Урок"Галина Малик. Короткі відомості про письменницю. «Незвичайні пригоди Алі в країні Недоладії». «Незвичайні пригоди Алі в країні Недоладії» розділ 1 –10."

Про матеріал
ознайомити учнів біографією письменниці Галини Малик, познайомитися з її казкою «Незвичайні пригоди Алі в країні Недоладії»; розвивати навички виразного читання творчу уяву, логічне мислення, грамотно викладати власні думки, почуття, спостереження, робити висновки; виховувати почуття любові, пошани до творчості; прищеплювати кращі людські якості, інтерес до наслідків власної праці.
Перегляд файлу

Тема:Галина Малик. Короткі відомості про письменницю. «Незвичайні пригоди Алі в країні Недоладії». «Незвичайні пригоди Алі в країні Недоладії» розділ  1 –10.

Мета: ознайомити учнів біографією письменниці Галини Малик, познайомитися з її казкою «Незвичайні пригоди Алі в країні Недоладії»; розвивати навички виразного читання творчу уяву, логічне мислення, грамотно викладати власні думки, почуття, спостереження, робити висновки; виховувати почуття любові, пошани до  творчості; прищеплювати кращі людські якості, інтерес до наслідків власної праці.

Тип заняття: формувальний

Хід заняття

1. Організаційний момент

2. Актуалізація опорних знань

  • Тест «З якого твору»
  1. «Приносить чоловік панові ту гілочку й каже, що дочка загадала з нею зробити. Пан дививсь, дививсь, узяв та й покинув ту гілочку, а на думці собі: «Цю одуриш! Мабуть, вона не з таких,
    щоб одурити» (Мудра дівчина)
  2. «Пес зостався жити з ним. Одного разу ввечері почав пес боятися й почав вити, гавкати. Вибіг лев із палати» (Чому пес живе коло людини)
  3. З якої це казки? «Підвівши вгору хвіст, надувшись гордо, він пішов у глиб лісу, де знав,
    що є місце сходини для всієї лісової людяності» (Лис Микита)
  4. «Ішла вона і сіла відпочити, а глечик поставила біля себе на землі. Коли в той час де не взявся собака» (Зоряний віз)
  5. «От іде дурень у баню, а за ним слідом іде Морозко із соломою. Тільки увійшов у баню – аж такий жар, що не можна видержати!» (Летючий корабель)
  6. «Не могли зупинити чорних ящерів ані мечі сварожців, ані палаючі смолоскипи самого бога Сварога» (Берегиня)
  7. «У тій хаті лежали дві великі білі тварини, подібні до диких кіз або сарн. Вони мали роги й довгі, як у Водяника, бороди, але дивлячись на неї лагідно своїми жовтими очима» (Хуха-Моховинка)
  8. «Ударив ногою об земну кору – вона вигнулася та не відкрилася. Спробував головою пробити землю – витягнулася ще більше та не відкрилася» (Як виникли Карпати)
  9. «Ідуть та ідуть, аж там на узліссі собаки ганяють лисицю, так ганяють, так ганяють, лисиця не втече, хорт не дожене. Син зараз перекинувся хортом, догнав ту лисицю» (Ох)
  10. «Та поки гуло весілля, то п’яниці вартові Напились якогось зілля, Та й поснули у траві» (Цар Плаксій та Лоскотун)
  11. «Вона йому дала напитися, а сама така радісна стала, та мерщій у город трюком і розказала городянам, що іде такий чоловік, що води їм дасть»( Про Правду і Кривду)
  12. «Їх привели до колодязя, де ота бовтянка, і зачерпнули відром, налили в горщики й варили перед ними» (Білгородський кисіль).

3. Вивчення нового матеріалу

Галина Малик (1951 р. н)

Галина Миколаївна Малик – сучасна українська письменниця, яка мешкає в Ужгороді. Написала більше п’ятдесяти книжок для дітей. Цей жанр літератури для письменниці особливий, адже перша книжка яку їй подарували в житті – збірник «Українських народних казок», що стали для неї і букварем, розвагою  і цілим новим світом.

Герої казок Г. Малик люблять потрапляти з реального світу в казковий, а казкові персонажі часто проникають в наше життя. Твори цієї письменниці насичені пригодами, веселощами, добро в них завжди перемагає.

4. Знайомство з твором

А зараз ми з вами помандруємо по іншим країнам.

  • Ви в дитинстві колись вигадували країну для себе? Як ви її називали?
  • А чи робили ви колись так, як головна героїня Аля, робили якесь діло, а потім кидали його?
  • А згадаймо, що Аля не закінчила? (зачитуємо з твору)

Зараз збираємо з вами всі незакінчені справи і мандруємо.

  • І ось ми з Алею потрапляємо в країну Недоладії, що ми бачимо?(зачитуємо з твору) – все незакінчене.
  • Аля зустрічає першого мешканця цієї країни. Зачитаймо опис цього недолянина (учні знаходять і зачитують)
  • Як вирішив недолядник допомогли Алі? (зачитуємо з твору)
  • Яку справу Аля вперше довела до кінця?(знаходимо в творі)
  • Яке було на вигляд місто Недоладії?
  • Хто такий Перший Недорадник? Що про нього дізнається Аля?
  • Як Аля пробирається до замку Недороля Десятого?
  • Як відбулася зустріч Недороля Десятого з Алею?

5. Перевірка домашнього завдання (учні готували тести до 1-10 розділів казки)

Розгляд питань ст.. 111-112 підручник Українська літератури 5 клас. (письмова відповідь на тести)

6. Підсумок заняття. Оцінювання навчальних досягнень учнів

  1. Чим сподобались вам 1-10 розділи казки «Аля в країні Недоладії»
  2. Що ви вже з початку казки хотіли б взяти для себе?
  3. Які враження викликали у вас 1-10 розділів казки?

7. Домашнє завдання прочитати 11-30 розділи казки «Незвичайні пригоди Алі  в країні Недоладії». Намалювати ілюстрацію до 11-30 розділу казки.

 

 

docx
Додано
30 січня 2022
Переглядів
384
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку