Тема. Геометричні фігури на площині
Мета:
повторити та систематизувати вивчений у початковій школі геометричний навчальний матеріал; закріпити практичні навички розпізнавання і класифікації геометричних фігур за істотними ознаками; перевірити уміння учнів будувати прямокутник геометричні фігури за заданим значенням; знаходити периметр многокутника та площу прямокутника (квадрата) в навчальних і практичних ситуаціях.
розвивати просторове уявлення; вміння застосовувати логічне мислення під час розв’язування пізнавальних і практичних задач, пов’язаних з реальними об’єктами;
виховувати впевненість у власних силах, усвідомлення власних освітніх потреб та цінності нових знань і вмінь, зацікавленість у пізнання світу через вивчення математики.
Формування предметних компетентностей:
Обладнання уроку: лінійка, олівець, циркуль; лічильні палички, набір геометричних фігур, презентація, картки із завданнями.
Хід уроку
І. Організація учнів до уроку. Малюнкове привітання.
- Ми починаємо урок, а на уроці ми …
Уважні!
Розумні!
Організовані!
Кмітливі!
(Прикріпити на дошці смайлик "Радість" і побажати всім учням гарного настрою та вдалої роботи. Запропонувати учням обрати "Смайл уроку" серед запропонованих.)
ІІ. Постановка цілей. Мотивація до уроку.
УСНА ЛІЧБА «ХТО ШВИДШЕ?»
І рівень
▪ 100 - 170
▪ 200 : 3
: 2 ▪ 200
ІІ рівень
Завдання. Складіть зображення із геометричних фігур. Назвіть кожну фігуру та полічіть кількість однакових геометричних фігур.
ІІІ. Узагальнення та систематизація понять, вивчених у початковій школі
Завдання. Підпишіть назви всіх геометричних фігур.
Самоперевірка.
Завдання. Складіть фігурки людей та тварин за зразком.
Завдання. За допомогою циркуля побудуй у зошиті два кола з радіусом 3 см. Зафарбуй внутрішній простір одного з кіл. Підпиши назви геометричних фігур.
Завдання. Виконуючи ігрові математичні завдання пригадайте поняття площа та периметр фігур.
Завдання. З’єднайте площинну геометричну фігуру та її об’ємне зображення. Підпишіть назви тих об’ємних геометричних фігур, які ви знаєте.
Завдання. Об’ємні геометричні фігури складаються з площинних. Віднайдіть їх та назвіть. Порахуйте кількість. Накресліть ці фігури.
Завдання. Один учень виписує одиниці вимірювання довжини, а інший – площі фігур.
Завдання. Виконай завдання на інтерактивних аркушах. Оціни свою роботу за допомогою чек-листа.
ІV. Підсумок уроку. Рефлексія.
Завдання. Проаналізувати свої знання з теми та визначити їх якість за допомогою шкали.