17 липня о 18:00Вебінар: Чи може наука сформувати підприємницьку компетентність?

Урок "Форсована індустріалізація"

Про матеріал
Тема. Форсована індустріалізація. Мета: розкрити причини зростання нової економічної політики та переходу до форсованої індустріалізації; визначити мету й характер індустріалізації, з’ясувати її джерела; розвивати увагу, пам'ять, мислення, вміння аналізувати та робити висновки, висловлювати власні судження; удосконалювати навички роботи з історичним матеріалом та історичною картою; вміння працювати в парах та малих групах; формувати інтерес до теми уроку.
Перегляд файлу

Конспект уроку

з історії України

для 10-го класу

Підготувала учитель історії

КЗ «Першотравнева ЗОШ І-ІІІ ст.»

Вистороп Тетяна Василівна

Тема. Форсована індустріалізація.

Мета: розкрити причини зростання нової економічної політики та переходу до форсованої індустріалізації; визначити мету й характер індустріалізації, з’ясувати її джерела; розвивати увагу, пам'ять, мислення, вміння аналізувати та робити висновки, висловлювати власні судження; удосконалювати навички роботи з історичним матеріалом та історичною картою; вміння працювати в парах та малих групах; формувати інтерес до теми уроку.

Очікувані результати. Після уроку учні/учениці зможуть:

  • оперувати хронологічним та понятійним матеріалом;
  • характеризувати процес  індустріалізації;
  • визначати причини, зміст та результати процесу індустріалізації;
  • розповідати про особливості індустріалізації в УРСР.

Тип уроку: комбінований.

Обладнання: підручник, роздаткований матеріал, ілюстративний ряд, відеоролик, проектор, ноутбук, історична карта.

Хід уроку

  1. Організаційна частина.
  2. Перевірка домашнього завдання. Актуалізація опорних знань.
  1. Тестування у форматі «Так – ні».
  1. Неп було запроваджено у вересні 1921 р. +
  2. Основною ознакою неп було запровадження продрозверстки. –
  3. На Х з’їзді РКП(б) було запроваджено продовольчий податок. +
  4. Неп означала  відмову радянської влади від спроб створити економіку, цілком позбавлену товарно-грошових відносин. +
  5. Непманами називали орендарів, місіонерів, маклерів та торговців. +
  6. Грошова реформа в Україні завершилася у жовтні 1922 р. –
  7. Трести почали організовуватися з осені 1924 року. –
  8. Політику коренізації затвердив ХІІ партійний з’їзд у квітні 1923 р. +
  9. Спільним знаменником національної та радянської українізації була дерусифікація. +
  10.                      Наркомом освіти протягом 1924 – 1927 рр. був Микола Скрипник. –
  11.                      Українізація проводилася лише в межах УСРР. –
  12.                      Василя Липківського було обрано митрополитом української церкви у жовтні 1921 р. +
  1. Взаємоперевірка.
  1. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми та мети уроку.
  1. Вправа «Квадрат Полібія».
  • Розшифруйте слово. Поясніть, що воно означає.

 

1

2

3

4

5

6

1

А

Б

В

Г

Ґ

Д

2

Е

Є

Ж

З

И

І

3

Ї

Й

К

Л

М

Н

4

О

П

Р

С

Т

У

5

Ф

Х

Ц

Ч

Ш

Щ

6

Ю

Я

Ь

Кожна літера має дві координати.

Ключ: 26, 36, 16, 46, 44, 45, 43, 26, 11, 34, 26, 24, 11, 53, 26, 62. (Індустріалізація)

Індустріаліза́ція — історичний процес техніко-економічного переходу від аграрного до промислових способів суспільного виробництва, який проходить через машинну стадію виробництва товарів і послуг.

  • Як ви розумієте поняття форсована індустріалізація?
  • Сьогодні ми розкриємо причини зростання нової економічної політики та переходу до форсованої індустріалізації, визначимо мету й характер індустріалізації, з’ясуємо її джерела
  1. Вивчення нового матеріалу.
  1. Кероване читання.
  • Опрацюйте текст підручника на с. 171 – 173.
  • Визначте причини запровадження курсу на індустріалізацію. (потреба у технічній модернізації промисловості; подолання економічної відсталості та перетворення СРСР на індустріальну державу).
  • Коли було проголошено курс на індустріалізацію? (у 1925 р. на XIV з’їзді РКП(б)).
  • Які плани ставилися на першу п’ятирічку?
  • Що являла собою політика «ножиць цін»? (завищення цін на промислові товари та заниження на товари сільськогосподарської продукції).
  • Яким чином вдалося подолати  хлібозаготівельну кризу 1927 – 1928 рр.? (методами адміністративного тиску)
  • Чим була зумовлена хлібозаготівельна криза 1928 – 1929 рр.? (загибеллю озимини через погодні умови)
  • Охарактеризуйте процес командної економіки.
  1. Перегляд відеоролику.

https://www.youtube.com/watch?v=xiYfuBI_EtM

  • Що ж таке індустріалізація?
  • Які завдання ставили на першу п’ятирічку?
  • Поміркуйте, чому плани першої п’ятирічки не вдалося виконати.
  • Що стало символом Першої п’ятирічки для України? (Дніпрогес)
  • Які результати мала Друга п’ятирічка?
  • Які гасла характерні для Першої та Другої п’ятирічки?
  1. Робота в парах.
  • Оберіть один із фрагментів історичних документів параграфа та проаналізуйте його за запитаннями.
  1. Робота з таблицею.
  • Визначте головні наслідки індустріалізації та запишіть їх у таблицю.

Наслідки індустріалізації

Позитивні

Негативні

  • Зростання підприємств важкої промисловості, будівництво нових шахт, електростанцій; перетворення України на індустріально-аграрну країною.
  • підрив розвитку сільського господарства, легкої і харчової промисловості;
  • нераціональне та нерівномірне розміщення продуктивних сил;
  • посилена централізація управління промисловістю;
  • ігнорування економічних механізмів розвитку економіки;
  • зниження життєвого рівня населення.
  1. Узагальнення та систематизація знань.
  1. Робота з візуальними джерелами.
  • Розгляньте візуальні джерела, наведені в підручнику.
  • Поясніть, як вони характеризують добу форсованої індустріалізації.
  1. Робота з історичною картою.
  • Покажіть на карті  індустріальні новобудови в УСРР.
  1. Вправа «Займи позицію».
  • Займіть відповідне місце у класі, відповівши на питання: «Чи погоджуєтеся ви з думкою дослідника В.В. Світличної, яка стверджує, що плани радянського керівництва були «явно нереальними й економічно необґрунтованими. Вони стали наслідком волюнтаризму, політичного свавілля, нерозуміння керівництвом економічної ситуації». Відповідь обґрунтуйте.
  1. Підсумки уроку.
  1. Прийом «Анекта».

На уроці я працював

Своєю працею на уроці я

Урок для мене видався

За урок я

Мій настрій

Матеріал уроку для мене був

Домашнє завдання мені здається

Активно/пасивно

Задоволений/незадоволений

Коротким/довгим

Стомився/не стомився

Зрозумілий/незрозумілий

Корисний/некорисний

Цікавий/нудний

Легкий/важкий

Цікавий/нецікавий

  1. Інструктаж з домашнього завдання.
  1. Опрацювати с. 171 – 178 підручника.

 

docx
Додано
13 березня
Переглядів
141
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку