Матеріал підготували: вчитель вищої категорії, старший вчитель Палієнко Наталія Миколаївна – вчитель трудового навчання, образотворчого мистецтва та мистецтва спеціалізованої школи № 194 «Перспектива» Оболонського району міста Києва.
ТЕМА: Виражальні можливості живопису.
Творча робота в техніці «Пейп-арт».
МЕТА:
Навчальна: формувати поняття про колір як засіб виразності живопису та про його характерні ознаки: колір, насиченість, світлоту, ознайомити із прийомами роботи в техніці Пейп-арт;
Розвивальна: розвивати композиційні уміння та навички учнів;
Виховна: виховувати дбайливе ставлення до матеріалів, акуратність у роботі.
ТИП УРОКУ: вивчення нового матеріалу.
ОБЛАДНАННЯ ТА МАТЕРІАЛИ: клей ПВА, паперові серветки, фарби, пензлики для фарби, стаканчик для води, глибока тарілочка, орг.-скло (для основи картини), чорний маркер.
ХІД УРОКУ
І. Організаційний момент.
ІІ. Мотивація навчальної діяльності учнів.
Фронтальна бесіда:
(уточнити, що вони зображені на площині і в кольорі).
ІІІ. Вивчення нового матеріалу.
Колір і площина – найважливіші «слова» у мові живопису, колір має вирішальне значення. Колір використовують і в архітектурі та скульптурі, але там він відіграє другорядну роль.
Монументальний живопис дуже різноманітний: фреска(розпис по вологій штукатурці), мозаїка (зображення на підлогах і стінах з гальки, кольорових камінців, смальти), вітраж (заповнення віконного прорізу кольоровими скельцями на свинцевому каркасі).
Він пов'язаний із площиною будинку, прикрашає споруди, становлячи з ним єдине ціле.
Станковий живопис призначений для прикрашання інтер’єрів приміщень. Такі картини порівняно невеликі за розміром.
Існує наука, що вивчає питання кольору, - кольорознавство.
Сонячне світло складається з багатьох кольорів, які прийнято називати спектром. Це ряд кольорів, що плавно переходять один в одний у певній послідовності: червоний, жовтогарячий (помаранчевий), жовтий, зелений, блакитний, синій, фіолетовий.
Ці кольори складають хроматичний ряд. Якщо змішати білу та чорну фарби в різних пропорціях, вийде ряд сірих тонів: від чисто білого до чорного, який називають ахроматичним («безбарвним»).
Спектральну смугу можна зімкнути в кільце, яке замкнеться тільки в тому випадку, якщо отримати перехідні червоно-фіолетові (пурпурні) кольори шляхом змішання червоного з фіолетовим.
В образотворчому мистецтві три кольори: жовтий, червоний і синій прийнято називати основними. Змішання будь0яких із цих кольорів дає зелений, фіолетовий і жовтогарячий кольори, які називають похідними.
Ахроматичні кольори відрізняються один від одного світлотою (світло-сірий, темно-сірий).
Хроматичні кольори характеризуються трьома ознаками: колірним тоном, насиченістю і світлотою.
Колірний тон – це те, що ми називаємо словами «червоний», «синій» тощо. Червоний може бути чистим, із домішками ахроматичного (сірого). При цьому він всеодно залишається червоним, але зміниться його насиченість (від домішки ахроматичного хроматичний став менш насичений). Світлота – це ступінь наближення до білого. (наприклад, світло – і темно – червоний помідор.)
Необхідно запам’ятати, що жовтий і всі його відтінки завжди світліші, ніж сині, коричневі та фіолетові.
ІV. Творче завдання: Створення композиції Поні» в техніці пейп- арт
Ми з вами з’ясували основні моменти про колір та види живопису.
Сьогодні на уроці ми з вами будемо створювати композицію яка називається «Поні». Проте техніка в якій ми будемо працювати дещо незвична, називається вона пейс-арт.
Техніка пейп - арт - це робота з паперовими серветками. Серветки добре поєднуються з будь-якими матеріалами: пластикою, яєчною шкарлупою, бісером.
Техніка Пейп-арт - це імітація інших, більш дорогих технік - філіграні, карбування. Вона досить молода: придумана вона в 2007 році художницею Тетяною Сорокіної та з тих пір виправдано заслужила популярність серед майстрів рукоділля. Техніка є декорування різних предметів паперовими серветками, проте вона зовсім не схожа на декупаж. Різні предмети декоруються візерунками зі скручених у нитка серветок - в цьому полягає техніка Пейп-арт
Послідовність виконання роботи:
Фото 1 (шаблон) Фото 2
Фото 3 Фото 4
Фото 5 Фото 6
4. Розмальовуємо фон, додаємо тіні. Наш шедевр готовий (фото 7)
Фото 7
V. Закріплення нових знань та вмінь учнів.
Давайте пригадаємо, що таке колір і які вони бувають?
Про які види живопису ми сьогодні з вами говорили?
V. Організаційний момент.
Роботи в техніці Пейп-арт