Урок формування вмінь і навичок. формування вмінь учнів розкладати многочлени на множники способом винесення спільного множника за дужки.

Про матеріал
Розкладання многочленів на множники способом винесення спільного множника за дужки. формування вмінь учнів розкладати многочлени на множники способом винесення спільного множника за дужки.
Перегляд файлу

ІІ. Цілі вирази

Алгебра 7 клас

Тема уроку. Розкладання многочленів на множники способом винесення спільного множника за дужки.

Мета уроку: формування вмінь учнів розкладати многочлени на множники способом винесення спільного множника за дужки.

Тип уроку: формування вмінь та навичок.

Хід уроку

І. Перевірка домашнього завдання

  1. Правильність виконання домашнього завдання перевірити взаємоперевіркою за записами, зробленими на дошці до початку уроку.

Розв'язання

  • Вправа 519.

а) 2а2 + 3а = а(2а + 3);  б) 7n – 14n2 = 7n(1 – 2n);

в) 5p3 – 5р = 5р(р2 – 1);  г) 12а + 12b = 12(а + b);

ґ) 13x – 26y = 13(x – 2y);  д) 15аb + 45с = 15(аb + 3с).

  • Вправа 520.

а) ах – ау = а(х – у);  б) т2х + ту = т(тх + у);

в) п3с – п2х = п2(пс + х);  г) 3а2х – 2ах = ах(3а – 2);

ґ) 4су2 – 2с2у = 2су(2у – с);  д) 10а2х + 5а2х2 = 5а2х(2 + х).

  • Вправа 523.

а) 0,5x + x2 – 1,5x3 = 0,5x(1 + 2x – 3x2);

б) a2b – 2a3b2 + 3ab3 – ab2 = ab(a – 2a2b + 3b2 – b);

в) -m2x + 4mx2 + 3m3 = -m(mx – 4x2 – 3m2);

г) 0,7х3 – 1,4x2 + 2,1х – 2,8x4 = 0,7x(x2 – 2x + 3 – 4x3).

  • Вправа 528.

а) x(x – 3) = 0; x = 0 або x – 3 = 0; х = 0 або х = 3 Відповідь. 0; 3.

б) у(5 – y) = 0; y = 0 або 5 – y = 0; y = 0 або y = 5. Від­повідь. 0; 5.

в) 3z(z + 4) = 0; z = 0 або z + 4 = 0; z = 0 або z = -4. Відповідь. 0; -4.

г) 2x(5 – 2x) = 0; х = 0 або 5 – 2х = 0; х = 0 або х = 2,5. Відповідь. 0; 2,5.

ґ) х2 – 12х = 0; х(x – 12) = 0; x = 0 або х – 12 = 0; х = 0 або x = 12.

    Відповідь. 0; 12.

д) 4x2 + x = 0; х(4х + 1) = 0; х = 0 або 4х + 1 = 0; х = 0 або х = -0,25.

    Відповідь. 0; -0,25.

 

  1. Розв'язування вправ (усно).

Винесіть за дужки спільний множник (табл. 7).

Таблиця 7

Но­мер

А

Б

В

Г

Д

1

2а + 2b

5а – 5х

6 – 3х

6а + 12

8х + 6у

2

3а + 6b + 9

9х + 3y + 15

8х + 12y + 4

21x – 7b + 14

-9х – 3y – 15z

3

ах – ау

cd + bc

ху + х

х – ху

3bd – 3b

4

а2 + 2а

а4 + 2а2

а43а3

а2b2 + аb3

х2у3 х3у2

 

II. Формування вмінь учнів розкладати многочлени на множники способом винесення спільного множника за дужки

Розв'язування вправ:

1) колективно — 531 (а, г), 532 (а, г), 535 (в), 537 (а, г), 538 (а, г), 540 (а, г), 541 (а, г), 544 (а, д), 545, 547 (а, г), 548 (а, г);

2) самостійна робота навчального характеру:

варіант 1 — 531 (б), 532 (в), 533 (а), 535 (б), 537 (в), 538 (б), 540 (в), 541 (б), 544 (в, ґ), 547 (б), 548 (в);

варіант 2 — 531 (в), 532 (б), 533 (б), 535 (а), 537 (б), 538 (в), 540 (б), 541 (в), 544 (б, г), 547 (в), 548 (б).

Розв'язання і відповіді

  • Вправа 531.

а) а(4а – 5b + 1); б) 2х2(1 + 4y); в) -m2(6 + z); г) 2(х4 + 10х2у2 + 1).

  • Вправа 532.

а) аb3с2(4ас2 – 5); б) x3yz3(9z + 7xy); в) 9ас2х(2а2 – х2); г) 15mn2(у + 3тп).

  • Вправа 533.

а) 5а2тх(3ах3 + 4тх2 – 5а2);  б) 8x2yz(4х2у2 – xz2 + 2y2z3).

  • Вправа 535.

а) 0,2ax3(4 + ax + 2a2x2 + 3a3x3);  б) 0,6a2b3c4(2 – a + 3a2);

в) 0,5b2c2(21c2 + 3bd2 – 40b3cd).

  • Вправа 537.

а) 3,24a7c15(c4 – 2a3);  б) 28,9m30x13(x2 – 2m15);

в) a3x7(2x3 – 3a);   г) х5y5(6х13 + 5х13).

  • Вправа 538.

а) 2525 – 2524 = 2523(252 – 25) = 2523(625 – 25) = 2523 · 600 – кратне 600, отже, ділиться на 100.

б) 8131 – 960 = (92)31 – 960 = 962 – 960 = 958(94 – 92) = 958(6561 81) = 958 · 6480 — ділиться на 6480.

в) 7100 + 3 · 799 = 797 · (73 + 3 · 72) = 797 · (343 + 147) = 797 · 490 – ділиться на 490.

г) 3760 + 63 · 3759 = 3759 · (37 + 63) = 3759 · 100 — ділиться на 100.

  • Вправа 540.

а) (х + 1)(1 – х);  б) (a2 – 3)(5 + a2);

в) у(у – 6)2(2у – 15); г) b(a + 2c)3(5(a + 2c)2 + 2b2).

  • Вправа 541.

а) (а – b)(х – 3у);  б) (х – у)(4 + 3а);  в) (2x – 5)(3 + 2x);

г) (п – т)(п – 2т);  ґ) (4 – a)(29 – 7a);  д) (3 – b)(17 – 4b).

  • Вправа 544.

a) a3(b2 – a)3;  б) 4x6(у + 2х);  в) -8a3(3 + b)3;

г) 16x8(x – 2)4;  ґ) а2b2(2а + b)2;  fl) 0,01х6(5 – 3x2)2.

  • Вправа 545.

а) 0; 3.  б) ; .

  • Вправа 547.

а) 0; -0,5. б) 0; 2. в) 0; 1; -1. г) 0; -1,5.

  • Вправа 548.

а) 0,1.  б) 20.  в) 22,5. г) -4,8.

  • Вправа 549.

а) 2(x – 2)(3а + 4b – 2с);  б) х2(2х + 3)(4x + 3);

в) (х3 – 1)(1 + 5аb);  г) (2х – 1)(2х2 – х – 2).

 

III. Домашнє завдання

§ 14. Вправи 530, 534, 536, 539, 542, 543, 546.

 

IV. Підбиття підсумків уроку

Завдання класу.

У яких прикладах, наведених нижче, при винесенні спільного множника за дужки допущені помилки?

а)  b(а + 5) – с(а + 5) = (а + 5)(b – с);

б) а(b – 5) – (b – 5) = (b – 5)а;

в) (а – 3)х – (3 – а) = (а – 3)(х – 1);

г) (а – 3)х – (3 – а) = (а – 3)(х + 1).

Примітка. Вправа 550 призначена для учнів, які цікав­ляться математикою. Наводимо її розв'язання.

Розв'язання

  • Вправа 550.

а) хn(х + 1);  б) ат(1 – а2); в) хn+1(1 + х2);

г) ym(y5 – 1);  ґ) 4xn+1(х5 + 3);  д) 3аk+2(3а3 – 1);

є) 24n+8(22n–5 – 1);  є) 10 · 32n+1;  ж) 24n+20(1 – 22n–8).

1

  Урок № 36

doc
Пов’язані теми
Алгебра, Розробки уроків
Інкл
Додано
14 листопада 2022
Переглядів
299
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку