Урок фізичної культури з баскетболу для учнів 9 класу

Про матеріал
ПЛАН - КОНСПЕКТ ІННОВАЦІЙНОГО УРОКУ З ФІЗИЧНОЇ КУЛЬТУРИ ДЛЯ УЧНІВ 9 КЛАСУ Завдання уроку: 1) Навчати командним діям у рухливих іграх з елементами технічної та тактичної підготовки баскетболіста; 2) Повторювати техніку виконання пересування в стійці баскетболіста; 3) Удосконалювати техніку виконання ведення м’яча зі зміною напрямку руху та висоти відскоку, ведення без зорового контролю; 4) Закріпити техніку виконання передачі м’яча у русі; 5) Сприяти розвитку координації рухів, витривалості, спритності, швидкості, стрибучості, рівноваги; 6) Формування у дітей таких рис характеру, як активність, рішучість, уміння підпорядковувати свої емоції встановленим вимогам, контролювати свою поведінку, оперативно мислити.
Перегляд файлу


Тема уроку: Спортивні ігри «Баскетбол».

Завдання уроку:

1) Навчати командним діям у рухливих іграх з елементами технічної та тактичної підготовки баскетболіста;

2) Повторювати техніку виконання пересування в стійці баскетболіста;

3) Удосконалювати техніку виконання ведення м’яча зі зміною напрямку руху та  висоти відскоку, ведення без зорового контролю;

3) Закріпити техніку виконання передачі м’яча у русі;

4) Сприяти розвитку координації рухів, витривалості, спритності, швидкості, стрибучості, рівноваги;

5) Формування у дітей таких рис характеру, як активність, рішучість, уміння підпорядковувати свої емоції встановленим вимогам, контролювати свою поведінку, оперативно мислити.

Тип уроку: навчально-тренувальний.

Інвентар та обладнання: баскетбольні мячі, драбинки з мотузки, волейбольний м’яч, секундомір, маркери, магнітофон, диск із записом музики, турнірне табло, повітряні кулі, «вудочки», г\ палиці, 4 кеглі, фітболи.

Місце проведення: спортивна зала.

Дата проведення:_______________

Зміст уроку

Дозування

Організаційно-методичні вказівки

І. ПІДГОТОВЧА ЧАСТИНА 12 ХВ

1.

 

 

 

 

2.

 

Вхід до спортивної зали,

шикування, привітання

 

 

 

Повідомлення завдань уроку

 

20 с

 

 

 

 

30 с

 

Вхід до спортивної зали у колоні по одному.

Фронтальний метод, звернути увагу на зовнішній вигляд

Учитель:

Вас чекає дуже дивна

Змагально-ігрова країна

З м’ячем будемо працювати

Ловити його і передавати,

Швидкість, спритність розвивати,

І в рухливі ігри грати,

Буду вас я ще навчати,

Як здоров’я гарне мати!

3.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Інструктаж з техніки безпеки

1 хв

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Вимоги ТБ під час занять

  1. Розпочинати гру, робити зупинки в грі та завершувати гру дозволяється тільки за сигналом учителя.
  2. Суворо дотримуватися правил проведення гри.
  3. Уникати зіткнень із гравцями.
  4. Під час падінь необхідно згрупуватися таким чином, щоб уникнути травми.
  5. Уважно слухати та виконувати всі команди (сигнали) вчителя.

4.

 

Замірювання ЧСС за 10 с

 

20 с

 

Звернути увагу на учнів із підвищеною частотою серцевих скорочень(поставить в кінець строя)

6.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

7.

Стройові вправи

Стройові прийоми:

  • повороти на місці: праворуч, ліворуч, кругом.

 

 

 

 

 

 

Перешикування в 2 шеренги

20 с

 

 

 

 

 

 

 

 

 

10 с

Звернути увагу на чітке виконання поворотів на місці.

Формування команд, вибір капітанів.

Учитель:

Відвідуючи змагання, ви мабуть бачили як  вітаються та розминаються команди - суперники. Привітаємось і розімнемось і ми так. ”

Перші номери крок вперед

8.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Вправи для формування гарної постави та профілактики плоскої стопи.

Психологічна гра „ Привітання ”

при виконанні  ходьби та

 її різновидів:

 

 

 

  • звичайним кроком;
  • на носках; руки на пояс;
  • на п’ятах, руки за голову;
  • у напівприсіді руки за спину;
  • у присіді, руки на колінах;

2хв

 

 

 

 

 

 

 

 

10-15 м

10-15 м

10-15 м

10-15 м

 

10-15 м

По малому колу в дві колони проводиться в русі. Дистанція 2 кроки.

Стежити за поставою

Темп середній

1 свисток - пари повертаються один до одного, вітаються оплеском правої та лівої долоні;

2 свистки – торкатися по черзі; спину тримати рівно

Однойменним плечем один одного

3 свистки – торкатися внутрішньою стороною стопи, правою і лівою.

Стежити за поставою. Відмітити найуважнішу пару.

9.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1.

 

 

2

 

 

 

 

3.

 

 

 

 

 

4.

 

 

 

 

 

5.

 

 

 

 

6.

 

 

 

 

 

7

Вправи на «драбині вдосконалення»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  • біг в клітинку - назад з клітини
  • біг приставним кроком правим  боком;
  • біг в клітинку, біг вперед з клітинки, повернутися в клітинку, біг спиною вперед;
  • біг приставним кроком лівим боком;
  • стрибки  на двох, ноги разом в клітину, на двох, ноги по обидві боки дробини;
  • біг спиною вперед приставним кроком,
  • стрибки в присяді в кожну клітинку, вистрибуючи праворуч, ліворуч,
  • біг з підскоками з обертами прямих рук назад;
  • в упорі лежачи переступати руками з клітинки в клітинку,
  • біг з поворотами через праве плече;
  • в упорі ззаду переступати п’ятами з клітинки в клітинку,
  • біг з поворотами через ліве плече;
  • В.п. –стійка ноги нарізно Ведення м’яча правою та лівою рукою, переводячи м’яч перед собою;
  • ведення м’яча спиною вперед.

7 хв.

 

 

 

 

 

 

 

 

8 м

10 м

 

8 м

 

 

10 м

8 м

 

 

 

10 м

8 м

 

10 м

 

8 м

10 м

 

8 м

 

 

 

10 м

 

 

 

8 м

10 м

 

Учитель:

«По « драбинах вдосконалення» виконуємо спеціальні вправи баскетболіста».

Дистанція 2 клітинки на дробині, 2 кроки по діагоналі.

Темп середній

Вертаємось повільним бігом в В.п.

Під музичний супровід.

 

 

 

 

 

 

 

Драбина – на 4 рахунки

Діагональ - Стежити за роботою рук і ніг

Драбина-Стежити за дистанцією, на 8 рахунків

 

Діагональ – виконувати на зігнутих ногах.

Драбина – спину тримати рівно

 

Діагональ – дивимось через ліве плече

Драбина – на клітини не наступати руки на колінах

 

Діагональ – вистрибувати як змога вище

Драбина – тримати дистанцію

 

Діагональ – ноги зігнуті

 

 

Драбина – тримати тулуб рівним

Діагональ – не підстрибувати

Драбина – попасти в кожну клітинку

Драбина - Під час переводу м’яча з руки в руку м’яч відскакує від середини квадратів «драбинки»

Діагональ – м’яч з боку.

10.

 

Відновлення дихання

Рухи руками вгору,

Руки - униз

10с

 

Темп виконання повільний.

– вдих

– видих.

11.

Перешикування у 2 колони,

10 с

По розпорядженню

Інтервал 2 м

ІІ. ОСНОВНА ЧАСТИНА 28 хв

1

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Вимірювання ЧСС за 10 с

Шикування в 2 колони. Пояснення умов проведення товариської зустрічі команди «ДНІПРО» та команди «Дніпро АЗОТ». Гра складається з естафет і рухливих ігор. За перемогу в кожній з них нараховується - 2 очки, за поразку 1.

Виграє команда, яка в сумі набере більше очок.

1 хв

 

 

 

 

 

 

 

 

ЧСС 120-140 ударів за 1 хв

Результати кожного випробування фіксуються в спеціально підготовленій турнірній таблиці, яку вивішують на видному місці.

2.

Естафета «Шахтарі»

За сигналом перший гравець біжить до «драбини» стає в упор лежачи, долоні в першій клітинці, наступний добігає і пролізає під першим  стає поряд-праворуч. Коли останній пролізе в «штольню» вся команда встає

в квадрати драбинки – «вагонетки» , підіймає драбинку на рівні поясу біжить до стійки, оббігає її і фінішує.

2хв 30 с

1 р

З «драбиною» на поясі виконується біг маленькими кроками. В кінці естафети вийти з «драбини».

Виграє команда, гравці якої швидше і без помилок закінчать естафету.

 

3.

Зустрічна естафета «Жонглювання м’ячем під ногою»

Гравець виконує ведення м’яча до «драбинки» , - крокує по квадратам через один, передаючи м’яч під ногою з руки в руку, далі знову виконує ведення, до гравця напроти.

2 хв 30 с

1 р

Виграє команда, гравці якої швидше і без помилок закінчили естафету.

Якщо учень втратив контроль над м’ячем він повинен вернутись і продовжити виконання вправи з того місця – де було порушення.

4.

Зустрічна естафета «Ведення м’яча зі зміною висоти відскоку»

Гравець виконує ведення до «драбинки». Далі  по «драбинці» виконує низьке ведення, в кожній клітинці один удар м’ячем, напрямок руху -  обличчям вперед.

3 хв.

1 р

Перемагає команда, гравці якої швидше і без помилок закінчили естафету.

Ноги зігнуті.

5

Рухлива гра «Спритні квачі»

На волейбольному майданчику грає 2 команди по 10 гравців. «Квачі» з м’ячами рівномірно розташовуються по в\б майданчику. Друга команда, без м’ячів, шикується по лицьовій волейбольній в шеренгу. За сигналом вчителя «квачі» виконують ведення м’яча і намагаються заквацати дітей  протилежної команди. Кого заквацали- той залишає майданчик.

2 хв.

2 р

Квацати можна тальки вільною рукою не припиняючи ведення м’яча. Якщо під час квацання «квач» втрачає контроль над м’ячем, або припиняє ведення, то учень якого він торкається. Не вважається заквацанним. Заквацаними є і гравці, які вийшли за межі майданчику.

Виграє команда, яка за 40 с. впіймає більше гравців.

6

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Рухлива гра «Єгері і мисливці»

Грає 2 команди, які шикуються в шеренги обличчям одна до одної в центрі в\б майданчику на відстані 6 – 10 м. У команди «мисливців» баскетбольні м’ячі. За сигналом вчителя діти з м’ячами, виконуючи ведення, розбігаються по майданчику. А «єгері» найшвидше вибивають у них м’яч. Залишають майданчик гравці у яких вибито м’яч без порушень ,(фолів) і ті хто вийшов за межі майданчика.

2 хв с

2 р

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Через 1 хв. Діти міняються ролями. Виграє команда, яка за вказаний час більше захопила мисливців

 

 

 

 

7

 

Рухлива гра «Квачі з передачею м’яча».

Грають 2 команди на в\б майданчику.  У команди «квачів» один б\б м’яч. За сигналом учителя команда квачів переміщується по майданчику передаючи м’яч один одному і квацає м’ячем суперників.

2хв.30 с.

2 р

Квацати дозволяється тільки м’ячем, який квач тримає обома руками. Якщо під час торкання квач виконує пробіжку, або кидає м’ячем по гравцю, той не вважається впійманим.  Гравці яких зловили залишають майданчик. Через 1 хв. Діти міняються ролями. Виграє команда, яка за 1 хв. впіймає більше гравців команди суперників.

8

Рухлива гра «Ящірка і орли»

Одна команда захищається «Ящірка», інша – нападає - «Орли». Гравці «Ящірки» розташовуються в колону і кожен бере попереду гравця за пояс. Функції направляючого виконує найспритніший захисник. Гравці «Орли» рівномірно розподіляються по майданчику. За допомогою передач м’яча без пробіжок з м’ячем, вони повинні влучити в останнього гравця колони «хвоста».

2 хв.30 с

2 р

Гра проводиться по всьому в\б майданчику. Виграє команда, яка менше часу затратить на попадання в «хвоста». «Ящірка» не має право створювати спіраль; влучення не зараховується, якщо м’яч потрапив у голову суперника.

 

 

8.

Рухлива гра „Шалені мавпи”

Грає дві команди. За сигналом діти розбігаються по майданчику і використовуючи обманні рухи намагаються  висмикнути «Хвіст»у гравців іншої команди.

2 хв 30 с

2 р

Виграє та команда, яка затратила менше часу на відривання „ хвостів ” у команди суперника. Не торкатись до гравців руками.

9.

Гра „ Не спіймайся на гачок ”

Учитель тримає шнур довжиною 3 метри, на кінці прив’язана сітка в котрій знаходить ся футбольний м’яч. За сигналом він починає крутити  м’яч навколо, намагаючись наздогнати дітей м’ячем.

Діти повинні ухилятися, перестрибувати і втікати, від м’яча. Гравець, якого зачепив м’яч, виходить з гри.

2 хв.

1 р

Волейбольний майданчик.

Виграє команда з якої менше гравців попали на гачок

 

10.

Рухлива гра « Стрімкий м’яч »

Гравці обох команд стають у коло  діаметром5 м, по центру майданчика. Вчитель стоїть у центрі з палицею до якої причеплена мотузка з  волейбольний м’яч. Вчитель розкручує м’яч вгорі, діти, тільки за сигналом починають вистрибувати і намагатися схопити м’яча двома руками.

2 хв

Не рахується, якщо гравець схопив, а потім впустив м’яча, якщо спіймав м’яча за мотузку.

Гравець, який спіймав м’яча приносить своїй команді 1 очко.

 

11.

Рухлива гра „ Понад тином ”.

Всі стоять по колу. Кожен тримає долонею перпендикулярно підлозі гімнастичну палку. За сигналом гравці змінюють місце, ліворуч на одного гравця, залишаючи гімнастичну палицю на місці. Гравець який не утримав гімнастичну палицю залишає коло.

2хв

5 р

 2 кола.  Діаметр кола -5 м. Інтервал 1,5 м.

Неможна штовхати палицю.  Гравець, який порушує правила, залишає коло.

Перемагає команда, гравців у якої залишилось більше гравців у колі.

 

12.

Шикування в коло, замірювання ЧСС за 10 с

20 с

140-160 ударів на хвилину

13.

Оголошення результатів змагань.

 

 

 

 

 

 

 

 

30 с

Учитель  вітає переможців. Переможеним пояснює, що не потрібно заздрити, а привітавши суперників, радіти разом з переможцями. Треба більше тренуватися, щоб у наступній грі перемогти

ІІІ.ЗАКЛЮЧНА ЧАСТИНА 6 хв

1.

 

1.1

 

1.2

 

 

 

 

1.3

 

 

 

 

1.4

 

 

 

 

1.5

 

 

 

 

 

1.6

 

 

 

1.7

 

 

 

1.8

 

 

 

 

1.9

Вправи на фітболі (великому м’ячі):

В.п.- лежачи на м’ячі, руки вгорі,

В.п.- лежачи на м’ячі з упором на руки та стопи

1-4-пересування вперед

5-7-пересування назад

8-в.п.

В.п.- лежачи на м’ячі з упором на руки та стопи

1-4-пересування вперед

5-6-підтягнути м’яч стопами

7-8-в.п.

В.п.- сидячи на м’ячі

1-4-пересування стопами вперед

5-7-пересування назад

8-в.п.

Вправи на баланс:

В.п.- сидячи на м’ячі, руки в сторони

1-3-права вперед

4-6-права вперед вгору

7-8-в.п.

1-8- з другої ноги.

В.п.- сидячи на м’ячі

1,2,3-нахил вперед-вправо, руки вгору

4-в.п.

Те саме вперед-вліво.

В.п.- сидячи на м’ячі, ноги разом, лікті під коліна

1,2,3-нижня частина спини вгору

4-в.п.

В.п.- сід на м’ячі,права рука на ліве коліно

1,2,3- пружинні повороти праворуч

4-в.п.

5-8-з лівої руки.

В.п.- сід на м’ячі

1-2-руки вгору

3-4-в.п.

5 хв.

 

2-3р

 

2-3р

 

 

 

 

2-3р

 

 

 

 

2-3р

 

 

 

 

2-3р

 

 

 

 

 

2-3р

 

 

 

2-3р

 

 

 

2-3р

 

 

 

 

10с

3-4 р

Вправи на балансування та розтягування м’язів. Розслабитись

При пересуванні напрягти м’язи тулуба, дихання спокійне.

Спину не прогинати, м’язи напружені.

Груди над підлогою

Не опускати таз,

Тільки верхня частина лопатки залишається на м’ячі.

 

Дихання спокійне

утримання 3 с.

 

 

 

потягнутися до ноги.

паралельно підлозі

Пружні нахили

Стопа на себе

 

 

Дихання рівне

При розтягненні лікті випрямляти до кінця

Спина пряма

Потягнутись вгору-вдих

Розслабитись - видих

2.

Шикування у шеренгу

10 с

 

3.

Вимірювання ЧСС за 10 с,

10 с

ЧСС 100 уд.хв.

4.

Підсумки уроку

 

20 с

Відзначити кращих учнів

Учитель:

Працювали дуже плідно!

Пограли просто на „Ура!”

Оцінку ставлю Вам – „Відмінно!”

В ці ігри грайте ви щодня!”

5.

 

 

Домашнє завдання:

Вправи для розвитку спритності та координації рухів:

  • Удосконалювати техніку пересування в ігровій стійці баскетболіста

20 с

перед дзеркалом.

6.

Прощання та організований вихід із спортивного залу.

 

 

 

 

 

 

 

 

doc
Додано
25 березня 2020
Переглядів
380
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку