Чому місяць листопад має таку назву  5.Осінній ліс мовчазний і тихий. 6. Я люблю барвисту осінь    7.Люби і знай свій рідний край

Вчитель : Якщо речення вимовляють з особливим  почуттям, із підсилювальною інтонацією, то вони стають окличними. У кінці окличного речення ставлять знак оклику.

6. Вправа 2. С.35. Прочитай речення. Визнач, які це речення за метою висловлювання.

Книжки треба шанувати. Не можна їх бруднити, рвати. Пошкоджені книжки слід полагодити.

Робота в парах. Перебудуй речення так, щоб воно стало спонукальним і запиши на картці. ( Картка у вигляді яблучка). Додаток №2.

(І картка. Книжки треба шанувати.  ІІ картка. Не можна їх бруднити рвати.

ІІІ картка. Пошкоджені книжки слід полагодити.

Чи можемо ми ці речення назвати  окличними ? До чого вони нас спонукають ?

Окличними можуть бути розповілні, питальні і спонукальні речення.  А як ви ставитеся до книжок ?.  Яку б ще пораду ви  дали для єбереження книжки ?

ІV. Етап рефлексійно-оцінювальний.

1.Гра незакінчене речення.

- Речення виражає  -

- За метою висловлювання речення бувають –

- Речення, яке вимовляємо з особливим почуттям стає –

- В кінці окличного речення ставимо - 

- Визнач, яке це речення за метою висловлювання. Як називається  столиця України …   Який потрібно поставити знак в кінці речення ?

V.Етап повідомлення домашнього завдання.

Вправа 4. С.35 . Склади розповідне і спонукальне речення на тему улюбленого мультфільму або кінофільму. Вивчити правило с.35

                                                                     Література

Підручник «Українська мова та читання» Частина 1. (Вашуленко М.С., Васильківська Н.А., Дубовик С.Г.) «Освіта» 2020 р.  Таблиця  https://www.google.com/search?q=%D1%80%D0%B5%D1%87%D0%B5%D0%BD%D0%BD%D1%8F+%D0%B7%D0%B0+%D0%BC%D0%B5%D1%82%D0%BE%D1%8E+%D0%B2%D0%B8%D1%81%D0%BB%D0%BE%D0%B2%D0%BB%D1%8E%D0%B2%D0%B0%D0%BD%D0%BD%D1%8F+%D0%BA%D0%B0%D1%80%D1%82%D0%B8%D0%BD%D0%BA%D0%B8&client=firefox-b-d&sxsrf=ALeKk02hHUBVMXHSZgVHXFUKJxOHV0J_7g:1608316521911&tbm=isch&source=iu&ictx=1&fir=FZyfcTCG-T9CVM%252Ce72Hv1T-wyZq2M%252C_&vet=1&usg=AI4_-kRTSH1QaLRelgo5GtWGV7IqX7Kb_Q&sa=X&ved=2ahUKEwjnzeX3ldjtAhWbA2MBHfMfD2QQ9QF6BAgCEAE#imgrc=FZyfcTCG-T9CVM.

Додаток №1. https://www.google.com/search?q=%D0%BE%D1%81%D1%96%D0%BD%D0%BD%D1%96+%D0%BB%D0%B8%D1%81%D1%82%D0%BE%D1%87%D0%BA%D0%B8+%D1%88%D0%B0%D0%B1%D0%BB%D0%BE%D0%BD%D0%B8+%D0%BA%D0%BE%D0%BB%D1%8C%D0%BE%D1%80%D0%BE%D0%B2%D1%96&tbm=isch&client=firefox-b-d&hl=ru&sa=X&ved=2ahUKEwiDpPmDl9jtAhXEyqQKHfNHAJIQrNwCKAB6BQgBENoB&biw=1110&bih=356#imgrc=iWfzS-lNqJA68M.  Додаток  №2.

https://www.google.com/search?q=%D0%BA%D0%B0%D1%80%D1%82%D0%B8%D0%BD%D0%BA%D0%B8+%D1%80%D0%BE%D0%B7%D0%BC%D0%B0%D0%BB%D1%8C%D0%BE%D0%B2%D0%BA%D0%B8+%D1%8F%D0%B1%D0%BB%D1%83%D1%87%D0%BA%D0%B0&client=firefox-b-d&sxsrf=ALeKk00q9LibvdIWTCBV1Ro0GgSRkYvTSw:1608317390375&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=2ahUKEwjd2fSVmdjtAhWcAWMBHc90Dg4Q_AUoAXoECA0QAw&biw=1127&bih=356#imgrc=lThhGYW0Ekhi3M.

                                                      

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток №1.

 

 

 

 

 

 

 

Осенние листья из бумаги + шаблоны | razpetelka.ru

Додаток № 2.

Розмальовка Яблуко 20 | Розмальовки для дітей друк онлайн

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
18 грудня 2020
Переглядів
1937
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку