Урок "Форма і пластика тварин"

Про матеріал
Тема: Форма і пластика тварин Мета: ознайомити учнів із скульптурою, видами скульптури; формувати в учнів основні поняття про об’єм, пластику, форму, фактуру; удосконалювати техніку роботи з пластиліном; розвивати дрібну моторику пальців рук, творчі здібності. Виховувати в учнів акуратність під час роботи з матеріалами, дбайливе ставлення до роботи; Обладнання: ілюстрації, фото, зразки учнівських робіт, зображення тварин, фотографії парків, зоопарків , атракціонів, схеми поетапного створення композиції, пластилін, стеки, картон. Використання класної дошки: демонстрація зразків та послідовності виконання роботи Термінологічний словничок: Скульптура – це вид образотворчого мистецтва, пов'язаний зі створенням об’ємних художніх форм з різних матеріалів.
Перегляд файлу

Урок

з образотворчого мистецтва

«Форма і пластика тварин»

для учнів 6 класу

підготувала

Вистороп Тетяна Василівна

Вид діяльності: створення рельєфу тварини

Тема: Форма і пластика тварин

Мета: ознайомити учнів із скульптурою,  видами скульптури; формувати в учнів основні поняття про об’єм, пластику, форму, фактуру; удосконалювати техніку роботи з пластиліном; розвивати дрібну моторику пальців рук, творчі здібності. Виховувати в учнів акуратність під час роботи з матеріалами, дбайливе ставлення до роботи;

Обладнання: ілюстрації, фото, зразки учнівських робіт, зображення тварин, фотографії парків, зоопарків , атракціонів, схеми поетапного створення композиції, пластилін, стеки, картон.

Використання класної дошки: демонстрація зразків та послідовності виконання роботи

Термінологічний словничок:

  Скульптура – це вид образотворчого мистецтва, пов'язаний зі створенням об’ємних художніх форм з різних матеріалів.

Види скульптури.

Існують два види скульптури:

  •                кругла- яку можна споглядати з усіх боків;
  •                рельєф- об’ємне зображення на площині.

Види рельєфу:

  •                горельєф, якщо рельєф виступає над площиною більше, ніж наполовину;
  •                барельєф, якщо рельєф виступає менше, ніж наполовину;
  •                контррельєф, якщо контррельєф заглиблений у площину.

Фактура. (лат. factura — оброблення, побудова) — це характер поверхні: гладкість, шорсткість, рельєфність.

Методи та прийоми: робота в парах, демонстрація, аналіз, «танцюючі чоловічки»

  1. Організаційний етап (1 хв)
  2. Актуалізація опорних знань. Повторення вивченого матеріалу (2 хв)
  3. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми та мети уроку (2 хв).
  1. Вправа «Танцюючі чоловічки».
  • Розшифруйте заховане слово.

Code dancing men

Code dancing men

Code dancing men

Code dancing men

Code dancing men

Code dancing men

Code dancing men

Code dancing men

Code dancing men

Code dancing men

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Code dancing men

Code dancing men

Code dancing men

Code dancing men

Code dancing men

Code dancing men

Code dancing men

Code dancing men

Code dancing men

Code dancing men

С

К

У

Л

Ь

П

Т

У

Р

А

  • Сьогодні ми поговоримо про скульптуру та її виді а також створимо рельєф тварини для оформлення зоопарку  чи цирку.
  1. Засвоєння нового матеріалу.
  1. Теоретико-аналітична робота (5-10 хв)
  1. Робота в парах.
  • Розгляньте зображення та позмагайтеся, хто знайде більше зображень тварин за 30 с.

Скіфська пектораль – знахідка ХХ століття

Скіфська пектораль з кургану Товста могила.

  • То скільки тварин вам вдалося нарахувати? Назвіть їх.
  • Як називався даний стиль оздоблення? («Звіриний стиль»)
  1. Словникова робота.
  • Розшифруйте ребуси та підберіть до слова-відгадки відповідне пояснення.

це вид образотворчого мистецтва, пов'язаний зі створенням об’ємних художніх форм з різних матеріалів.

об’ємне зображення на площині

якщо рельєф виступає над площиною більше, ніж наполовину;

 

якщо рельєф виступає менше, ніж наполовину

E:\Работа\Підготовка до уроків\6 клас\Образотворче мистецтво\1. Форма і пластика тварин\Рисунок1.png

заглиблений у площину

це характер поверхні: гладкість, шорсткість, рельєфність.

 

  1. Робота з візуальними джерелами.

Розгляньте зображення. Знайдіть приклад кожного із  видів скульптури.

designdecor_38 - Контррельеф – это рельеф, изображение на... | Facebook Фактура в композиции | Pixel E:\Работа\Підготовка до уроків\6 клас\Образотворче мистецтво\1. Форма і пластика тварин\800px-Paris_ArcDeTriomphe_left_bas-relief.jpg

 

E:\Работа\Підготовка до уроків\6 клас\Образотворче мистецтво\1. Форма і пластика тварин\rozochka_skulptura_phrase_258.jpg E:\Работа\Підготовка до уроків\6 клас\Образотворче мистецтво\1. Форма і пластика тварин\IMG_9171-660x371.jpgE:\Работа\Підготовка до уроків\6 клас\Образотворче мистецтво\1. Форма і пластика тварин\800px-thumbnail.jpg

 

E:\Работа\Підготовка до уроків\6 клас\Образотворче мистецтво\1. Форма і пластика тварин\800px-Nowruz_Zoroastrian.jpg Скульптура садов и парков. Основные понятия.

  1. Підготовчі вправи (3-5 хв)
  1. Аналіз учнівських робіт та творів мистецтва.
  • Роздивіться та проаналізуйте зображення.

Рельеф _Слон_ E:\Работа\Підготовка до уроків\6 клас\Образотворче мистецтво\1. Форма і пластика тварин\22145_html_m52ef5a79.jpg

E:\Работа\Підготовка до уроків\6 клас\Образотворче мистецтво\1. Форма і пластика тварин\zhar-ptica-iz-plastilina09.jpg

  1. Пояснення послідовності виконання завдання. Композиційне розміщення зображення (1-2 хв)
  1. Бесіда з техніки безпеки.
  2. Інструктаж поетапності виконання практичного завдання: створення  тварини для декоративного оформлення павільйону зоопарку.
  • Ваша робота має відображати ваші враження та почуття .
  1. Послідовність виконання роботи
  • Зараз ми виготовимо рельєф «Слона».
  • Щоб зліпити такого слона нам буде потрібно сірий або білий пластилін.
  • Для цього вам знадобиться основа з картону розміром не більше 15 Χ 15.
  • Нанесіть на картон тонкий шар пластиліну (0,5 мм),  пальцями рук розрівняйте  поверхню.
    1. Скачаємо тіло слона - це велика кулька, потім ноги - це 4 кульки поменше, сплюснуті з одного боку.
    2. Поставимо тіло слона на н.оги. За допомогою трубочки для коктейлю зробимо відбитки на ногах - це пальці.
    3. Скачайте ще 1 кулька - це буде голова слона, і ще - довгу ковбаску - це буде хобот.У хоботі за допомогою вістря олівця виконайте отвір - воронку.
    4. Приліпите хобот до голови і гарненько розмажте місце з'єднання, щоб воно стало менш помітно.
    5. Тепер ми зробимо рот. Для цього нам знадобиться чайна ложка - втиснути її сильно в пластилін - місце під хоботом. Скачаємо бивні з білого пластиліну.
    6. Тепер вставимо бивні в куточки рота. Скачайте з чорного пластиліну маленькі кульки - очі й приліпите їх за допомогою олівця (проткніть вістрям олівця)
    7. Прикріпіть голову до тулуба, використовуйте сірник, голова буде міцніше триматися.
    8. Розкачайте пластилін і виріжте з нього 2 гуртка - це будуть вуха. Відріжте від них окраєць.
    9. Зробіть складку як на малюнку.. Складку потрібно відрізати.
    10.                     Приліпите вуха до голови.
    11.                     Зовсім забули про хвостик! Скачайте тоненький джгутик і приліпите на  потрібне місце.
    12.                     Виготовленого слона слід міцніше притиснути до нашої  основи. За допомогою стеків можна зробити різну фактуру поверхні.

сспп

 

  1. Закріплення нового матеріалу.
  1. Самостійна робота учнів під керівництвом учителя. (25-30 хв)
  1. Підсумок уроку (3-5 хв)
  1. Аналіз та оцінювання робіт.
  1. Домашні завдання. (1 хв)
  • Поспостерігате за будівлями свого села і знайдіть рельєфи на них.
  • Підготувати до наступного уроку гуаш.
Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. ШУЛЬЖЕНКО ІРИНА ОЛЕКСІЇВНА
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
3 жовтня 2021
Переглядів
1300
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку