Урок "Формування правильної вимови носових і губних м-б"

Про матеріал
Вправи на формування правильної вимови м-б. Диференціація звуків. Розвиток артикуляційного апарату.
Перегляд файлу

Урок_____  Дата___

Тема: Формування правильної вимови звуків приголосних носових і губних м-б.

Мета: формування правильної вимови звуків і-и, вчити розрізняти їх звучання у словах та тексті;розвивати навички слухового  сприймання; навчати звукоповторюванню, закріплювати набуті навички вимови та артикуляції.

Обладнання: логопедичне дзеркало, логокубики, кольорові олівці.

           Привітання.

Етап 1. Формування вимови

  •   Артикуляційна вправа «Гойдалка». Відкрити рот і гострим кінчиком язика почергово  тягнутися то до підборіддя, то до носа. Рахунок: 1-2.
  •   Артикуляційна вправа «Гірка». Відкрити рот, заховати кінчик язика за нижні зуби, а спинку язика підняти вгору. Показати круту гірку. Рахунок: 1-2-3-4-5-6-7-8-9-10.
  •   Артикуляційна вправа «Трубочка». Висунути широкий язик, бокові краї язика загнути вгору. Подути в трубочку, що утворилась. Виконувати в повільному темпі. Рахунок: 1-2.
  •   Артикуляційна вправа «Чашечка». Відкрити широко рот, висунути язик. Кінчик і бічні краї язика підняти до верхніх зубів, але не торкатись їх. Утримувати: 1-2-3-4-5-6-7-8-9-10.
  •   Артикуляційна вправа «Смачне варення». Рот відкрити. Язиком облизати верхню губу, виконувати рух зверху вниз, ховаючи язик вглибину рота. Рахунок: 1-2.
  •   Артикуляційна вправа «Маляр». Відкрити рот, «побілити» язиком піднебіння, виконуючи повільні рухи від верхніх зубів у глиб рота і назад. Рахунок: 1-2.
  •   Артикуляційна вправа «Коник». Відкрити рот, присмоктати язик до піднебіння  і різко відірвати, клацнувши ним. Рахунок: 1-2.

 

2. Постановка звука м-б

Звук [м]

Приголосний, не лабіалізований, заднього ряду, низького ступеня підняття, при створенні звука ротова порожнина широко відкрита, тому цей звук називають широким.

Артикуляція звука: Положення губ зімкнуті, але без напруги. Розмикання без вибуху. Відстань між різцями (зубами) невелике. Язик пасивний. Піднебінна фіранка опущена. Положення голосових зв'язок зімкнуті, вібрують звук голосовий.

Постановка. Слухо-візуально, аналіз слова до звуку МАМА-АМ-М. Тактильно-вібраційний спосіб (щоки). Вимовляти звук протяжно.

 

Завдання 1. Визначити спільний звук у словах і протяжно вимовити:

Мак, мама, миша, маляр, магніт, мереживо, мести, метал, метро, побратим, сім, організм, об’єм, мармур, мило, земля, туман, зима, слимак, замок, лимон, вермішель, смерека, автомобіль, сметана, зимовий, шматок, маленький, замалий, мед, компот, морозиво, миска, милуватися, Марія, музей, майстер.

 

Завдання 2. Промовити  склади:


м-м-а

м-м-о

м-м-е

м-м-и

м-м-у

м-м-о

м-м-а

мА-ме-ми

мо-му-ми

мо-му-ме

ми-ме-ми

ми-ме-му

мА-ме-ми

мА-му-ма

ме-му-мо

м-м

 

 


 

 

Завдання 3. 1. Назви і обведи по контуру картинки із звуком [м].


2. Підчеркни всі букви М.


3. Знайди і обведи сховоні букви М.


4. Розфарбуй лише ті м’ячі, де написані правильні букви М.



5. «Відремонтуй» букву М.


Завдання 4. Виразно промовити звук М в складах і словах:


МА-ма-мама

МА-ма-зима

Ми-ми-миша

Мо-мо-мода

МА-ши-на

Мо-ло-ко

МА-ши-на

Мо-ло-ко

Мо-ро-ка

Мо-ро-зи-во

Мас-ло

Миг-даль

МА-га-зин

Мо-зок

Мо-ре

Ма-ри-на

Му-зей

Ме-ре-жи-во

Мо-роз

МА-лят-ко

Мо-ло-ток

Ме-тал



Завдання 5. Виразно промовити звук М на початку слова:

Мереживо, мести, мед, миша, мікроб, міль, міраж, місто, мішок, мигдаль, мовчати, мороз, молодість, мороз, морж, майонез, марш, масаж, меблі, медаль, маршрут, мармур, міст, магазин, морква, матрац, моток, мотиви, майструвати, маска, мох, майдан, мозок, масивний.


Звук [б] (автоматизація)

Мета:Автоматизація звука [б] на матеріалі складів і слів і пропозицій, розвиток артикуляційної моторики, диафрагмально-реберного типу дихання, фіксованого видиху, фонематичного слуху.

Завдання 1. Дитині пропонується мімікою зобразити злий Бабу Ягу, доброго чарівника, сумну Оленка.

Завдання 2. Розвиток фонематичного слуху. Проводиться гра «Розвідник». (маска)

 Дитині повідомляється, що він буде розшифровувати послання розвідника. Йому пропонується картка, па якій зображені предмети: матрьошка, абрикос,слива, шишка, малина, абрикос. За першими звуками картинок дитина повинна здогадатися, яке слово зашифровано.

Розвиток артикуляційної моторики

1. На ротовом видиху вимовляти ланцюжка складів, використовуючи прийом нарощування складів:

«Ба, бабо, бабобу, бабобуби ...»

2. Повторити слова: «банан», «бант», «баня», «банку», «батон», «боляче», «пліч», «бухта», «буква», «бик».

3. Відповісти на запитання: «Що блакитне?» Дитина відповідає:

«Небо, блюдце, плаття ...»

4. Скласти і вимовити пропозиції по картинках:

«У Валі блакитний бант», «Мама купила батон», «Боря їсть банан», «Люба пише букви».


Похожее изображение  Картинки по запросу абрикос Похожее изображение

Похожее изображение Картинки по запросу ананас рисунок


1. Назви і обведи по контуру картинки із звуком [м].


2. Підчеркни всі букви М.


3. Знайди і обведи сховані букви М.


4. Розфарбуй лише ті м’ячі, де написані правильні букви М.



5. «Відремонтуй» букву М.

doc
Пов’язані теми
Логопедія, Розробки уроків
Інкл
Додано
10 лютого 2019
Переглядів
4409
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку