Урок "Екскурсія на базове підприємство Козятинська дистанція сигналізації та зв язку"

Про матеріал

Мета уроку:

a) навчальна: ознайомити учнів з базовим підприємством, його виробничим процесом, розміщенням електричного обладнання, організацією та структурою підприємства

b) розвивальна: розвивати спостережливість, вміння сприймати та аналізувати виробничий процес

c) виховна: виховувати уважність, самостійність та самоконтроль

Перегляд файлу

                                                  «ПОГОДЖЕНО»

      Старший майстер

                                                                                         _________________

 

План відкритого уроку

 виробничого навчання

«15» вересня 2016року

Тема програми : Технічне обслуговування перегінних сигнальних пристроїв

Тема уроку: Екскурсія на базове підприємство Козятинська  дистанція сигналізації та зв язку

Мета уроку:

  1. навчальна: ознайомити учнів з базовим підприємством, його виробничим процесом, розміщенням електричного обладнання, організацією та структурою підприємства
  2. розвивальна: розвивати спостережливість, вміння сприймати та аналізувати виробничий процес
  3. виховна: виховувати уважність, самостійність та самоконтроль

Методи проведення: словесні (монолог, діалог), репродуктивні, демонстративні, інтерактивні

Тип уроку: засвоєння нових знань

Вид уроку:  екскурсія

Дидактичне забезпечення: опорний план-завдання

Матеріально-технічне забезпечення: діючі моделі світлофорів, електропривод, дизель-генератор.

Міжпредметні зв язки: електротехніка, охорона праці, матеріалознавство, ПТЕ

Місце проведення занять: виробниче підприємство Козятинської дистанції сигналізаціїї та звязку. Група слідує на місце проведення заняття після проведення інструктажу за поданим маршрутом

Маршрут слідування: додається

 

 

Хід уроку

  1. Організаційна частина: 5хв.

- перевірка наявності учнів та їх готовності до уроку

- оголошення теми, мети та завдань уроку.

  1. Вступний інструктаж : 15хв.

 - повідомлення теми програми та уроку;

 - ознайомлення учнів з задачами уроку.

1. Актуалізація опорних знань:

- повідомлення теми програми та уроку;

Вступні заняття з предметів професійного спрямування передбачають ознайомлення з базовим підприємством, зокрема Козятинська дистанція сигналізаціїї та звязку. Сьогоднішній урок пройде у вигляді екскурсіїї на дане підприємство

Вправа «Очікування»

Чого ви очікуєте від екскурсіїї (коротко сформулюйте думку)?

  • Хочу більше знати про професію;
  • Побачити на власні очі роботу світлофорів, стрілочних переводів, а також роботу реле на станції або посту ЕЦ;
  • Дізнатися для чого призначена АТС;
  • Яка роль дистанціїї сигналізаціїї та звязку на залізниці
  • ознайомлення учнів з задачами уроку

Завдання для учнів під час екскурсії: ознайомитися з базовим підприємством, його виробничим процесом, організацією та структурою виробництва.( Учням пропонується опорний план – завдання з переліком питань. Під час екскурсії вони повинні записувати тези, на основі яких буде створена цілісна картина виробництва на даному підприємстві. Якщо під час екскурсії учні не отримають інформацію з певного питаня то його не поставили в процесі екскурсії або після неї.)

 

  • Інструктаж з ТБ (проводить інженер з охорони праці підприємства)
  • Усне фронтальне опитування
  • Яке призначення пристроїв СЦБ?
  • Як забезпечити безпечні умови праці при обслуговуванні пристроїв СЦБ?
  • Як виконується обслуговування світлофора?
  • Яка послідовність зміни ламп лінзових світлофорів?
  • Як виконується перевірка видимості сигналів?
  • Як виконується вимірювання напруги на лампах?
  • Як виконується перевірка стрілок із застосуванням щупа 4мм та 2мм?
  • Що таке рейкове коло?
  • Як виконується перевірка станційних рейкових кіл на шунтову чутливість?
  • Як виконується перевірка стикових з єднувачів?
  • Як виконуються перевірка ізолюючих стиків?
  • Як виконати перевірку дії пристроїв переїзної сигналізації?

Видача опорного плану-завдання:

Опорний план – завдання:

  1. З ясувати різницю між аналоговими цифровими системами передач
  2. Зясувати структуру побудови цифрових систем передач
  3. Зясувати структуру побудови цифрової автоматичної станції
  4. Запамятати призначення основних модулів АПСК.
  5. Запамятати які типи випрямлювачів використовують для систем живлення.
  6. Визначити яка напруга використовується для живлення.
  • перевірка стану електропривода;
  • перевірка стану дросель-трансформатора.

3.Поточний інструктаж

  1. Проведення екскурсії: (порядок проходу об єктів)
  • Аналогові системи передачі
  • Цифрові аналогові системи передачі
  • Цифрова автоматична станція
  • Телеграфна станція
  • Системи живлення цифрових та аналогових систем
  1. Обговорення та відповіді на запитання
  • Яка різниця між цифровим та аналоговим каналом передачі даних? Переваги та недоліки.
  • Яка структура побудови цифрових систем передачі? Та їх види.
  • Яка стуктура побудови цифрової автоматичної станції?
  • Назвіть призначення основних модулів АПСК
  • Які типи випрямлювачів використовуються для систем живлення?
  • Яка напруга використовується для живлення каналоутворюючого обладнання?
  1. Розвязання виробничих ситуацій

Виробничі ситуації:

  1. Ви отримали завдання перевірити телефонний зв'язок. Ваші діїї.
  2. Диспетчер повідомив, що на лініїї прорив кабелю. Назвіть порядок ваших дій для відновлення звязку.
  3. Ваші дії при заземленні робочого місця.
  4. Заключний інструктаж ( 30 хв.)

Вправа «очікування»

Учні звітують, чи справдились їхні очікування, висловлені на початку уроку.

  • (Отримав загальну картину про підприємство;
  • Більше дізнався про професію;
  • Усвідомив важливість професії;
  • Зрозумів, що треба добре вчитись, щоб опанувати професію)

Вправа «мікрофон»

Учні по черзі продовжують речення: «Сьогодні на уроці для мене було важливим . . . »

  • Аналіз діяльності учнів у процесі всього уроку;
  • Оцінка роботи учнів, її об’єктивне обґрунтування

Повідомлення домашнього завдання: скласти план – конспект екскурсії відповідно до плану – завдання.

 

Майстер в/н                       ________________   Ю.М. Опанович

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток 1

 

 

 

 

 

 

doc
Додав(-ла)
Опанович Юлія
Додано
9 грудня 2020
Переглядів
369
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку