28 серпня о 18:00Вебінар: Методи і прийоми корекційної педагогіки, які можна використати на будь-якому уроці

Урок " Геометричні тіла та їх назви"

Про матеріал

Познайомити учнів з геометричними тілами,навчити розпізнавати їх , відрізняти їх від геометричних фігур. Закріплювати вміння учнів розв'язувати задачі на рух.

Перегляд файлу

ТЕМА. Геометричні тіла та їх назви.

МЕТА. Навчити розпізнавати геометричні тіла та відрізняти їх від       геометричних фігур. Закріплювати вміння учнів розвязувати задачі на рух.

Розвивати уважність, уміння порівнювати. Виховувати любов до птахів, бажання допомагати їм.

ОБЛАДНАННЯ. Демонстраційний матеріал: малюнок годівнички, малюнки            птахів, малюнки яєць із ланцюжками прикладів, таблиці із коротким записом задач, геометричні фігури, геометричні тіла, малюнки

шишок із завданнями.

Хід уроку

І. Організаційний момент.

Привітання вчителя та представлення.

- Мені говорила ваша вчителька, що ви розумні та кмітливі школярики. І хоча сьогодні на вулиці прохолодно, я сподіваюся, що у класі пануватиме тепла і приємна атмосфера.

Вправи на  дихання:

-  вправа «Аквалангісти»;

- вправа «Очищувальне дихання».

- Займіть, будь ласка, свої місця.

- Я сподіваюся, ви всі на сьогодні виконали домашнє завдання?

- Яка сьогодні дата?

- Саме з 28 листопада починається Пилипівський піст. З цього дня горобці збираються у табунці, бо остаточно холоднішає. І в пошуках їжі птах наближаються до людських осель. Вони знають, що в 4-Б класі навчаються діти із добрим серцем і завжди допоможуть їм у біді.

- Чи допомагаєте пташкам взимку?

- А як ?

- Пернаті вдячні і прилетіли подякувати вам, але заодно й перевірити, як ви вмієте швидко мислити, правильно обчислювати. Будьте уважними, щоб змогли виконати завдання кожної пташки, яка завітає до нас.

( На дошці малюнок годівнички).

ІІ. Повідомлення теми та мети уроку.

- На сьогоднішньому уроці ми познайомимося із геометричними тілами та їх назвами.

ІІІ. Актуалізація опорних знань учнів.

- До нас завітала пташка з темно-червоним оперенням. Дзьоб у неї великий: верхня частина загнута донизу, а нижнядогори. Ця пташка виводить пташенят взимку.

- Яка ж пташка знесла це яйце?

1. Усні обчислення.

- А допоможе в цьому ланцюжок прикладів із відповіддю 28.

( На яйцях написані ланцюжки прикладів. На яйці із відповіддю 28 написане слово «шишкар»).

7 х 30                     60 : 2                 13 х 3

    : 10                        + 15                   - 32

    : 7                            : 9                      х 4

Прийом нашіптування.

- А зараз, діти, я буду диригентом, і під змах моїх рук ви скажете, яке це яйце по порядку зліва направо.

- Перевіримо.

Отже, шишкар виводить своїх пташенят взимку, бо в цей період для них багато їжі. А їжанасіння соснових та ялинових шишок. Слайд 1

2. Гра « Передай шишку».

- Шишкар пропонує гру « Передай шишку».  Для цього ви повинні в парі перевірити, чи вірно розвязаний приклад. Якщо вірно, кружечок зафарбувати, передати шишку наступній парі і присісти 5 разів.  

7 м – 200 см = 5 м

1 км – 600 м = 400 м

3 кг – 300 г = 2 кг 70 г

4 т – 400 кг = 3 т 600 кг

2 грн. – 60 к. = 140 к.

6 ц – 60 кг = 5 ц 400 кг

3 грн. – 20 к. = 2 грн. 8 к.

3. Розвязування задач на рух за таблицею.

Карась

 

Муха

 

Кінь

?

 

18 км/год

 

60 км/год

2 год

 

?

 

4 год

12 км

 

54 км

 

?

 

- Шишкар переконався, що ви уважні та вмієте виконувати усні обчислення.

IV. Вивчення нового матеріалу.

1. Робота в зошиті.

- А це до нас завітав червоногрудий снігур. Колись люди самостійно вели спостереження за погодою, записували результати і передавали з покоління в покоління. Народ помітив, якщо снігур заспівав, чекай заметілі. Снігур пропонує попрацювати в зошиті. Слайд 2

Запис дати.

Хвилинка каліграфії.

28   28

Написання числа підборіддям, ліктем.

Вправа «Мікрофон».

Характеристика числа 28.

Графічна вправа. Намалювати годівничку.

- Снігур задоволений вашими стараннями.

2. Ознайомлення із геометричними тілами.

- Яка геометрична фігура в нас вийшла? Чому ви так вважаєте?

- Які ще геометричні фігури ви знаєте?

- А які вони, плоскі чи обємні?

- Сьогодні на уроці ви познайомитеся із обємними, але вони називаються геометричними тілами.

( Учитель показує кожне геометричне тіло та називає його. Учні знаходять на кожному геометричні фігури).

- Розгорніть підручник на передньому форзаці. Розгляньте зображені геометричні тіла. Скажіть. Які тіла я вам не показала?

- Де в побуті ви могли зустрічатися із геометричними тілами, які предмети мають їхню форму?

- А ще цікавий людський витвір  піраміди Єгиптуодне із семи чудес світу. Цікаво, що піраміди люди склали із бетонних блоків, вага найменшогоблизько 2, 5 тонни, а найбільшого – 15 тонн. Вчених до нашого часу цікавить, як люди могли збудувати найбільшу піраміду Хеопса, загальна вага якої складає близько 6 мільйонів тонн. Слайд 3 і 4

Фізкультхвилинка

- А ось  горобчик зацвірінькав у нас на годівничці. А цвірінькають горобці під вікномна відлигу. Якщо ж ховаються в соломуна мороз. Горобчик пропонує відпочити. Слайд 5

Руки на пояс поставили всі,

Будемо стрибати, мов горобці.

Скік вперед, скік назад  ( 6 р.)

Крильця вниз всі опустили

І на місці походили.

V. Робота над задачею.

- До нашої годівнички завітала синичка. Ця пташка дуже боїться морозів. Із 10 синиць до весни доживає тільки одна. Синичка хоче перевірити, як ви вмієте міркувати над задачею. Слайд 6

( Задача на таблиці).

Моторолер

Швидкість

Час

Відстань

Асфальт

 

Грунтова дорога

30 км/год

 

20 км/год

2 год

 

?

 

однакова

 

Моторолер по асфальту рухався 2 години зі швидкістю 30 км/год. По грунтовій дорозі цю саму відстань він подолав зі швидкістю 20 км/год. Скільки часу моторолер їхав грунтовою дорогою?

- Чи є такі учні, що зрозуміли задачу і готові виконати самостійно?

- Що відомо про рух по асфальту?

- про що звідси можна дізнатися?

- Як знайти відстань?

- Що відомо про рух грунтовою дорогою?

- Що потрібно знайти?

- Як знайти час?

- Яке запитання стоїть у задачі?

- Чи розвязали задачу?

- Давайте складемо вираз до задачі.

- Який висновок зробимо про рух моторолера різними дорогами?

- Синичка переконалася в тому, що ви вмієте міркувати.

VI. Повторення вивченого матеріалу.

- А ось і дятел завітав до нас. Слайд 7

- Як називають дятла?

- Його називають лікарем лісу, бо знищує він величезну кількість комах-шкідників. Узимку, коли комах немає, він їсть насіння сосни та ялини. Роздовбує шишку, вставляючи її в щілину кори. Під деревами нагромаджується купа вилущених шишок. Це місце називається «дятлова кузня».

- У дятла велике бажання дізнатися, як ви вмієте працювати самостійно.

Робота за варіантами завдання 412.

- Дятлові сподобалося, як ви працюєте самостійно.

Вправа для очей.

Ця цікава Варвара

Гляне вліво, гляне вправо.

Вгору очі підіймає,

На підлозі щось шукає.

Ви погляньте лиш, малята,  

Наче дзиґа оченята.

Гляне прямоне моргне,

Научила і мене.

VII. Закріплення вивченого матеріалу.

- А зараз всі пташки пропонують вам пограти в гру «Впізнай». Працюємо знову по варіантах. Перший варіант підіймається, якщо побачить геометричне тіло, другийякщо геометричну фігуру.

Повторення назв геометричних тіл.

VIII. Підсумок уроку.

- Що нового дізналися на уроці?

- Кому з учнів ви хотіли б подякувати за активність на уроці?

- Я вдячна вам за активність, за гарну роботу. Бажаю вам бути такими радісними, вправними, а, головне, здоровими. Пташки також вдячні вам, підгодовуйте їх взимку, а навесні вони порадують вас своїм співом. І на згадку лишають розмальовку, але вона математична.

 

docx
Додано
27 жовтня 2018
Переглядів
187
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку