Мета уроку: сформувати в учнів навички розв'язування квадратних рівнянь; розвивати пам'ять, увагу, логічне мислення; виховувати акуратність, працьовитість, дисциплінованість.
Очікувані результати: учні повинні знати формулу дискримінанта, коренів квадратного рівняння; уміти знаходити корені квадратного рівняння.
Обладнання: підручник, роздавальний матеріал, мультимедійна дошка, комп'ютер, шкала оцінювання, епіграф уроку, підручник, повідомлення про математика, презентація «Урок», «Презентація про математика».
Тип уроку: урок удосконалення знань, умінь і навичок.
Дата ____/____/______ Алгебра 8 клас Слайд 1
Урок №
Формула коренів квадратного рівняння
Мета уроку: сформувати в учнів навички розв’язування квадратних рівнянь; розвивати пам’ять, увагу, логічне мислення; виховувати акуратність, працьовитість, дисциплінованість.
Очікувані результати: учні повинні знати формулу дискримінанта, коренів квадратного рівняння; уміти знаходити корені квадратного рівняння.
Обладнання: підручник, роздавальний матеріал, мультимедійна дошка, комп'ютер, шкала оцінювання, епіграф уроку, підручник, повідомлення про математика, презентація «Урок», «Презентація про математика».
Тип уроку: урок удосконалення знань, умінь і навичок.
Епіграф уроку: Слайд 2
Хід уроку
■ I. Організаційний етап
- Добрий день ! Розпочинаємо наш урок. Перевірте чи все необхідне для нього є у вас на партах: підручник, зошит, ручка, олівець. Зверніть увагу, у вас на партах є шкала оцінювання, (додаток 1) за допомогою якої протягом уроку ви самостійно будете оцінювати свою роботу і в кінці уроку підрахувавши кількість балів, зможете отримати оцінку.
■ II. Перевірка домашнього завдання
▪ Оглядово. Вчитель дає відповіді на можливі запитання учнів.
▪ Математичний диктант Слайд 3
1. Запишіть дискримінант рівняння .
2. Чи правильно записаний дискримінант квадратного рівняння : ?
3. Знайдіть дискримінант квадратного рівняння .
4. Скільки коренів має рівняння , ?
5. Скільки коренів має рівняння ?
6. Розв’яжіть рівняння .
Відповіді до математичного диктанту Слайд 4
1. . 2. Ні. 3. 100. 4. Жодного. 5. Один. 6. Х1 =-1, х2 =-1,5
■ III. Актуалізація опорних знань
▪ Метод «Карусель» Слайд 5
1. Знайдіть і виправте помилки в записі:
а) . ;
б) . ;
в) . ;
г) рівняння має два різні корені, тому що ;
д) рівняння не має коренів, тому що .
2. Фронтальне опитування «Незакінчене речення» Слайд 6
- Зверніть увагу на екран. Ваше завдання - заповнити пропуски у реченнях.
1 . Рівняння виду . . . називається квадратним рівнянням.
2. Дискримінант квадратного рівняння обчислюється за формулою . . .
З.Якщо , то ...;
рівняння має один корінь, якщо …;
рівняння …. , якщо Д<0.
4. В рівнянні виду а називається - …; b - … ; с - … .
5. Якщо в квадратному рівнянні старший коефіцієнт дорівнює одиниці, то рівняння називається …
6. Якщо в квадратному рівнянні хоча б один коефіцієнт в чи с дорівнює 0, та таке рівняння називається … .
■ IV. Формулювання мети й завдань уроку, мотивація навчальної діяльності
▪ Оголошення теми уроку Слайд 7
▪ Формулювання разом з учнями мети й завдань уроку
▪ Мотивація навчальної діяльності
Дуже важливо навчитися знаходити корінь квадратного рівняння, адже багато рівнянь зводяться врешті до квадратних, велика кількість задач розв’язується за допомогою квадратних рівнянь, квадратні рівняння описують багато реальних процесів у житті. Тому сьогодні ви вдосконалите свої вміння розв’язувати квадратні рівняння і спробуєте довести їх до автоматизму.
ПРАВИЛА УРОКУ: Слайд 8
1. Слухай вчителя, чітко відповідай на запитання.
- Давайте згадаємо основний алгоритм розв'язування квадратних рівнянь:
При розв'язуванні квадратних рівнянь зручно користуватися таким алгоритмом:
Якщо D < 0 , то рівняння коренів не має;
Якщо D = 0 – рівняння має один корінь;
Якщо D ˃ 0 – рівняння має два корені:
■ V. Удосконалення знань, умінь і навичок
▪ «Усний рахунок» Слайд 10
1. Вкажіть кількість коренів рівняння?
2. Знайдіть дискримінант квадратного рівняння:
3. За якого значення m рівняння має один корінь?
▪ Робота учнів біля дошки Слайд 11
Підручник №818 (1-2), 820 (1) .
▪ Самостійна робота Слайд 12
Позначте правильну, на вашу думку, відповідь.
1. Знайдіть дискримінант квадратного рівняння .
А –23 Б 25 В –25 Г 7
2. Скільки коренів має квадратне рівняння ?
А Два Б Один В Жодного Г Інша відповідь
3. Знайдіть корінь квадратного рівняння .
А 3; –4 Б –3; –4 В Немає коренів Г 3; 4
4. Знайдіть корені квадратного рівняння .
А 1; Б 7; 1 В 1; Г ; 2
5. За якого значення a рівняння має єдиний корінь?
А 9 Б 6 В –6 Г –6; 6
6. Розв’яжіть рівняння .
А 1,5; 0,25 Б Немає коренів В 3; Г
Перевірити й оцінити кілька робіт за бажанням учнів.
Відповіді до самостійної роботи Слайд 13
1. Б. 2. В. 3. В. 4. А. 5. Г. 6. Б.
Робота в парах « Відгадай математика» Слайд14
- Кожному рівнянню відповідає буква. Правильно визначивши неповні квадратні рівняння, ви зможете прочитати прізвище та ім’я видатного математика.
(Франсуа Вієт).
Далі прослуховується повідомлення про математика, заздалегідь приготоване учнем. («Презентація про математика»).
■ VI. Підбиття підсумків уроку
Прес – конференція.
Обговорення того, наскільки повно було виконано роботу, в якому напрямку необхідно працювати далі.
Підрахування балів та виставлення оцінок.
■ VII. Домашнє завдання Слайд 15
§ 21, №819, 821.
Додаток
Шкала оцінювання ПІП учня______________________________________________
1. Математичний диктант - 2б |
|
2.Знайдіть і виправте помилки – 2б |
|
3. « Незакінчене речення» - 1б |
|
4. «Усний рахунок» - 2б |
|
5. Самостійна робота -2б |
|
6. Робота в парах 2б |
|
Всього: |
|