як зацікавити сучасних учнів укр. м.

Про матеріал

Вікторина_завжди захоплююча гра для учнів,де кожен може перевірити свої знання та навички.Саме завдяки таким позакласним заходам з української мови, учні пізнають нашу мову,можуть використовувати здобуті знання на практиці.

Перегляд файлу

Учні  не завжди виявляють інтерес до мови. Нерідко вони мають й інші, скажімо, математичні здібності і прагнуть їх розвивати. Тому, виявивши дітей з нахилами до мови, учитель має збудити, в них інтерес, викликати прагнення працювати над мовою. Найкраще збуджує інтерес до мови і залучає до роботи в гуртку матеріал, який вражає дітей, полонить, їх уяву. Такими є відомості з загального мовознавства, історія деяких слів і словосполучень, дані про значення мови для археології, історії, використання її в кібернетиці тощо.               Щоб зацікавити учнів мовою і залучити їх до гуртка практикуються окремі позакласні мовні заходи: збори загонів, мовні вікторини, конкурси, свята,  бесіди і повідомлення на різні теми. Важливу роль у пропаганді гуртка української мови, його завдань і змісту роботи має відіграти шкільне радіо і стінна преса. Окремі повідомлення, завдання з мови, конкурсного характеру, шаради, мовні загадки і т. ін. із зауваженням про те, що відповіді на них і ряд додаткових відомостей з мови можна одержати на заняттях гуртка, також сприяють зацікавленню учнів гуртковою роботою.              
Наприклад      мовна гра-вікторина
    Вікторина.

Мовні загадки-жарти.

1. Назвіть слово, в якому один звук позначається трьома буквами. (Дзьобати — [дз"].)                                                                                                                                2. Які дві букви завжди позначають звукосполучення: одна — приголосного й голосного, друга — двох приголосних? (Ї,Щ.)                                          
3. Від слів лак, рама, міль, міст, мова, лин, він утворіть нові слова, додавши до початку їх дзвінкий приголосний. (Злак, брама, драма, джміль, зміст, змова,      млин,  дзвін).                                                                                                                                                4. Назвіть звук, спільний для кожних чотирьох слів: мати, явір, зв"язок, поява [а]; поїзд, район, ясень, юнь [й]; директор, ллється, моє, з"єднати [е]; дощ, чесно, речі, щастя [ч].                                                                                                                                 5. Доберіть п"ять слів, у яких останній звук позначається двома буквами. (День, тінь,               мідь,               сіль,               міць.)                                                                                                         6. Назвіть п"ять слів, у яких два останні звуки позначаються однією літерою. (Армія, подвір"я, ательє, мамою, події.)                                                                                         7. Як перетворити простий замок у великий і гарний будинок? (Замок — замок —               змінити               наголос.)                                                                                                                8. 3 якої тканини можна зробити набір географічних карт? (Атлас — атлас.)                                                  9. Що необхідно зробити, щоб повільне діяння висипати швидко закінчилось? (Висипати — висипати — змінити наголос.)                                                                                              10.Чим              закінчується              і              зима,і              весна?(Буквою              а.)                                                                                                           11. Чим закінчується і вечір, і ніч? (Приголосним.)                                                                                                       12. Як написати слово робота п"ятьма, чотирма літерами? (Праця, труд.)                                                          13. Що треба зробити, щоб майка злетіла? (Замінити початкову літеру на ч.)                                                          14. Які алфавіти складаються з 6 літер? (Азбука, абетка.)                                                                                             15. За який приголосний звук треба сховати інший приголосний, щоб почути разом               кілька               гармат?               (Залп.)                                                                                                                                                                                   16. Від назв яких двох букв стає жарко, гаряче? (Пе-че.)                                                                                                                        17. Чи можна із слова доля, не міняючи звуків, зробити дві музичні ноти? ("до" і               "ля".)                                                                                                                          18. Чи можна з кози зробити козака? (Можна, додавши букву к, коза + к = козак.)                                                                                                                          19. Чи можна з сухої трави зробити частину сільської хати? (Суха трава — сіно. Останню               букву о замінити на и, і буде сіни.)                                                                                                                                                       20. Чого багато має золото, менше має озеро, ще менше море, і зовсім не має його              річка?               (Букву               о.)                                                                                                 21. Що мають береза, дуб, бук, яблуня й бузок, але не мають того ні клен, ні вишня?               (Звук               б.)                                                                                                               22. Що знаходиться в середині школи? (Буква о.)                                                                                                         23. Що стоїть між підлогою і стелею? (Буква і.)

docx
Додано
27 червня 2018
Переглядів
2293
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку