Урок фізичної культури для учнів 5 класів

Про матеріал
План конспект інноваціоного уроку фізичної культури з елементами спортивних ігор для учнів 5 класів
Перегляд файлу

        
                                                    
                                                                       МІНІСТЕРСТВО   ОСВІТИ  І  НАУКИ УКРАЇНИ                                                                 УПРАВЛІННЯ    ОСВІТИ   І    НАУКИ
                                                                            СЕРЕДНЯ ЗАГАЛЬНООСВІТНЯ  ШКОЛА  № 23
                                                                                                                    



                                                                 Директор – Любов Андріївна Школяр,                           

                                                                 спеціаліст вищої категорії, вчитель -                            

                                                                 методист, “Відмінник освіти України”

 

                                                                                     
 

                                         












 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

      вул. Братська, 4, м.Дніпродзержинськ, Дніпропетровська обл., Україна. 51921, т.(05692) 3-31-48                                        

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

План-конспект

інноваційного уроку

фізичної культури

з елементами спортивних ігор

для учнів 5 класу

 

 

 

 

 

учитель фізичної культури

СЗШ № 23

Савічева Н. В.

 

 

м. Дніпродзержинськ

2007 рік

 

 

Тема уроку: Спортивні ігри.

 

Мета уроку: Розвиток рухливих навичок і вмінь з допомогою рухливих ігор та естафет.

 

Завдання уроку:

  1. Формування таких рис характеру, як активність, рішучість, уміння підпорядковувати свої емоції встановленим вимогам, контролювати свою поведінку, оперативно мислити, прагнути до вдосконалення.
  2. Ознайомити з танком баскетболіста.
  3. Навчити веденню м’яча без зорового контролю (баскетбол).
  4. Закріпити техніку виконання:

а) ловіння і передачі м’яча;

б) удару внутрішньою стороною стопи по м’ячу;

в) зупинки м’яча підошвою.

5. Сприяти профілактиці бронхолегеневих захворювань, покращенню функцій дихання.

 

Тип уроку: навчально-ігровий.

 

Інвентар: баскетбольні м’ячі, футбольні м’ячі, волейбольна сітка, пір’ячко, повітряні кульки, табло, пластикові стакани, коктейльні трубочки.

 

 

 

 

 

 

 

 

п / п.

 

Зміст уроку

 

Дозування

 

Організаційно -

методичні вказівки

I. Підготовча (13 – 15 хв)

1.

Шикування, привітання.

20”

У шеренгу, учні поділені на дві команди „Футболісти” і ”Баскетболісти”

2.

  •                   Психологічна гра „Привітання”.

Команда ”Футболісти” шикується в зовнішнє коло, ”Баскетболісти” стають у коло в середині. Обидві команди за сигналом починають рухатись в протилежних напрямках в колонах по колах. Ходьба, руки на поясі: навшпиньках; на зовнішній стороні стопи; перекатами з п’ятки на носок; прискорена.

За сигналом:

один оплеск – діти зупиняються, гравець однієї команди обличчям до партнера другої команди і вітають один одного потискуванням руки; два оплески – вітаються торканням, по-черзі, правим, лівим плечами; три оплески – торкаються носиками „привітання ескімосів”.

 

4-6 разів

 

Настроїти клас на робочий лад, сформувати оптимістичний настрій у дітей.

Спину тримати рівно.

 

 

Відмітити дітей, які швидко і вірно виконували завдання.

3.

  •          Повідомлення завдань уроку.

Вас чекає дуже дивна змагально-ігрова країна.

З м’ячем будемо працювати,

Ловить його й передавати,

Бити ногою і зупиняти.

Швидкість, спритність розвивати,

І в рухливі ігри грати.

Буду я вас ще навчати,

Як здоров’я гарне мати.

 

 

 

 

 

20”

 

п / п.

 

Зміст уроку

 

Дозування

 

Організаційно -

методичні вказівки

 

4.

 

  • Вступна бесіда:

”Історія виникнення м’яча”.

Перший м’яч було виготовлено з глини, обтягнутої шкірою, пізніше з набитої всередині покришки, далі це був легкий каучуковий шар і нарешті з’явився надувний м’яч. Археологи на острові Самофракія, розташованому в Егейському морі, знайшли модель надувного м’яча, вік якого – 2300 років.

У скіфів і древніх слов’ян, ацтеків, перуанців і народів майя, у ескімосів і древніх єгиптян, індіанців і новогвінейців – всюди шкіряний м’яч був у великій шані.

 

 

30”

 

 

 

5.

 

 

  • Перешикування.

Діти стоять купкою біля учителя. Керівник говорить: „Розсипався горох”. Після цих слів учні кожної команди розташовуються на своїй половині майданчика. Команда, яка швидше стане на місця, отримує 1 очко.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

20”

 

 

Майданчики заздалегідь розмічено.

 

 

 

п / п.

 

Зміст уроку

 

Дозування

 

Організаційно -

методичні вказівки

 

6.

 

  • Переміщення в ігровій стійці (танок баскетболіста)

    В. п. – стійка, ноги зігнуті, тулуб трохи нахилено вперед, важкість тіла розподілено рівномірно на обидві ноги, руки зігнуті перед тулубом.

1 – 4 – приставні кроки праворуч;

1 – 4 – швидке тупотіння ногами, руки внизу, долоні повернуті зовні;

1 – 4 – приставні кроки ліворуч;

1 – 4 – швидке тупотіння ногами;

1 – 4 – приставним кроком назад;

1 – 4 – швидке тупотіння ногами;

1 – 4 – приставним кроком вперед;

1 – 4 – швидке тупотіння ногами.

    Те, що і в попередній вправі, але замість тупотіння ногами, виконувати повороти на поставленій ззаду нозі на 360о.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2 рази

 

Виконати один раз без музичного супроводу, другий – під музику.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Носок ззаду поставленої ноги не відривати від підлоги. Ноги працюють як пружинки.

 

 

п / п.

 

Зміст уроку

 

Дозування

 

Організаційно -

методичні вказівки

 

 

7.

 

 

  •        Вправи на місці в парах з баскетбольним м’ячем.

В. п. – стійка ноги нарізно, м’яч у зігнутих руках перед собою;

1- передача м’яча по колу вправо;

2- прийом м’яча зліва;

3-4- те саме в інший бік.

 

 

 

    В. п. – що і в попередній вправі;

1- одночасний поворот партнерів ліворуч;

2- прийом м’яча всередині між партнерами.

 

 В. п. – ноги нарізно, м’яч угорі;

1- нахил вперед, передача м’яча назад між ногами;

2- випрямитись, прийом м’яча угорі;

3-4- те саме.

 

 

    В. п. – присід, тримають м’яч прямими руками перед собою;

1-2- стрибки ліворуч;

3-4- стрибки праворуч;

1-2- стрибки назад;

3-4- стрибки вперед.

 

 

 

 

 

4 рази

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4 рази

 

 

 

 

 

 

4 рази

 

 

 

 

 

 

 

1 раз

 

 

В дві шеренги розімкнутись на витягнуті руки.

Спиною один до одного.

 

 

 

 

 

 

Виконувати не відриваючи підошви від підлоги.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Учні стоять обличчям один до одного.

Бути уважними.

Виконувати синхронно.

 

 

 

п / п.

 

Зміст уроку

 

Дозування

 

Організаційно -

методичні вказівки

II. Основна частина (23-25 хв.)

 

1.

 

  •        Передачі м’яча (баскетбол).

    В. п. – перший у широкій стійці, ноги нарізно, спиною до партнера тримає м’яч попереду. Енергійно нахиляючись вперед, він кидає м’яч двома руками назад-угору між ногами. Другий ловить м’яч і повертається кругом у в. п.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   В. п. – стійка на колінах, м’яч у зігнутих руках перед собою.

Передача м’яча двома руками від грудей.

    В. п. – сісти на підлогу, ноги нарізно.

Передача м’яча правою рукою від плеча.

 

 

 

4 рази

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4 рази

 

 

 

4 рази

 

 

 

 

 

 

 

Діти починають виконувати вправу після слів учителя:

Ось такий слухняний м’яч,

Під ногами піде вскач.

Знизу-вгору полетить,

Не зівай його ловить.

 

Контролювати влучність передач.

п / п.

 

Зміст уроку

 

Дозування

 

Організаційно -

методичні вказівки

2.

  • Під час зміни м’ячів: баскетбольних на футбольні.

Коротке повідомлення з історії футболу.

У середньовічній Англії була дуже популярна гра з м’ячем. Футбольні баталії переходили в бійки. Іноді з кожної сторони виступало 500 і більше людей. Місцем подій були вулиці міст і селищ. Змагання починались з середини дня і продовжувалися до темряви. Перемагала команда, яка зуміла прогнати м’яч через усе місто, або від села до села. Ігри проводилися під девізом „Перемога ціною любих жертв”. Король Річард II у 1389 році заборонив футбол.

А хто скасував заборону, ви дізнаєтесь самі і розповісте мені на наступному уроці.

20”

А тепер футбольний м’яч

Під ногами піде вскач.

 

3.

  •        Удар по м’ячу внутрішньою стороною стопи. Зупинка м’яча підошвою.

    Удар по м’ячу внутрішньою стороною стопи партнерові. Партнер зупиняє м’яч підошвою і виконує такий самий удар.

 

    Збільшити відстань між партнерами і повторити те саме.

 

 

 

4 рази

 

 

 

 

 

 

 

 

4 рази

Показ учителем.

Відстань між партнерами –    1-2 м.

Не забувати про помилки, які бувають під час удару і зупинці м’яча.

Відстань між партнерами        3-5 м.

 

п / п.

 

Зміст уроку

 

Дозування

 

Організаційно -

методичні вказівки

4.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  • Естафета ”Тунель”

Учні поділяються на 4 команди.

За сигналом перших в колонах біжать до вказаної позначки і приймають упор лежачі на підлозі паралельно своїй команди, біжать другі номери – проповзають під першим номером і так само, як і він стають поряд в упор лежачі на підлозі, Гра продовжується доки останній в команди не пролізе крізь тунель, тоді всі діти, тримаючись за руки – фінішують

 

2 хв.

Стоять в колонах

 

 

5.

 

 

  • Гра „”Швидко в ціль”

Діти поділяються на 4 команди, перед кожною, у направляючих футбольні мячи.

За сигналом перший бє по мячу внутрішньою частиною стопи намагаючись попасти в мішень намальовану на лавці.

Після удару зупиняє м’яч підошвою і біжить в кінець своєї колони, б’є другій гравець і т. д.

Гра припиняється, коли одна з команд влучила в ціль 5 разів – вона перемагає

 

 

 

 

2 хв.

 

 

Команди стоять в колонах. Напроти кожної – перевернута лавочка на відстані 5 – 6 мерів

 

 

 

 

 

 

п / п.

 

Зміст уроку

 

Дозування

 

Організаційно -

методичні вказівки

6.

  • Естафета „Віддав – сідай”.

За сигналом капітани передають баскетбольний м’яч двома руками від грудей першому гравцю, той, впіймавши, віддає назад, а сам присідає. Потім капітан кидає м’яч другому номеру і т. д. Гра закінчується, коли капітан впіймав м’яч від останнього гравця.

    Повторити ту ж саму естафету, але з передачею м’яча правою рукою від плеча, лівою рукою від плеча.

3 хв.

Чотири команди шикуються в колони, капітани стоять навпроти перших гравців у колонах на відстані 3 м, тримаючи в руках м’яч.

7.

  • Естафета „Відбий м’яч”.

Біля направляючих перших груп лежить футбольний м’яч. За сигналом учителя направляючі виконують удар по нерухомому м’ячу внутрішньою стороною стопи і біжать у кінець своєї колони, гравець, який стоїть першим у команді напроти, зупиняє м’яч підошвою і віддає його так само, як і попередній, другому гравцю, що стоїть в колоні напроти і теж біжить в кінець своєї колони. Гра закінчується, коли перші номери в колонах займуть знову свої місця.

 

 

 

2 хв.

Чотири колони, кожна колона поділяється на дві групи, які стоять напроти. Відстань

3-5 м.

 

 

 

Метод змагань. Не забувати про помилки, які бувають під час удару та зупинці м’яча.

п / п.

 

Зміст уроку

 

Дозування

 

Організаційно -

методичні вказівки

8

  • Гра „Перехоплювання м’яча”

За сигналом один з учнів починає передавати футбольний м’яч ногою іншому, обов’язково через коло, а гравець, який стоїть у центрі кола, намагається його перехопити ногою чи рукою. Піймавши м’яч, учасник стає на місце того учня, який відбив м’яч останнім.

3 хв.

Діти поділяються на команди, щоб у кожній було 6-8 гравців, які стають у коло, а один із них у центрі. Діаметр кола 3-4 м.

Ігровий метод.

Ловити руками можна тільки учневі, який стоїть у центрі.

 

 

 

9.

  • Гра „Мисливець”.

У кожному колі стоїть гравець – мисливець. Діти передають м’яч один одному, обов’язково через коло, а мисливець намагається перехопити його. З мисливцем міняється гравець, який загубив м’яч. Виграє той, хто жодного разу не був мисливцем. Перші діти, призначені вчителем не враховуються.

 

2 хв.

Три команди по 5-8 учнів шикуються з зовнішньої сторони кола на баскетбольному майданчику. Ігровий метод.

10.

   Гра „Звільни поле”.

Гравці діляться на дві команди. Перша розташовується на одному боці майданчика, друга на протилежному. У кожної команди два баскетбольних м’яча. За сигналом учні перекидають м’ячі на протилежний бік поля. Виконувати передачі дозволяється тільки з-за трьохметрової волейбольної лінії. Якщо хтось з гравців порушує це правило – 1 очко зараховується протилежній команді.

3 хв.

Гра проводиться на волейбольному майданчику, який переділено сіткою h=120см.

 

 

п / п.

 

Зміст уроку

 

Дозування

 

Організаційно -

методичні вказівки

 

  

Гра зупиняється, коли на майданчику однієї з команд не залишиться жодного м’яча – вона заробляє одне очко. Гра повторюється декілька разів

 

3 хв.

 

Учні виконують передачі м’яча: однією рукою від плеча, двома руками від грудей, двома руками зверху.

Ігровий метод.

 

1.

 

 

 

 

 

 

 

 

  • Ведення м’яча без зорового контролю.

    Бесіда з дітьми: „Чому так важливо в грі баскетбол вміти вести м’яч без зорового контролю?”

   

 

20”

 

 

 

 

 

 

У дві шеренги. Поточно-груповий метод.

 

 

 

2.

 

  • Перший учень виконує ведення м’яча на місці і голосно рахує кількість розігнутих пальців, які показує партнер на високо піднятих руках, швидко розгинаючи пальці. Він повинен швидко змінювати кількість розігнутих пальців. За командою учителя, через хвилину, партнери міняються ролями.

2 хв.

Показ і пояснення учителя. Відстань між партнерами 3-4 кроки.

Назвати дітей, які не помилялися в рахунку.

3.

 

 

 

 

 

 

 

 

  • Дітям дається завдання: не припиняючи ведення м’яча порахувати кількість люстерок у залі (рахувати можна що завгодно: кількість вікон, рейок на гімнастичних драбинах, тренажерів у залі і т. д.)

 

 

2 хв.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Контролювати, щоб не було зіткнень гравців. Діти довільно, кроком, рухаються по залу. Відмітити учнів, які порахували вірно, або приблизно вірно, не гублячи м’яч під час ведення.

Гравці з м’ячами розташовуються довільно

п / п.

 

Зміст уроку

 

Дозування

 

Організаційно -

методичні вказівки

4.

  •   Гра „Один хвіст добре, а два краще”.

 

За командою діти переміщуються, ведучі м’яч, намагаючись відірвати один у одного хвіст. Коли мине певний час, дається сигнал до закінчення гри. Перемагає команда, у якої виявиться більша кількість хвостів.

3 хв.

Гравці з м’ячами розташовуються довільно на майданчику. У кожного ззаду прикріплений шматок тканини 12х40 см – хвіст. Забороняється припиняти ведення м’яча, штовхати один одного, виходити за межі майданчика.

 

III. Заключна частина (5-6 хв.)

 

1.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  • Гра „Повітряна куля”.

За спинами гравців кожної команди на відстані 4-5 м проводиться обмежувальна лінія. Між кожною парою учитель (помічники) Підкидає повітряну кулю, а діти в стрибку намагаються відбити кулю однією рукою за спину суперника через обмежувальну лінію. Той, кому це вдається, приносить своїй команді одне очко. Перемагає команда, яка набрала більшу кількість очок.

2 хв.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Шикуються в дві шеренги обличчям один до одного.

Не дозволяється під час і після удару по кульці опускати руку вниз.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

п / п.

 

Зміст уроку

 

Дозування

 

Організаційно -

методичні вказівки

 

2.

 

  • Покращення функцій дихання (ритмування його та поглиблення видиху).

    Гра „Феєрверк”.

Приймають участь дві команди. Перша шикується з внутрішньої сторони кола, у кожної дитини в руці кольорова пір’їнка, а друга в шеренгу біля кола – гарматники.

Вчитель запитує: „Гарматники готові?”, друга команда відповідає: „Готові!”. За командою учителя гарматники виконують вдих через ніс і видихаючи гучно говорять:   

   Бах!”. Діти в колі виконують глибокий вдих через ніс і, підкидаючи пір’їнку вгору, видихають на неї повітря ротом. Перемагає команда, яка виконувала правильно вдих і дружно видих.

 

 

 

4 рази.

 

 

 

 

 

Ігровий метод.

Запропонувати дітям поміркувати, на чию честь вони хотіли б давати свій феєрверк.

Після двох повторень команди міняються ролями. Видих виконується безперервно.

 

Якщо вільна є хвилинка, Подмухайте на пір’їнку.

З виду може і проста,

Але користь в ній така:

Кашель вмить вона лікує

Дітям, що на неї дують.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

п / п.

 

Зміст уроку

 

Дозування

 

Організаційно -

методичні вказівки

3.

Шикування, підведення підсумків.

У рухливі ігри грали?

(відповідь дітей)

Феєрверки запускали?

(відповідь дітей)

По кульках били ми в стрибку?

(відповідь дітей)

 

Всі ці вправи доладу.

Час вже нам відпочивати

І оцінки виставляти.

Вас очікує сюрприз,

А для суддів буде приз.

Нагадає він про вас,

Наш чудовий п’ятий клас.

 

Домашнє завдання:

Знайти відповідь на запитання:

 „Хто скасував заборону короля       Річарда ІІІ грати в футбол?”(1660 року Карлом ІІ);

дихальні вправи.

 

1 хв.

Визначити команду-переможця. Діти по парах на одній кульці з двох боків виставляють оцінку один одному маркером.

 

 

 

 

 

doc
Додано
27 березня 2020
Переглядів
704
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку