Урок_____ Дата___
Тема: Формування правильної вимови звуків приголосних носових і губних м-б.
Мета: формування правильної вимови звуків і-и, вчити розрізняти їх звучання у словах та тексті;розвивати навички слухового сприймання; навчати звукоповторюванню, закріплювати набуті навички вимови та артикуляції.
Обладнання: логопедичне дзеркало, логокубики, кольорові олівці.
Привітання.
Етап 1. Формування вимови
2. Постановка звука м-б
Звук [м]
Приголосний, не лабіалізований, заднього ряду, низького ступеня підняття, при створенні звука ротова порожнина широко відкрита, тому цей звук називають широким.
Артикуляція звука: Положення губ зімкнуті, але без напруги. Розмикання без вибуху. Відстань між різцями (зубами) невелике. Язик пасивний. Піднебінна фіранка опущена. Положення голосових зв'язок зімкнуті, вібрують звук голосовий.
Постановка. Слухо-візуально, аналіз слова до звуку МАМА-АМ-М. Тактильно-вібраційний спосіб (щоки). Вимовляти звук протяжно.
Завдання 3. 1. Назви і обведи по контуру картинки із звуком [м].
2. Підчеркни всі букви М.
3. Знайди і обведи сховоні букви М.
4. Розфарбуй лише ті м’ячі, де написані правильні букви М.
5. «Відремонтуй» букву М.
Завдання 4. Виразно промовити звук М в складах і словах:
МА-ма-мама
МА-ма-зима
Ми-ми-миша
Мо-мо-мода
МА-ши-на
Мо-ло-ко
МА-ши-на
Мо-ло-ко
Мо-ро-ка
Мо-ро-зи-во
Мас-ло
Миг-даль
МА-га-зин
Мо-зок
Мо-ре
Ма-ри-на
Му-зей
Ме-ре-жи-во
Мо-роз
МА-лят-ко
Мо-ло-ток
Ме-тал
Завдання 5. Виразно промовити звук М на початку слова:
Мереживо, мести, мед, миша, мікроб, міль, міраж, місто, мішок, мигдаль, мовчати, мороз, молодість, мороз, морж, майонез, марш, масаж, меблі, медаль, маршрут, мармур, міст, магазин, морква, матрац, моток, мотиви, майструвати, маска, мох, майдан, мозок, масивний.
Звук [б] (автоматизація)
Мета:Автоматизація звука [б] на матеріалі складів і слів і пропозицій, розвиток артикуляційної моторики, диафрагмально-реберного типу дихання, фіксованого видиху, фонематичного слуху.
Завдання 1. Дитині пропонується мімікою зобразити злий Бабу Ягу, доброго чарівника, сумну Оленка.
Завдання 2. Розвиток фонематичного слуху. Проводиться гра «Розвідник». (маска)
Дитині повідомляється, що він буде розшифровувати послання розвідника. Йому пропонується картка, па якій зображені предмети: матрьошка, абрикос,слива, шишка, малина, абрикос. За першими звуками картинок дитина повинна здогадатися, яке слово зашифровано.
Розвиток артикуляційної моторики
1. На ротовом видиху вимовляти ланцюжка складів, використовуючи прийом нарощування складів:
«Ба, бабо, бабобу, бабобуби ...»
2. Повторити слова: «банан», «бант», «баня», «банку», «батон», «боляче», «пліч», «бухта», «буква», «бик».
3. Відповісти на запитання: «Що блакитне?» Дитина відповідає:
«Небо, блюдце, плаття ...»
4. Скласти і вимовити пропозиції по картинках:
«У Валі блакитний бант», «Мама купила батон», «Боря їсть банан», «Люба пише букви».
1. Назви і обведи по контуру картинки із звуком [м].
2. Підчеркни всі букви М.
3. Знайди і обведи сховані букви М.
4. Розфарбуй лише ті м’ячі, де написані правильні букви М.
5. «Відремонтуй» букву М.