Урок "Фінікійські міста-держави. Ізраїльсько-Іудейське царство"

Про матеріал

Тема. Фінікійські міста-держави. Ізраїльсько-Іудейське царство.

Мета: визначити хронологічні межі існування Фінікії та Ізраїльсько-Юдейське царство; проаналізувати природні умови Фінікії, суспільний та духовний світ давніх євреїв; розвивати увагу, пам'ять, мислення, вміння аналізувати та робити висновки, висловлювати власні судження; удосконалювати навички роботи з історичними та контурними картами, текстом підручника та візуальними джерелами; формувати інтерес до вивчення теми.

Перегляд файлу

Конспект уроку

з всесвітньої історії

для 6-го класу

Підготувала учитель історії

КЗ «Першотравнева ЗОШ І-ІІІ ст.»

 Вистороп Тетяна Василівна

Тема. Фінікійські міста-держави. Ізраїльсько-Юдейське царство.

Мета: визначити хронологічні межі існування Фінікії та Ізраїльсько-Юдейське царство; проаналізувати природні умови Фінікії, суспільний та духовний світ давніх євреїв; розвивати увагу, пам'ять, мислення, вміння аналізувати та робити висновки, висловлювати власні судження; удосконалювати навички роботи з історичними та контурними картами, текстом підручника та візуальними джерелами; формувати інтерес до вивчення теми.

Очікувані результати. Після уроку учні/учениці зможуть:

  •                називати хронологічні межі Фінікії (міст-держав) та Ізраїльсько-Юдейського царства; роки правління царів Давида і Соломона;
  •                називати відомі пам’ятки Фінікії (алфавіт) та Ізраїльсько-Юдейського царства (Біблійні заповіді, храм Соломона);
  •                аналізувати природні умови Фінікії;
  •                описати повсякденне життя представників різних верств давніх суспільств;
  •                осмислити і передати враження, яке міг справляти на давнє населення і справляє на туристів храм Соломона.

Тип уроку: комбінований.

Обладнання: підручник, історична карта, контурна карта, роздатковий матеріал, ілюстрації до теми.

Хід уроку

  1. Організаційна частина.
  2. Перевірка домашнього завдання. Актуалізація опорних знань.
  1. Самостійна робота на індивідуальних картках.

Протягом 5-10 хвилин учні/учениці виконують завдання на картках.

Картка 1.

  1. Розв’язати хронологічну задачу, позначивши обчислення на лінії часу.

Скільки років минуло від початку правління царя Хаммурапі до сьогоднішнього дня?

1792 + 2018 = 3810 – 1 = 3809 (років)

  1. Дайте визначення поняттям.

Шумери - ________________________________________________________. (Найдавніші мешканці Дворіччя)

Закон - ____________________________________________________________.

(Приписи, обов’язкові для виконання всіма людьми або певною групою, потрібні для того, щоб регулювати відносини в громаді, державі)

  1. Підпишіть зображення.

Картинки по запросу зикурат   Картинки по запросу шумерська глиняна табличка

Зикурат                                            Клинопис. Шумерська глиняна дощечка.

Картка 2.

  1. Розв’язати хронологічну задачу, позначивши обчислення на лінії часу.

Скільки років правив цар Хаммурапі?

1792 – 1750 = 42 роки

  1. Дайте визначення поняттям.

Клинопис -______________________________________________________.

(Клиновидне письмо давніх шумерів)

Зикурат - ______________________________________________________.

(храми головним шумерським богам, що споруджували у вигляді багатоярусних східчастих споруд)

  1. Підпишіть зображення.

Картинки по запросу шумерська школа     Картинки по запросу шолом шумерського царя

шумерська школа                                 шолом царя

Картка 3.

  1. Установіть відповідність між термінами та їх визначенням.
  1. закони
  2. зикурат
  3. клинопис
  4. шумери

 

1

2

3

4

А

 

 

 

 

Б

 

 

 

 

В

 

 

 

 

Г

 

 

 

 

Д

 

 

 

 

А   найдавніші мешканці дворіччя

Б   клиновидне письмо давніх шумерів

В   храми головним шумерським богам

Г   приписи, обов’язкові для виконання всіма людьми або певною групою, потрібні для того, щоб регулювати відносини в громаді, державі

Д   архітектурна форма, що символізувала сонячні промені.

 

  1. Позначте на контурній карті:
  • підпишіть назви двох головних річок Дворіччя;
  • підпишіть першими літерами назви найважливіших міст-держав Дворіччя ІІІ тис. до н.е.
  • підкресліть столицю царя Хаммурапі й обведіть кордони його держави.

C:\Users\Татка\AppData\Local\Microsoft\Windows\Temporary Internet Files\Content.Word\IMG_20181111_181603.jpg

E:\Работа\Підготовка до уроків\6 клас\3. Єгипет\7. Фінікійські міста-держави. Ізраїльсько-юдейське царство\Рисунок1.pngКартка 4.

  1. Розгадайте кросворд.
  1. Одна з двох річок Дворіччя. (Єфрат)
  2. Храм Межжиріччя, багатоярусна східчаста споруда. (зикурат)
  3. Письмо давнього населення Месопотамії. (клинопис)
  4. Матеріал, з якого мешканці Межиріччя будували храми, палаци, житла, а також використовували його для письма. (глина)
  5. Цар, який уклав перший з відомих в історії збірник законів. (Хаммурапі)
  6. Місто, яке сучасники називали «воротами бога», «вічним містом», «осередком Всесвіту». (Вавилон)
  7. Шумерське місто, відоме гробницями своїх царів. (Ур)
  8. Давньогрецька назва Межиріччя. (Месопотамія)
  9. Найдавніше шумерське місто. (Еріду)
  10.     Припис, обов’язків для виконання всіма людьми або людьми певної групи для регулювання відносин у державі. (закон)
  11.     Плід дерева, яке давні мешканці Дворіччя називали «деревом життя». (Фінік)
  12.     Найдавніші мешканці Дворіччя. (шумери)

Картка 5.

  1. Заповніть пропуски у тексті.

             У ____________________________ (Південно-Західній) Азії протікають річки _________ (Тигр) та ________ (Єфрат). Країну, розташовану в середній та нижній течії цих річок, давньогрецькі географи називали ________________________ (Межиріччям). За природними умовами вона поділялась на _______________ (Верхнє) та ________________ (Нижнє). Жителі країни, крім зернових культур, вирощували ____________________ (фінікові пальми). Найдавніших жителів Дворіччя називають ______________________ (шумерами). Своїм головним богам вони будували _____________ (зикурати). Найдавнішим містом у Дворіччі є _______________ (Еріду). Писемність жителів Дворіччя називають __________________ (клинопис). Розквіт Вавилона пов’язують з правлінням царя __________________ (Хаммурапі).

  1. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми та мети уроку.
  1. Анаграма.
  • Розшифруйте анаграму.

ЯЛІББІ – Біблія.

  • Що вам відомо про цю книгу?
  • Що ми можемо з неї дізнатися?
  • Чи можна вважати Біблію вагомим історичним джерелом?
  • Сьогодні ми дізнаємося про що саме можна отримати відомості з Біблії.
  1. Вивчення нового матеріалу.
  1. Робота з історичною картою.
  • Розгляньте місце розташування Фінікії. Спробуйте сформувати природно-географічні умови держави.
  • Дайте відповіді на запитання.
  • У якій його частині Східного Середземномор’я розташовані Сирія та Давня Палестина?
  • Яку з країн - Фінікію чи Сирію - можна назвати приморською?
  • Назвіть сусідів країн Східного Середземномор’я.
  • Визначте місце розташування Давньої Палестини.
  • Які ріки та озера є на її території?
  1. Словникова робота.
  • Розшифруйте ребуси.

E:\Работа\Підготовка до уроків\6 клас\3. Єгипет\7. Фінікійські міста-держави. Ізраїльсько-юдейське царство\Рисунок2.png    E:\Работа\Підготовка до уроків\6 клас\3. Єгипет\7. Фінікійські міста-держави. Ізраїльсько-юдейське царство\Рисунок3.png

(метрополія)                                                          (колонія)

  • Чи відомі вам ці поняття?
  • Якщо так, поясніть. Ні – знайдіть у підручнику та запишіть у зошити.
  1. Робота з текстом підручника (с. 78 – 79).
  • Опрацюйте текст підручника та виконайте завдання.
  1. Доповніть речення:
  • Давню Фінікію відокремили від Західної Азії… (гірським хребтом Ліван).
  • Саронська рівнина багата на… (кедрові ліси та оливкові гаї).
  • Одне з найдавніших міст-портів Східного Середземномор’я. (Бібл)
  • Найбагатші фінікійські міста… (Тір та Сидон)
  • Основним заняттям фінікійців була… (морська торгівля).
  1. Дайте відповіді на запитання.
  • Як утворилися міста-порти?
  • Завдяки чому фінікійські купці збагачувалися?
  • Що призвело до колонізації?
  • Яке місто-колонія прожило найдовше? (Тір)
  1. Вибіркове читання.
  • Зачитайте речення, що стосуються зображень.

Картинки по запросу фінікійський корабель   Картинки по запросу моряки пнг   Картинки по запросу алфавіт пнгКартинки по запросу вовна пнг   Картинки по запросу пурпур    Похожее изображение

  • Який з винаходів фінікійців мав надзвичайне значення для них самих?
  • Який з винаходів особливо важливий для розвитку людства?
  1. Робота в парах.
  • Опрацюйте текст підручника на с. 80 – 81.
  • Запишіть короткі тези, доповнивши речення.
  • У 14 – 13 ст. до н.е. до … прийшли…. (Палестини; євреї).
  • Історію євреїв викладено в… (Біблії).
  • Прабатьком євреїв вважають … (Авраама).
  • Єдиним богом ізраїльтян був… (Ягве).
  • Єврейський народ з єгипетського полону вивів… (Мойсей).
  • Найважливішою святинею євреїв став… («Ковчег Завіту»).
  • Що означає слово «євреї»?
  • Чому саме Авраама вважають прабатьком євреїв?
  • Звідки походить назва Палестини?
  • Як виник «Ковчег Завіту»?
  1. оРоРобота з таблицею.
  • За допомогою тексту підручника на с. 82 – 83 заповніть таблицю.

Правління Давида та Соломона

 

Давид

Соломон

Роки

1005 – 965 рр. до н.е.

965 – 935 рр. до н.е.

Столиця

Єрусалим

Єрусалим

Діяльність

  • переміг воїна-велетня Голіафа;
  • створив гвардію з іноземців – філістимлян та критян;
  • провів перепис населення;
  • розширив територію Ізраїлю до Чорного моря.
  • за допомогою дипломатії намагався зміцнити державу;
  • розбудовував місто;
  • збудовано Єрусалимський храм на честь Ягве;
  1. Узагальнення та систематизація знань.
  1. Робота з історичним джерелом (с. 81 підручника).
  • Прочитайте десять заповідей Божих.
  • Як ці заповіді могли прислужитися згуртуванню євреїв?
  • Чому вони стали втіленням загальнолюдських цінностей?
  • Які із заповідей вам здаються найважливішими?
  • Порівняйте десять заповідей з уривком з єгипетської «Книги мертвих». Що спільного в цих текстах?
  1. Розвяжіть хронологічну задачу, позначивши обчислення на лінії часу.

        У 995 р. до н.е. Давид оволодів Єрусалимом і зробив його столицею Ізраїльсько-Іудейського царства. Скільки років минуло від початку правління царя Хаммурапі у Вавилоні до цієї події?

1792 – 995 = 797 років

  1. Підсумки уроку.
  2. Інструктаж з домашнього завдання.
  1. Опрацювати § 15 підручника.
  2. Підготувати повідомлення про повсякденне життя представників різних верств населення у стародавніх суспільствах.

 

docx
Додано
11 листопада 2018
Переглядів
5864
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку