Урок "ДЖЕРЕЛА ОРГАНІЧНИХ РЕЧОВИН. ХІМІЧНИЙ СКЛАД ПРОДУКТІВ ХАРЧУВАННЯ.

Про матеріал

У сучасному житті дуже важливе значення має знання складу продуктів харчування. Під час уроку на цю тему учні вчаться аналізувати склад продуктів харчування. Виконуючи домашнє завдання, учні отримують більше інформації про наявність харчових добавок у повсякденних продуктах харчування і їх вплив на організм людини.

Зміст слайдів
Номер слайду 1

Номер слайду 2

Клод Мане «Устриці» Веласкес «Крестьянский обед» «Натюрморт с дыней, виноградом, грушей»

Номер слайду 3

Вправа «Телефонний код» 688-748-46-67 Nutritions – поживні речовини

Номер слайду 4

Знайдіть відповідність молоко, оцет, аскорбінова кислота, пшоно, білки, яблука, паприка, сіль, тіамін, вуглеводи, м'ясо, жири, сода, кальциферол, вода, риба, цукор.

Номер слайду 5

Тема уроку: Джерела органічних речовин. Хімічний склад продуктів харчування.

Номер слайду 6

Омар Хаям: Аби своє життя розумно проживати, Слід два важливі правила постійно пам’ятати: Ніж їсти що завгодно, побудь голодним ти. Ніж бути з кепським другом, побудь на самоті.

Номер слайду 7

стаття 15 Закону України „Про захист прав споживачів” Споживач має право на одержання необхідної, доступної, достовірної та своєчасної інформації про продукцію, що забезпечує можливість її свідомого і компетентного вибору.

Номер слайду 8

Номер слайду 9

Заборонені Небезпечні Дуже небезпечні Е103, Е105, Е111, Е121, Е123, Е125, Е126, Е130, Е152, Е952. Е102, Е110, Е120, Е124, Е127, Е129, Е155, Е180, Е201, Е220, Е221, Е222, Е223, Е224, Е228, Е233, Е242, Е270, Е400, Е401, Е402, Е403, Е404, Е405, Е501, Е502, Е503. Е123, Е510, Е513, Е527, Е620, Е636, Е637.

Номер слайду 10

Рибні продукти Е-211, що сприяє розвитку раку містять ракоутворюючі добавки Е-330, Е-331, Е-339

Номер слайду 11

Плавленим сирком "Дружба", якщо його їсти щодня, можна надмірно підвищити холестерин в крові, оскільки він містить емульгатор Е450, Е452, Е412, Е 415, які негативно впливають на ваше здоров'я, спричиняючи онкозахворювання.

Номер слайду 12

Сир твердий "Мармуровий" містить ракоутворюючий емульгатор Е525.

Номер слайду 13

Печиво "Топлене молоко" до його складу входить стабілізатор Е503, який визнано небезпечним для життя і здоров'я людини.

Номер слайду 14

Чимало видів печива, особливо сухого, містять стабілізатор Е450, який знижує здатність до концентрації уваги дітей і викликає у них гіперактивність.

Номер слайду 15

Шоколадний рулет від торгової марки "Конті" Е160, що спричинює висипи на шкірі

Номер слайду 16

Екологічна експертиза продуктів харчування

Номер слайду 17

Слідуйте наступним порадам : Уважно читати етикетки, знати розшифровку кодів; Не звертати уваги на квапливих покупців, що хапають все підряд; Не купувати продукти з надмірно тривалим терміном зберігання; Не купувати продукти з неприродньо яскравим забарвленням.

Номер слайду 18

Без їжі і віл не потягне (приказка) Якщо ми засуджені на те, щоб їсти, будемо їсти добре. (А.Брійя-Соварєн)

Номер слайду 19

Знати про їжу людина повинна не менше, ніж про математику або про свою рідну мову. (Гордон Джеймс Рамзі) Тварина насичується, людина їсть, розумна людина вміє харчуватися (Брилья-Саварен)

Номер слайду 20

ДЗ:

Перегляд файлу

Тема уроку: ДЖЕРЕЛА ОРГАНІЧНИХ РЕЧОВИН. ХІМІЧНИЙ СКЛАД ПРОДУКТІВ ХАРЧУВАННЯ.

Мета уроку:  навчитися читати зміст етикеток харчових продуктів, робити висновок, щодо доцільності їхнього споживання; розширити знання про природні джерела органічних речовин; розкрити зв'язок теорії з практикою; виховувати відповідальне ставлення учнів до свого здоров'я.

Учні повинні знати: значення поживних речовин для організму людини; види харчових добавок та правила їх використання; правила раціонального харчування

Учні повинні вміти: аналізувати хімічний склад продуктів харчування за етикеткою; аргументувати доцільність споживання тих чи інших продуктів харчування.

Тип уроку: комбінований.

Форма уроку:  синтетична.

Обладнання і матеріали: комп’ютерна презентація; розповсюджені продукти харчування; картки для практичної роботи

Терміни і поняття: поживні речовини, білки, жири, вуглеводи, харчові добавки, енергетична цінність, раціональне харчування.

Міжпредметні зв’язки: фізика, хімія, основи здоров’я, англійська мова, право.

Методи, форми і прийоми навчання:

           МЕТОДИ

        ФОРМИ

     ПРИЙОМИ

1) Інформаційно-рецептивний:

 

 

-- словесний

 розповідь-пояснення.

Виклад інформації, пояснення, активізація уваги та мислення.

-- наочний

Ілюстрація, демонстрація, ТЗН, спостереження

Здобуття нових знань із спостережень

2) Репродуктивний

Робота за зразком

Конкретизація і закріплення вже набутих знань

3) Проблемно-пошуковий

 евристична бесіда, пошукова діяльність учнів

Постановка взаємопов’язаних проблемних запитань, здобуття нових знань у процесі проблемного викладу знань, активізація уваги та мислення.

4) Практичний

Екологічна експертиза продуктів харчування

Набуття практичних вмінь і навичок

 

Структура уроку.

  1. Актуалізація чуттєвого досвіду та опорних знань.
  • На дошку  проектують  зображення картин відомих художників, на яких зображено їжу.
  • Учитель пропонує учням подивитися на зображення і здогадатися, про що йтиметься на уроці.
  • Які важливі речовини знаходяться у їжі? (вправа «Телефонний код») – nutritions (поживні речовини)
  • Виберіть серед запропонованого списку поживні речовини
  • Яку роль відіграють ці поживні речовини для організму людини?
  • А які ще речовини є у харчових продуктах (вітаміни,  харчові добавки).
  • У цьому ж списку виберіть харчові продукти, вітаміни та харчові добавки.
  • Разом з учнями вчитель визначає тему уроку, його мету та завдання.
  1.  Вивчення нового матеріалу.

 

  • Епіграфом до уроку я взяла слова Омара Хаяма:

Аби своє життя розумно проживати,

Слід два важливі правила постійно пам’ятати:

Ніж їсти що завгодно, побудь голодним ти.

Ніж бути з кепським другом, побудь на самоті.

 

  • Як ви розумієте цей вислів?
  • Учні повинні знати, що інформація на етикетках має відповідати вимогам  статті 15 Закону України „Про захист прав споживачів”

Споживач має право на одержання необхідної, доступної, достовірної та своєчасної інформації про продукцію, що забезпечує можливість її свідомого і компетентного вибору. Інформація повинна бути надана споживачеві до придбання ним товару чи замовлення роботи (послуги). Інформація про продукцію не вважається рекламою.

Інформація про продукцію повинна містити:

1) назву товару, найменування або відтворення знака для товарів і послуг, за якими вони реалізуються;

2) найменування нормативних документів, вимогам яких повинна відповідати вітчизняна продукція;

3) дані про основні властивості продукції, а щодо продуктів харчування - про склад (включаючи перелік використаної у процесі їх виготовлення сировини, в тому числі харчових добавок), номінальну кількість (масу, об´єм тощо), харчову та енергетичну цінність, умови використання та застереження щодо вживання їх окремими категоріями споживачів, а також іншу інформацію, що поширюється на конкретний продукт;

4) відомості про вміст шкідливих для здоров´я речовин, які встановлені нормативно-правовими актами, та застереження щодо застосування окремої продукції, якщо такі застереження встановлені нормативно-правовими актами;

5) позначку про наявність у її складі генетично модифікованих компонентів;

6) дані про ціну (тариф), умови та правила придбання продукції;

7) дату виготовлення;

8) відомості про умови зберігання;

9) гарантійні зобов´язання виробника (виконавця);

10) правила та умови ефективного і безпечного використання продукції;

11) строк придатності (строк служби) товару (наслідків, роботи), відомості про необхідні дії споживача після їх закінчення, а також про можливі наслідки в разі невиконання цих дій;

12) найменування та місцезнаходження виробника (виконавця, продавця) і підприємства, яке здійснює його функції щодо прийняття претензій від споживача, а також проводить ремонт і технічне обслуговування.

 

  • Де споживач може знайти цю необхідну інформацію?
  • Особливо необхідно звернути увагу на штучні харчові добавки.

 

Заборонені

Небезпечні

Дуже небезпечні

Е103, Е105, Е111, Е121 (рак), Е123, Е125, Е126, Е130, Е152, Е952.

Е102, Е110, Е120, Е124, Е127, Е129, Е155, Е180, Е201, Е220, Е221, Е222, Е223, Е224, Е228, Е233, Е242, Е270, Е400, Е401, Е402, Е403, Е404, Е405, Е501, Е502, Е503.

Е123, Е510, Е513, Е527, Е620, Е636, Е637.

 

Майже все, що ми їмо щодня, містить харчові добавки. Зокрема, рибні пресерви містять консервант Е-211, що  сприяє розвитку раку. Рулети з оселедця  з огірком "Санта – Бремор" містять рако утворюючі добавки Е-330, Е-331, Е-339, які крім того підвищують холестерин. Плавленим сирком "Дружба" , якщо його їсти щодня, можна надмірно підвищити холестерин в крові, оскільки він містить емульгатор  Е 450, Е 452, Е 412, Е 415, які негативно впливають на ваше здоров'я, спричиняючи онкозахворювання.

Сир твердий "Мармуровий" містить рако утворюючий емульгатор Е525. Печиво " Топлене молоко" може горіти, як свічка, і при цьому виділяти їдкий дим. Можливо, справа у тому, що до його складу входить стабілізатор Е503, який визнано небезпечним для життя і здоров'я людини. Ковбаса "Варена" містить рако утворюючі компоненти Е451 та Е452.

Улюблена всіма дітьми згущенка "Полтавська" уже не корисний продукт, бо містить Е466.  Шоколадний рулет від торгової марки "Конті" може бути шкідливим  через Е160, що спричинює висипи на шкірі. Чимало видів печива, особливо сухого, містять стабілізатор Е450, який знижує здатність до концентрації уваги дітей і викликає у них гіперактивність.

 

  • Я пропоную провести екологічну експертизу продуктів харчування. Дослідимо упаковки та етикетки продуктів харчування, які дуже часто ви вживаєте. (Випереджуючим завданням було принести упаковки з чіпсів, сухариків, маккави, мівіни і т.д.).
  • Екологічна експертиза продуктів харчування. (Запис у зошиті).

Робота в групах.

Заповніть картку експертизи за планом:

 

Харчовий продукт

 

 

Вміст основних компонентів:  

  • білків;
  • жирів;
  • вуглеводів.    

 

Харчова цінність

 

 

Термін зберігання

 

 

Вміст харчових добавок:

                  - код;

 

 

 

                 - функція.

 

Наслідки надмірного споживання

 

 

 

 

 

 

1) Проаналізуйте отриману інформацію, оцініть повноту інформації на етикетці.

2) Зробіть висновки про якість продукту та необхідність його в раціоні людини.

 

  1. Усвідомлення взаємозв’язків і взаємозалежностей у вивченому матеріалі

 

  •                   Звіти груп. Паралельно звіту, заповнюється загальна таблиця на дошці.
  •                   «Пересічний споживач» розставляє досліджені продукти харчування у порядку погіршення їх екологічної експертизи.
  •                   Робиться загальний висновок про поради до покупки і вживання харчових продуктів.
  •                   як можна пояснити приказки. виходячи зі знань про склад продуктів харчування?

Без їжі і віл не потягне.

Якщо ми засуджені на те, щоб їсти, будемо їсти добре. А.Брійя-Соварєн

Знати про їжу людина повинна не менше, ніж про математику або про свою рідну мову. (Гордон Джеймс Рамзі)

Тварина насичується, людина їсть, розумна людина вміє харчуватися - Брилья-Саварен

 

  1. Домашнє завдання

 

zip
Додано
10 січня 2019
Переглядів
684
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку