Тема: Чотирикутники
Мета:
Обладнання: демонстраційні таблиці, презентація.
« Ні один живописець не може писати, не знаючи геометрії»
(Леон Альберті)
Перебіг уроку
І. Мотивація навчальної діяльності
Учитель. Важко уявити собі життя без чотирикутників. Розгляньте предмети побуту, окремі конструкції будівель, зайдіть до супермаркету чи в картинну галерею, - і ви побачите безліч речей у вигляді чотирикутників.
Художники ХХ ст.. Джозеф Альберс – видатний американський мистецтвознавець-абстракціоніст, французький художник Вазарелі, голландський мистецтвознавець Тео ван Дусбург, російський художник (дитинство та юнацькі роки якого пройшли на Україні) К.Малевич, стали початківцями створеного ними напряму в абстрактному мистецтві – супрематизму (від латинського слово supremus, що означає «найвищий»).
Супрематизм – комбінування зафарбованих найпростіших фігур: квадрат, трикутник, прямокутник, коло.
Демонстрація картин
15 грудня 1920 року на Марсовому полі, в одному з художніх салонів відкрилася виставка, на якій Малевич вперше показав 49 супрематичних полотен. «Супрематизм – початок нової культури, - писав він. Ключі супрематизму ведуть мене до відкриття нового, ще неосмисленого. Новий мій живопис не належить виключно Землі. Дивлюсь на Землю неначе з Космосу. При цьому погляді предметність ніби розпливається, рветься зв'язок з напрямом. Виникає самостійний світ…»
Супрематизм значно вплинув на розвиток декоративно оздоблювального мистецтва та стиль меблів, посуду, одягу, зачісок і навіть на оформлення друкованих видань та виготовлення різнокольорової тари, що має чотирикутні форми.
В Україні та ряді інших країн світу супрематизм вплинув на розвиток конструктивізму в архітектурі. Підтвердженням є архітектурні споруди 20-30рр. ХХ ст.. у Києві, Москві, Петербурзі, Нью-Йорку. Це палаци, музеї, картинні галереї (продемонструвати).
ІІ. Актуалізація опорних знань
Чи правильні твердження?
ІІІ. Осмислення та вивчення нових знань
Учитель. Додому вам було завдання дослідити ще один вид чотирикутників з попарно рівними сусідніми сторонами. Як називається такий вид чотирикутників та назвати його властивості.
Відшукайте такі чотирикутники на малюнках:
Дельтоїд - це чотирикутник, що володіє двома парами сусідніх сторін однакової довжини.
На відміну від паралелограма, рівними є не протилежні, а саме дві пари сусідніх сторін.
Дельтоїд має форму, схожу на
Опуклий та неопуклий дельтоїд
Дельтаплан – літальний апарат важчий за повітря, виконаний за схемою безхвостки зі стріловидним крилом, управління польотом якого виконується зміщенням центра маси за рахунок переміщення пілота відносно точки підвіски (балансу планера). Характерна особливість – старт з ноги і посадка на ноги.
ІV. Закріплення набутих знань
Задача. Доведіть, що середні лінії ∆АВС, ∆ВСD, ∆DAB, ∆АСD утворюють прямокутник.
V. Підсумок уроку
Учитель. Геометрія – це не тільки школа логічного мислення, але й джерело , що сприяє розвитку асоціативного мислення. Кожен з вас намалюйте геометричну фігуру, що вам до вподоби: або квадрат, або прямокутник.
Квадрат. Символізує такі позитивні риси характеру людини як потреба довести справу до кінця, терпіння, методичність, впорядкованість. Хто обирає квадрат, - спроможні концентруватися на головній меті.
Прямокутник. Свідчить про перехідний стан особистості, невпевненість, непослідовність, але водночас відкритість до нових ідей, цікавість та сміливість. Вибір прямокутника, як правило, свідчить, з одного боку, про низьку самооцінку, а з іншого боку - про довірливість.
VІ. Домашнє завдання
Повторити §§1-9, запитання 1-12 на стр.76, тестові завдання №3 на стр.77.
1