7 клас
Тема уроку: Медіана, бісектриса, висота трикутника.
Мета: ознайомити учнів із поняттями: медіана, бісектриса, висота трикутника; сформувати вміння зображувати ці відрізки та розрізняти їх, виходячи з умов задачі; розвивати логічне мислення, увагу, пам’ять, уміння чітко виражати свою думку; виховувати працьовитість, охайність.
Обладнання і наочність: набір демонстраційного креслярського приладдя, таблиця «Медіана, висота, бісектриса трикутника».
Тип уроку: засвоєння нових знань та формування вмінь.
Хід уроку
Добрий день, діти! Сьогодні на уроці геометрії ми будемо працювати разом, і я розраховую на вашу підтримку та допомогу.
Кожному з вас я хочу побажати, щоб на цьому уроці всі були:
«У» - усміхненими;
«С» - спокійними;
«П» - прогресивними;
«І» - ініціативними;
«Х» - хоробрими.
Тож, запрошую до активної роботи і бажаю впевнено крокувати до успіху.
2. Перевірка домашнього завдання.
Учні здійснюють взаємоперевірку домашнього завдання за зразком запропонованим учителем (ксерокопія на кожну парту).
3. Самостійна робота
Варіант 1
1. Задача №1.
На рисунку 41 АВ = DC, ВС = AD, ∠B = 105° Знайти кут D.(2б.)
2. Периметр трикутника ABC дорівнює 24 м, причому AB дорівнює 10 м, а сторона BC утричі менша, ніж AC. Назвіть кут трикутника протилежний його найбільшій стороні.
Варіант 2
1. На малюнку 41 АВ = DC, ВС = AD, ∠B = 100°. Знайти кут D (2б.)
2. Периметр трикутника ABC дорівнює 26 см. Назвіть кут трикутника протилежний найменшій стороні трикутника, якщо сторона AC дорівнює 10 см, а AB:BC=3:5.
4. Актуалізація опорних знань.
Фронтальне опитування за технологією «Мікрофон».
•Сформулювати означення трикутника.
•На зображенні трикутника вказати вершини, сторони, кути трикутника.
•У трикутнику ABC назвіть: В а) кути, прилеглі до сторони BC;
б) кут, протилежний стороні AC;
в) сторону, протилежну куту А;
г) сторону, протилежну куту С;
д) сторони, прилеглі до кута В. А С
•Назвати види трикутників за сторонами та кутами.
5. Мотивація навчальної діяльності.
Слово вчителя:
Окрім сторін та кутів трикутника існують інші елементи трикутника, які використовуються для розв’язування задач.
Отже, мета цього уроку: вивчити означення нових елементів трикутника та навчитися їх розпізнавати на рисунках та вміти будувати.
6. Сприйняття та усвідомлення нового матеріалу.
План вивчення нового матеріалу:
а) Означення медіани трикутника. Властивості медіан.
б) Означення бісектриси трикутника.
Властивості бісектрис.
в) Означення висоти трикутника. Властивості висот.
г) Положення висоти в різних видах трикутників.
д) Взаємне розташування висоти, медіани та бісектриси, проведеної з однієї вершини трикутника.
7. Осмислення нового матеріалу.
Бліцопитування за готовими рисунками.
У трикутнику DEF проведено відрізок EA. Визначте, чи є цей відрізок медіаною, бісектрисою або висотою даного трикутника.
2. Назвіть, чим є відрізки KC, NL, EF і DB для зображення на рисунку трикутників KOP, MNK і ADE.
8. Колективне розв'язування задач під керівництвом учителя.
1. Накресліть гострокутний трикутник ABC проведіть з його вершини А медіану, бісектрису і висоту.
2. У трикутнику ABC проведено бісектрису BK та медіану BM. Відомо, що сторона AC дорівнює 8 см, кут ABC дорівнює 140°. Знайдіть довжину відрізка AM та градусну міру кута ABK.
3. Знайдіть висоту BH трикутника ABC, якщо периметри трикутників ABC, ABH, BCH дорівнюють відповідно 26 см, 14 см і 18 см.
9. Робота в групах
Учні об’єднуються в групи і будують медіани, висоти, бісектриси для:
1 група - гострокутного трикутника;
2 група - тупокутного трикутника;
3 група - прямокутного трикутника,
з подальшим коментуванням біля дошки.
10. Підбиття підсумків уроку.
Фронтальне опитування з використанням інтерактивної вправи «німий диктант» за заздалегідь заготовленими рисунками на зворотному боці дошки або на мультимедійній дошці.
11. Домашнє завдання.