Урок "Фінікійські міста-держави. Ізраїльсько- Іудейське царство".

Про матеріал

Тема: Фінікійські міста-держави. Ізраїльсько- Іудейське царство.

Мета:

  • ознайомити учнів з історією фінікійських міст-колоній та Ізраїльсько- Іудейського царства;
  • визначити на карті місце розташування фінікійських міст-держав та Ізраїльсько- Іудейського царства;
  • формувати поняття «колонія», «метрополія», «колонізація», «місто-держава», «Біблія»;
  • розвивати вміння працювати з картою та історичними джерелами.

Очікувані результати

Після цього уроку ви зможете:

  • показувати на карті фінікійські міста-держави, кордони Ізраїльсько- Іудейського царства, напрямки фінікійської колонізації;
  • називати хронологічні межі розквіту Ізраїльсько- Іудейського царства;
  • характеризувати діяльність Соломона;
  • оцінювати внесок фінікійців та Ізраїльсько- Іудейського царства у світову культуру;
  • застосовувати та пояснювати нові поняття «колонія», «метрополія», «колонізація», «місто-держава», «Біблія».

Тип уроку: вивчення нового матеріалу.

Перегляд файлу

Тема:   Фінікійські міста-держави. Ізраїльсько- Іудейське царство.

Мета:

  • ознайомити учнів з історією фінікійських міст-колоній та Ізраїльсько- Іудейського царства;
  •  визначити  на карті місце розташування фінікійських міст-держав та Ізраїльсько- Іудейського царства;
  • формувати поняття «колонія», «метрополія», «колонізація», «місто-держава», «Біблія»; 
  • розвивати вміння працювати з картою та історичними джерелами.

 

Очікувані результати

Після цього уроку ви зможете:

  •  показувати на карті фінікійські міста-держави, кордони  Ізраїльсько- Іудейського царства, напрямки фінікійської колонізації;
  • називати хронологічні межі  розквіту   Ізраїльсько- Іудейського царства;
  •  характеризувати діяльність Соломона;
  •  оцінювати  внесок фінікійців та Ізраїльсько- Іудейського царства у світову культуру;
  • застосовувати та пояснювати нові поняття «колонія», «метрополія», «колонізація», «місто-держава», «Біблія». 

Тип уроку: вивчення нового матеріалу.

Хід уроку

І. Організаційні моменти.

ІІ. Перевірка домашнього завдання.

  Репродуктивна бесіда

  • Охарактеризуйте природні умови Межиріччя.
  • Хто такі шумери і якими були досягнення їхньої цивілізації?
  • Чим уславився цар Хаммурапі? Інтереси яких суспільних груп Вавилону обстоювали закони Хаммірапі?

ІІІ. Актуалізація опорних знань учнів

Бесіда

  • Пригадайте , якими були природні умови й географічне положення Єгипту та Дворіччя?
  • Що ви знаєте про Біблію?

 

ІІІ. Вивчення нового матеріалу

План уроку

  1. Фінікійські міста-держави.
  2.  Винаходи фінікійців.
  3. Виникнення Ізраїлю та Іудеї.
  4. Ізраїльсько-Іудейське царство.

1. Фінікійські міста-держави.

Вчитель (розповідь +робота з картою)

       Давня легенда розповідає, що один спритний лісоруб опинився у складному становищі: з одного боку палав ліс, з іншого — шуміло море. Тоді лісоруб обтесав стовбур великого кедра й поплив на ньому в море. Батьківщиною легенди, найімовірніше, є давня Фінікія.

       Ця країна розташована на північному заході від Вавилона, на східному березі Середземного моря. Вузькою смугою вона простяглася між морем і високими Ліванськими горами, які поросли густим кедровим лісом.

        Більше чотирьох тисяч років тому  тут оселилися племена, які пізніше давні греки назвали фінікійцями, а їхню країну – Фінікією. Місце розташування Фінікії було надзвичайно зручним, оскільки тут сходилися караванні та морські торгові шляхи із Дворіччя, Єгипту, Греції та інших країн. З часом фінікійські поселення перетворилися на багаті торгові міста. На півночі знаходилось місто, яке греки називали Бібл, по-фінікійськи Гебал, що у перекладі означало гора. Найбільше фінікійське місто греки називали Тір, що відповідало фінікійському Цур – скеля. Тир стояв на острові неподалік від берега і був майже неприступним для ворогів. Третє найбільше місто називалось Сидон, що означало місто рибної ловлі. Міста і селища розташовувались по береговій лінії.  Кожне фінікійське місто мало свого правителя – царя. Він був залежним від ради вельмож і від народних зборів. 

 Прийом «Мозковий штурм»

  •  Подумайте, чим могли займатися фінікійці?

Робота з підручником

  • Про які заняття ви ще дізнались із матеріалу підручника?
  • Випишіть основні заняття мешканців фінікійських міст.

      Отже, основним заняттям фінікійців була морська торгівля. Фінікійські мореплавці постійно бували в одних і тих самих чужих краях. Там вони стали засновувати свої поселення – колонії. Жителі колоній – колоністи – зав'язували відносини з населенням навколишніх земель і діставали потрібні товари.  На протязі XII-VI ст. до н.е. на узбережжі й островах Середземного моря поступово з'являються фінікійські колонії. Спочатку вони були на Кіпрі, у Північній Африці та на Піренейському півострові, а трохи згодом в далекій Англії (Британії) та західноафриканському узбережжі. Поступово жителі Фінікії почали переселятися на неосвоєні землі, закладати там нові міста. Так почалась фінікійська колонізація. Найбільшою колонією міста Тир у Північній Африці стає Карфаген. З часом він стане багатим і головним містом могутньої держави.

 Робота з словником

Колонія –   поселення людей, які переселилися з іншої країни.

Колонізація – переселення та освоєння вільної території.

Метрополія – місто, яке  заснувало колонію.

   Прийом «Мозковий штурм»

  • Чому фінікійці переселялись на нові землі

2. Винаходи фінікійців.

 Самостійна робота з підручником

  • Прочитайте текст підручника та випишіть основні винаходи фінікійців
  • Який з винаходів мав надзвичайне значення для самих фінікійців?
  • Який з винаходів особливо важливий для розвитку людства?

3. Виникнення Ізраїлю та Іудеї.

Вчитель ( розповідь +робота з історичною картою)

           На південь від Фінікії, між річкою Йордан і східним берегом  Середземного  моря, розташована давня країна Палестина.   Свою назву ця земля отримала від давніх мешканців — філістимлян – так називали кочові євреї місцеві землеробські племена. Також тут проживали племена ханаанців. За природними умовами  Палестина  поділяється на три частини :

  - низину вздовж моря,

-- нагір’я від низини до долини р. Йордан ,

-- скелясте Зайордання.

        Чотири тисячі  років тому до Палестини  прийшли кочові скотарські племена євреїв, які почали завойовувати Палестину. Слово євреї означало «зарічні люди», вони прийшли з-за річки Євфрат. Історію цього народу викладено в Біблії, у Старому Завіті.

         Розселившись в Палестині в ХІІІ ст. до н.е. євреї перейшли до осілого способу життя і почали займатися землеробством і садівництвом. Землі в долині р. Йордан були дуже родючими. Крім землеробства, садівництва, скотарства євреї займалися також різними ремеслами та торгівлею, почали виплавляти залізо.  

    З часом євреїв підкорили єгиптяни й насильно переселили у свою країну, перетворивши на рабів.  У XII ст. до н.е. єгипетський фараон відпустив євреїв на батьківщину і вони повернулися у Палестину.

  • Хто вивів євреїв з єгипетського полону?
  • Що ви знаєте про пророка Мойсея?

           На межі ХІ-Х ст. до н.е. на півночі Палестини євреї утворили державу Ізраїль. За легендою, засновником і першим царем її був Саул (1020-1000 рр. до н.е.). У цей час на півдні Палестини виникла ще одна держава євреїв – Іудея. За легендою,  його заснував цар Давид, що царював близько 1005-965 рр. до н.е.

4.Ізраїльсько-Іудейське царство.

   Вчитель

           Після кривавих братовбивчих війн Ізраїль та Іудея об'єдналися – утворилася держава, відома в історії як Давньоєврейське царство. Вважають, що правителем новоствореної держави був Давид (1000–965 рр. до н.е.).

 Повідомлення учня

  •  Коротка інформація про царя Давида.

 Вчитель

  Найвищого розквіту Ізраїльсько-Іудейська держава досягла за сина Давида – царя Соломона. Його правління називають «золотим віком» Давньоєврейської держави.

Повідомлення учня

  • Коротка інформація про царя Соломона
  • Чим прославився  цар Соломон?
  • Чому Соломона називають наймудрішим та найжорстокішим царем Ізраїлю?

Прийом «Мозковий штурм»

  • Пригадайте причини занепаду Давнього Єгипту ?
  • Подумайте, які чинники могли стати визначальними у занепаді Ізраїльсько-Іудейського царства?

     Після смерті Соломона держава  розпалася  на  дві  частини: Ізраїль та  Іудею. Північні єврейські племена відокремилися та створили своє власне царство – Ізраїль із центром у місті Самарія. Спадкоємці Давида правили в Іудейському царстві, столиця Єрусалим. Довготривала війна між ними послабила обидві країни, і вони стали легкою здобиччю для завойовників.

У  VIII ст. до н.е. Ізраїльське царство завоювала Ассирія .

У  VI ст. до н.е. Іудеське царство завоювало Ново-Вавілонська держава.

Наслідком загибелі Іудеї та Ізраїлю стало розселення євреїв по різних регіонах Римської імперії у ІІ ст. до н.е. .

     Давні євреї вірили тільки в одного бога   Яхве.  Історію  єврейського народу викладено  в  Біблії.  Біблія – це     «книга книг». Згідно Біблії, заповіді Бога єврейському народу приніс пророк Мойсєй. Вони були  висічені на скрижалях - камінних плитах. Біблія  поділяється  на дві частини:  Старий  Заповіт  і  Новий Заповіт.

      Робота з словником

     Біблія (від грецького — збірка книжок) — Святе Писаніе, священна книга усіх християн, у якій викладено історію створення Богом Всесвіту та людини.

      Найдавнішою частиною Біблії є Старий Заповіт, що містить перекази стародавніх євреїв,  роздуми мудреців, розповіді про закони та звичаї.

 ІV.Закріплення нових знань

Історичний диктант ( так /ні)

  1. Фінікія розташована на східному березі Середземного моря?
  2. Найбільшими містами Фінікії були Тір, Бібл та Сидон?
  3. Основним заняттям фінікійців було рибальство?
  4. Фінікійці займалися піратством?
  5. Перші колонії засновували євреї?
  6. Алфавіт – це заслуга фінікійців?
  7. Історія єврейського народу записана у Новому Заповіті?
  8. Засновником Ізраїлю був  цар Давид?
  9. Розквіт Давньоєврейської держави відбувся за царя Соломона?
  10. Давні євреї вірили в багатьох богів?
  11. Єрусалим  -це столиця Іудейського царства?
  12. Біблія – це священна книга євреїв та християн?

 

V. Домашнє  завдання

 1. Опрацювати матеріал відповідного параграфа підручника.

 2.Індивідуальне завдання :  дізнатись про царя персів Дарія І.

 

docx
До підручника
Всесвітня історія. Історія України 6 клас (Бандровський О.Г., Власов В.С.)
Додано
27 липня 2018
Переглядів
7371
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку