Урок "Форми і пластика тварин"

Про матеріал
Романовська Інна Володимирівна, вчитель образотворчого мистецтва Звенигородської спеціалізованої школи І – ІІІ ступенів №3 Звенигородської районної ради Черкаської області Урок з образотворчого мистецтва 6 клас Анімалістичний жанр Урок №2 Тема уроку. Форми і пластика тварин.
Перегляд файлу

Романовськаа Інна Володимирівна,

вчитель образотворчого мистецтва

Звенигородської спеціалізованої школи

І – ІІІ ступенів №3

Звенигородської районної ради

Черкаської області

 

Урок з образотворчого мистецтва

6 клас

Анімалістичний жанр

Урок №2

Тема уроку. Форми і пластика тварин.

Практичне завдання: Створення рельєфу реальної чи фантастичної тварини для декоративного оформлення павільйону зоопарку, цирку, парку атракціонів або будівлі природничого музею.

Мета уроку: формування ключових компетентностей:

громадської компетентності: усвідомлення своєї належності до різних елементів природного, етносоціального й соціально-культурного середовищ; бережливе ставлення до природи, людей, самого себе;

інформаційної компетентності: здатність учня орієнтуватися в інформаційному просторі, володіти і оперувати інформацією; вміння добувати, осмислювати, опрацьовувати та використовувати інформацію з різних джерел, користуватися довідковою літературою.

міжпредметної естетичної компетентності: виявлення естетичного ставлення до мистецтва, світу в різних сферах діяльності людини;

предметних мистецьких компетентностей: ознайомити учнів із скульптурою,  видами скульптури; формувати в учнів основні поняття про об’єм, пластику, форму, фактуру; удосконалювати техніку роботи з пластиліном; розвивати дрібну моторику пальців рук, творчі здібності. Виховувати в учнів акуратність під час роботи з матеріалами, дбайливе ставлення до роботи;

Тип уроку: комбінований.

Техніка виконання: пластилін

Оснащення уроку:

  1. Ілюстрації, фото, зразки учнівських робіт
  2. Зображення тварин, фотографії парків, зоопарків , атракціонів.
  3.  Схеми поетапного створення композиції.
  4.  Пластилін, стеки, дошка для ліплення, волога серветка, трубочка для коктейлю, чайна ложка ,сірники.

Терміни і поняття:  

  Скульптура – це вид образотворчого мистецтва, пов'язаний зі створенням об’ємних художніх форм з різних матеріалів.

Види скульптури.

Існують два види скульптури:

  • кругла- яку можна споглядати з усіх боків;
  • рельєф- об’ємне зображення на площині.

Види рельєфу:

  • горельєф, якщо рельєф виступає над площиною більше, ніж наполовину;
  • барельєф, якщо рельєф виступає менше, ніж наполовину;
  • контррельєф, якщо контррельєф заглиблений у площину.

Фактура. (лат. factura — оброблення, побудова) — це характер поверхні: гладкість, шорсткість, рельєфність.

 

Хід уроку

 

Організація уваги учнів на уроці та проголошення теми уроку.

  1. Вступне слово вчителя

Пролунав уже дзвінок,

Починається урок.

Працюватимемо старанно,

Щоб почути у кінці,

Що у нашому шостім класі

Учні – просто молодці!

  1. Перевірка готовності до уроку.
  2. Упорядкування робочих місць.

Проголошення теми уроку.

  • Сьогодні на уроці ми  ознайомимося із засобами виразності скульптури, з рельєфом та барельєфом. Будемо виготовляти рельєф реальної тварини для декоративного оформлення павільйону зоопарку.
  • Мабуть ви вже здогадалися куди я запропоную вам здійснити подорож. Не  у космос, не планетою, не в гори ,а в зоопарк.
  • А яку тваринку ми будемо створювати відгадайте загадку:

Здивувалась дітвора:

«Це тварина чи гора?

Як же їсть він, як він п’є? »

А для цього хобот є!  (Слон).

  • Вірно, слон.

2. Мотивація навчальної діяльності .

  • Сьогодні ми уявимо себе скульпторами , яким було видано завдання створити скульптуру реальної тварини для декоративного оформлення павільйону зоопарку.
  1. Актуалізація набутого навчального матеріалу учнями.

Вікторина « Види мистецтва».

         Використовується візуальний ряд для визначення видів мистецтва.

     Розгадування кросворду «Види і жанри мистецтва»

 

Ж

и

в

о

п

и

с

 

А

р

х

і

т

е

к

т

у

р

а

Н

а

т

ю

м

о

р

т

 

Р

е

л

ь

є

ф

 

 По-горизонталі

1. Вид образотворчого мистецтва, у якому зображення створюється за допомогою кольору.

2. Мистецтво проектування і будування споруд.

3. Жанр образотворчого мистецтва, зображення неживих предметів.

4. Опукле скульптурне зображення на площині.

По-вертикалі

  1. Різновид художнього твору.

 

  1. Виклад вчителем нового матеріалу.
  •     Діти, ви бували у зоопарку, бачили звірів, які живуть у ньому. Де хто з вас бачив тварин у цирку, в кінофільмах, на кольорових фотографіях та ілюстраціях. Зображення  тварин  у вигляді  круглої  скульптури  популярні  впродовж  багатьох  століть. Скульптурні  фігури  тварин  радують  око  в  парках,  на  вулицях  міст. Їх  виготовляють  з  каменю,  металу, іноді  з  дерева..  До  скульптури  малих  форм  належать  невеликі  статуетки  з  фарфору,  металу, кістки, скла, пластмаси тощо.  Ми   милуємося  ними  в  музеях,  на  виставках,  удома.
    1. Скульптура як вид образотворчого мистецтва.

    Усі роботи пов’язані з мистецтвом ліплення – називаються скульптурою. 

 Скульптура – це вид образотворчого мистецтва, твори якого  мають об’ємну форму і виконуються з твердих або пластичних матеріалів. 

     На відміну від графіки та живопису, де предмети, зображені на площині, можуть лише здаватися нам об’ємними, скульптура має реальну форму в просторі.

    Мистецтво скульптури обирає своїм об’єктом переважно людину, іноді- тварину і значно рідше – натюрморт.

  1. Види скульптури.  Існують два види скульптури:

кругла- яку можна споглядати з усіх боків;

рельєф- об’ємне зображення на площині.

   Реальна об’ємна форма круглої скульптури надає можливість роздивлятися її з різних боків. І з якого боку ми б не дивилися на неї, вона виглядатиме по - різному. Точка, з якої ми споглядаємо скульптуру, називається ракурсом.

   Рельєфне зображення, як графіку і живопис, роздивляються з одного боку. Скульптор вирізує чи наліплює зображення на певну площину, тому таке зображення ще називають об’ємною картиною.

 Розрізняють такі види рельєфу:

  • горельєф, якщо рельєф виступає над площиною більше, ніж наполовину;
  • барельєф, якщо рельєф виступає менше, ніж наполовину;
  •         контррельєф, якщо контррельєф заглиблений у площину.

  1. Фактура.

Скульптор, працюючи з різними матеріалами, або підкреслює їхні природні властивості, або під час обробки надає поверхні вигляду рельєфності чи гладкості.

    Фактурою можна передати і ніжність шкіри обличчя юної дівчини (Я.Райхерт-Тодт, 1), і пластичність складок одягу козака та гриви лева (П.Печорний, 2), і оперення, що ніби нагадує луску на тілі фантастичного птаха (Г.Севрюк,

 3).

      Роздивіться, як увіковічнив у бронзі скульптор В.Одрехівський образ видатної письменниці Лесі Українки (4), підкресливши у матеріалі твердість і незламність її духа; як мармуровий образ Нестора-літописця скульптора М.Антокольського випромінює зосередженість і мудрість (3); як шорсткість дерева допомагає митцеві М.Рябініну золотавими переливами рвучкого різьблення передати самозаглиблення гуцула, його внутрішній світ (1); як фактура скла вдало передає прозорість і барвистість природної форми рибки (2).

 

  1. Фізкультрозминка.

Пташка високо літає.

Зайчик високо стрибає.

Тихо лис десь пробіжить.

Їжачок в траві сидить.

Десь в барлозі спить ведмідь.

Цих тваринок всіх любіть.

 

       7. Самостійна практична діяльність учнів.

Бесіда з техніки безпеки.

Інструктаж поетапності виконання практичного завдання: створення  тварини для декоративного оформлення павільйону зоопарку.

  • Ваша робота має відображати ваші враження та почуття .

  Послідовність виконання роботи

Вчитель.  Зараз ми виготовимо рельєф «Слона».

 Щоб зліпити такого слона нам буде потрібно сірий або білий пластилін.

Для цього вам знадобиться основа з картону розміром не більше 15 Χ 15.

Нанесіть на картон тонкий шар пластиліну (0,5 мм),  пальцями рук розрівняйте  поверхню.

  1. Скачаємо тіло слона - це велика кулька, потім ноги - це 4 кульки поменше, сплюснуті з одного боку.
  2.  Поставимо тіло слона на н.оги. За допомогою трубочки для коктейлю зробимо відбитки на ногах - це пальці.
  3. Скачайте ще 1 кулька - це буде голова слона, і ще - довгу ковбаску - це буде хобот.У хоботі за допомогою вістря олівця виконайте отвір - воронку.
  4. Приліпите хобот до голови і гарненько розмажте місце з'єднання, щоб воно стало менш помітно.
  5. Тепер ми зробимо рот. Для цього нам знадобиться чайна ложка - втиснути її сильно в пластилін - місце під хоботом. Скачаємо бивні з білого пластиліну.
  6. Тепер вставимо бивні в куточки рота. Скачайте з чорного пластиліну маленькі кульки - очі й приліпите їх за допомогою олівця (проткніть вістрям олівця)
  7.  Прикріпіть голову до тулуба, використовуйте сірник, голова буде міцніше триматися.
  • Які вуха потрібно зробити слону?

Про великі вуха

Запитала я в татуся

Донька – щєбетуха:

  • Чи слон хоботом скубе

Слонення за вуха?

  • А навіщо це слону?

Так робить не гарно.

  • Жаль: такі великі вуха

Пропадають марно!

 

7,8. Розкачайте пластилін і виріжте з нього 2 гуртка - це будуть вуха. Відріжте від них окраєць.

9.  Зробіть складку як на малюнку.. Складку потрібно відрізати.

 10. Приліпите вуха до голови.

 11. Зовсім забули про хвостик! Скачайте тоненький джгутик і приліпите на  потрібне місце.

     12. Виготовленого слона слід міцніше притиснути до нашої  основи. За допомогою стеків можна зробити різну фактуру поверхні.

     Практична діяльність учнів (всі отримують листочки: демонстраційний матеріал і послідовність ліплення).

Індивідуальна робота за творчим завданням − виконання практичного завдання (вчитель у процесі самостійної практичної діяльності учнів здійснює індивідуальне консультування та стимулювання творчої ініціативи школярів).

  1. Підсумок уроку, рефлексія.

Перевірка робіт учнів, оцінювання та аналіз. Демонстрування кращих робіт.

  •           Які композиції вам найбільш сподобалися? Чому?

 

    Рефлексія уроку у формі відкритих запитань:

  - Що нового дізналися (навчилися) на сьогоднішньому уроці?

  - Що найбільше сподобалося?

  - Що я встиг(ла) зробити на уроці?

  - Чого досягли?

  - Що залишилося для мене невирішеним?

 

   Рефлексія у формі незакінчених речень:

    Я зрозумів, що можу ...

    Для мене стало новим ...

    Мене здивувало ...

    У мене вийшло ...

    Мені захотілося ...

    Мене надихнуло ..

  1. Домашнє завдання.

 Підготувати білий папір, гуашеві фарби, пензлі, палітру.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1

 

doc
Додано
24 жовтня
Переглядів
83
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку