Тема 1: Електролітична дисоціація. Електроліти й неелектроліти.
Мета уроку :
Тип уроку: засвоєння нових знань.
Форми роботи: розповідь, демонстраційний експеримент, інтерактивна дошка.
Обладнання: таблиця розчинності, медіа фільм, демонстрація.
Хід уроку.
І. Організаційний етап.
ІІ. Оголошення теми й мети уроку. Мотивація навчальної діяльності.
Проведемо експеримент: занурюємо електроди в дистильовану воду й подаємо струм у систему. Лампочка не горить. І навпаки – в звичайну воду. Лампочка загорається.
Техніка безпеки: нагадаємо, що прилади не можна гасити водою, торкатися електричних дротів, електричних приладів мокрими руками.
Проблемне питання: Чим відрізняються дані води між собою?
Експеримент: сухі електроди зануримо в сухий натрій хлорид – лампочка не горить. Тепер у розчин натрій хлориду – лампочка горить.
Висновок : розчинені у воді кристали зробили розчин електропровідним.
Проведемо аналогічні дослдіження з цукром. Розчин не проводить електричний струм.
Отже, речовини, розчини й розплави, яких проводять електричний струм, називаються електролітами. ( солі, кислоти, основи, тобто, речовини з йонним та ковалентним полярним типом зв’язку).
Речовини, що не проводять електричний струм, називають неелектролітами. ( Це прості речовини_ неметали. Речовини не молекулярної будови, більшість органічних кислот).
ІІІ. Вивчення нового матеріалу.
Електролітична дисоціація.
Переглядаємо медіафільм – схему дисоціації.
Основні положення ТЕД.
Розглянемо приклади
Na2SO4↔↔ 2 Na+ + SO2-4
ІV. Узагальнення знань
Самостійно запишіть рівняння дисоціації:
КОН→
СаСІ2→
НNО3→
ІV. Підсумок уроку.
Які явища супроводжують розчинення?
Чи завжди в розчині протікатимуть усі перелічені процеси?