Урок фізики. Використання енергії у нашому домі

Про матеріал

Урок фізики

Тема Використання енергії у нашому домі

Урок роботи в базово-перехресних, групах

Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

 

Вчителя фізики

Великолепетиської

ЗОШ І_ІІІ ступенів №1

Тичківської Тетяни Михайлівни

 

 

 

 

 

 

 

Урок фізики

 

Тема Використання енергії у нашому домі

Урок роботи в базово-перехресних, групах

Девіз уроку:

Я використовую свої знання

І визнаю їхню важливість...

( з китайського прислів'я )

 

Мета. Узагальнити й систематизувати знання учнів про ощадливе використання енергії в нашому домі, продовжити формувати вміння аналізувати, порівнювати, робити самостійно висновки, працювати з науковою літературою, виховувати економічне й екологічне мислення, вміння працювати в колективі, толерантність, прагнення до поповнення знань.

Тип уроку. Урок узагальнення й систематизації знань.

Обладнання. Настільні світильники (5 шт.), кольорові картки з номерами, макети "дерева рішень" проблеми (5 шт.), маркери, загальне "дерево рішень" проблеми (1 шт.).

Методичні поради.

Робота в групах дозволяє учням набувати навички співробітництва і комунікативності. Такі заняття допомагають учням шукати компроміс і долати розбіжності, що виникають між ними, та брати активну участь у пошуку спільних, реальних рішень. Така робота сприяє розвитку творчості, глибокому осмисленню і одночасно, зміцнює соціальні зв'язки між учасниками. Поділ на групи доцільно зробити на попередньому уроці, а кожній групі дати домашнє завдання.

Метод базово-перехресних груп. Учитель проводить поділ на базові групи, в яких учні опрацьовують матеріал певного типу (кожна група - іншій). Після цього вчитель формує нові перехресні групи таким чином, щоб до їхнього складу входили представники з кожної попередньої базової групи. У цих групах учні навчають один одного передаючи їм знання, здобуті в базових групах. Поділ на групи проводимо таким чином. Учні які працювали над однією проблемою отримують картки одного кольору, але з різними цифрами. Базові групи формуються за кольором, перехресні - за цифрами.

Метод "дерево рішень". Кожна перехресна група отримує для заповнення плакат із зображеним "деревом рішень" проблеми (див.додаток), яка розглядається і маркери. Під час роботи учасники групи занотовують рекомендації щодо економічного використання електричної енергії після завершення роботи представники кожної групи повідомляють результати роботи своїх груп. Вчитель на загальному плакаті, де зображено "дерево рішень" проблеми, фіксує рекомендації кожної групи,, які не повторювалися. На основі загального "дерева рішень" проблеми створюється пам'ятка: "Економне використання енергії у вашому домі".

Метод „ Відкритий мікрофон „. Кожний учень висловлює свою думку , без коментарів вчителя, як вирішити проблему (ситуацію) поставлену вчителем за допомогою уявного мікрофону який передається по класу.

         Спікер кожної групи от римує таблицю: ”Досягнення групи на уроці.” (див. додаток), в якій оцінює роботу кожного члена своєї групи з питань, які розглядаються на уроці. По закінченню роботи група, в цій таблиці, висвітлює свої враження від уроку.

 

Хід уроку

1. Актуалізація опорних знань учнів.( 3-5 хв.)

( У кабінеті фізики ввімкнено лампи загального світла та настільні світильники, які розташовані на кожному робочому столі групи. На дошці плакати з написами "Бережіть електроенергію", "Бережіть тепло у вашому домі", "Економно використовуйте воду").

Учитель. Дорогі друзі, в зв'язку з тим, що погода не порадувала нас сонячним днем, довелося ввімкнути світло в кабінеті. Хочу, щоб ви відповіли на просте , але досить актуальне запитання: чи раціонально ми використовуємо на даний момент електроенергію, що треба зробити, щоб використання електроенергії на цьому уроці було економним?

      ( відповіді учні дають за допомогою методу „ Відкритий мікрофон „)

Учень. Я вважаю, що в кабінеті багато ввімкнено освітлювальних приладів. На мою думку для роботи нам вистачить настільних світильників.

Учитель. Зверніть увагу на термометр. Чи доцільно сьогодні вмикати обігрівачі?

Учень. Термометр показує 180С. Я вважаю, що вмикати обігрівачі недоцільно.

Учитель . Тож попросимо лаборанта вимкнути загальне світло, і не будемо вмикати обігрівачі.

2.Об’явлення теми і очікуваних результатів(2 хв.).

Учитель. Тема сьогоднішнього  уроку – „Використання енергії у нашому домі”.

Девіз уроку: „Я використовую свої знання

                      І визнаю їхню важливість...”

 

 Після цього уроку ви зможете:

-  виявити неекономне використання енергії  у вашому домі;

-  чітко знати що робити для бережливого  її використання ;

- зробити висновок про доцільність використання деяких побутових приладів.

  3. Мотивація навчальної діяльності( 3 хв.)

Міні-лекція.  Енергія є основою життя людського суспільства, ї його прогресивний розвиток пов'язаний із посереднім зростанням енергоспоживання. Це споживання зросло протягом двадцятого століття більше ніж у сто разів.

Наші домівки також являються "споживачами" енергії, а найбільше електроенергії. Простота, доступність і дешевизна електроенергії породили у багатьох людей уявлення про невичерпність наших енергетичних ресурсів, притупили усвідомлення необхідності економити її.

Отже, електрична енергія це наслідок розвитку цивілізації. Сучасна людина не може уявити своє життя без телевізора, радіо, магнітофона, електричної лампочки та інших електроприладів. Але ми завжди повинні пам'ятати про економне, бережливе ставлення щодо використання електричної енергії в наших домівках.

15 - 20% використаної у побуті електроенергії марно витрачається через недбалість споживачів.

4. Узагальнення і систематизація знань.

(Інтерактивна вправа 28 – 30 хв.)

Далі наша робота піде таким чином. На попередньому уроці ми з вами утворили групи начолі з командирами, кожна з яких отримала домашнє завдання підготувати повідомлення з таких тем:

1.  Облік електроенергії в нашому домі.

2.  Раціональне освітлення в наших будинках.

3.  Економна експлуатація побутових приладів.

4.  Тепло у нашому домі.

5.  Вода та заходи її економії.

До повідомлень, які ви підготували вдома, ви ще отримаєте додаткову інформацію (див. додаток). Ваше завдання - опрацювати цей матеріал, обговорити його і дати рекомендації, щодо економного використання енергії в наших будинках.

На виконання цієї роботи відводиться вісім хвилин.

(Під час роботи учнів у групах учитель стежить за їхньою роботою і за потребою надає допомогу).

Учитель. ( через 8 - 10 хвилин). Час обговорення вийшов. Прошу згрупуватися за номерами. Тепер ви маєте розповісти один одному про види використання електроенергії в житлових будинках, які вивчали в попередній групі. Під час роботи ви відпрацьовуєте рекомендації щодо економного використання електроенергії, які відтворите на "дереві рішень" проблеми.

(Кожна група отримує макет" дерева рішень" проблеми на який вписує свої рекомендації).

На виконання цього завдання відводиться двадцять хвилин.

(Через двадцять хвилин групи вивішують на дошці макети "дерева рішень" проблеми і представники від кожної групи по черзі пропонують свої рекомендації по кожному питанню, які учитель записує на загальному "дереві рішень" проблеми).

5. Підсумок (Рефлексія 3 хв.)

(Учитель коментує роботу учнів, їхнє уміння працювати з науковим матеріалом, аналізувати, робити висновки. Оцінювання кожного члена групи проводить командир).

Учитель. 

                   Чи поповнили ви сьогодні свій багаж знань?

                    Що нового дізналися ви на сьогоднішньому уроці?

       Як на вашу думку, знадобляться вам знання отримані сьогодні на уроці в подальшому житті?

                    З ким ви можете поділитися набутими знаннями?

                    Чи досягли ми з вами поставленої мети ?

                    А зараз я попрошу спікерів висвітлити враження групи від уроку, та здати таблиці „Досягнення групи на уроці”

6.Домашнє завдання (2 хв.).

Учитель. Сьогодні на уроці ми разом створили рекомендації, що до економного використання електроенергії в наших домівках, і я хочу подарувати вам пам'ятки (див. додаток) які пропоную обговорити та проаналізувати в колі сім'ї. Це і буде вашим домашнім завданням.

 

Додаток

1. Облік електроенергії в нашому домі.

Одним з основних показників, які характеризують економічність роботи побутових приладів (обладнання) є кількість спожитої енергії.

Уся електроенергія, спожита електропобутовими приладами фіксується вимірювальними приладами електролічильниками.

Наприкінці кожного місяця, бажано в один і той самий день, визначають різницю між останніми даними та даними за минулий місяць.

Слід порівнювати витрати електроенергії даного місяця з витратами за відповідний місяць минулого року. Якщо цифра помітно збільшилася, необхідно спробувати визначити причину: або це результат використання недавно придбаних електроприладів, або неекономічне використання електроенергії. У разі зменшення витрат або збільшення, спричиненого об'єктивними обставинами, електроенергія витрачається раціонально.

Подібний аналіз доцільно робити за квартал, півріччя та за рік загалом.

Спостерігаючи за роботою лічильника, завжди визначати, чи ввімкнені на даний момент у помешканні лампи або електроприлади. Якщо диск лічильника нерухомий - все вимкнено.

Іноді виникає сумнів щодо правильності даних лічильника. Право перевіряти та опломбовувати лічильник мають тільки спеціалізовані лабораторії енергонагляду. Але навіть у побутових умовах можна зробити висновки про справність лічильника. Для цього необхідно спочатку відключити всі електроприлади в помешканні. Після цього диск лічильника має зупинитися, здійснивши не більше ніж один оборот. Якщо ж диск продовжує обертатися, коли електроприлади вимкнені, значить лічильник несправний.

Дзижчання лічильника, коли диск нерухомий не є ознакою його несправності.

Для контролю за раціональним і економічним використанням електроенергії в помешканні необхідно завести спеціальний зошит, в який слід щомісяця заносити дані про витрати електроенергії. Наприкінці року можна порівняти витрати електроенергії за минулий місяць і відповідний місяць минулого року й зробити аналіз електроспоживання.

2. Раціональне освітлення в будинку.

Освітлення в будинку складається з природного і штучного. Будь яке освітлення має забезпечувати достатню освітленість приміщення, бути рівномірним, без різких і неприємних тіней.

Природне освітлення створюється прямими або розсіяними сонячними променями й міняється залежно від часу доби та року, а також від розташування вікон, їхньої величини тощо.

До приміщень, вікна яких виходять на північ і частково на захід і схід, потрапляє лише розсіяне світло. Для поліпшення природного освітлення кімнат стіну і стелю рекомендується робити світлою: світло, потрапляючи на світлі поверхні, багаторазово відбивається, що посилює освітленість, потрапляючи ж на темні поверхні, навпаки поглинається.

Крім того, природна освітленість залежить від втрат світла, коли воно проходить через віконне скло. Запилюжене скло може поглинати до 30% світла. Значно знижують освітленість також квіти на підвіконнях.

Слід зазначити, що природне освітлення активізує біохімічні процеси в організмі людини, тонізує його, вбиває шкідливі мікроби.

Штучне освітлення створюється електричними світильниками.

Штучне освітлення має забезпечувати рівномірну й достатню освітленість без різких змін.

При загальному освітленні можна займатися роботою, що не вимагає   великого   напруження   зору.   Світильники   загального освітлення зазвичай найпотужніші в кімнаті, їхнє головне завдання освітити все приміщення якнайрівномірніше.  Тому вони, як правило, є такими що висять в центрі стелі.

Під час деяких видів робіт недостатньо мати загальне освітлення. У таких випадках забезпечується місцеве освітлення з урахуванням конкретних умов, для якого використовуються спеціальні джерела, встановлені в безпосередній близькості до робочого місця.

Комбіноване освітлення основане на використання загального та місцевого освітлення окремих функціональних зон.

У побутових освітлювальних приладах використовуються лампи розжарювання різної потужності на напругу 220 В. На відміну від звичайних ламп розжарювання випускають криптонові та біспіральні лампи. Криптонові лампи наповнені інертним газом - криптоном, мають підвищену світлову віддачу за однакового порівняно зі звичайними лампами, споживання електроенергії. Біспіральні лампи мають товсту на вигляд нитку розжарювання, яка являє собою вольфрамову спіраль, згорнену на більш тонкій спіралі, й має більшу яскравість, ніж звичайна нитка.

І все-таки високого рівня освітленості в поєднанні з економією електроенергії можна досягти, лише якщо використовувати люмінесцентні лампи. Люмінесцентні лампи - це найбільш довершені джерела світла. Така лампа має порівняно з лампою розжарювання в 4-5 разів більш високу світлову віддачу та в 5 - 8 разів більший термін служби. Світловий потік люмінесцентної лампи 20 Вт дорівнює світловому потоку лампи розжарювання 130 Вт. У цьому полягає економія. Слід пам'ятати, що, як і при використанні світильників з лампами, заміна декількох ламп малої потужності на меншу кількість ламп більшої потужності призводить до значної економії електроенергії.

3. Економна експлуатація побутових приладів.

У ряді зарубіжних країн всі побутові електроприлади забезпечуються етикеткою, яка містить інформацію про споживану потужність. Це дозволяє орієнтувати споживачів на купівлю економнішої апаратури.

Розглянемо деякі електроприлади.

Плита електрична - найелектроємніший і універсальний нагрівальний електроприлад.

Тепловитрати в кухонних плитах пояснюються головним чином недоліками конструкції конфорок. У газової плити ККД конфорок становить ЗО ~ 50 %, у електричної - від 50% до 70 %.

Коли вибираєте електроплиту слід мати на увазі, що плита потужністю до 5 кВт з трьома конфорками цілком забезпечує потреби сім'ї з 3 -  4 осіб. Плити більшої потужності виправдані лише у великій сім'ї.

Деякі сучасні електроплити забезпечені таймером, що дозволяє автоматично регулювати час роботи. Це вельми можливо для економії електроенергії.

Піч мікрохвильова використовується в побуті для швидкого приготування їжі, підігрівання готових страв і розморожування продуктів. Приготування їжі в такій плиті майже повністю автоматизоване, що дає можливість скоротити час і зекономити електроенергію.

Електрогриль     шафа для смаження з нагріванням інфрачервоним випромінюванням. Призначений для приготування м'ясних і рибних страв. Продукти не торкаються нагрівальних елементів завдяки чому відпадає необхідність використовувати жири.

Завдяки глибокому прогріванню приготування їжі значно скорочується, що призводить до зменшення споживаної енергії.

Пральні машини. Найтрудомісткішими процесами в домашньому господарстві є прання та прасування. Тут у пригоді стають прилади, що полегшують і прискорюють ці процеси, - пральні машини. Серед них приоритетне місце по праву займають напівавтоматичні і автоматичні машини. Велика частина енергії, споживаної під час роботи пральної машини, витрачається на підігрівання води, а не на обертання барабана. Ось чому найдієвіший спосіб економії електроенергії під час користування пральною машиною полягає врегулюванні кількості води та її температури при пранні та полосканні білизни. Прання у гарячій воді необхідне лише у випадках, коли треба очистити дуже забруднені білі тканини. Можливість полоскання в теплій воді передбачається майже завжди лише тому, що цього хочуть споживачі.

Економічність пральної машини залежить і від рівня води в барабані. Згідно з результатами обстеження, проведеного компанією "Проктор енд Гембел", середнє разове завантаження барабана становить лише 2,5 кг в машинах, розрахованих на 7 - 9 кг. Це доводить, що споживачі не мають ні найменшого уявлення про продуктивність своїх пральних машин і про умови, що обмежують можливість їхньої ефективної експлуатації.

Слід мати на увазі, що автоматичні та напівавтоматичні пральні машини за умови дотримання режиму прання та повного їх завантаження є найекономними. Разом з тим часто виникає необхідність прання невеликої кількості білизни. Використання для цієї мети згаданих вище пральних машин надзвичайно неекономне. Доля таких випадків слід мати вдома малогабаритну пральну машину, яка може вміститися у ванній кімнаті туалеті.

4. Тепло у вашому домі.

Створення умов для життя та діяльності людини має дуже важливе значення. Висока працездатність окремої людини, по-перше, вигідна всім з точки зору того, що при цьому виробляється більше продукції, товару. Крім того, людина, яка працює у добрих умовах, менше хворіє, і тому не треба витрачати кошти на її лікування.

Для країн середньої та північної кліматичних зон, мабуть, найважливіше місце в забезпеченні життєдіяльності людини займає опалення домівки. Витрати енергії на опалення зазвичай становлять близько 60% від усього обсягу енергії, яка використовується у житловому приміщенні, включаючи витрати газу, освітлення, нагрівання води.

В різних приміщеннях втрати теплоти різні, але ми маємо розуміти, що якщо постачання теплоти в середину приміщення буде перевищувати втрати у зовнішнє середовище, температура всередині буде зростати, і навпаки.

Зрозуміло, що якщо дах, стіни, підлога, вікна будуть добре проводити теплоту, то хоч би скільки тепла ми постачали, цього може виявитись не досить, щоб нагріти приміщення до необхідної температури. І навпаки, якщо стіни та інші деталі будівлі погано проводять теплоту, то цілком може вистачити навіть слабкого опалення.

Сьогодні в найкращих із сучасних збудованих житлових будинків стіни та інші деталі пускають такі малі теплові потоки, що у деяких випадках досить працюючого телевізора або побутового холодильника та присутності 2-3 людей (людина теж, по суті є джерелом теплоти в приміщенні), щоб опалити кімнату. Те, про що тут розповідається, здавна знали будівельники. Скажімо будівлі у північних країнах здебільшого будували з дерева, бо, як відомо, дерево - поганий провідник тепла.

Слід зазначити, що механізми перенесення теплоти в приміщенні - в основному конвекція та теплопровідність.

Якщо ми звертаємося до схеми енерговитрат в будівлі, то побачимо, що найбільшими є витрати теплоти через вікна та двері. Як показує дослідження, ці витрати відбуваються через погане ущільнення. У нежитлових приміщеннях (громадських підприємств тощо), куди багато людей протягом дня входять, на витрати теплоти впливає режим зачинення та відчинення зовнішніх дверей та їх конструкція.

Найбільш дієвим засобом збереження теплоти є ретельне ущільнення вікон. Для цього, зазвичай використовують папір, вату і т. ін. Останнім часом з'явилися дуже ефективні полімерні ущільнювачі у вигляді стрічок, трубочок і т. ін.

  Передусім слід пересвідчитися у наявності щілин у вікнах за допомогою якого-небудь предмета. Це може бути монета. Оскільки різні за номіналом монети мають різну товщину, то, проводячи монетою вздовж лінії з'єднання шибки та рами можна виявити щілини та оцінити їхню ширину. Всі нещільності треба усунути. Якщо після ущільнення витрати теплоти через вікно все ж таки суттєві, а ви це можете помітити, якщо біля вікна буде значно прохолодніше, ніж у будь-якому іншому місці кімнати, - то це, скоріш за все, означає, що власне сама рама не відповідає технічним вимогам (наприклад, шар повітря між шибками не досить значний, щоб затримувати тепловий потік). У цьому випадку можна лише порадити замінити рами або встановити додаткові рами, якщо це можливо. Те саме стосується і дверей.

Не менш важливо, ніж збереження теплоти за рахунок ущільнення та вдосконалення теплової ізоляції, є проблема економічно виправданого, оптимального споживання теплоти.

Останнім часом у зв'язку з поширенням підприємницької діяльності та розширення приватного сектору у будівництві проблемі опалення приміщень приділяється особлива увага. Приватні власники шукають варіантів з найменшими витратами. З періодичної преси, оглядів експозицій, статистичних даних відомо, що найбільшим попитом користуються індивідуальні опалювальні бойлери з автоматикою та особливими термоакумуляторами.

Збереження теплоти в помешканні має величезне значення не тільки для його мешканців, а й для всього суспільства. Поміркуйте, для вироблення теплоти витрачаються кошти і, що найважливіше, безповоротно витрачається паливо (газ, нафта), запаси якого повсякчасно зменшуються. Крім того, більші за необхідні витрати палива спричинюють і збільшення кількості СО2, який утворюється під час горіння, а це викликає цілу низку екологічних проблем і подальших витрат. Отже, здавалося б незначна, приватна проблема опалення помешкання набуває величезного значення.

5. Вода та заходи її економії.

Звідки береться вода зрозуміло - з ріки. Але ріка може бути далеко від дому. Як же воду доставити в дім? Колись у давньому Римі для транспортування води будували спеціальні канали, які являли собою жолоби, підняті високо над землею на спеціальних колонах, або стовпах - акведуках. Набагато пізніше в, епоху Відродження, коли було відкрито закон сполучених посудин, винайшли метод доставляння води за допомогою напірної вежі.

Сьогоднішнє місто - це багатоповерхові споруди, які являють собою досить складні інженерні системи з електричної мережею, трубопроводами, ліфтами...

Складовою частиною цієї системи є мережа трубопроводів, яка забезпечує водою мешканців квартир.

Якщо уявити собі труби, по яким подається вода, як надзвичайно розгалужену мережу труб різного діаметру, то стає зрозумілим, що опір цієї мережі дуже великий і на його подолання насоси витрачають дуже багато енергії.

Окрім витрат на транспортування води існують чималі витрати на її підготовку. Воду не можна відразу з річки подавати споживачам. Спочатку вода проходить очищення: на спеціальній станції її звільняють від механічних домішок, хімічних, шкідливих речовин і т. ін. Це ще одна складова вартості води для споживача. Зрозуміло, що очищена вода коштуватиме дорожче, ніж неочищена.

Тут ми повинні підкреслити ще раз той факт, що вода набуває своєї вартості ще й завдяки тому, що для надання їй споживчої цінності витрачається певна кількість електроенергії. Тобто, використовуючи воду, ми, поза всяким сумнівом, користуємося енергію, яка витрачається далеко від того місця, де ми отримуємо воду в нашому домі. Знаходячись на одному кінці ланцюжка, ми впливаємо на інший його кінець, пов'язаний з виробленням і споживанням енергії. Це підкреслює те, що енергетика пронизує усю структуру економічного та суспільного секторів.

Витрачаючи більше чи менше води, ми поміж іншим впливаємо на енергетичний сектор. У свою чергу, із сказаного випливає, що зміни енергетичного сектору та його стан впливатимуть на рівень споживання води.

Але й забруднення води, якою ми користуємося, теж впливає на енергозбереження, бо забруднена вода потребує більшого очищення, на яке буде витрачено більше енергії.

Приблизно чверть енергії, що споживається в побуті, витрачається на нагрівання води.

Домогтися економії можна шляхом зміни своїх звичок, використання різних пристосувань і, звичайно, шляхом ретельної підгонки прокладок. Якщо одна родина заощаджує 50 л гарячої води на день, це рівнозначно щорічній економії 100 л нафти.

Деякі пристрої споживають невиправдано багато води (старі крани та душі часто пропускають 15-20 літрів на хвилину). Низькопропускні насадки, які зменшують водний потік до 6-7 літрів на хвилину, можна надіти на всі крани та душі. Вони окупляться за декілька місяців. Для зменшення потоку води на водовипускний отвір слід також встановлювати аератори. Вони насичують струмінь води бульбашками повітря, збільшуючи миючий ефект навіть коли напір слабкий. Розроблено також спеціальні душі, які працюють при низькому напорі води.

Душ також можна обладнати преривачем, який перекриває 90% води. Оскільки кран повністю закритий, температура води залишається постійною. Якщо використовувати преривач на час намилювання, можна уникнути зайвих витрат гарячої води.

Коли встановлюють нові крани, краще вибрати кран з однією ручкою та з термостатичним регулятором для душа. Термостатично регульований змішувальний кран виконує функцію зупинки душа. Крани з однією ручкою-регулятором зручніші, ніж крани з двома ручками, до того ж вони забезпечують менші витрати води.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Пам'ятка.

1.     Йдучи   з   дому,    вимикайте    всі    електроприлади    й освітлювальні прилади, за винятком холодильника. При цьому пам'ятайте: щоб уникнути пожежі, вимикати слід не на щитку, а від'єднувати виделки від розетки.

2.  Періодично перевіряйте, чи не горять у вас зайві лампи, чи не ввімкнені не потрібні вам зараз електроприлади.

3.  Не опалюйте й не охолоджуйте приміщення, якими рідко користуєтеся.

4.    Не   ставте   в   холодильник   гарячі   страви.   Встановіть терморегулятор   камери   охолоджування   на   4-5   градусів. Пересвідчіться в тому, що холодильник не дотикається до теплих стін. Перед тим, як їхати у відпустку, звільніть холодильник від продуктів, вимкніть його і залиште відчиненим.

5.   Не мийте посуд під великим струменем гарячої води, користуйтеся   душевою   сіткою   із   зменшеною   витратою   води. Перевірте чи не течуть крани й труби.

6.  Раз на рік перевіряйте регулювання полум'я пальників. Не користуйтеся     духовкою     та     пальниками     для     опалювання помешкання.

7.   Вимикайте світло коли воно вам непотрібне. Чиніть за принципом: "Хто йде останній, той вимикає світло!".

8.   Використовуйте одну потужну лампу замість декількох ламп меншої потужності.

9. Утримуйте в чистоті лампи, плафони та іншу освітлювальну арматуру.

10.  Приймайте короткий душ замість ванни. Закривайте воду поки намилюєтесь. Слідкуйте щоб вода не текла з крана без необхідності.

 

 

1

 

doc
Пов’язані теми
Фізика, Розробки уроків
Додано
10 грудня 2018
Переглядів
1388
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку