Урок "Форми і пластика тварин"

Про матеріал
Романовська Інна Володимирівна, вчитель образотворчого мистецтва Звенигородської спеціалізованої школи І – ІІІ ступенів №3 Звенигородської районної ради Черкаської області Урок з образотворчого мистецтва 6 клас Анімалістичний жанр Урок №2 Тема уроку. Форми і пластика тварин.
Перегляд файлу

Романовськаа Інна Володимирівна,

вчитель образотворчого мистецтва

Звенигородської спеціалізованої школи

І – ІІІ ступенів №3

Звенигородської районної ради

Черкаської області

 

Урок з образотворчого мистецтва

6 клас

Анімалістичний жанр

Урок №2

Тема уроку. Форми і пластика тварин.

Практичне завдання: Створення рельєфу реальної чи фантастичної тварини для декоративного оформлення павільйону зоопарку, цирку, парку атракціонів або будівлі природничого музею.

Мета уроку: формування ключових компетентностей:

громадської компетентності: усвідомлення своєї належності до різних елементів природного, етносоціального й соціально-культурного середовищ; бережливе ставлення до природи, людей, самого себе;

інформаційної компетентності: здатність учня орієнтуватися в інформаційному просторі, володіти і оперувати інформацією; вміння добувати, осмислювати, опрацьовувати та використовувати інформацію з різних джерел, користуватися довідковою літературою.

міжпредметної естетичної компетентності: виявлення естетичного ставлення до мистецтва, світу в різних сферах діяльності людини;

предметних мистецьких компетентностей: ознайомити учнів із скульптурою,  видами скульптури; формувати в учнів основні поняття про об’єм, пластику, форму, фактуру; удосконалювати техніку роботи з пластиліном; розвивати дрібну моторику пальців рук, творчі здібності. Виховувати в учнів акуратність під час роботи з матеріалами, дбайливе ставлення до роботи;

Тип уроку: комбінований.

Техніка виконання: пластилін

Оснащення уроку:

  1. Ілюстрації, фото, зразки учнівських робіт
  2. Зображення тварин, фотографії парків, зоопарків , атракціонів.
  3.  Схеми поетапного створення композиції.
  4.  Пластилін, стеки, дошка для ліплення, волога серветка, трубочка для коктейлю, чайна ложка ,сірники.

Терміни і поняття:  

  Скульптура – це вид образотворчого мистецтва, пов'язаний зі створенням об’ємних художніх форм з різних матеріалів.

Види скульптури.

Існують два види скульптури:

  • кругла- яку можна споглядати з усіх боків;
  • рельєф- об’ємне зображення на площині.

Види рельєфу:

  • горельєф, якщо рельєф виступає над площиною більше, ніж наполовину;
  • барельєф, якщо рельєф виступає менше, ніж наполовину;
  • контррельєф, якщо контррельєф заглиблений у площину.

Фактура. (лат. factura — оброблення, побудова) — це характер поверхні: гладкість, шорсткість, рельєфність.

 

Хід уроку

 

Організація уваги учнів на уроці та проголошення теми уроку.

  1. Вступне слово вчителя

Пролунав уже дзвінок,

Починається урок.

Працюватимемо старанно,

Щоб почути у кінці,

Що у нашому шостім класі

Учні – просто молодці!

  1. Перевірка готовності до уроку.
  2. Упорядкування робочих місць.

Проголошення теми уроку.

  • Сьогодні на уроці ми  ознайомимося із засобами виразності скульптури, з рельєфом та барельєфом. Будемо виготовляти рельєф реальної тварини для декоративного оформлення павільйону зоопарку.
  • Мабуть ви вже здогадалися куди я запропоную вам здійснити подорож. Не  у космос, не планетою, не в гори ,а в зоопарк.
  • А яку тваринку ми будемо створювати відгадайте загадку:

Здивувалась дітвора:

«Це тварина чи гора?

Як же їсть він, як він п’є? »

А для цього хобот є!  (Слон).

  • Вірно, слон.

2. Мотивація навчальної діяльності .

  • Сьогодні ми уявимо себе скульпторами , яким було видано завдання створити скульптуру реальної тварини для декоративного оформлення павільйону зоопарку.
  1. Актуалізація набутого навчального матеріалу учнями.

Вікторина « Види мистецтва».

         Використовується візуальний ряд для визначення видів мистецтва.

     Розгадування кросворду «Види і жанри мистецтва»

 

Ж

и

в

о

п

и

с

 

А

р

х

і

т

е

к

т

у

р

а

Н

а

т

ю

м

о

р

т

 

Р

е

л

ь

є

ф

 

 По-горизонталі

1. Вид образотворчого мистецтва, у якому зображення створюється за допомогою кольору.

2. Мистецтво проектування і будування споруд.

3. Жанр образотворчого мистецтва, зображення неживих предметів.

4. Опукле скульптурне зображення на площині.

По-вертикалі

  1. Різновид художнього твору.

 

  1. Виклад вчителем нового матеріалу.
  •     Діти, ви бували у зоопарку, бачили звірів, які живуть у ньому. Де хто з вас бачив тварин у цирку, в кінофільмах, на кольорових фотографіях та ілюстраціях. Зображення  тварин  у вигляді  круглої  скульптури  популярні  впродовж  багатьох  століть. Скульптурні  фігури  тварин  радують  око  в  парках,  на  вулицях  міст. Їх  виготовляють  з  каменю,  металу, іноді  з  дерева..  До  скульптури  малих  форм  належать  невеликі  статуетки  з  фарфору,  металу, кістки, скла, пластмаси тощо.  Ми   милуємося  ними  в  музеях,  на  виставках,  удома.
    1. Скульптура як вид образотворчого мистецтва.

    Усі роботи пов’язані з мистецтвом ліплення – називаються скульптурою. 

 Скульптура – це вид образотворчого мистецтва, твори якого  мають об’ємну форму і виконуються з твердих або пластичних матеріалів. 

     На відміну від графіки та живопису, де предмети, зображені на площині, можуть лише здаватися нам об’ємними, скульптура має реальну форму в просторі.

    Мистецтво скульптури обирає своїм об’єктом переважно людину, іноді- тварину і значно рідше – натюрморт.

  1. Види скульптури.  Існують два види скульптури:

кругла- яку можна споглядати з усіх боків;

рельєф- об’ємне зображення на площині.

   Реальна об’ємна форма круглої скульптури надає можливість роздивлятися її з різних боків. І з якого боку ми б не дивилися на неї, вона виглядатиме по - різному. Точка, з якої ми споглядаємо скульптуру, називається ракурсом.

   Рельєфне зображення, як графіку і живопис, роздивляються з одного боку. Скульптор вирізує чи наліплює зображення на певну площину, тому таке зображення ще називають об’ємною картиною.

 Розрізняють такі види рельєфу:

  • горельєф, якщо рельєф виступає над площиною більше, ніж наполовину;
  • барельєф, якщо рельєф виступає менше, ніж наполовину;
  •         контррельєф, якщо контррельєф заглиблений у площину.

  1. Фактура.

Скульптор, працюючи з різними матеріалами, або підкреслює їхні природні властивості, або під час обробки надає поверхні вигляду рельєфності чи гладкості.

    Фактурою можна передати і ніжність шкіри обличчя юної дівчини (Я.Райхерт-Тодт, 1), і пластичність складок одягу козака та гриви лева (П.Печорний, 2), і оперення, що ніби нагадує луску на тілі фантастичного птаха (Г.Севрюк,

 3).

      Роздивіться, як увіковічнив у бронзі скульптор В.Одрехівський образ видатної письменниці Лесі Українки (4), підкресливши у матеріалі твердість і незламність її духа; як мармуровий образ Нестора-літописця скульптора М.Антокольського випромінює зосередженість і мудрість (3); як шорсткість дерева допомагає митцеві М.Рябініну золотавими переливами рвучкого різьблення передати самозаглиблення гуцула, його внутрішній світ (1); як фактура скла вдало передає прозорість і барвистість природної форми рибки (2).

 

  1. Фізкультрозминка.

Пташка високо літає.

Зайчик високо стрибає.

Тихо лис десь пробіжить.

Їжачок в траві сидить.

Десь в барлозі спить ведмідь.

Цих тваринок всіх любіть.

 

       7. Самостійна практична діяльність учнів.

Бесіда з техніки безпеки.

Інструктаж поетапності виконання практичного завдання: створення  тварини для декоративного оформлення павільйону зоопарку.

  • Ваша робота має відображати ваші враження та почуття .

  Послідовність виконання роботи

Вчитель.  Зараз ми виготовимо рельєф «Слона».

 Щоб зліпити такого слона нам буде потрібно сірий або білий пластилін.

Для цього вам знадобиться основа з картону розміром не більше 15 Χ 15.

Нанесіть на картон тонкий шар пластиліну (0,5 мм),  пальцями рук розрівняйте  поверхню.

  1. Скачаємо тіло слона - це велика кулька, потім ноги - це 4 кульки поменше, сплюснуті з одного боку.
  2.  Поставимо тіло слона на н.оги. За допомогою трубочки для коктейлю зробимо відбитки на ногах - це пальці.
  3. Скачайте ще 1 кулька - це буде голова слона, і ще - довгу ковбаску - це буде хобот.У хоботі за допомогою вістря олівця виконайте отвір - воронку.
  4. Приліпите хобот до голови і гарненько розмажте місце з'єднання, щоб воно стало менш помітно.
  5. Тепер ми зробимо рот. Для цього нам знадобиться чайна ложка - втиснути її сильно в пластилін - місце під хоботом. Скачаємо бивні з білого пластиліну.
  6. Тепер вставимо бивні в куточки рота. Скачайте з чорного пластиліну маленькі кульки - очі й приліпите їх за допомогою олівця (проткніть вістрям олівця)
  7.  Прикріпіть голову до тулуба, використовуйте сірник, голова буде міцніше триматися.
  • Які вуха потрібно зробити слону?

Про великі вуха

Запитала я в татуся

Донька – щєбетуха:

  • Чи слон хоботом скубе

Слонення за вуха?

  • А навіщо це слону?

Так робить не гарно.

  • Жаль: такі великі вуха

Пропадають марно!

 

7,8. Розкачайте пластилін і виріжте з нього 2 гуртка - це будуть вуха. Відріжте від них окраєць.

9.  Зробіть складку як на малюнку.. Складку потрібно відрізати.

 10. Приліпите вуха до голови.

 11. Зовсім забули про хвостик! Скачайте тоненький джгутик і приліпите на  потрібне місце.

     12. Виготовленого слона слід міцніше притиснути до нашої  основи. За допомогою стеків можна зробити різну фактуру поверхні.

     Практична діяльність учнів (всі отримують листочки: демонстраційний матеріал і послідовність ліплення).

Індивідуальна робота за творчим завданням − виконання практичного завдання (вчитель у процесі самостійної практичної діяльності учнів здійснює індивідуальне консультування та стимулювання творчої ініціативи школярів).

  1. Підсумок уроку, рефлексія.

Перевірка робіт учнів, оцінювання та аналіз. Демонстрування кращих робіт.

  •           Які композиції вам найбільш сподобалися? Чому?

 

    Рефлексія уроку у формі відкритих запитань:

  - Що нового дізналися (навчилися) на сьогоднішньому уроці?

  - Що найбільше сподобалося?

  - Що я встиг(ла) зробити на уроці?

  - Чого досягли?

  - Що залишилося для мене невирішеним?

 

   Рефлексія у формі незакінчених речень:

    Я зрозумів, що можу ...

    Для мене стало новим ...

    Мене здивувало ...

    У мене вийшло ...

    Мені захотілося ...

    Мене надихнуло ..

  1. Домашнє завдання.

 Підготувати білий папір, гуашеві фарби, пензлі, палітру.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Билетченко Наталья
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
Додано
24 жовтня 2019
Переглядів
6743
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку