Урок "Статистичні дані, що вчать думати, аналізувати і мотивують учнів до енергозбереження у школі та вдома."

Про матеріал
Підчас проведення даного уроку ми демонструємо, що статистичні спостереження та їх види, не тільки допомагають висвітленню реального стану енергозбереження в нашому регіоні, а й дозволяють аналізувати негаразди нашого регіону на даний час, спонукають планувати необхідні дії на майбутнє
Перегляд файлу

9 клас

Алгебра

Тема уроку.  Статистичні дані, що вчать думати, аналізувати і мотивують учнів до енергозбереження  у школі та вдома.

Мета уроку . Узагальнити і систематизувати знання учнів по темі: «Статистичні дані». Формувати в учнів уявлення про статистику, як науку, її предмет і методи, статистичні спостереження та їх види, статистичні таблиці, вміння встановлювати головне. Самостійно застосовувати набуті знання в ситуаціях висвітлення реального стану енергозбереження в нашому регіоні. Довести, що статистичні дані дозволяють не тільки  аналізувати негаразди нашого регіону  на даний час, а й планувати необхідні дії на майбутнє.

Очікувані результати: учні повинні розуміти зміст понять: вибірка; частота вибірки, центральні тенденції вибірки (мода, медіана, середнє значення вибірки); гістограма. За поданими таблицями вміти знаходити  центральні тенденції вибірки.

Тип уроку: засвоєння нових знань і вмінь.

Обладнання та наочність: Заготовлені QR-коди, учнівські гаджети.

Хід уроку

І. Організаційний момент. (2 хв.)  Учні заспокоюються, займають свої місця

ІІ. Актуалізація опорних знань учнів. (3 хв) Пропоную учням назвати генеральну сукупність і варіаційний ряд утворений з неї та навпаки.

Генеральна  сукупність

Варіаційний  ряд

Учні школи

Учні 9 класу

Мешканці села

 

 

Мешканці села

Енергоефективні заходи району

 

 

Енергоефективні заходи району

ІІІ. Перевірка домашнього завдання

Повторюємо по підручнику теоретичний мінімум. І їх перевіряємо за допомогою математичного диктанту. Під час диктанту учні у робочому зошиті в стовпчик відповідно по номеру закінчують почате мною речення, або дають відповіді на питання.  Пропоную учням в парах обмінятися відповідями. Кожному учневі роздаю, QR-код і вони розшифровують власними телефонами перевірять написання диктанту.

  1. Наука, що збирає, обробляє і вивчає різні дані, пов’язані  з масовими явищами, процесами і подіями   називається  - Статистика  
  2. Сукупність одиниць, відібраних для вибіркового спостереження, називають  - вибіркою.
  3. Розташування даних в порядку не спадання називають  ранжуванням
  4. У ранжованому ряду значення кожної групи називають варіантою.
  5. Число, яке показує, скільки разів трапляється варіанта називається  частота
  6. Що таке центральні тенденції? Мода, медіана, середні значення.
  7. Що таке мода вибірки? це те її значення, що трапляється найчастіше
  8. Що називається медіаною вибірки - число, яке поділяє навпіл упорядковану сукупність усіх значень вибірки.
  9. Чи може вибірка не мати моди? може
  10. Чи може вибірка мати дві моди?  Так

Відповіді і їх кодування

  1. Статистика  
  2. вибіркою.
  3. ранжуванням?
  4. варіантою.
  5. частота?
  6. Мода, медіана, середні значення.
  7. це те її значення, що трапляється найчастіше
  8. число, яке поділяє навпіл упорядковану сукупність усіх значень вибірки.
  9. може
  10. Так

C:\Users\ИННА\Downloads\17e6c72ca4b44ec0f07a14f87046543e.png

ІV/ Мотивація навчальної діяльності Хочу довести до вашого відома, що питання статистики розглядаються в ЗНО. Пропоную розв‘язати завдання № 1,

https://zno.osvita.ua/doc/images/znotest/94/9436/1_matematika_2016_10.png

Відповіді обговорюємо.

V. Формування нового навчального досвіду

Наше здоров‘я залежить від певних факторів, давайте їх згадаємо. Учні називають все що придумають, я підводжу їх до думки про екологію. Кожному пропоную записати на картці число кратне 10, що показуватиме %-ве зображення залежності нашого здоров‘я від екології.

Руханка. Пропоную, щоб учні стали по зросту, не показуючи своїх припущень на картках. Одного з учнів запрошую вийти з ряду і всі демонструють свої результати. Учень повинен  проранжувати учнівські дані, знайти моду, медіану  і середнє значення, що виражає  залежність здоров‘я від екології. 

Учні сідають за парти, і знаходять в підручнику «Основи здоров‘я» 5 кл. правильні відповіді. Записують в зошит відповідний ряд, знаходять моду, медіану  і середнє значення варіаційного ряду.

Давайте назвемо фактори, від яких наше здоров‘я може погіршитись. Учні методом мозкового штурму називають всі можливі і неможливі фактори. Я підводжу їх до думки, що протяги в приміщеннях та невідповідність температурного режиму часто призводять до погіршення стану здоров’я.

Питання для учнів: - Що ми можемо зробити щоб зменшити протяги і привести температурний режим у відповідність до санітарно-гігієнічних вимог?

Орієнтовна відповідь учнів: замінити дерев’яні  віконні рами на металопластикові.

Пропоную учням зайти за посиланням, щоб знайти цифрове підтвердження нашим думкам.

C:\Users\ИННА\Downloads\f5671a924d28246de8b4db46655410ed.png

Учні бачуть наступну картину

Запишіть даний варіаційний  ряд, знайдіть моду, медіану  і середнє значення.

Прийшов час розв‘язати задачу про мешканців нашого села.

Задача мій сусід у своєму будинку має старі віконні рами, через які втрачає 20% тепла. Для того щоб підтримувати  в будинку відповідний тепловий режим він купує 2 машини рубаних дрів, по  9 000 гривень за кожну машину. Давайте прорахуємо, скільки грошей можна економити, якщо замінити старі вікна на нові енергоощадні.

18 000 – 100%

      Х     -  20%                                х=3600 грн

Це ціна одного енергоощадного вікна. Виходить за 5-6 років мій сусід ….. пропоную учням закінчити речення.

Зараз ми з вами повинні виділити всі плюси і мінуси заміни старих віконних рам на нові. Учні об‘єднуються в дві групи «ПЛЮС», «МІНУС»  і працюють 3-5 хв: на запропонованих стікерах записують всі переваги і недоліки заміни старих віконних рам на енергоощадні.

Вчитель допомагає учням правильно сформулювати  свої думки  і по закінчені  часу спікери від кожної групи  презентують свої ідеї заповнюючи відповідну таблицю

заміна старих віконних рам на енергоощадні

ПЛЮСИ

МІНУСИ

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Пропоную учням зібратися у своїх групах і ознайомитись з матеріалом для складання  та розв‘язку власної задачі

Задача. Одна машина вміщує 8 м³ дрів. 1 м³  налічує 25-30 штук метрових полін. Щоб дерево доросло до того  розміру, щоб можна було його спилювати проходить 17-22 роки. За поданим матеріалом складіть задачу і розв‘яжіть її, додавання  власних , але точних  даних дозволяються.

Учні працюють над складанням задач і їх розв‘язком. Потім дані задачі представляють.

 

Зараз пропоную вам продумати і сказати, що ми зможемо зробити, щоб підвищити ефективність енергозбереження у школі та вдома.

VI.  Підведення підсумків уроку.

Прийшов час отримати домашнє завдання. Я його закодувала. Вдома розкодуєте  і виконаєте.

Вибіркова  перевірка  підприємств району  щодо заміна старих віконних рам на енергоощадні   мала такі результати:

заміна старих віконних рам на енергоощадні

9

10

11

12

13

14

15

Кількість підприємств

3

6

2

5

6

2

1

 

Побудувати  полігон частот одержаних даних.

 

C:\Users\ИННА\Downloads\3649295512a9b908a3f5d51223b05e9c.png

VІІ Зворотній зв'язок

Вправа «Хвилини  відвертості»

Щоб поставити жирну крапку. Я попрошу, щоб учні сказали по одному прикметнику, який дасть оцінку піднятій темі на уроці. 

 

 

Філіпенко Інна Валеріївна

Вчитель математики

Чечеліївської  загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів

Петрівського району Кіровоградської області

Використані джерела

  1. http://chmr.gov.ua/ua/newsread.php?view=4823&s=1&s1=68
  2. https://www.korsa.ua/ua/yak-vtrachayetsya-teplo-z-prymishchennya
  3. https://veka.ua/ua/spravochnik/articles/windows/zamina-vikon/
  4. https://okna.ua/ua/energoeffektivnost_okna

 

docx
Додано
14 серпня 2019
Переглядів
637
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку