Тема. Функції, їх властивості та графіки. 11 клас.
Учитель Єсипенко Олена Леонідівна
Мета уроку: - узагальнити й систематизувати знання учнів із теми «Функції та їх властивості»; відтворити вміння розв’язувати задачі на застосування властивостей функцій;
- підвищувати інтерес учнів до теми шляхом створювання нестандартних ситуацій, застосування різних видів програмного забезпечення для підтримки вивчення математики;
- розвивати практичні навички використання можливостей графічного супроводу навчального програмного забезпечення для розв’язання задач;
- поглиблення між предметних зв’язків, виховання людини, яка здатна до інтеграції окремих предметів, їх взаємодії під час розв’язання навчальних завдань;
- розвивати компетентності: пізнавальну – вміння навчатися та оперувати знаннями; особистісну – вміння об’єктивно оцінювати свої можливості; самоосвітню – вміння проводити самоконтроль власної діяльності; соціальну – здатність працювати в команді; творчу – розвивати ініціативу, самостійність.
Тип уроку: урок узагальнення й систематизації знань
Епіграф уроку: «Алгебра щедра, вона часто дає більше, ніж у неї просять» (Жан Лерон Д’аламбер)
Хід уроку
І. Організаційниї етап. Перевірка готовності до уроку.
ІІ. Мотивація навчання. Повідомлення теми, мети уроку.
Хочу почати урок зі слів: «Великий шлях починається з маленького кроку». Чимало кроків треба було пройти, щоб опинитися на cьогоднішньому уроці, за результатом якого стоїть результат Вашого ЗНО. Не бійтеся складного і невідомого, оскільки все складне утворюється з найпростішого.
Один із предметів, яки ви будете здавати – це математика. Перша умова, якої треба дотримуватись у математиці – це бути точним, друга – бути ясним і, наскільки можливо, простим.
Епіграф нашого уроку: «Алгебра щедра, вона часто дає більше, ніж у неї просять» - писав видатний французький математик Жан Лерон Д’аламбер. Тому не відмовляйтеся від її дарів і будьте вдячні.
«Її величність функція, її властивості та графіки», тема не тільки одна з найважливіших тем алгебри, а й одна з найцікавіших. Основна мета нашого уроку, перевірити, наскільки ви компетентні у цьому питанні, наскільки ви компетентно володієте даним матеріалом, оперуєте знаннями, і чи готові ви зробити перший самостійний крок у життя, попереду ЗНО, де ви проявите себе як можна краще. А супроводжувати на кожному кроці вас будуть видатні люди, які також починали з маленького кроку, а прожили велике життя. Отже вперед.
Відкриваємо зошити…
У кожного на парті є зошит-конспект (Додаток А), з яким ми будемо з вами проходити наш шлях, та наш помічник, без якого ми не уявляємо підготовку до ЗНО, ПК, тому при роботі за ПК обов’язково не забуваємо про ТБ
ІІ. Перевірка домашнього завдання. (Клас поділений на групи)
«Силу розумові надають вправи, а не спокій»
Олександр Поп
Підведення підсумків (електронний щоденник)
ІІІ. Узагальнення й систематизація знань і вмінь
«Ніхто не знає, які у нього сили, поки їх не використає»
Йоганн Гете
1) Заповніть порожні місця в таблиці (робота в групах за комп’ютерами 5 учнів будують графіки, 5 учнів працюють з таблицею)(Додаток В)
«Коли ми найбільше радіємо? Коли вдалося досягти бажаного!»
Фалес Мілетський
1) Проблемне запитання
2) Демонстраційний матеріал «Основні елементарні перетворення графіків функцій».
Заповнення таблиці
Рішення проблемного запитання ! (побудова графіка, робота коло дошки). Аналіз фактів (Додаток Д)
3). Виконання тестових завдань (Додаток Е)
«Так подивіться ж – самі все побачите!»
Артур Конан Дойл
ІV. Підбиття підсумків уроку
1. Огляд міні-підручників (створення буклетів, пам’яток з теми). Виставка.(Додаток Ж)
2. Занесення оцінок у міні-журнал (середній бал)
3. «Анкета» (Наприкінці уроку учні відповідають на запитання анкети, яка дозволяє здійснити самоаналіз, дати якісну й кількісну оцінку уроку.
(Додаток З)
V. Домашнє завдання
V. Рефлексія.
Як ви зрозуміли епіграф?
«Алгебра щедра, вона часто дає більше, ніж у неї просять» (Жан Лерон Д’аламбер)
Дуже хочеться, щоб після уроку ви собі сказали: «У мене вийшло… Я зміг… Мені захотілося… Тепер я можу…»
Самоаналіз урок (Додаток К)
1