Тема. Г.К.Андерсен. «Снігова королева». Перешкоди на шляху Герди до Кая, її помічники.
Підготувала
вчитель зарубіжної літератури
Петропавлівської СШ №2
Станично-Луганського району
Луганської області
Тіщенко Тетяна Віталіївна
Мета: допомогти учням усвідомити суть твору (щирі людські відношення
перевершують силу Снігової королеви);
навчати учнів робити узагальнення під час аналізу художнього твору;
розвивати навички мислення; творчу уяву, усне зв’язне мовлення;
виховувати вічні духовні цінності: вірність, співчуття, уміння
приходити на допомогу другові.
Обладнання: підручник, комп’ютерна презентація
Тип уроку: комбінований
Мета казкаря – виховувати людяність – цю
дивну здатність перейматися чужим горем,
радіти радощам іншого, переживати чиюсь
долю, як свою.
К.Чуковський
Людину, в якої багато друзів, неможливо
зламати.
Індійське прислів’я
Хід уроку
І. Мотивація навчальної діяльності ( 3-4хв.) 1слайд
Подивіться, будь ласка, на картину К.Чюрленіса і послухайте її опис: «У долонях людини – куля світла. На землі, де так багато проблем і суєти, дуже легко збитися зі шляху і забути, для чого ти народився. Але якщо сонце спуститься до тебе в долоні, ти і в кромішній темряві знайдеш правильну стежину. Дбайливо і бережливо людина несе у своїх долонях сонце». Уявіть на хвилинку, що ви тримаєте цю чарівну кулю у своїх долонях. Скажіть, будь ласка:
Вчитель. Дружба – це велика цінність, що відбилась в безлічі народних приказок і прислів’їв. Давайте пригадаємо деякі з них. Завдання таке: доповнити прислів’я і приказки, частини яких записані на дошці.
2 слайд Птахи сильні крилами, а люди – (дружбою)
Дружба сильна турботою та (допомогою)
Дерево тримається корінням, а людина – (дружбою)
Друзі пізнаються в (біді)
ІІ. Оголошення теми, мети, завдань уроку - 1хв.
Учитель. Як ви вірно сказали: «Друзі пізнаються в біді», а індійське прислів’я, яке ми взяли епіграфом до нашого уроку, говорить: « Людину, в якої багато друзів, неможливо зламати». Сьогодні на уроці ми поговоримо про ті перешкоди, які довелося здолати Герді на шляху до Кая,і про помічників, які допомагали їй в цьому . 3 слайд
(Учні записують число, кл. робота, тема,епіграф)
Нам сьогодні з вами належить вирішити проблемне питання: «Чи варто було Герді вирушати на пошуки Кая?»
На уроці будуть різноманітні завдання, за які ви можете отримати декілька раз по 12 балів. Наприкінці уроку ви отримаєте середній бал.
ІІІ. Актуалізація опорних знань 4-6хв.
ІY. Сприйняття й засвоєння учнями навчального матеріалу
Місто річка сад чарівниці палац королівни замок розбійників хата фінки хата лапландки палац Снігової Королеви
Завдання учням: розкажіть від імені річки, троянд, принца і принцеси, маленької розбійниці, фінки, лапландки, чому вони вирішили допомогти Герді? 4 – 9 слайд
(оповідання третє «Садок бабусі, що знала чари»)
Уривок з тексту |
Очікуваний запис дітей |
Герда по всіх усюдах розшукувала Кая, але його ніде не було. Гірко плакала дівчинка. Ось настала весна з теплими сонячними промінцями.
Тоді й сама Герда перестала цьому вірити. |
Я дуже зраділа, що Герда нарешті повірила в те, що Кай живий. Якщо віриш, то все здійсниться.
|
І дівчинці здалося, що хвилі якось дивно кивають їй. Тоді вона скинула червоні черевики – найдорожчу свою річ – і кинула їх у річку. |
Мені сподобалось, що Герда не шкодувала за своїми черевичками, а віддала їх річці, яка показала дівчинці дорогу до Кая. Я б теж так зробила. |
|
Молодець Герда! Треба швидше йти, що врятувати Кая. Я б теж так зробила , якби моєму другові потрібна була допомога. |
Треба дружно всім нам встати, фізкультпаузу почати.
Руки в гору підняли і на місці всі пішли.
Сіли – встали, сіли – встали і на місці пострибали.
Y. Закріплення знань, умінь та навичок
Павутинка дискусій 5-6 хв.
Запитання: Чи варто було Герді вирушати на пошуки Кая? 10-11слайд
Так, Герда вчинила правильно, коли вирушила на пошуки Кая? |
|
Ні, Герда вчинила неправильно, коли вирушила на пошуки Кая? |
Аргументи |
|
Аргументи |
|
Висновок
На нашу думку, Герда правильно вчинила, коли вирушила на пошуки Кая. Дівчинка дуже любила свого названого брата і знала, що крім неї його ніхто не врятує. Тільки Герда могла перемогти Снігову Королеву, тому що мала добре серце, зігріте любов’ю до Кая. Сила Герди – в її доброті, мужності, вірі в себе та у вірності.
Вчитель. Під час останньої зустрічі маленька розбійниця, дивлячись на Кая, запитає: Ах ти, бродяга. Хотіла б я знати, чи вартий ти того, щоб за тобою бігали на край світу?» Герда промовчить. Але ми з вами тепер уже знаємо відповідь: «Вартий!». Людина завжди варта того, щоб за неї боротись, навіть якщо вона здається зовсім пропащою. (звернення до другого епіграфу)
YІ. Оцінювання 2-3хв.
YІІ. Домашнє завдання 1-2хв.
Написати листа Сніговій королеві. Їй треба порадити, якою належить стати, щоб такі хлопчики і дівчатка, як Кай і Герда, дружили з нею, поважали її, а можливо, й любили. Назвемо листи «Завдання на все життя» і збережемо їх у цьому великому конверті.
YІІІ. Підбиття підсумків уроку
Інтерактивна вправа «Мікрофон» 1-2хв. 12слайд
Учням пропонується закінчити одне з речень: