Урок "Геометричні фігури на площині"

Про матеріал
Тема. Геометричні фігури на площині. Розробка уроку для учнів 5 класу, який дозволить в цікавій формі засвоїти матеріал.
Перегляд файлу

 

Тема. Геометричні фігури на площині

 

Мета:

повторити та систематизувати вивчений  у початковій школі геометричний навчальний матеріал; закріпити практичні навички розпізнавання і класифікації геометричних фігур за істотними ознаками; перевірити уміння учнів будувати прямокутник геометричні фігури за заданим значенням; знаходити периметр многокутника та площу прямокутника (квадрата) в навчальних і практичних ситуаціях.

розвивати просторове уявлення; вміння застосовувати логічне мислення під час розв’язування пізнавальних і практичних задач, пов’язаних з реальними об’єктами;

виховувати впевненість у власних силах, усвідомлення власних освітніх потреб та цінності нових знань і вмінь, зацікавленість у пізнання світу через вивчення математики.

 

Формування предметних компетентностей:

  • грамотно висловлюється рідною мовою,
  • будує геометричні фігури;
  • розрізняє геометричні фігури на площині;
  • називає істотні ознаки геометричних фігур;
  • знає формули обчислень периметра та площі геометричних фігур;
  • пояснює тексти математичних задач;
  • розв’язує задачі практичного спрямування;
  • працювати за комп’ютером у навчальних програмах.

 

Обладнання уроку: лінійка, олівець, циркуль; лічильні палички, набір геометричних фігур, презентація, картки із завданнями.

 

Хід уроку

 

І. Організація учнів до уроку. Малюнкове привітання.

- Ми починаємо урок, а на уроці ми …

Уважні!

Розумні!

Організовані!

Кмітливі!

(Прикріпити на дошці смайлик  "Радість" і побажати всім учням гарного настрою та вдалої роботи. Запропонувати учням обрати "Смайл уроку" серед запропонованих.)

 

 

ІІ. Постановка цілей. Мотивація до уроку.

 

  1. Активність «Математика усно» (ЩОДЕННІ 3)

 

УСНА ЛІЧБА «ХТО ШВИДШЕ?»

І рівень

 

 

 

 

 

                                   ▪ 100                                   - 170            

 

 

 

 

 

 

 

 ▪ 200                         : 3

 

 

 

 

 

 

 

 : 2                                   ▪ 200

 

 

 

 

 

 

 ІІ рівень

 

C:\Users\User\Desktop\1.png

 

 

  1. Активність «Математика з другом» (ЩОДЕННІ 3). Робота в парах.

Завдання. Складіть зображення із геометричних фігур. Назвіть кожну фігуру та полічіть кількість однакових геометричних фігур.

 

 

 

ІІІ. Узагальнення та систематизація понять, вивчених у початковій школі

 

  1. Активність «Математика самостійно» (ЩОДЕННІ 3).

Завдання. Підпишіть назви всіх геометричних фігур.

 

 

Самоперевірка.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1. Вправа «Мікрофон»
  • Порівняйте пряму лінію та промінь. Що в них спільне?
  • Чим вони відрізняються?
  • Порівняйте пряму лінію та відрізок. Що в них спільне? Чим вони відрізняються?
  • Порівняйте промінь та відрізок. Що в них спільне?, Чим вони відрізняються?
  • Скільки прямих ліній можна провести через одну точку?
  •  Скільки прямих ліній можна провести через дві різні точки?

 

  1. Робота з танграмом та лічильними паличками.

Завдання. Складіть фігурки людей та тварин за зразком.

Танграм своими руками (схемы игры, фигуры)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  • Назвіть геометричні фігури, з яких складається танграм.
  • Назвіть відомі вам чотирикутники.
  • Якою назвою можна об’єднати слова трикутники і чотирикутники.
  • Чому їх називають многокутниками?
  • Які ще многокутники вам відомі? Назвіть їх.
  • Як би ви назвали многокутник, який має вісім кутів, вісім вершин і вісім сторін?
  • Складіть многокутник із семи лічильних паличок. Як ви його назвали?
  • Складіть дев'ятикутник із лічильних паличок. Скільки треба взяти паличок?
  • Що цікавого ви помітили, порівнюючи  назви многокутників за числом їх кутів, вершин і сторін?

 

 

  1. Самостійна робота.

Завдання. За допомогою циркуля побудуй у зошиті два кола з радіусом 3 см. Зафарбуй внутрішній простір одного з кіл. Підпиши назви геометричних фігур.

  • Яка різниця між колом і кругом?

Презентація до урокуз геометрії "Коло і круг"

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  • Що таке радіус кола? Накресліть радіус кола.
  • Скільки радіусів можна провести у колі?
  • Що таке діаметр кола? Проведіть діаметр  кола.
  • Скільки діаметрів можна провести у колі?
  • Як знайти діаметр кола?

 

  1. Робота з комп’ютером на освітній платформі Мatific за покликанням https://www.matific.com/ua/uk/home/maths/episode/back-to-square-one-create-shapes-of-given-areas-or-perimeters/?grade=grade-5

Завдання. Виконуючи ігрові математичні завдання пригадайте поняття площа та периметр фігур.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  • Як знайти периметр фігури?
  • Напишіть формулу знаходження периметра квадрата.
  • Як знайти площу фігури?
  • Пригадайте, яких одиницях вимірюється площа?
  1. Нейропсихологічна руханка «Майстерні руки»

 

  1. Розв’язування задач на побудову та знаходження периметра і площі фігур на Вчи.ком

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1. Вправа «Знайди відповідність»

Завдання. З’єднайте площинну геометричну фігуру та її об’ємне зображення. Підпишіть назви тих об’ємних геометричних фігур, які ви знаєте.

 

 

 

 

 

Куб Принца Руперта - Mnogogranniki.ru

 

 

 

 

ПІРАМІДА | Тест на 12 запитань. Геометрія

Уроки математики и физики для школьников и родителей: Урок 16. Сфера і куляПаралелепіпед та куб — урок. Геометрія, 11 клас.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1. Вправа  «Відшукай сховані геометричні фігури»

Завдання. Об’ємні геометричні фігури складаються з  площинних. Віднайдіть їх та назвіть. Порахуйте кількість. Накресліть ці фігури.

Фигура призма - презентация по Геометрии06.png

 


  1. Робота в парах

Завдання. Один учень виписує одиниці вимірювання довжини, а інший – площі фігур.

 

 

  1. Самостійна робота з інтерактивними аркушами від освітнього проєкту «РОЗВИТОК ДИТИНИ»

 

Завдання. Виконай завдання на інтерактивних аркушах. Оціни свою роботу за допомогою чек-листа.

 

 

 

 

 

ІV. Підсумок уроку. Рефлексія.

 

  1. Чек-лист «Аналізую свої знання»

Завдання. Проаналізувати свої знання з теми  та визначити їх якість за допомогою шкали.

 

C:\Users\User\Desktop\1.png 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


 

 

 

 

 

 


 


 


 

docx
Пов’язані теми
Математика, Розробки уроків
Додано
15 листопада 2022
Переглядів
1095
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку