Урок "Фантастичний пейзаж"

Про матеріал
Мета: Навчальна: закріплення знань учнів про живопис та його жанри; ознайомлення з нетрадиційними техніками малювання в образотворчому мистецтві: пейп-арт, флюїд-арт, малюнок зубною щіткою. Розвивальна: розвивати в дітей уміння сприймати, розрізняти й аналізувати характерні особливості фантастичної композиції, формувати образне, логічне, просторове мислення; розвивати дрібну моторику рук.
Перегляд файлу

 

 

 

Методична розробка

урок з образотворчого мистецтва для 6 класу

«Фантастичний пейзаж»

 

 

 

 

Викладач: Палієнко Наталія Миколаївна

вчитель вищої категорії, старший вчитель

спеціалізованої школи № 194 «Перспектива»

Оболонського району, міста Києва

 

 

 

 

 

 

Тема уроку: Фантастичний пейзаж

Мета:

Навчальна: закріплення знань учнів про живопис та його жанри; ознайомлення з нетрадиційними техніками малювання в образотворчому мистецтві.

Розвивальна: розвивати в дітей уміння сприймати, розрізняти й аналізувати характерні особливості фантастичної композиції, формувати образне, логічне, просторове мислення; розвивати дрібну моторику рук.

Виховна: Виховувати в учнів естетичне сприйняття навколишнього світу; стимулювати розвиток допитливості, інтерес до мистецтва, виховувати акуратність під час роботи з фарбами.

Форма проведення: подорож гра із виконанням творчого майстер-класу.

Тип уроку: комбінований урок.

Матеріали та інструменти: Цупкий картон, аркуш звичайного картону, паперові серветки, пензлик, акрилові фарби, медіум (розчин для розбавляння фарб), клей ПВА, чорний маркер, ножиці, гребінець, зубна щітка, глибока тарілочка, пластикові стаканчики, гіпс. Зразки готових робіт.

Хід уроку

І. Організаційний момент.

Завзяті майстри та майстрині, прийшли на урок.

Працювати старанно будемо,

Своїми шедеврами всіх здивуємо.

ІІ. Актуалізація опорних знань і вмінь.

Сьогодні на уроці чарівний світ мистецтва продовжує відчиняти вам свої двері. Давайте увійдемо в них! На нас чекає цікава подорож до країни «Фантазія». Один із помічників на сьогоднішньому уроці буде певний інструмент – герой, а хто це? Дізнаємось коли відгадаємо загадку.

* Колосок, тюльпан, ромашка

Малювати їх не важко

І букетом все назвемо

Він для фарби – незамінний,

Бо художник він відмінний

Розфарбує все як треба

І малюнок є вже в тебе. (Пензлик)

Так, відгадали. Тож нашим помічником буде пензлик.

Тож розпочнемо. І перша зупинка в нашій подорожі до країни «Фантазії» називається кольорова.

Зараз  ми із вами за допомогою кольорів пограємо у гру «Ану, відгадай!» і визначимо емоційний стан нашого класу на початок уроку. Це буде наша перша зупинка до країни «Фантазія»

Гра «Ану, відгадай!»

Колір, про який іде мова не жовтий не оранжевий і не схожий на перший чи другий. Цей яскравий колір нам нагадує теплі сонячні промені. (Червоний)

Скажіть, будь-ласка,  яким є цей колір: основним чи похідним? Так, цей колір є основним. Зараз ми будемо відгадувати колір, що зустрічається в багатьох місцях та особливо лісах, полях, садах, парках, майже на всіх рослинах ми можемо побачити цей колір. (Зелений).

Скажіть, цей колір є основним чи похідним? Так, він є похідним і утворюється при поєднанні синього та жовтого кольорів.

Ми будемо відгадувати колір, що зустрічається в забарвленні пелюсточок волошки або в морських хвилях. (Синій) Це є основний колір. А де ще в природі ми можемо зустріти цей колір. Молодці! Відгадали!

А які кольори відносять до теплої гамми, а які до холодної?

І що то за такі кольори які називають ахроматичними?

 

ІІІ. Оголошення теми уроку.

Мандруємо далі. Наступна зупинка – «повтори, що знаєш»

Гра «Повтори»

Зображення схожі за своїм задумом, живуть родинами і в кожної родини своє ім’я. Давайте їх пригадаємо. Художники, пишучи свої картини на полотнах, установлених на мольберті, який можна назвати своєрідним верстатом (станком). Звідси й  виникла назва – станковий  живопис, на відміну монументального живопису, що прикрашає внутрішні або зовнішні стіни чи стелі архітектурних споруд. Ми також знаємо, що живопис поділяються на жанри. Жанр – слово французьке, яке можна перекласти як «рід».

Жанри. Які жанри образотворчого мистецтва ви знаєте?

Портрет. Що зображено на таких картинах?

Натюрморт. Вид образотворчого мистецтва: зображення  неживих предметів (посуд, квіти, овочі).

Пригадайте, що буде зображено на картинах батального і побутового жанрів?

Анімалістичний жанр. Вид живопису, що зображує тварин.

Діти, а який жанр ми ще не згадали. Давайте відгадаємо загадку.

Бачим ліс, галявину ясну,

День безхмарний та прекрасний,

Захопило подих аж

Як побачили …(Пейзаж)

Головним змістом зображення стала природа. Пейзажний живопис дуже різноманітний.

Які є види пейзажу?

Різновиди пейзажу: гірський, сільський, міський, промисловий, морський, фантастичний, архітектурний, настроєвий.

А скажіть буд ласка, як дивлячись на намальований пейзаж можна вгадати настрій художника?(відповіді учнів)

Тож підсумовуючи все вами сказане ми можемо зробити висновок, що настрій передається за допомогою кольору.

Напевне ви вже здогадались, що тема нашого уроку – пейзаж. Але пейзаж не звичайний, а…фантастичний, тому, що мандруємо ми в країну «Фантазія»

ІV. Практична діяльність учнів

А давайте згадаємо чим і на чому можна малювати.

Які техніки в малюванні ви знаєте?

Сьогодні при роботі над пейзажем ми використаємо одразу кілька технік.

Тож ми дістались до нашої країни «Фантазія». Багато чудернацького люду живе в цій країні. І кожен житель має що?.. (Житло).

Етап І. Малювання будиночка – техніка малювання через трафарет.

Учні на картоні малюють форму будиночка і вирізають його. Обводять на основу картини та зафарбовують чорним маркером,шаблон приклеюємо паперовим скетчем до основи, що не затікала фарба фону. (фото 1, фото 2, фото 3).

C:\Users\Natali\Desktop\ф\IMG_7666.JPG  C:\Users\Natali\Desktop\ф\IMG_7667.JPG  C:\Users\Natali\Desktop\ф\IMG_7668.JPG

                      Фото 1                                     фото 2                                 фото 3

Етап ІІ. Малюємо фон за будиночком. Техніки – малювання паралоновим споншиком та зубною щіткою.

Фон за будиночком замальовуємо паралоновим споншиком синьою або фіолетовою фарбою. За допомогою гребінця і зубної щінки малюємо зоряне небо (фото 4, фото 5).

C:\Users\Natali\Desktop\ф\IMG_7669.JPG    C:\Users\Natali\Desktop\ф\IMG_7671.JPG

                         Фото 4                                                                   Фото 5

 

Етап ІІІ. Чудернацькі рослини. Техніка пейп – арт.

Техніка пейп - арт - це робота з паперовими серветками. Серветки добре поєднуються з будь-якими матеріалами: пластикою, яєчною шкарлупою, бісером.

Техніка Пейп-арт - це імітація інших, більш дорогих технік - філіграні, карбування. Вона досить молода: придумана вона в 2007 році художницею Тетяною Сорокіної та з тих пір виправдано заслужила популярність серед майстрів рукоділля. Техніка є декорування різних предметів паперовими серветками, проте вона зовсім не схожа на декупаж. Різні предмети декоруються візерунками зі скручених у нитка серветок - в цьому полягає техніка Пейп-арт

Розводимо у тарілочці клей ПВА з водою  та гіпсом (1:1:1). Паперові серветки змочуємо і скручуємо смужки із яких клеємо наші рослинки.(даємо роботі трошки часу підсохнути). Гіпс у суміш додається для швидшого застигання (фото 6, фото 7)

C:\Users\Natali\Desktop\ф\IMG_7672.JPG   C:\Users\Natali\Desktop\ф\IMG_7675.JPG

                           Фото 6                                                               фото 7

Етап ІV малювання фону. Техніка – флюїд – арт.

Поки наші роботи висихають приготуємо фарби для фону. У пластикові стаканчики наливаємо фарбу та розводимо спеціальною речовиною – медіумом, який при висиханні фарби дає цікаві ефекти – тріщинки, бульбашки і . т.д.

Техніка Fluid Art (флюїд арт) – новий напрямок в абстрактному живописі. В перекладі fluid означає рідкий, art мистецтво. Тобто малювання рідкою фарбою (акрилом). Секрет техніки живопису рідким акрилом у… відсутності техніки. Парадоксально, але чим менше ви будете намагатися що-небудь зобразити акрилом в класичному стилі, тим більш мальовничим (в прямому сенсі) буде результат.

За допомогою пензлика капаємо фарби контрасних кольорів. А ви пам’ятаєте які це контрасні кольори?

Тож чим масивнішою будуть краплі фарби тим краще буде працювати. Тож ми нанесли плями фарби і тепер, акуратно, у довільному порядку, нахиляючи наш малюнок в різні боки даємо фарбі заповнити весь не зафарбований простір. (фото 8, фото 9).

C:\Users\Natali\Desktop\ф\IMG_7677.JPG C:\Users\Natali\Desktop\ф\IMG_7678.JPG

                    Фото 8                                                                       фото 9

Етап V Останній штрих. Техніка – малювання пензликом (живопис).

Тепер нашим помічником пензликом, розфарбовуємо наші чудернацькі рослинки. І от наші шедеври готові. (фото 10).

C:\Users\Natali\Desktop\ф\IMG_7681.JPG

                                                             Фото 10

V. Підсумок уроку

1. Перегляд дитячих малюнків

2. Демонстрування дитячих робіт

3. Діти по черзі кажуть що було цікавого на уроці. Чого вони навчилися?

VІ. Висновок. Завершення уроку

Ось ми з вами і потрапили в мальовничу країну «Фантазія». Навчились працювати у цікавих техніках. Чи згодні ви, що такими техніками значно цікавіше працювати ніж просто пензликом чи олівцями?

Домашнє завдання: Пофантазуйте та намалюйте малюнок використовуючи одну або декілька вивчених сьогодні технік малювання. Тема за власним бажанням.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Творчий урок  в якому брали участь учні 6 – Г класу спеціалізованої школи № 194 «Перспектива» Оболонського району міста Києва.

Тема : Фантастичний пейзаж»

Етап І. Малювання будиночка – техніка малювання через трафарет.

C:\Users\Natali\Desktop\ф\IMG_7685.JPG  C:\Users\Natali\Desktop\ф\IMG_7686.JPG

C:\Users\Natali\Desktop\ф\IMG_7684.JPG C:\Users\Natali\Desktop\ф\IMG_7683.JPG

Етап ІІ. Малюємо фон за будиночком. Техніки – малювання паралоновим споншиком та зубною щіткою.

C:\Users\Natali\Desktop\ф\IMG_7687.JPG C:\Users\Natali\Desktop\ф\IMG_7689.JPG

C:\Users\Natali\Desktop\ф\IMG_7695.JPG C:\Users\Natali\Desktop\ф\IMG_7694.JPG

Етап ІІІ. Чудернацькі рослини. Техніка пейп – арт.

C:\Users\Natali\Desktop\ф\IMG_7698.JPGC:\Users\Natali\Desktop\ф\IMG_7699.JPG

C:\Users\Natali\Desktop\ф\IMG_7701.JPG

 

Етап ІV малювання фону. Техніка – флюїд – арт.

C:\Users\Natali\Desktop\ф\IMG_7704.JPG C:\Users\Natali\Desktop\ф\IMG_7705.JPG

C:\Users\Natali\Desktop\ф\IMG_7707.JPG

Етап V Останній штрих. Техніка – малювання пензликом (живопис).

C:\Users\Natali\Desktop\ф\IMG_7717.JPG

 

docx
Додано
29 листопада 2019
Переглядів
126
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку