Урок географії, 9 клас "Харчова промисловість"

Про матеріал

Тема уроку: Виробництво харчових продуктів у своєму регіоні. Виробництво продуктів харчування в світі: сучасні тенденції, вплив глобалізації та національних традицій, взаємозв'язок з агробізнесом. Традиційні виробництва харчових продуктів окремих країн світу.

Мета: охарактеризувати харчову промисловість своєї місцевості; розвивати мислення (висновки про сучасний стан галузі); удосконалювати навички роботи з картами (показ основних районів і центрів легкої промисловості) та аналізувати статистичні дані про розвиток галузі; виховувати екологічну культуру учнів (висновки про вплив галузі на довкілля, раціональне збереження природних ресурсів тощо); вдосконалювати уміння працювати з візуальними та статистичними джерелами знань, аналізувати їх, робити висновки; виховувати повагу та інтерес до культурних традицій світу.

Перегляд файлу

Тема: Виробництво харчових продуктів у своєму регіоні. Виробництво продуктів харчування в світі: сучасні тенденції, вплив глобалізації та національних традицій, взаємозв’язок з агробізнесом. Традиційні виробництва харчових продуктів окремих країн світу.

Мета: охарактеризувати харчову промисловість своєї місцевості; розвивати мислення (висновки про сучасний стан галузі); удосконалювати навички роботи з картами (показ основних районів і центрів легкої промисловості) та аналізувати статистичні дані про розвиток галузі; виховувати екологічну культуру учнів (висновки про вплив галузі на довкілля, раціональне збереження природних ресурсів тощо); вдосконалювати уміння працювати з візуальними та статистичними джерелами знань, аналізувати їх, робити висновки; виховувати повагу та інтерес до культурних традицій світу.

Операційні цілі (завдання):

Знаннєвий компонент:

  • називає складові харчової промисловості;
  • наводить приклади традиційних виробництв харчових продуктів різних країн світу;
  • розуміє вплив спеціалізації сільського господарства, споживчого чинника та ТНК на розвиток харчової промисловості;
  • пояснює розміщення в Україні підприємств харчової промисловості у малих містах, селищах міського типу і великих селах;
  • знає права споживача на якісні товари і послуги.

Діяльнісний компонент:

  • показує на карті найбільші центри виробництва харчових продуктів і напоїв в Україні;
  • характеризує особливості виробництва окремих видів продукції харчової промисловості;
  • аналізує карту харчової промисловості України.

Ціннісний компонент:

  • оцінює місце України на світовому та європейському ринках продовольства;
  • надає перевагу продуктам харчування українського виробництва над іншими під час планування покупок для родини.

Методи і техніки:

  • еврестична бесіда
  • робота в малих групах
  • робота з різними джерелами інформації

    Обладнання: підручники, атласи, інтерактивна дошка, мультимедійні презентації.

Допоміжні матеріали:

Додаток 1. Виробництво продуктів харчування у світі: сучасні тенденції, вплив глобалізації та національних традицій.

Додаток 2. Традиційні виробництва харчових продуктів окремих країн світу

Додаток 3. НЕЗБАЛАНСОВАНЕ споживання харчових продуктів у світі.

Додаток 4. Кухні світу. Факти про їжу

Додаток 5. Харчова промисловість Миколаївська область

Додаток 6. Завдання для малих груп

Додаток 7. Агробізнес та глобалізація

Опорні та базові поняття: харчова промисловість, агробізнес, глобалізація

Попередні рекомендації до уроку

Особливість цього уроку – навчання, що ґрунтується на досвіді учнів. Урок пов’язує  розрізнені відомості з декількох предметів у єдине ціле. Завдання для вчителя – показати, як можна використовувати здобуті знання і вміння у житті. Дуже важливий досить високий темп уроку і постійні уточнювальні, спонукальні, а іноді парадоксальні запитання під час активного діалогу з учнями. Такі запитання не можна повністю передбачити

у розробці уроку. Вони виникатимуть під час бесіди на основі відповідей учнів і наведених прикладів.

Хід уроку

1. Вступна частина

1.1. Привітайтеся з учнями. Перевірте готовність учнів до уроку.

1.2. Для актуалізації вже набутих знань поставте учням запитання:

  • Які галузі харчової промисловості відіграють провідну роль в Україні та мають експортну спеціалізацію?
  • Поясніть географію найбільших центрів борошномельної, цукрової, олійної, маслосироробної, кондитерської промисловості продуктів в Україні.
  • Які чинники й чому найбільше впливають на розміщення підприємств харчової промисловості?

1.3. Повідомте учням тему і мету уроку.

2. Основна частина.

Кожна країна світу має особливі умови для розвитку різних галузей харчової промисловості, що обумовлює відмінності традицій харчування та багатство національних кухонь. Водночас вплив глобалізації на всі сфери господарської діяльності сприяє формуванню потужних ТНК, що спеціалізуються на виробництві продуктів харчування, виробляють та поширюють свою продукцію в багатьох країнах.

2.1. Подайте учням цікаву інформацію про кухні світу, факти про їжу

 (Додаток 4).

2.2. Об’єднайте учнів у 4 групи. Скажіть, щоб кожна група зайняла місце за окремим столом. Повідомте учнів, що далі кожна група буде працювати над окремим завданням. Надайте кожній групі картку з завданнями та прокоментуйте їх (Додаток 6).

2.3. Надайте групам підготовлені тексти  (Додатки 1, 2, 3, 5, 7). Наголосіть, що після того, як усі члени групи прочитають тексти, вони мають обговорити цей матеріал і впевнитися, що всі правильно зрозуміли умови завдання. Поясніть, що кожна група працює індивідуально.

       2.4.Вислухайте представлення результатів групової роботи. За потреби заохочуйте інших учнів висловлювати власну думку щодо коректності зроблених висновків. Допоможіть учням ілюструючи їхні відповіді наявними слайдами та відео

3. Підсумкова частина

3.1. Підведіть підсумки уроку. Запитайте учнів, чи знадобляться в житті здобуті знання.

3.2. Запропонуйте учням провести само оцінювання набутих знань i оцінити роботу групи.

3.3. Домашнє завдання: опрацювати відповідний текст підручника; дати відповіді на запитання:

1. Практично всі продукти харчування мають маркувальні дані: дату виготовлення, термін зберігання (або реалізації), адресу виготовлення тощо. Складіть галузеву і територіальну характеристики, тобто географію продуктів харчування вашої кухні:

а) продукти харчування, що виготовлені на території вашої області;

б) продукти харчування, що виготовлені в інших областях України;

в) продукти харчування імпортного виробництва.

2. Імпортованій чи вітчизняній продукції харчування віддає перевагу ваша родина? Яке співвідношення (у відсотках) цих груп продуктів? На чому ґрунтується ваш вибір? (Ціна, якість, смак, безпека вживання, упаковка та інші критерії.)

3.4. Подякуйте учням за урок, називаючи конкретно їхні якості, за які ви вдячні (наприклад: за активність, за вміння аналізувати, за креативність тощо).

 

 

 

docx
До підручника
Географія 9 клас (Кобернік С. Г.,Коваленко Р. Р.)
Додано
19 березня 2018
Переглядів
5478
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку