Урок
з образотворчого мистецтва
«Форма і пластика тварин»
для учнів 6 класу
підготувала
Вистороп Тетяна Василівна
Вид діяльності: створення рельєфу тварини
Тема: Форма і пластика тварин
Мета: ознайомити учнів із скульптурою, видами скульптури; формувати в учнів основні поняття про об’єм, пластику, форму, фактуру; удосконалювати техніку роботи з пластиліном; розвивати дрібну моторику пальців рук, творчі здібності. Виховувати в учнів акуратність під час роботи з матеріалами, дбайливе ставлення до роботи;
Обладнання: ілюстрації, фото, зразки учнівських робіт, зображення тварин, фотографії парків, зоопарків , атракціонів, схеми поетапного створення композиції, пластилін, стеки, картон.
Використання класної дошки: демонстрація зразків та послідовності виконання роботи
Термінологічний словничок:
Скульптура – це вид образотворчого мистецтва, пов'язаний зі створенням об’ємних художніх форм з різних матеріалів.
Види скульптури.
Існують два види скульптури:
-
кругла- яку можна споглядати з усіх боків;
-
рельєф- об’ємне зображення на площині.
Види рельєфу:
-
горельєф, якщо рельєф виступає над площиною більше, ніж наполовину;
-
барельєф, якщо рельєф виступає менше, ніж наполовину;
-
контррельєф, якщо контррельєф заглиблений у площину.
Фактура. (лат. factura — оброблення, побудова) — це характер поверхні: гладкість, шорсткість, рельєфність.
Методи та прийоми: робота в парах, демонстрація, аналіз, «танцюючі чоловічки»
-
Організаційний етап (1 хв)
-
Актуалізація опорних знань. Повторення вивченого матеріалу (2 хв)
-
Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми та мети уроку (2 хв).
-
Вправа «Танцюючі чоловічки».
-
Розшифруйте заховане слово.
-
Сьогодні ми поговоримо про скульптуру та її виді а також створимо рельєф тварини для оформлення зоопарку чи цирку.
-
Засвоєння нового матеріалу.
-
Теоретико-аналітична робота (5-10 хв)
-
Робота в парах.
-
Розгляньте зображення та позмагайтеся, хто знайде більше зображень тварин за 30 с.
Скіфська пектораль з кургану Товста могила.
-
То скільки тварин вам вдалося нарахувати? Назвіть їх.
-
Як називався даний стиль оздоблення? («Звіриний стиль»)
-
Словникова робота.
-
Розшифруйте ребуси та підберіть до слова-відгадки відповідне пояснення.
|
це вид образотворчого мистецтва, пов'язаний зі створенням об’ємних художніх форм з різних матеріалів.
|
|
об’ємне зображення на площині
|
|
якщо рельєф виступає над площиною більше, ніж наполовину;
|
|
якщо рельєф виступає менше, ніж наполовину
|
|
заглиблений у площину
|
|
це характер поверхні: гладкість, шорсткість, рельєфність.
|
-
Робота з візуальними джерелами.
Розгляньте зображення. Знайдіть приклад кожного із видів скульптури.
-
Підготовчі вправи (3-5 хв)
-
Аналіз учнівських робіт та творів мистецтва.
-
Роздивіться та проаналізуйте зображення.
-
Пояснення послідовності виконання завдання. Композиційне розміщення зображення (1-2 хв)
-
Бесіда з техніки безпеки.
-
Інструктаж поетапності виконання практичного завдання: створення тварини для декоративного оформлення павільйону зоопарку.
-
Ваша робота має відображати ваші враження та почуття .
-
Послідовність виконання роботи
-
Зараз ми виготовимо рельєф «Слона».
-
Щоб зліпити такого слона нам буде потрібно сірий або білий пластилін.
-
Для цього вам знадобиться основа з картону розміром не більше 15 Χ 15.
-
Нанесіть на картон тонкий шар пластиліну (0,5 мм), пальцями рук розрівняйте поверхню.
-
Скачаємо тіло слона - це велика кулька, потім ноги - це 4 кульки поменше, сплюснуті з одного боку.
-
Поставимо тіло слона на н.оги. За допомогою трубочки для коктейлю зробимо відбитки на ногах - це пальці.
-
Скачайте ще 1 кулька - це буде голова слона, і ще - довгу ковбаску - це буде хобот.У хоботі за допомогою вістря олівця виконайте отвір - воронку.
-
Приліпите хобот до голови і гарненько розмажте місце з'єднання, щоб воно стало менш помітно.
-
Тепер ми зробимо рот. Для цього нам знадобиться чайна ложка - втиснути її сильно в пластилін - місце під хоботом. Скачаємо бивні з білого пластиліну.
-
Тепер вставимо бивні в куточки рота. Скачайте з чорного пластиліну маленькі кульки - очі й приліпите їх за допомогою олівця (проткніть вістрям олівця)
-
Прикріпіть голову до тулуба, використовуйте сірник, голова буде міцніше триматися.
-
Розкачайте пластилін і виріжте з нього 2 гуртка - це будуть вуха. Відріжте від них окраєць.
-
Зробіть складку як на малюнку.. Складку потрібно відрізати.
-
Приліпите вуха до голови.
-
Зовсім забули про хвостик! Скачайте тоненький джгутик і приліпите на потрібне місце.
-
Виготовленого слона слід міцніше притиснути до нашої основи. За допомогою стеків можна зробити різну фактуру поверхні.
-
Закріплення нового матеріалу.
-
Самостійна робота учнів під керівництвом учителя. (25-30 хв)
-
Підсумок уроку (3-5 хв)
-
Аналіз та оцінювання робіт.
-
Домашні завдання. (1 хв)
-
Поспостерігате за будівлями свого села і знайдіть рельєфи на них.
-
Підготувати до наступного уроку гуаш.