18 травня о 18:00Вебінар: Інтерактивний урок математики: алгоритми та приклади створення дидактичних матеріалів

Урок фінансової грамотності "Розв'язування задач економічного змісту"

Про матеріал
Урок присвячено повторенню та узагальненню знань з теми простих та складних відсотків у 9-му класі. В матеріалі використано завдання з робочого зошита для учнів "Фінансова грамотність" та матеріали для підотовки до міжнародного дослідження PISA.
Перегляд файлу

Тема: Урок фінансової грамотності  «Задачі економічного змісту»

Мета: - розглянути поняття «фінансова грамотність», «гроші», «доходи», «витрати», «бізнес», «сімейний бюджет»,

- дослідити історію державних грошей, основні форми фінансових відносин;

- охарактеризувати окремі доходи родини, розглянути стратегії збільшення прибуткової частини родинного бюджету та раціональне використання коштів;

- повторити математичні поняття: «відсоток», «середнє арифметичне», «наближені обчислення», «пропорція», «гістограма»;

- розв’язати задачі економічного змісту на оподаткування, банківську діяльність та сімейний бюджет;

- розвивати пізнавальні інтереси учнів, логічне мислення, формувати інформаційну, комунікативну, рефлексивну компетентності;  вміння працювати з різними джерелами знань, порівнювати, узагальнювати, робити висновки;  виховувати ділову та творчу активність, самостійність у формуванні нових знань, відповідальність, взаємодопомогу, сприяти професійній орієнтації учнів;

- виховувати в учнів риси, які б формували їх як учасників майбутньої виробничої і підприємницької діяльності.

 

Обладнання : ІКТ (презентація, інтернет),  роздатковий матеріал,.

 

Міжпредметні зв’язки: математика, економіка, історія, література.

                                  

Девіз заняття: « Нажити багато грошей – хоробрість,

                           зберегти їх – мудрість, а вміло потратити – мистецтво»

        Бертольд Ауербах

(німецький письменник та поет)


Хід уроку:

Слайд 1. Фінансова грамотність – це важлива складова сучасного життя, а також невід’ємний компонент успішної особистості.

  • Що ви розумієте під цим поняттям? Які асоціації викликає у вас дана назва?

Слайд 2. Складаємо асоціаціативний кущ

 

 

 

Фінансова грамотність

 

 

 

 

 

 З одного боку йде мова про доходи, а з іншого про витрати, тобто фінансова грамотність – це розумні витрати доходів.

Зараз я пропоную Вам перевірити, наскільки ви обізнані  у цьому питанні, пройшовши тест, правильні відповіді на який надало лише 46% українського населення, яке брало участь у дослідженнях європейської фінансової групи у листопаді 2017 року. (роздатковий матеріал тест 1)

 

 

 

 

 

 

 

…»

Історія виникнення грошей

Неодмінним атрибутом будь-якого суспільства, що характеризує певну стадію його розвитку, є товарно-грошові відносини та їх складова - гроші.

На ранніх стадіях розвитку суспільства мінімальна структура потреб людини дозволяла тривалий час існувати за рахунок самозабезпечення. Однак поступово розвивається обмін продуктами праці, а фактично - першими товарами.

Торгівля зіграла велику роль в історії людства - породила гроші. Корені грошової системи ведуть у сиву давнину, коли примітивні цивілізації, в найвіддаленіших кутках Землі, створили свої види грошей. Роль грошей відігравали найрізноманітніші товари: сіль, бавовняні тканини, мідні браслети, коні, золотий пісок, шкури звірів, навіть сушена риба.

 У Китаї і Бірмі до XX ст. як засоби обігу "ходили" сіль і плитковий чай, в давній Мексиці - мішечки з какао-бобами. Відомі факти використання для цієї мети тютюну, зерна рису, кукурудзи.

 Досить ходовими товарами були шкури, худоба - кози, вівці, велика рогата худоба. Так, в "Одіссеї" та "Ілліаді" Гомера ціни на товари визначались коровами, биками.

 У Давньому Римі слово "ресиніа" означало "худоба". Навіть пізніше ціна срібла, коли воно з'явилось в обігу, визначалась за кількістю худоби.

Відео «Історія українських грошей»

Закінчіть речення «Для мене гроші – це…» на А4 закінчити малюнком

Слайд 5

 


Слайд 6

 

Слайд 7. Розв’язування задач економічного змісту на оподаткування.

Задача 1

Підприємство заплатило в січні 10 000 грн. усіх податків за відповідний місяць, з лютого по травень (включно) величина податків щомісячно збільшувалася на 10%, а в інші місяці
року сплачувалось по 14 954 грн. Яку суму податку підприємство сплатило за рік та яка середня величина податку за місяць (за необхідності число округлити до одиниць)? (119 319 грн., 9943 грн.)

Задача 2

  За місяць роботи була нарахована зарплата. З усіх нарахувань утримали: у пенсійний фонд – 2% від усіх нарахувань, профспілкові внески – 32 грн. 64 коп., прибутковий податок становить 15% від усіх нарахувань, внески на медичне страхування – 33 грн., у страховий фонд – 1% та інші утримання становлять 162 грн. 84 коп. Усі утримання разом становлять 816 грн. У результаті працівник отримав 75%.

Заповніть розрахунковий лист працівника (роздатковий матеріал)

 

%

Сума (грн.)

Пенсійний фонд

2%

65 грн. 28 коп.

Профспілкові внески

1%

32 грн. 64 коп.

Прибутковий податок

15%

489 грн. 60 коп.

Медичне страхування

1%

33 грн.

Страховий фонд

1%

32 грн. 64 коп.

Інші утримання

5%

162 грн. 84 коп.

Усього утримано

25%

816 грн.

Видано

75%

3264 грн.

 За необхідності у стовпчику % відповідь округлити до одиниць.

Слайд 8. Розв’язування задач економічного змісту на сімейний бюджет

Задача 1

Сім’я має річний бюджет 164 400 гривень. На прожиття вона витрачає 250 євро щомісячно (курс обміну валют 1 євро – 31,2 гривні). Чи має можливість ця сім’я за рахунок накопичення коштів, по завершенню року придбати наступні товари: газову плиту вартістю 6 299 грн., ноутбук вартістю 12 739 грн. та домашній кінотеатр ціною 22 999 грн.? У разі позитивної відповіді вказати суму залишку якщо він буде. (так, залишок 2555 грн)

Задача 2

Родина витрачає 16 %  своїх доходів на оплату житла, 54 % – на продукти харчування, 25% – на різні одноразові витрати, а решта на відпочинок,
що становить 1 125 грн. на місяць. Який річний бюджет родини в гривнях та євро (курс обміну валют 1 євро – 31,2 гривні)? За необхідністю відповідь округліть до одиниць. (270 000 грн та 8654 євро)

Слайд 9. “МАТЕМАТИКА – це не бізнес, але справа дуже прибуткова для розуму! Отже, наш прибуток у розумі, а розум людський має три ключі, що все відмикають: знання, думку, уяву”.

Віктор Гюго  (французький письменник і поет)

  • Діти, а які мрії є у вас щодо вашої майбутньої професії? (відповіді учнів)
  • А чи можливо було б реалізувати ці мрії у власній справі?
  • Які переваги має власна справа?

Слайд 10. Задача колективного виконання

Користуючись діаграмою в якій наведено розподіл вартості майна фірми дати відповіді на питання: - на які види майна розподілені кошти фірми?

  • Яка сума припадає на нерухомість? на облігації? на акції?
  • Яку суму складає вартість підприємства?
  • Яка загальна вартість майна фірми?

Роздатковий матеріал «дайте визначення термінів»

Словникова робота (знайти в мережі Інтернет визначення наступних понять):

Облігація (лат. obligatio — зобов'язання; англ. bond — довгострокова, note — короткострокова)  емісійний цінний папір, що засвідчує внесення його власником грошових коштів і підтверджує зобов'язання відшкодувати йому номінальну вартість цього цінного паперу з виплатою певного доходу або передати йому майно, надати послуги.

 

Обговорення словникової роботи

 Слайд 11

 

 

 


 

 Синквейн.  

  • Перший рядок – назва теми (одне слово);
  • Другий  – опис теми в двух словах;
  • Третій  – рядочок опису дій в рамках даної теми (три слова);
  • Четвертий рядочок – фраза з чотирьох слів, яка показує відношення до даної теми;
  • Останній рядочок – синонім, який показує суть теми

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Світова Оксана Павлівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
9 серпня 2019
Переглядів
1753
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку