Урок геометрії в 7 класі на тему "Бісектриса, медіана, висота трикутника"

Про матеріал
До уроку підібрана самостійна робота, задачі, малюнки до них.урок розрахований на учнів з достатнім рівнем знань
Перегляд файлу

7 клас

Тема уроку: Медіана, бісектриса, висота трикутника.
Мета:  ознайомити учнів із поняттями: медіана, бісектриса, висота трикутника; сформувати вміння   зображувати ці відрізки та розрізняти їх, виходячи з умов задачі; розвивати логічне мислення, увагу, пам’ять, уміння чітко виражати свою думку; виховувати працьовитість, охайність.

Обладнання і наочність: набір демонстраційного креслярського приладдя, таблиця «Медіана, висота, бісектриса трикутника».

Тип уроку: засвоєння нових знань та формування вмінь.

Хід уроку

  1. Організаційний етап.

Добрий день, діти! Сьогодні на уроці геометрії ми будемо працювати разом, і я розраховую на вашу підтримку та допомогу.

Кожному з вас я хочу побажати, щоб на цьому уроці всі були:

«У» - усміхненими;

«С» - спокійними;

«П» - прогресивними;

«І» - ініціативними;

«Х» - хоробрими.

Тож,  запрошую до активної роботи і бажаю впевнено крокувати до успіху.

2. Перевірка домашнього завдання.

Учні здійснюють взаємоперевірку домашнього завдання за зразком запропонованим учителем (ксерокопія на кожну парту).

3. Самостійна робота

Варіант 1

1. Задача №1.

На рисунку 41 АВ = DC, ВС = AD, B = 105° Знайти кут D.(2б.)

http://ostriv.in.ua/images/content/d4600/34a.jpg

 

2. Периметр трикутника ABC дорівнює 24 м, причому AB дорівнює 10 м, а сторона BC утричі менша, ніж AC. Назвіть кут трикутника протилежний його найбільшій стороні.

Варіант 2

1. На малюнку 41 АВ = DC, ВС = AD, B = 100°. Знайти кут D (2б.)

http://ostriv.in.ua/images/content/d4600/34a.jpg

 

2. Периметр трикутника ABC дорівнює 26 см. Назвіть кут трикутника протилежний найменшій стороні трикутника, якщо сторона AC дорівнює 10 см, а AB:BC=3:5.
 

4. Актуалізація опорних знань.

Фронтальне опитування за технологією «Мікрофон».

•Сформулювати означення трикутника.

•На зображенні трикутника вказати вершини, сторони, кути трикутника.

•У трикутнику ABC назвіть:                                            В                   а) кути, прилеглі до сторони BC;

б) кут, протилежний стороні AC;

в) сторону, протилежну куту А;

г) сторону, протилежну куту С;

д) сторони, прилеглі до кута В. А С

•Назвати види трикутників за сторонами та кутами.

 

 

 

 

5. Мотивація навчальної діяльності.

Слово вчителя:

Окрім сторін та кутів трикутника існують інші елементи трикутника, які використовуються для розв’язування задач.

Отже, мета цього уроку: вивчити означення нових елементів трикутника та навчитися їх розпізнавати на рисунках та вміти будувати.

6. Сприйняття та усвідомлення  нового матеріалу.

План вивчення нового матеріалу:

а) Означення медіани трикутника. Властивості медіан.

б) Означення бісектриси трикутника.

Властивості бісектрис.

в) Означення висоти трикутника. Властивості висот.

г) Положення висоти в різних видах трикутників.

д) Взаємне розташування висоти, медіани та бісектриси, проведеної з однієї вершини трикутника.

7. Осмислення нового матеріалу.

Бліцопитування за готовими рисунками.

У трикутнику DEF проведено відрізок EA. Визначте, чи є цей відрізок медіаною, бісектрисою або висотою даного трикутника.

 
2. Назвіть, чим є відрізки KC, NL, EF і DB для зображення на рисунку  трикутників KOP, MNK і ADE.

8. Колективне розв'язування задач під керівництвом учителя.
1. Накресліть гострокутний трикутник ABC проведіть з його вершини А медіану, бісектрису і висоту.
2. У трикутнику ABC проведено бісектрису BK та медіану BM. Відомо, що  сторона AC дорівнює         8 см, кут ABC дорівнює 140°. Знайдіть довжину відрізка AM та градусну міру кута ABK.
3. Знайдіть висоту BH трикутника ABC, якщо периметри трикутників ABC, ABH, BCH дорівнюють відповідно 26 см, 14 см і 18 см.

9. Робота в групах
Учні об’єднуються в групи і будують медіани, висоти, бісектриси для:
1 група - гострокутного трикутника;
2 група - тупокутного трикутника;
3 група -  прямокутного трикутника,
з  подальшим коментуванням  біля дошки.
10. Підбиття підсумків уроку.
Фронтальне опитування з використанням інтерактивної вправи «німий диктант» за заздалегідь заготовленими рисунками на зворотному боці дошки або на мультимедійній дошці.
11. Домашнє завдання.
 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
4.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.7
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Самікова Ірина Олександрівна
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
29 листопада 2019
Переглядів
2431
Оцінка розробки
4.7 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку