Урок Тема. Загальне поняття про прикметник

Про матеріал

Розширити знання учнів про прикметник і його значення у мовленні; вчити визначати прикметник у реченні; розвивати вміння порівнювати мовні явища; виробляти навички каліграфічного письма; розвивати увагу та спостережливість; збагачувати мовлення учнів. Виховувати любов до рідної мови.

Перегляд файлу

Автор: Биканова Н.Л.

Вчитель початкових класів Марківської ЗОШ І-ІІ ст. № 1

                                   Літературне читання

 

                                                    УРОК             3 клас

Тема. Загальне поняття про прикметник

Мета. Розширити знання учнів про прикметник і його значення у мовленні; вчити визначати прикметник у реченні; розвивати вміння порівнювати мовні явища; виробляти навички каліграфічного письма; розвивати увагу та спостережливість; збагачувати мовлення учнів. Виховувати любов до рідної мови.

Обладнання.  Загадка,малюнок потяга,назви зупинок,картки із завданнями, малюнок Зимовий ліс,слова-прикметники.

 

Урок-подорож

 

                                  Хід уроку

І.Організаційний момент

   1.Привітання. Хвилинка релаксації

   2.Девіз уроку

- Девіз нашого уроку буде такий:

         Думати швидко

         Виконувати чітко

         Творчо працювати

         Каліграфічно писати

ІІ. АОЗ та мотивація навчання

  1. Слово вчителя
  • Діти, у нас сьогодні незвичайний урок. Я запрошую вас у подорож. А ось, щоб дізнатись на чому вирушаємо у мандрівку, вам потрібно відгадати загадку.

Загадка

 Срібна стрічечка лежить,

  ланцюжок по ній біжить.

  І на станціях гудок

  подає той ланцюжок.

                                    ( Потяг ).

  • Скажіть, будь ласка, а без чого не може відбутися посадка на потяг? Чого не вистачає нам, щоб зайняти свої місця у вагонах?
  • Так,нам не вистачає квитків.
  • А щоб придбати квитки на казковий потяг, нам потрібно повправлятися в каліграфічному записі буквосполучення от.
  • Яке зєднання? В яких словах зустрічається це буквосполучення?
  • А ще й у слові потяг.

2. Каліграфічна хвилинка

  • Пропишіть буквосполучення от і слово потяг.
  • Квитки ми отримали.
  • А чи знаєте ви до якої частини мови належить слово потяг?
  • А що таке іменник?
  • Наведіть приклади.
  • Складіть і запишіть речення зі словом потяг. ( Розбір речення ).

Потяг прибув на вокзал.

  1. Дистанційний диктант

 - Діти, контролер має перевірити ваші квитки. В ролі контролера виступає дистанційний диктант.

                          Дистанційний диктант

Село, весна, веселий, ховається, Мурчик, сказати, зелений, мята, зимовий.

  • Перевіряємо.
  1. Прес-конференція.
  • Контролер дозволив зайняти місця у потязі. Всі готові до мандрівки.
  • Лишилося дізнатись до якої країни ми вирушаємо, щоб це зясувати проведемо прес-конференцію.
  • Уявіть себе журналістами.
  • Я представляю частину мови, а яку саме ви дізнаєтесь, поставивши мені конкретні запитання.
  • Так, це прикметник.
  • Отже, ми вирушаємо до країни ПРИКМЕТНИК.
  • А що таке прикметник? ( Приклади ).

ІІІ. Повідомлення теми та мети уроку

  • Спробуйте спрогнозувати тему сьогоднішнього уроку.
  • Сьогодні на уроці ми поглибимо свої знання про прикметник. Зясуємо  значення прикметника у мовленні та його роль у реченнях.
  • А для чого ми використовуємо у своєму мовленні прикметники?

ІV. Первинне сприйняття та усвідомлення нового матеріалу

  1. Станція “Дослідницька”
  • На цій станції проведемо дослідницьку роботу. Будемо досліджувати правило.
  • То що таке прикметник? ( Приклади ).
  • На які питання відповідає?
  • Проведіть пошукову роботу. Спробуйте знайти в дистанційному диктанті прикметники. Доведіть, що це прикметники.
  • А для чого ми використовуємо прикметник у мовленні?
  • Введіть в речення прикметник.

( Швидкий потяг прибув на вокзал.)

  • Яким членом речення виступає прикметник? ( Другорядним).
  • То що таке прикметник?
  1. Станція “Дружби” (робота в парах).
  • Наш потяг прибув на станцію Дружби. Я пропоную попрацювати в парах, допомагаючи один одному.
  • Прочитайте речення, записані на картках.
  • Як ви вважаєте, що потрібно зробити, щоб речення  стали гарнішими та цікавішими?
  • Вірно. Речення потрібно поширити, використовуючи прикметники.
  • А що таке прикметники?
  • Прошу записати поширені речення в зошит. Визначте граматичну основу і підкресліть прикметники.
  • Яким членом речення виступає прикметник?

РЕЧЕННЯ ДЛЯ ОПРАЦЮВАННЯ (на картці 1 речення)

Прийшла зима.

Сумують дерева.

Випав сніжок.

Світить сонечко.

Виглянуло сонечко.

Співають пташки.

Падає сніг.

Подув вітер.

Земля вкрита килимом.

  1. Станція “Фізкультурна”
  • А ось і зупинка Фізкультурна, на якій пропоную трішки відпочити і пограти у гру День і ніч.
  • А що це за слова?(Антоніми).
  • Які слова називаються антонімами?
  • Чи знаєте ви прикметники-антоніми?
  • Наведіть приклади.
  • Молодці! Вирушаємо далі.

V. Закріплення та систематизація знань

1. Зупинка Поетична (вибіркове списування)

Вправа 85

  • Діти, на зупинці Поетичній ми поговоримо про рідну мову?
  • Як ви вважаєте чому?
  • Якою є наша мова?
  • А як потрібно ставитися до рідної мови?
  • Прочитайте вірш про мову.
  • Які почуття у вас виникли?
  • Зачитайте рядки, у яких розкривається головна думка вірша.
  • Випишіть прикметники, які використала поетеса ,щоб передати красу рідної мови. (Ланцюжком).
  • То для чого ми використовуємо прикметники у мовленні?

2. СтанціяХудожня

- Наш потяг прибув на станцію Художню. Подивіться на малюнок.

- Що зобразив художник? (Зимовий ліс)

- Чим користуються художники? 

- Уявіть себе художниками, але малювати спробуйте словами.

- Якими словами ми описуємо предмети, явища?

- Що таке прикметники?

- Використовуючи прикметники, опишіть малюнок, намалюйте його словами.

VІ. Підсумок уроку

  1. Зупинка “Підсумкова”
  • Наша подорож закінчується. Ми знаходимось на зупинці Підсумкова, де підведемо підсумки нашої роботи.
  • Які слова допомагають описати предмет?
  • На які питання відповідають прикметники?
  •  На що вказують прикметники?
  • Наведіть приклади прикметників.
  • То що таке прикметник?
  1. Гра “Павутинка”
  • Охарактеризуйте наш урок, використовуючи слова частини мови, яку почали сьогодні вивчати. На дошці висять смужки, на яких написані різні прикметники ( зелений, металевий, цікавий, творчий, сніжний, корисний,прямокутний, пізнавальний, добрий). Учні виходять до дошки і утворюють павутинку з потрібних прикметників.
  • УРОК (який?) цікавий, творчий, корисний, пізнавальний.

  • Памятайте, що слова – це кольорові камінці. Мало їх назбирати – треба ще навчитися з них узори викладати.
  • Отож, діти, вчиться створювати візерунки із слів. Збагачуйте своє мовлення.

VІІ. Домашнє завдання

Вправа 86.(Виписати з тексту прикметники).

doc
Додано
27 червня 2018
Переглядів
1299
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку