План уроку на тему: "Ергономічний підхід до організації праці" містить підбір матеріалу до організації свого робочого місця відповідно сфери діяльності, визначення умов праці, ергономічні вимоги до робочого місця, методи і засоби ергономічних досліджень, які сприяють розвитку особистості та її повноцінної самореалізації в житті (професійній діяльності).
План уроку
Тема програми: «Художнє конструювання об’єктів технологічної діяльності».
Тема уроку: «Ергономічний підхід до організації праці».
Мета:
Обладнання: робочі зошити, інтерактивний плакат,фліп чарт,підручник, таблиці, картки завдання.
Література:О. М. Коберник 11 Клас «Технології».
Тип уроку: комбінований.
Форма проведення:індивідуально – групова.
Міжпредметні зв’язки:«інформатика», «українська мова», «охорона праці», «математика», «виробниче навчання», «гігієна та санітарія виробництва».
Час уроку: 45 хвилин.
СТРУКТУРАУРОКУ
І. Організаційна частина
1.1. Перевірка присутніх.
1.1 Перевірка готовності учнів до уроку.
Дорого дня шановні учні, колеги!.Сьогодні ви шановні учні в доброму гуморі, з хорошим настроєм! Тому можемо розпочинати наш урок.
ХТО сьогодні черговий.
бУдь – ласка хто відсутній.
Дякую, сідайте будь ласка!
Якщо запастися терпінням
і проявити старання,
то посіяне насіння, знання,
неодмінно дасть добрі сходи.
ІІ. Мотивація навчальної діяльності
Бачу, сьогодні на уроці присутні Станіслав,Марк, ВіТалій. А чи знаєте ви шановні учні, що найкращими кухарями стають саме чоловіки! СТРАВИ виконані їхніми руками набагато смачніші. А знаєте в чому секрет, адже у жінок на 2 градуси температура рук більша ніж у чоловіків. Коли у жінки при подачі страва гаряча, то у чоловіка все до смаку.???
Тема програми продовжується далі «ХУДожнєконструюванн я об’єктів технологічної діяльності».
Тема уроку: «Ергономічнийпідхід до організаціїпраці».
СьОгодні на уроці вважаю ви маєте бути енергійними; радісними;
гомінливими; обізнаними; надійними; особливими; милими; ігровими; кмітливими;
активними.
А ключовим словом нашого уроку є «Ергономіка».
вправа «Знаю краще від усіх» 3 бали, діяльність однієї учениці з підготовкою випереджувального завдання оцінюється в 6 балів, що автоматично зараховуються до завдання на закріплення, ключ до вправи «НАУчаючи учусь» 3 бали,виконання Теst-завдань в програмі миттєвого тестового оцінювання ТеstW2 зтеми уроку 3 бали, завдання з професійним спрямуванням оцінюється в 6 балів залежно від складності завдання, наприклад письмова відповідь 3 бали, усна відповідь 3 бали. Загальна сума балів 12.
А зараз шановні учні вправа «Впізнай себе».
Тест «Моя дорога»
Кожен з вас шановні учні хочаб раз знаходився на роздоріжжі трьох доріг. І першим, що спадає на думку: куди піти, як у тій казці.
A) «ліворуч підеш — сам будеш голодним, а кінь твій буде ситим»;
Б) «праворуч підеш — сам будеш ситим, а кінь твій буде голодним»;
B) «прямо підеш — і коня втратиш, і себе погубиш».
Яку з трьох доріг ти обереш? Чому?
Ключ до тесту:
А) психологічна установка «глядача- художника». (Домінанта правої художньо- образної півкулі мозку, домінуючий профіль соціально-художніх здібностей, артистичний інтелект.)
Б) психологічна установка «слухача-мислителя». (Домінанта лівої логічно-понятійної півкулі мозку, домінуючий профіль навчальних здібностей, вербальний інтелект.)
В) психологічна установка «діяча-майстра». (Взаємодоповнюваність правої художньо-образної і лівої логічно-понятійної півкуль мозку, домінуючий профіль підприємницьких здібностей, реалістичний інтелект.)
ІІІ. Актуалізація опорних знань
“Навчання без міркування – даремне,
міркування без навчання – небезпечне”.
Конфуцій
А зараз шановні учні вправа «Знаю краще від усіх»з перевіркою набутих знань.
Кожна правильна відповідь Оцінюється в 3 бали.
Отже перше питання
ПіДНіміть будь – ласка руки, хто готовий відповідати. Всі готові, ну добре тоді починаємо
Наприклад, закінчіть речення…
розвитку й удосконалення!
а йумови їх праці.
оберітьправильневизначенняпоняття «ЕРГономіка»
1949 рік
Підвищенняефективностівиробництва;
Збереження людині здоров’я
Розвиток особистісних якостей.
Ергономіка фізичного середовища
Когнітивна ергономіка
Організаційна ергономіка
Макроергономіка
Мідіергономіка
Мікроергономіка
ІІІ. Актуалізація опорних знань
Наші знання - це сума того, чого ми навчилися,
й того, що ми забули.
М.Ебнер-Ешенбах
Вже не секрет, що левова частка нашого людства не уявляє себе без комп’ютерної техніки або ж гаджетів пов’язаних із нею.
Сьогодні на уроці в нас також присутній допитливий науковець з презентацією випереджувального завдання БАлицькаЗаряна, на тему «основні чинники, що сприяють втомлюваності людини та компоненти санітарно-гігієнічних умов». Слухайте і записуйте коротенько у свій зошит шановні учні.
Основні чинники, що запобігають втомлюваності людини, можна поділити на технологічні (раціональна послідовність виконання завдань, використання пристроїв, які знижують витрати фізичної енергії, заміна ручних процесів механізованими), трудові (ритмічність праці, максимальна економія рухів, правильне виконання окремих прийомів, уникнення незручного положення під час роботи), організаційні (завчасна підготовка до праці, раціональне поєднання всіх елементів робочого місця, оптимальний поділ праці, короткі маршрути рухів, своєчасне забезпечення робочого місця всім необхідним тощо).
Санітарно-гігієнічніумовихарактеризуютьнавколишнєсередовище за такими параметрами:
Дякую, сідайте будь – ласка!
А зараз шановні учні до вашої уваги відеорепортаж з інженером охорони праці Ольгою Вітер за допомогою засобів телепередачі програми 1+1 «Сніданок».
обговорення
На ваших партах присутні навчальні підручники. Шановні учні а зараз зверніть будь-ласка увагу на 73 сторінку вашого підручника. Відповідно до теми нашого уроку зараз здійснемо ознайомлення з терміном – умови праці Запишіть будь – ласка це визначення у зошит.
Умови праці — це режим праці та відпочинку; тривалість робочого дня; технічна оснащеність виробничого процесу; рівень освітленості; санітарно-гігієнічний стан навколишнього середовища; взаємовідносини людей у процесі праці; оформлення інтер'єру.
А зараз до вашоїувагивідеоролик«На помилках навчаюсь».
На закріпленняпереглянутоговідеороликабуд ласка активніше!!
Звивченого давайте з вами виконаємовправу«Почув, побачив, запам’ятав».
Максимальна кількість балів 3.
Робоче місце
Робоче місце ручної праці
Механізоване робоче місце
Автоматизоване робоче місце
Організація робочого місця
Робоча зона
Освітлення, температура, вологість, шум, вібрація, токсичність, загазованість.
Раціональна робоча поза,
Оптимальні зони досягнення,
Раціональні трудові рухи.
Зручність робочого місця,
Можливість випрямити ноги, руки,
Стілець, що підходить до постави, зросту.
А ось робочемісцебулоБахтинського Павла під час проходженнявироничої практики на підприємстві.
Перед тим як перейти до Виконання Теst-завдань в програмі миттєвого тестового оцінювання ТеstW2 з теми уроку. Максимальна кількість балів 6. Час виконання 5 хв.
Давайте з вами пригадаємо вимоги охорони праці до робочого місця користувачів Персональних комп’ютерів:
Будь – ласка умовно застосовуючи метод мікрофон по черзі кожен пригадуємо
А ЗАРАз шановні учні ми поділимось на дві групи. Одні учні будуть працювати за комп’ютерами, а інші працювати в парах.
ХТО бажає, підніміть будь ласка руки. Добре, займайте своє робоче місце.
А ми з вами, як вже говорила виконаємо вправу «УВАЖНИЙ та спостережливий» ЧАС ВИКОНАННя 5 хв.Адже саме ця вправа має особливу складність. Вам шановні учні необхідно буде здійснити перегляд фото зоражень. Вказати чинники, якщо вони там є, які сприють втомлювальності за відповідним зразком робочого місця. мАксимальна кількість балів 3, після того обмінятися роботою та здійснити самоперевірку один в одного, виставлючи бали. А після того ще й охарактеризувати ті чинники. Максимальна кількість балів 3. рАзом за обґрунтовану відповідь 6 балів. 2 хв даєте відповідь, 1 хв самоперевірка, 2 хв відповідь.
Виконали. Оміняйтеся буд ласка роботами. Хто не впорався із завданням. Бодай одининник але вказали всі. Добре. Тобто ви всі отримуєте по бали. А зараз звертаємо увагу на екран, хто з вас зможе охарактеризувати відповдні чинники відповідно до фото відораження. Кількість балів 3.
дякую шановні учні за ваші відповіді!
А в нас вже готові за допомогою тест – завдання.
А зараз ми з вами шановні учні виконаємо вправу «Впізнай себе».
Тест «Моя улюблена геометрична фігура»
Намалюйте для себе найбільш привабливішу та найменш привабливішу геометричну фігуру. Найльпривабливішуфігурупознач (під цієюфігурою) знаком «плюс», а найменшпривабливу — знаком «мінус».
Трикутник. Лідер, прагнучийвирішувати все сам брати на себе відповідальність за інших.
Квадрат.Організований, працелюбний, розумний. Дужевпертий.
КолоВроджений психолог, якомудужецікавовивчатививчатиінших людей. Ви доброзичливий і чуйний.
Прямокутник Ви сумнівається і в собі, і в усьому, але вам аластивадопитливість, жвавоцікавиться до всього, що відбувається.
Зигзаг Творча особистість, яка шукає власне оригінальне рішення. Вам часто не вистачає наполегливості і впертості, щоб довести почату справу до кінця.
Підводи підсумки уроку.
Сьогодні на уроці ви отримали такі оцінки
Виставлення оцінок за роботу на уроці.
7.1. Домашнє завдання: повторити та вивчити §11 (О. М. Коберник «Технології» ст. 73-79);
7.2. Створити акро вірш по розділу темиуроку «Ергономічний підхід до організації праці».
Наприклад
П – раця;
І – нформація;
Д – жерело;
Х – арактеристика;
І – ндивідуальнізасоби;
Д – жерело.
Викладач : Івацко Тетяна Сергіївна
1