План – конспект
уроку
з фізичної культури
в 6 класі
на тему: «Гімнастика»
Тема: Гімнастика
Мета: виховувати потребу у систематичних заняттях фізичною культурою і свідоме ставлення до зміцнення свого здоров'я; сприяти правильному фізичному розвитку; розвивати силу волі, колективізм. Закріпити техніку виконання зв'язки акробатичних вправ, удосконалити навички вису та упору, страхування та самострахування під час виконання вправ, закріпити знання, навички і вміння виконувати серії вправ для м'язів черевного пресу і спини: сприяти розвитку координації рухів, силових якостей, гнучкості, почуття ритму, пластичності, виховувати наполегливість, дисциплінованість.
Інвентар: скакалки, канат, гімнастична стінка, перекладина, гімнастичні мати, гімнастичні лави, набивні м’ячі, свисток.
Місце проведення: спортивний зал.
Хід уроку
№ п/п |
Зміст уроку |
Дозування |
Організаційно-методичні вказівки. |
1 |
Представлення вчителя, організаційний етап. Шикування в шеренгу, рапорт, привітання, повідомлення завдань уроку. |
2хв |
Організувати клас. Стежити за поставою, завдань уроку. Стимулювати інтерес до занять. |
2 |
Вимірювання ЧСС за 10с |
1хв |
Перевірити готовність класу до роботи. Нагадати правила поведінки й техніки безпеки під час виконання гімнастичних вправ. |
3 |
Стройові вправи: повороти на місці, ліворуч, праворуч, кругом |
1хв |
Стежити за чіткими виконаннями команд прямою поставою. |
4 |
Різновиди ходьби: - звичайна; на носках, руки на поясі; - па п'ятках, руки за головою; - па зовнішньому боці стопи, руки за спиною; - па внутрішньому боці стопи, руки на поясі; - ходьба напівприсівши; ходьба у повному присяді. |
2хв |
Стежити за правильною поставою. Підготувати опорно - руховий апарат до роботи на уроці; Сприяти зміцненню м’язів та зв'язок стоп, запобігати розвиткові плоскостопості. Сприяти зміцненню спини та стоп. Сприяти зміцненню стоп м’язів опорно- рухового апарату. |
5 |
Біг «змійкою» |
2,5хв |
Стежити за дистанцією, правильним диханням і поставою. |
6 |
Ходьба з відновленням дихання: руки через сторони вгору (вдих), руки вниз (видих). |
1хв |
Сприяти відновлювальним процесам організму. |
7 |
Перешикування в колону по 4 для виконання комплексу гімнастичних вправ. |
1хв |
Виховувати павички колективних дій. |
8 |
Комплекс гімнастичних вправ: 1. В. п. - о. с., руки на поясі, нахили головою вліво, вправо, вперед, назад. 2. В. п. о. с., руки на поясі, оберти головою. 3. В. п. - о. с., права рука вгору, ліва - вниз. Зміна положення рук. 4. В. п. - о. с., руки перед грудьми зігнуті в ліктях. 5. В. її. — о. с., оберти руками, вперед і назад. 6. В. п. о. с., руки па поясі 1-2 нахили тулуба наліво; 3-4 нахили тулуба вправо. 7. В. її. о. с, руки па поясі 1-2 нахили тулуба вперед; 3-4 нахили тулуба назад. 8. В. н. - о. с., руки внизу, пальці рук - «в замок» 1 - руки вгору; 2 - нахил уперед; 3 - нахил униз; 4 в.п.. 9. В. її. - о. с., руки на поясі 1-2 оберти тулубом вліво; 3-4 оберти тулубом вправо. 10. В.п. о. с., руки за голову. 1-2 оберти тазом вліво; 3-4 оберти тазом вправо. 11. В. п. - о. с, руки підняти вгору па 1 прогнувшись в спині, на 2 достаємо до носочків, па 3 присіли, 4 вихідне положення. 12. Руки витягнуті вперед на 1-2 правою ногою дістаємо кінцівки лівої руки, і на 3-4 лівою ногою дістаємо кінцівки правої руки. 13. На 1-2 стрибки із поворотами на 180 градусів в ліву сторону і на 3-4 поворотами на 180 вправу сторону. 14. В. п. -о. с, руки на поясі. Присідання. 15. В. п. - о. с, стрибки, 1-2-3-4 разів на лівій нозі; 1-2-3-4 разів на правій нозі; 1-2-3-4 разів на двох ногах; |
7хв |
Постава. Руки рівні, не зітнуті у ліктях. Руки на рівні плечей. Руками торкнутися підлоти. Потягнутися, прогнутися. Ноги на місці. Постава. Чіткість виконання. |
ІІ. Основна частина (24хв)
9 |
Казка 1. Одного разу до вовчої родини у джунглі потрапив маленький смаглявий хлопчик. Вовки прийняли його і дали йому ім'я Мауглі. Мама вовчиця ретельно навчала своїх дітей. Вовченятам дуже подобалося гратись, вони стрибали один через одного (показати, де діти будуть виконувати стрибки через козла). У Мауглі було багато друзів — ведмідь Балу, пантера Багіра, удав Каа. Вони були не тільки друзями, а й учителями для нього. Пантера Багіра навчила Мауглі стрибати з гілки одного дерева на гілку другого (показати місце, де діти будуть виконувати стрибок у довжину з місця). У Мауглі були не тільки друзі, а й вороги - тигр Шерхан та мавпи. Від них він і рятувався, залазячи на ліани (показати, де діти будуть виконувати лазіння по канату) та тихесенько підкрадаючись до них по вузеньких гілках(показати, де діти будуть виконувати вправи на рівновагу). Мауглі дуже треба було дістати вогонь для того, щоб розправитися з Шерханом. Так ось, діти, допоможемо Мауглі подолати всі труднощі та перешкоди і здобути вогонь. |
3хв |
Діти стоять біля вчителя. Стежити, щоб діти уважно слухали. Учитель поділяє дітей на групи перед кожною станцією. |
10 |
2. Правила колового тренування: а) безпечність, доступність , простота; б) повторюваність, циклічність; в) послідовність і всебічність; г) поєднання втоми і відновлення; д) дозування навантаження. |
|
|
11 |
3. Вправи для станцій колового тренування - для розвитку м’язів ніг – стрибки через скакалку. - для розвитку м’язів рук – лазіння по канату. - для розвитку м’язів черевного пресу – піднімання тулуба з положення лежачи. - для розвитку м’язів рук і плечового поясу – втягування у висі. - стрибки у довжину з місця. - вправи на гімнастичній стінці. - вправи на рівновагу: а) ходьба по гімнастичній лаві, руки в сторони, переступаючи через набивні м’ячі; б) 2 учні йдуть на зустріч один одному та розходяться. - зв’язка акробатичних вправ |
2хв 2хв 2хв 2хв 2хв 2хв 2хв 2хв |
Спускатися треба почерговим перехватом рук, допомагаючи ногами Необхідно стежити за поєднанням рухів руками та відштовхування ношами. Звертати увагу на м’якість приземлення. Стежити за поставою і якістю виконання |
12 |
Вимірювання ЧСС за 10с |
30с |
|
13 |
4. Учитель. Діти, погляньте, що це таке? Це, мабуть, друзі Мауглі нам лист надіслали. Лист «Дорогі друзі, ми за вами стежили. І ви сьогодні нам дуже сподобались. Ось вам останнє завдання. Ви маєте дізнатися, що вам допомогло сьогодні подолати всі перешкоди. Уперед, друзі!» Загадки 1. У зимовий і холодний час Люблять всі малята нас. З гірки ми вирушаєм в путь, А на гірку нас везуть. Санчата.) 2. Чистить курточку, штанці, Чобітки і комірці Дуже працьовита тітка Здогадались, хто це? (Щітка.) 3. Гарний той, хто здоровий та дужий, Хто зі спортом ще змалку дружить. Мати гарну спортивну фігуру Допоможе усім... (фізкультура). 4. Корінець пекучий дуже, Та усім потрібен він. Ти здогадуєшся, друже? Ця рослина зветься... (хрін). 5. П'ять братів, п'ять силачів Хоч і здаються малими, Можеш все робити з ними: І писати, й відчувати. Хто вони? Зумій гадати. (Пачьці.) 6. Усе від нього навкруги Набирається снаги. Тільки ранок настає, Виглянь у віконце! Всім воно життя дає, Променисте... (сонце). 7. Зуби є, рота немає. (Гребінець.) 8. Я гірка і завжди свіжа, Всім подобаюсь, одначе Хто мене ножем уріже, Неодмінно сам заплаче. (Цибуля.) |
5хв |
Учитель читає лист, після цього діти відгадують загадки, а відповіді заносять до кросворду, який висить на стіні, та складають ключове слово –старання. |
ІІІ. Заключна частина. (4хв)
14 |
Шикування в колону по одному. |
1хв |
|
15 |
Підбиття підсумків уроку, оцінювання. |
1хв |
Здійснити оцінювання, вказати на помилки. |
16 |
Домашнє завдання. Виконувати комплекс загально-розвиваючих вправ для розвитку сили, піднімання тулуба із положення лежати. |
1хв |
|
17 |
Організований вихід з залу. |
1хв |
|