Тема:Галина Малик. Короткі відомості про письменницю. «Незвичайні пригоди Алі в країні Недоладії». «Незвичайні пригоди Алі в країні Недоладії» розділ 1 –10.
Мета: ознайомити учнів біографією письменниці Галини Малик, познайомитися з її казкою «Незвичайні пригоди Алі в країні Недоладії»; розвивати навички виразного читання творчу уяву, логічне мислення, грамотно викладати власні думки, почуття, спостереження, робити висновки; виховувати почуття любові, пошани до творчості; прищеплювати кращі людські якості, інтерес до наслідків власної праці.
Тип заняття: формувальний
Хід заняття
1. Організаційний момент
2. Актуалізація опорних знань
-
«Приносить чоловік панові ту гілочку й каже, що дочка загадала з нею зробити. Пан дививсь, дививсь, узяв та й покинув ту гілочку, а на думці собі: «Цю одуриш! Мабуть, вона не з таких,
щоб одурити» (Мудра дівчина)
-
«Пес зостався жити з ним. Одного разу ввечері почав пес боятися й почав вити, гавкати. Вибіг лев із палати» (Чому пес живе коло людини)
-
З якої це казки? «Підвівши вгору хвіст, надувшись гордо, він пішов у глиб лісу, де знав,
що є місце сходини для всієї лісової людяності» (Лис Микита)
-
«Ішла вона і сіла відпочити, а глечик поставила біля себе на землі. Коли в той час де не взявся собака» (Зоряний віз)
-
«От іде дурень у баню, а за ним слідом іде Морозко із соломою. Тільки увійшов у баню – аж такий жар, що не можна видержати!» (Летючий корабель)
-
«Не могли зупинити чорних ящерів ані мечі сварожців, ані палаючі смолоскипи самого бога Сварога» (Берегиня)
-
«У тій хаті лежали дві великі білі тварини, подібні до диких кіз або сарн. Вони мали роги й довгі, як у Водяника, бороди, але дивлячись на неї лагідно своїми жовтими очима» (Хуха-Моховинка)
-
«Ударив ногою об земну кору – вона вигнулася та не відкрилася. Спробував головою пробити землю – витягнулася ще більше та не відкрилася» (Як виникли Карпати)
-
«Ідуть та ідуть, аж там на узліссі собаки ганяють лисицю, так ганяють, так ганяють, лисиця не втече, хорт не дожене. Син зараз перекинувся хортом, догнав ту лисицю» (Ох)
-
«Та поки гуло весілля, то п’яниці вартові Напились якогось зілля, Та й поснули у траві» (Цар Плаксій та Лоскотун)
-
«Вона йому дала напитися, а сама така радісна стала, та мерщій у город трюком і розказала городянам, що іде такий чоловік, що води їм дасть»( Про Правду і Кривду)
-
«Їх привели до колодязя, де ота бовтянка, і зачерпнули відром, налили в горщики й варили перед ними» (Білгородський кисіль).
3. Вивчення нового матеріалу
Галина Малик (1951 р. н)
Галина Миколаївна Малик – сучасна українська письменниця, яка мешкає в Ужгороді. Написала більше п’ятдесяти книжок для дітей. Цей жанр літератури для письменниці особливий, адже перша книжка яку їй подарували в житті – збірник «Українських народних казок», що стали для неї і букварем, розвагою і цілим новим світом.
Герої казок Г. Малик люблять потрапляти з реального світу в казковий, а казкові персонажі часто проникають в наше життя. Твори цієї письменниці насичені пригодами, веселощами, добро в них завжди перемагає.
4. Знайомство з твором
А зараз ми з вами помандруємо по іншим країнам.
-
Ви в дитинстві колись вигадували країну для себе? Як ви її називали?
-
А чи робили ви колись так, як головна героїня Аля, робили якесь діло, а потім кидали його?
-
А згадаймо, що Аля не закінчила? (зачитуємо з твору)
Зараз збираємо з вами всі незакінчені справи і мандруємо.
-
І ось ми з Алею потрапляємо в країну Недоладії, що ми бачимо?(зачитуємо з твору) – все незакінчене.
-
Аля зустрічає першого мешканця цієї країни. Зачитаймо опис цього недолянина (учні знаходять і зачитують)
-
Як вирішив недолядник допомогли Алі? (зачитуємо з твору)
-
Яку справу Аля вперше довела до кінця?(знаходимо в творі)
-
Яке було на вигляд місто Недоладії?
-
Хто такий Перший Недорадник? Що про нього дізнається Аля?
-
Як Аля пробирається до замку Недороля Десятого?
-
Як відбулася зустріч Недороля Десятого з Алею?
5. Перевірка домашнього завдання (учні готували тести до 1-10 розділів казки)
Розгляд питань ст.. 111-112 підручник Українська літератури 5 клас. (письмова відповідь на тести)
6. Підсумок заняття. Оцінювання навчальних досягнень учнів
-
Чим сподобались вам 1-10 розділи казки «Аля в країні Недоладії»
-
Що ви вже з початку казки хотіли б взяти для себе?
-
Які враження викликали у вас 1-10 розділів казки?
7. Домашнє завдання прочитати 11-30 розділи казки «Незвичайні пригоди Алі в країні Недоладії». Намалювати ілюстрацію до 11-30 розділу казки.