10 березня о 18:00Вебінар: Шкільне діловодство. Документація заступника директора з навчальної роботи

Урок "Електроліти, неелектроліти"

Про матеріал
Тема 1: Електролітична дисоціація. Електроліти й неелектроліти. Мета уроку :  формувати уявлення учнів про процеси, що відбуваються в розчинах;  ознайомити з поняттям «електролітична дисоціація»;  пояснити залежність електролітичної дисоціації від будови молекул розчиненої речовини й розчинника;  ознайомити учнів з поділом речовин на електроліти й неелектроліти за електропровідністю в розчині або розплаві.
Перегляд файлу

Тема 1:  Електролітична дисоціація.    Електроліти й неелектроліти.

Мета уроку  :        

  • формувати уявлення учнів про процеси, що відбуваються в  розчинах;  
  • ознайомити з поняттям «електролітична дисоціація»;
  • пояснити залежність електролітичної дисоціації від будови молекул розчиненої  речовини й розчинника;
  • ознайомити учнів з поділом речовин на електроліти й неелектроліти за електропровідністю в розчині або розплаві.

Тип уроку:          засвоєння нових знань.

Форми роботи:   розповідь, демонстраційний експеримент, інтерактивна дошка.

Обладнання:       таблиця розчинності,  медіа фільм, демонстрація.

 

Хід уроку.

І. Організаційний етап.

ІІ. Оголошення теми й мети уроку. Мотивація навчальної діяльності.

  • Ми знаємо з вами, що метали проводять електричний струм.  
  • Чому  ця властивість притаманна металам?
  • Який метал має найвищу електропровідність?
  • Назвіть речовини, що проводять електричний струм?

 Проведемо експеримент: занурюємо електроди в дистильовану воду й подаємо струм у систему. Лампочка не горить. І навпаки – в звичайну воду. Лампочка загорається.

Техніка безпеки:  нагадаємо,  що прилади не можна гасити водою, торкатися електричних дротів, електричних приладів мокрими руками.

Проблемне питання: Чим відрізняються дані води між собою?

 

Експеримент:  сухі електроди зануримо в сухий  натрій хлорид – лампочка не горить. Тепер у розчин натрій хлориду – лампочка горить.

Висновок :  розчинені у воді кристали зробили розчин електропровідним.

 Проведемо аналогічні дослдіження з цукром. Розчин не проводить електричний струм.

 Отже, речовини, розчини й розплави, яких проводять електричний струм, називаються електролітами. ( солі, кислоти, основи, тобто, речовини з йонним та ковалентним полярним типом зв’язку).

Речовини, що не проводять електричний струм, називають неелектролітами. ( Це прості речовини_ неметали. Речовини не молекулярної будови, більшість органічних кислот).

     

ІІІ. Вивчення нового матеріалу.

Електролітична дисоціація.

Переглядаємо медіафільм –  схему дисоціації.

Основні положення ТЕД.

  • Дисоціація електролітів відбувається під дією полярних молекул розчинника.
  • Дисоціація – оборотний процес, зворотній процес- асоціація.
  • Молекули , що дисоціюють, розпадаються на катіони та аніони.

 

      Розглянемо приклади

Na2SO4↔↔ 2  Na+ + SO2-4

ІV. Узагальнення знань

      Самостійно запишіть рівняння дисоціації:

 КОН→

СаСІ2

НNО3→

ІV. Підсумок уроку.

Які явища супроводжують розчинення?

Чи завжди в розчині протікатимуть усі перелічені процеси?

docx
Пов’язані теми
Хімія, 9 клас, Розробки уроків
Додано
31 жовтня 2019
Переглядів
410
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку