Урок-екскурсія у зимову пору "Сніжинки-балеринки"

Про матеріал
Мета: провести спостереження за станом природи та погоди взимку, дізнатися глибину снігового покриву, розглянути та дослідити сніжинки з допомогою лупи та за малюнками.
Перегляд файлу

План-конспект уроку-екскурсії в зимову пору року

Тема: урок-екскурсія «Сніжинки-балеринки» . Практичне  завдання: дослідження сніжинок з допомогою лупи та за малюнками.

Мета: провести спостереження за станом природи та погоди взимку, сніговим покривом, розвивати спостережливість, уважність, виховувати інтерес до спостережень за природою.

Обладнання: вуличний термометр, лупа, велика лінійка.

Підготовка.

1.Складання плану-конспекту

2.Вивчення допоміжного матеріалу ( вірші)

3.Розподіл класу на групи, надання кожній групі конкретного задання,

призначення відповідальних.

4.Інструктаж щодо екскурсії

Завдання для груп.

1.Скласти опис погоди.

2.Дослідити глибину снігового покриву.

3.Виміряти температуру повітря.

4. Роздивитися під лупою форму сніжинки.

Хід екскурсії

  1. Організація класу.

1.Коротка бесіда про правила поведінки на екскурсії:

. не залишати самовільно екскурсію

. не відставати

. поводитися спокійно

2.Розподіл обладнання та нагадування завдань кожній групі.

3.Згуртований вихід на подвір’я.

II.Актуалізація опорних знань.

1.Бесіда.

Послухайте вірш та визначте тему нашої екскурсії.

Метелики

Погляньте, погляньте, яка благодать!

Дивіться: метелики з неба летять!

Квітки повмирали усюди надворі,-

Морозець малює на шибках узори…

Картинкою гарною стане віконце.

Як трошки поблискає золотом сонце.

Погляньте, погляньте, яка благодать:

Метелики з неба летять і летять.

-Як ви гадаєте, чому сніжинки часто порівнюють з метеликами, білими мухами, із срібними бджілками, пушинками?

-Доберіть дієслова, що характеризують рух сніжинок у повітрі.(Летять, крутяться, кружляють, танцюють і т. д.)

-Давайте спробуємо повторити рухи сніжинок і створимо пластичний етюд «Сніг танцює»

-Простежте  за рухом сніжинок і спробуйте створити казочку «Хто розсипає сніжинки?»

-А тепер скажіть ,як змінюється рух сніжинок, коли вітер посилюється ? Як можна назвати такий рух снігу?(Хуртовина, хурделиця, завірюха, віхола, заметіль.)

-Якого настрою надає природі заметіль? (сумного, тривожного, занепокоєного). Але не завжди. Інколи, швидкий рух снігу приводить людину в радісний і піднесений стан. Коли так буває? (під час розваг, у новорічні, різдвяні дні)

III.Практичні  завдання .

1група складає опис погоди (морозна, сніжна , холодна, сонячна, вітряна  і т. д.)

2 група з допомогою лінійки вимірює глибину снігового покриву у трьох місцях і визначає середню глибину снігового покриву.

3 група з допомогою термометра визначає температуру повітря.

Учитель записує усі дані, далі пропонує розглянути сніжинку, яка впала на рукав , через лупу.

Продовження речення: «Ця маленька сніжинка схожа на… »( квіточку, зірочку, витинанку, мереживо і т. д.)

Зверніть увагу, що побудова сніжинок виразна й правильна завдяки симетрії: снігові зірочки ,як правило , мають шість променів і їх розташуванню притаманна особлива розмірність – одна половинка зірочки є ніби дзеркальним відображенням іншої.

Висновок.

-Отже, сніжинки – справжнє диво зимової природи, а Їх рухзавжди приваблює і заворожує своєю виразністю.

IV. Домашнє завдання: запам’ятати форму сніжинок і спробувати вдома вирізати витинанки , повторивши цю форму.

 

 

docx
Додано
15 жовтня 2023
Переглядів
338
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку