16 вересня о 18:00Вебінар: Робота з дітьми, що мають синдром Дауна: цікаво про важливе

Урок "Елеанор Портер "Полліанна"

Про матеріал

Елеанор Портер "Полліанна". Щирість, мужність, оптимізм героїні твору, її вплив на життя мешканців міста Белдінгсвіла. Конспект уроку за технологією критичного мислення учнів.

Перегляд файлу

                           Елеанор Портер «Полліанна»  

 

                

 

Тема : Елеанор Портер «Полліанна». Щирість, мужність, оптимізм героїні твору, її вплив на життя мешканців міста Белдінгсвіла.

 

Мета уроку: дослідити вплив Полліанни на життя мешканців міста, визначити її риси характеру;  вдосконалювати навички характеризувати вчинки героїв твору, робити власні висновки та узагальнення, творчо підходити до виконання завдань;  виховувати толерантність, взаєморозуміння,щирість, оптимізм.             

 

                                                             Найбільш яскраві спалахи радості

                                   у нас зазвичай виникають від несподіваної  іскри.         

                                                                                            Семюел Джонсон

 

           Хід уроку

 

І. Фаза актуалізації

 

Учитель:  Роман  Елеанор Портер  «Полліанна» ─ світовий бестселер.  Переконана, кожний, хто прочитає про 12-річну дівчинку, стане  милосерднішим, толерантнішим, добрішим. Сьогодні ми спробуємо дослідити, який вплив на мешканців міста Белдінгсвіла мала Полліанна, які риси її характеру сприяли цьому.

 

          Метод «Мозковий штурм»

 

 1. У чому секрет популярності роману «Полліанна»?

 Очікувана відповідь: Секрет популярності твору криється у

привабливості образу головної героїні    Полліанни    радісної, сонячної,

щирої дівчинки.

 

 2. Які важливі суспільні, моральні та сімейні проблеми пору-

шені у тексті?

 Очікувана відповідь:  У романі порушене широке коло проблем:

                           ● важке становище сиріт у тогочасному суспільстві;

                           ● ставлення до бідних, знедолених;

                           ● сприйняття світу, людей;

                           ● пошуки щастя і кохання;

                           ● милосердя, допомога ближнім;

                           ● зміцнення родинних стосунків;

  ● проблеми виховання.

 3. Е.Портер вважала: «Люди думають, що Полліанна постійно

радісно щебече й радіє абсолютно з усього. Однак я ніколи не поділяла думки про те, що ми мусимо заперечувати існування труднощів, страждань і зла. Я переконана в тому, що ліпше зустрічати Невідоме бадьоро й радісно». А що засмучувало Полліанну?

   Очікувана відповідь:

  ● самотність;

  ● холодна зустріч із тіткою Поллі;

                           ● неприємні враження від кімнати;

                           ● не сподобався щоденний розпорядок дня;

  ● тітка не погодилася прихистити Джиммі.

 

 

 

 

                              Складання семантичної карти

 

 «Полліанна»

 

 

 

 

  автор          жанр             тема    ідея

 

 

 

Елеанор             роман       розповідь  про  дівчинку           треба намагатися

Портер                                Полланну, зміни, які ста-          побачити радісне

                                             лися  в її житті  після пе-          навіть у найбуден-

                                             реїзду до тітки Поллі                нішому і робити

                                                                                                  людям добро

 

 

 

 

 

 

  Полліанна

 

 

 

 

Поллі,            позитивний вплив      нові друзі             «гра в радість»

Анна     на мешканців міста 

     Белдінгсвіла

 

 

ІІ. Фаза побудови знань          

 

            Літературне дослідження «Як змінилися жителі після спілкування із Полліанною?»

                            Очікувана відповідь:

                         ● Тітка Поллі стала доброю, турботливою, чуйною, навчилася

 бути щасливою.

                         ● Лікар порозумівся з коханою жінкою і одружився.

                         ● Пендлтон став люблячим батьком усиновленого хлопчика

                            Джиммі, життя його стало повноцінним, яскравим.

                         ● У Джиммі зявилася сімя і місце проживання.

 ● Сноу стала терпимою, уважнішою до оточуючих її людей,

    почала працювати, вязати для дітей притулку.

 ● Ненсі полюбила своє імя.

 ● Священик усвідомив свою місію, роль в житті мешканців

                             міста.

 

             Запитання: Ким стала Полліанна для жителів Белдінгсвіля?

 Очікувана відповідь:

              Дівчинка стала для мешканців міста своєрідним рятівником. Вона навчила їх бачити позитивне у всьому,  знаходити хороше навіть у негараздах. А ще Полліанна навчила їх головному ─ радіти життю.

 

  Учитель: Які риси характеру героїні сприяли цьому?

 

 «Аукціон рис характеру Полліанни»: Оптимізм, працелюбність, доброта, щедрість, щирість, винахідливість, рішучість, відкритість, простота, сміливість, співчуття, правдивість.

 

ІІІ. Фаза консолідації

 

            Метод «Гронування»: Які асоціації виникають із словом «Полліанна»?

 

Добро                      Радість                           Сонце                        Усмішка

 

 

 

 

Дружба                                   Полліанна                                      Гра

 

 

 

 

Допомога                Співчуття                      Любов       Надія

          Учитель: Дівчинка навчила грі «Радість» дітей і дорослих. А якій грі

                            ви б навчили Полліанну?

                            Учні пропонують свої улюблені ігри.

 

Твір-пятихвилинка  «Чому я навчився у Полліанни?»

 

Учитель. Кожним своїм вчинком Полліанна доводить життєву мудрість: «Життя прекрасне, а бути щасливим ─ зовсім нескладно».

 

Вправа «Незакінчене речення»

Радість життя ─ …

 

Учитель читає уривок із вірша Надії Красоткіної «Життя»

 

                Життя ─ це просто дивна казка,

 В яку приходимо лиш раз.

                Тут для людей любов і ласка,

                І світло сонечка для нас…

                Життя складне, але чудове,

                Ми робимо в нім відкриття.

                Й завжди йдемо у невідоме,

                Тим цікавіше нам буття…

                Життя складне, але цікаве.

                Його не взнаєш до пуття.

                Буває радісне й лукаве…

                Але… Спасибі за життя!

 

ІV. Підведення підсумків уроку

 

V. Домашнє завдання. 1.Усний твір-уява «Зустріч Полліанни із Томом  Сойєром». 2. Завдання за бажанням: зробити ілюстрацію до твору, групою створити портретну галерею до тексту, написати продовження історії, скласти сенкан ( Полліанна, радість, гра, життя ).

 

 

 

             

 

 

                                                                                          Наталія Кожукало,

                                                                                                                м.Київ                                                                  

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Харчук Юлія Василівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
Додано
1 березня 2018
Переглядів
2036
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку