Урок " Г. Малик . «Незвичайні пригоди Алі в країні Недоладії» повість – казка сучасної дитячої письменниці"

Про матеріал

Урок засвоєння нових знань на тему:

Г. Малик . «Незвичайні пригоди Алі в країні Недоладії»

повість – казка сучасної дитячої письменниці

Мета: ознайомити учнів із життєвим і творчим шляхом, повістю-казкою «Незвичайні пригоди Алі в країн Недоладії» Галини Малик;

розвивати вміння учнів виразно читати повість–казку, формулювати і вільно висловлювати свої думки, логічно мислити, виділяти головні епізоди і коментувати їх;

сприяти вихованню почуття відповідальності за власні вчинки, дбайливого ставлення до свого життя та життя інших людей.

Тип уроку: урок засвоєння нових знань.

Форма проведення: урок-презентація.

Обладнання: портрет письменниці, художній текст повісті; ілюстрації учнів до повісті; комп'ютер, презентація, фото-комікси.

Методи, прийоми і форми роботи: рольова гра, виразне читання, бесіда за питаннями, читання за ролями, читання ланцюжком, колективне складання плану, рефлексія, картинна галерея, словникова робота.

Теорія літератури: повість-казка.

Випереджувальні завдання: прочитати І-Х розділи повісті, ілюстрації до твору.

Епіграф: Доки я жива-книжка не помре: Я буду її читати і видавати.

Галина Малик

Перегляд файлу

1

 

Урок засвоєння нових знань на тему:

 Г. Малик . «Незвичайні пригоди Алі в країні Недоладії»

повість – казка сучасної дитячої письменниці

Мета:  ознайомити учнів із життєвим і творчим шляхом, повістю-казкою «Незвичайні пригоди Алі в країн Недоладії» Галини Малик;

розвивати вміння учнів виразно читати повість–казку, формулювати і вільно висловлювати свої думки, логічно мислити, виділяти головні епізоди і коментувати їх;

сприяти вихованню почуття відповідальності за власні вчинки, дбайливого ставлення до свого життя та життя інших людей.

Тип уроку: урок засвоєння нових знань.

Форма проведення: урок-презентація.

Обладнання: портрет письменниці, художній текст повісті; ілюстрації учнів до повісті; комп’ютер, презентація, фото-комікси.

Методи, прийоми і форми роботи: рольова гра, виразне читання, бесіда за питаннями, читання за ролями, читання  ланцюжком, колективне складання плану, рефлексія, картинна галерея, словникова робота.

Теорія літератури: повість-казка.

Випереджувальні завдання: прочитати І-Х розділи повісті,  ілюстрації до твору.

Епіграф: Доки я жива-книжка не помре: Я буду її читати і видавати.

Галина Малик

Хід уроку

І Організаційний момент

Доброго дня! Усі готові до уроку? Сідайте, будь ласка.

 

 

 

ІІ Актуалізація опорних знань учнів

З раннього дитинства нас супроводжують казкові герої. Казка-це чарівна країна. Це давній і мудрий порадник. Це вона дає нам перші уявлення про добро і зло, правду і неправду чесність, справедливість. Народні казки вам читали бабусі та мами. Тож, давайте пригадаємо деякі відомості саме із теорії літератури.

Експрес-опитування.

  1. Що таке казка?
  2. Які види казок ви знаєте?
  3. Назвіть ознаки казки?
  4. На які два види поділяється мова художніх творів?
  5. Чим віршована мова відрізняється від прозової?

На сьогоднішньому уроці ми об’єднаємо жанри двох видів, повість і казку. Повість-казка один із жанрів дитячої літератури, яка на прикладі вигаданих ситуацій пропонує розібратися у стосунках людей. Відрізняти погане від хорошого, оцінювати вчинки персонажів.

ІІІ Оголошення теми і мети уроку.

Мотивація навчальної діяльності школярів

Сьогодні разом з вами ми розпочнемо вивчення творчості сучасної української письменниці Галини Малик, а також помандруємо сторінками її казкової повісті « Незвичайні пригоди Алі в країні Недоладії». Тож запишіть тему нашого уроку: «Галина Малик. « Незвичайні пригоди Алі в країні Недоладії»- повість-казка сучасної дитячої письменниці». На уроці ми досягнемо поставленої мети, а саме: ознайомимося із життям та творчістю Галини Малик та зі змістом І-ІІІ розділів її повісті-казки « Незвичайні пригоди Алі в країні Недоладії» ; з’ясуємо значення і повчальні мотиви твору.

IV Засвоєння нових знань

  1. Вступне слово вчителя « Галина Малик. Для того, щоб писати для дітей треба просто бути щасливою людиною …»  ( паралельно демонструючи слайди).

Отже, перейдемо відразу до знайомства з Галиною Малик.

Народилася Галина Миколаївна 12 серпня 1951 року у м. Бердянську Запорізької області. 1964 року сім’я переїхала в селище Середнє поблизу Ужгорода. Дівчинка гарно вчилася, мала веселу вдачу, почуття гумору і зовсім не збиралася бути письменницею.

Своє перше знайомство з книжкою Галина Миколаївна запам’ятала на все життя. Це сталося у день її народження, коли мама зробила малій Галинці диво-подарунок – збірку “Українські народні казки”, яка стала для неї “і букварем, і розвагою, і цілим новим світом”.

Любов до Закарпаття письменниця пронесла через роки, адже коли сім‘я Маликів переїхала на Донеччину, Галина повернулася і вступила до Ужгородського університету.

Писати майбутня письменниця почала ще зі шкільного віку. Коли сама стала мамою, почала створювати віршики для своєї доньки. Згодом Г. Малик почала писати казкові повісті для дітей. З персонажами цих повістей весь час трапляються якісь пригоди, відбуваються небезпечні та радісні події.

«Хвилинка гордості»

За повісті «Незвичайні пригоди Алі в країні Недоладії» та «Подорож у королівство сяк-таків» у 1988 році Галині Малик було присуджено премію імені О. Копиленка. З незвичайними пригодами Алі, невгамовної героїні цих повістей, уже познайомились юні читачі Іспанії, Італії, Франції, Німеччини та інших країн. А за останню повість, яка називається «Злочинці з паралельного світу», Г.М. Малик було присуджено звання лауреата літературної премії імені Лесі Українки 2003 року.

«Незвичайними пригодами Алі в країні Недоладії» зацікавилася Одеська кіностудія і планує зняти мультфільм. Книга друкувалася іспанською, німецькою, угорською, англійською мовами.

Галина Малик є також автором книг: «Пантлик і Фузя», «Пантлик і Фузя сперечаються», «Пригоди Іванка і Беркутка», «Як ти народився» та ін.

  1. Рольова гра « Інтерв’ю з письменницею.

І сьогодні до нас у гості завітала неперевершена Галина Малик.

Кореспондент. Пані Галино, чому ви стали писати саме для дітей?

Галина Малик. Це пояснити неможливо. У мене є і книжки для дорослих. Насилу примусити себе щось написати не можу. Пишу тільки те, що мені диктується зверху. Починаю з першого розділу і закінчую останнім.

Кореспондент. Як ви почали писати?

Галина Малик. Пригадую, коли навчалася у 5-му класі, у школі був вечір, присвячений пам’яті Тараса Шевченка. Був оголошений конкурс на кращих читців. Я написала невеликий віршик, представила його на конкурс і отримала першу премію. Це мене, звичайно, надихнуло, і я почала писати.

Кореспондент. Скільки Вам було років, коли вперше вийшов друком Ваш твір? Як він називався і де був надрукований?

Галина Малик. Перший мій вірш було надруковано в обласній газеті «Закарпатська правда», коли мені було 14 років. Звався він «Осінь».

Кореспондент. Ваші перші твори  були присвячені вашим донечкам?

Галина Малик. Коли моїй старшій доньці  минуло сім років, я почала помічати, яка вона непосидюча: що не почне, то все кине. Мені хотілося, щоб дочка була більш зібраною, відповідальною. Я почала шукати в літературі твір, аби показати їй, що станеться, якщо ми не будемо доробляти до кінця свої справи, але нічого не знайшла. Так була написана казка «Незвичайні пригоди Алі в країні Недоладії».

Кореспондент. Яка ваша улюблена дитяча книга?

Галина Малик. Це «Аліса в Країні Чудес» Льюїса Керрола.

Кореспондент. Чому кажуть, що Галина Малик – це Ваш псевдонім?

Галина Малик. Тому що це моє дівоче прізвище. Прізвище мого тата. Я ж починала писати ще зі школи, тоді мене знали саме як Галину Малик. А потім я вийшла заміж і не захотіла змінювати прізвище в публікаціях. Хоча за паспортом моє прізвище Курій.

Кореспондент. Як відпочиваєте?

Галина Малик. Моє хобі – ловити рибу, плавати. Також люблю збирати гриби, яких у нас у Закарпатті багато. Страшенно люблю море і ліс.

Кореспондент. Що Ви побажаєте своїм читачам?

Галина Малик. Мати мету в житті.

 

 

  1. Опрацювання змісту твору.

А) Виразне читання повісті-казки Г. Малик « Незвичайні пригоди Алі в країні Недоладії».

А тепер настав час для казки Галини Малик « Незвичайні пригоди Алі в країні Недоладії». Що ж, розпочнемо, я читатиму розділ І, а ви уважно слухатимете і слідкуватимете.

Б) Бесіда за прочитаним.

- Ну що, як вам цей твір? Уявили головну героїню? Яка вона?

  • Чому дівчинка образилась на батьків?
  • Який гість чекав на Алю у кімнаті?
  • Як він виглядав?
  • Знайдіть опис чоловічка у тексті « На плінтусі сидів маленький чоловічок…»
  • Що ж трапилося з дівчинкою?
  • Які слова пробурмотав чоловічок?

В) Виразне читання ІІ розділу вчителем.

Що ж трапилось з Алею далі? Читаємо другий розділ.

  • Знайдіть опис Алі в тексті.
  • То куди ж потрапила дівчинка?
  • Що вона побачила навкруги?
  • Що дівчинка вирішує  робити?

Фізкультхвилинка

А щоб дізнатися, що ж трапилося далі, ми читатимемо розділ ІІІ за ролями.

Г) Читання казки в особах. (Автор, Аля, Недоладько).

4. Читання IV-V розділу ланцюжком ( по абзацу).

Діти, давайте налаштуємось і почнемо уважно і виразно читати IV і V розділи повісті-казки.

5.План до VI-X розділів.

( Діти записують у зошити заздалегідь складений і записаний на дошці вчителем план.)

План

  1. Столиця Недоладії - Недоград.
  2. Зустріч Алі із Недоштаньком.
  3. Вибір кімнати у недотелі.
  4. Замок без однієї башти.
  5. Годинник на вежі без хвилинної стрілки.
  6. Знайомство зі служницею Недопопелюшкою.
  7. Маленький чоловічок-Недороль Х.
  8. Наляканий король.
  9. Таємниця королівства.

 

6.Словникова робота.

У казці і при демонстрації слайдів вам зустрічалися незрозумілі для вас слова, такі як банджо,привид, вуйко Йой.

Банджо – струнний музичний інструмент.

Привид – дух померлого, який привиджується людям з хворобливою уявою.

Вуйко Йой – один із героїв повісті Г. Малик « Вуйко  Йой і Лишиня».

Вуйко Йой – добрий дух хати, а Лишиня – це легковажний цвіркун.

V. Закріплення вивченого матеріалу

1. Рефлексія.

« Незакінчене речення»

- На сьогоднішньому уроці для мене найбільшим відкриттям було… .

- Інформація, отримана на уроці, дозволяє зробити висновок… .

- Сьогодні я дізнався…; навчився…; зрозумів…; змінив погляд на …; мені сподобалось… .

- На уроці мені було… .

- Удома я розповім батькам (сестрі, брату) про… .

Погляньте уважно на мультимедійну дошку, на якій з’являтимуться незакінчені речення. Для підведення підсумків нашого уроку, ви повинні закінчити ці речення, висловлюючи свої враження.

2. Рольова гра «У картинній галереї»

Діти, хто бажає, опишіть свої малюнки.

3. Огляд фото – коміксів.

VI. Домашнє завдання

Прочитати розділи ХІ-ХІХ і знайти елементи фантастичного і реального.

docx
Додано
21 березня 2018
Переглядів
6298
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку