Тема: Функція. Властивості функції
Мета:
Хід уроку
Доброго дня! Я вітаю Вас на уроці алгебри. Мета якого продовжити вивчати властивості функцій;
Епіграфом до якого будуть великої жінки математика Софії Ковалевської «Серед усіх наук, які відкривають шлях до пізнання законів природи,
найвеличнішою є математика.» (слайд №3)
Я дуже хочу мої шановні учні, об цей урок приніс вам (слайд №4)
У - успіх
Р – радість
Показав вашу
О – обдарованість та К – компетентність.
Хід уроку
Давайте згадаємо що ми вчили з вами на останньому уроці. Асоціативний кущ.
З якими поняттями асоціює у вас це слова ( на дошці пишуть учні слова)
Бліц опитування. Даємо означення кожного поняття. Відповідають на запитання вчителя:
(слайд №5)
Згадали основні властивості функції. А тепер давайте по графіку опишемо властивості функції.
Для цього у нас невеличка підсказка, план за яким складаемо ці властивості. (слайд №6). Виконувати це завдання ви будете в парах допомогаючи і поважаючи інтереси друг друга. Графік функції знаходиться у вас на парті. (слайд №8)
Властивості функції:
Х є [-5;-3] [1;3].
З поняттям деяких функцій ви вже знайомі. Але слід пам’ятати, що поняття функції є одним з фундаментальних понять, яке безпосередньо пов’язане з життям. Саме поняття функції значною мірою відображає нескінчену множину явищ реального світу.(слайд №11,12) Воно було введено у 17 столітті, коли у зв'язку з розвитком механіки у математику проникли ідеї зміни і руху. Французькі математики П'єр Ферма (1601-1665) та Рене Декарт (1596-1650) розглядали функцію як залежність ординати точки кривої від її абсциси. Термін «функція» (від латинського functio — виконання, звершення) для назви залежностей вперше ввів Готфрід Лейбніц (1646-1716).
Він пов'язував функцію з графіками .
Ми познайомилися як описувати властивості функцій, які задні графічним способом. А як ще можна задати функцію. (аналітично, за допомогою таблиці, словесно, описово). (слайд №12)
Сьогодні ми звернемося до аналітичного способу подання функції і спробуємо знайти область визначення функції.
Ст. 75 №178(1,2,5) № 200 (1, 2, 8)
№178
х=5
Відповідь: D(у) =(-(5;)
5) у= D(у) всі числа крім =0
(х-10)(х+10)=0
Х-10=0 або х+10=0
Х=10 або х=-10
Відповідь: D(у) =(-(10;)
№200
х
D(у) =(1;+
8) у= + D(у) всі числа при яких{х-3
Я ось тут готуючись до уроку розв’язала два приклади сама, але щось у мене не вийшло «Знайдіть помилку і виправте» ( слайд №13,14)
Самостійна робота Інтерактивна вправа « Знайди пару».
Виконувати роботу ви також будете в парах. Кожен по три функції розглядатиме, розв’язок виконуєте в зошитах, які в кінці уроку здасте.
з використанням інтернет сервісу LerningApps.
https://learningapps.org/display?v=ph345zvi519
Ті пари які закінчили виконання завдання побачили портрет С. Ковалевської, з слів якої ми починали свій урок.
5.Підсумок уроку:
Коли функція не існує?
6 Домашнє завдання
Повторити ст. 65-72 № 179 (1-4) №201 (1,2)