Урок –проект з геометрії в 9 класі
Тема: Розв’язування трикутників в сучасному житті
Мета: повторити та систематизувати знання та вміння розв’язувати трикутники; формувати вміння застосовувати знання та вміння для розв’язування практичних задач; продемонструвати значення вміння розв’язування трикутників для народного господарства.
Тип уроку: урок систематизації та узагальнення знань та вмінь .
Хід уроку.
Вчитель повідомляє тему та мету та структуру уроку; вказує на значимісь даної теми
«Мозковий штурм»
( Учні формулюють 4 типи задач та алгоритм їх розв’язування
Задача 1 Дано: а, в, с. Знайти: α, β, γ.
Задача 2 Дано: а, в, γ. Знайти: α, β, с.
Задача 3 Дано: а, в, α . Знайти: с, β, γ.
Задача 4 Дано: а, β, γ. Знайти: α, в, с
На картках записати:
Здійснити перевірку, порахувати кількість набраних балів.
(Кожна правильна відповідь – 1 бал )
Користуючись даними теоремами та їх наслідками дати обґрунтовану відповідь на питання: (усна робота )
На картці :
а = 8см, в = 7см, с = 10 см. ‹ С = 300
а = 8 см, в = 7см, с = 10 см
Порахувати кількість набраних балів.(Кожна правильна відповідь – 1 бал )
Яку ж роль відіграє вміння розв’язувати трикутники для сучасного життя?
В яких галузях народного господарства можна застосувати дані знання та вміння?
Кожній групі учнів було домашнє завдання – скласти практичну задачу , рішення якої потребує вміння розв’язувати трикутники.
Кожна група учнів демонструє складену практичну задачу та алгоритм її рішення.
Група І.
Задача.
Найкоротша відстань між туристичними таборами 9 км, 12 км, 15 км.
Як знайти за картою розташування головного табору, щоб найкоротша відстань від нього до всіх інших була однакова? Обчислити цю відстань.
Висновок групи.
Вміння розв’язувати трикутники дає можливість визначати відстань на місцевості ( за картою) при прокладанні туристичних маршрутів, маршрутів руху різних видів транспорту, тобто використовувати в транспортному господарстві.
Група ІІ
Задача.
Обчислити площу земельної ділянки, яка має форму трикутника, розміри якого 130 м, 140 м, 150 м.
Висновок групи.
Вміння розв’язувати трикутники дає можливість визначати площу на місцевості, тобто застосовувати в сільському господарстві.
Група ІІІ
Задача.
Яка висота будівлі, якщо довжина мотузок від вершини будівлі до двох будівельників, які розташовані один за одним по одну сторону від будівлі, 15 м і 13 м, а відстань між будівельниками 4 м ? Обчислити на якій відстані від будівлі розташовані будівельники.
Висновок групи.
Вміння розв’язувати трикутники дає можливість визначати відстань між недоступними об’єктами наприклад на будівництві та побуті.
Що значить розв’язати трикутник?
В яких галузях народного господарства необхідні вміння розв’язувати трикутники?
Отже, продемонстровані учнями міні проекти свідчать, що вміння розв’язати трикутники необхідні для рішення практичних задач
Задача. Дано: а = 7 см, в = 9 см, с=11 см.
Гр..А: Розв’язати трикутник, обчислити найменшу висоту та площу трикутника.
Гр.. В: Скласти практичну задачу до даної математичної моделі і розв’язати її.