Конспект уроку
з фізичній культурі для учнів 4 класу.
Тема: «Гімнастика. Рухливі ігри»
Мета: 1. Повторити дихальні вправи,продовжити вивчати комплекс розвивальних вправ з гімнастичною палицею.
2. сприяти закріпленню вивченого матеріалу із загальноосвітніх предметів, розвитку рухових якостей.
3. виховувати в учнів любов до щоденних занять фізичними вправами.
Тип уроку: гра – між предметна інтеграція уроку фізичної культури з уроками географії, математики, української, англійської мови.
Дата проведення:
Інвентар: гімнастичні палиці, обручі, набивні м’ячі, свисток, крейда, роздатковий матеріал,стійки (Н-75см, 50см), магнітна дошка, адміністративна мапа України, магнітики.
№ |
Зміст уроку |
Дозування |
Методичні вказівки |
1 |
2 |
3 |
4 |
1. Підготовча частина (15хв) |
|||
1 |
Організація учнів до уроку:
Впр.1- в.п. стійка ноги нарізно, руки на поясниці (великі пальці уперед) 1-2 – повільний глибокий вдих 3-4 – повільний повний видох ; Впр.2- 1-4 – повільний глибокий вдих 5-7 – затримка дихання, 8- видох 1-8 – вільне дихання; Впр.3- 1-2 – повільний глибокий вдих 3-7 – затримка дихання, 8- видох 1-8 – вільне дихання; Впр.4- 1-2 - повільний глибокий вдих 3-10 – затримка дихання, 11- видих 1-16 – вільне дихання; Впр.5- 1-4 - повільний глибокий вдих 5-8 – повільний повний видих 1-8 - вільне дихання;
|
2хв
3хв 2 рази
2 рази
2 рази
1 раз
1 раз |
Фронтальний метод.
Здає учень Звернути увагу на чіткість
Для правильної постави Звернути увагу учнів, що таке дихання треба застосовувати під час перенесення та встановлення гімнастичних снарядів, виконання акробатичних вправ та під час підйому та перенесення вантажів. |
2 |
Стройові вправи: повороти на місці |
30с |
Фронтальний метод |
3 |
Гра «Світлофор»: Учні шикуються в колону по одному і в повільному темпі біжать по спортзалу. Якщо вчитель показує жовтий світлофор – учні переходять на ходьбу. Якщо зелений – продовжують біг, якщо червоний – зупиняються. |
2хв 30с |
Зупинитись потрібно стрибком так, щоб не штовхнути товариша попереду («не зробити аварі»). Хто підчас гри неуважний, той стає замикаючим. Відстань – 2 кроки. |
4 |
Перешикування з колони по одному в колону по два. |
30с |
Поворотом у русі. |
5 |
Комплекс ЗРВ з гімнастичною палицею:
|
4-6 разів |
За поясненням без показу вчителя
Обличчя до гори, темп середній |
1) Поворот ліворуч, палиця вертикально 2) В.п. 3) Поворот праворуч, палиця вертикально 4) В.п.
|
4-6 разів |
Амплітуда максимальна,темп середній. |
|
1) Поворот ліворуч 2) В.п. 3) Поворот праворуч 4) В.п.
|
4-6 разів |
Під час повороту тулуба ступні ніг від підлоги не відривати, темп середній. |
|
1) нахил тулуба вперед 2) в.п. 3) нахил тулуба вперед 4) в.п.
|
4-6 разів |
Під час нахилів ноги в колінних суглобах напружені, лікті відведені назад |
|
1) Присід – руки уперед, палицю під коліна 2) В.п. 3) Присід 4) В.п.
|
4-6 разів |
Під час присидів тримати спину рівно, темп повільний. |
|
1) Мах правою ногою в сторону 2) В.п. 3) Мах лівою ногою в сторону 4) В.п. |
4-6 разів |
Мах максимальний, темп середній Стежити за правильною поставою, опорна нога пряма, махова нога-носок витягнутий |
|
1) Стрибок, палиця до грудей 2) Стрибок, палиця до гори 3) Стрибок, палиця до грудей 4) Стрибок,палиця вниз
|
4-6 разів |
|
|
1) Стрибок ноги нарізно, палиця вгору 2) В.п. 3) Стрибок ноги нарізно, палиця вгору 4) В.п.
|
4-6 разів |
Приземлення на носки. Висота стрибка середня, темп повільний з поступовим нарощуванням. |
|
2. Основна частина (25 хв.) |
|||
1 |
Естафета «Розминка» Дві команди шикуються в колону за загальною стартовою лінією, кладуть праву руку на плече учня, що попереду. Естафета розпочинається за командою вчителя. Перший учасник долає дистанцію бігом, оббігає прапорець і повертається до своєї команди, стає в кінець колони і торкається плеча учасника, що попереду. Учасники передають естафету торканням до плеча. Отримавши хлопок по плечу,учень починає бігти по дистанції. |
3 хв. |
Перемагає команда,яка швидше закінчить естафету. Естафета вважається завершеною,коли останній учасник виконає передачу естафети і капітан підніме руку вгору. |
2 |
Естафета «Виклик номерів» Усі гравці діляться на дві команди і шикуються в колону по одному. Учні кожної команди розраховуються за порядковими номерами. Потім учитель викликає номер на свій розсуд. Гравці, у яких цей номер, біжать по дистанції,вибігаючи зі строю
|
3хв |
Учасник, який першим завершить біг по дистанції, принесе своїй команді бал. Команда, яка набере більшу кількість балів, переможе у цій естафеті. |
3 |
Естафета «Математичний виклик номерів» Проводиться за правилами попередньої естафети, учні оббігають набивні м’ячі «змійкою», тільки замість виклику номерів учитель оголошує математичне завдання, відповідь на яке і є номером учасника,котрий бігтиме по дистанції. Наприклад: 4+4=8; 8-1=7; и тд. |
3хв |
Команда,яка набере більше балів,переможе у цій естафеті |
4 |
Естафета « Збери англійський алфавіт» Теоретичне завдання-на підлозі лежать картки з буквами англійського алфавіту, потрібно їх викласти в алфавітному порядку. Фізичне завдання –пролізти в «мишоловку», потім пересування по гімнастичній лаві в упорі стоячи на колінах.
|
4хв |
Естафета триває до завершення теоретичного завдання. За кожне правильно виконане теоретичне завдання нараховується очко і одне команді за швидкість виконання. Команда,яка набере більше очок переможе у цій естафеті. |
5 |
Естафета «Назви предмет» Теоретичне завдання – на плакаті написані назви предметів англійською мовою,поряд лежать предмети. Потрібно покласти предмет під відповідний напис. Фізичне завдання – лягти на гімнастичну лаву і підтягнутися на руках до кінця лави. Назад повернутися бігом і передати естафету торканням долоні. |
4хв |
За кожне правильно виконане теоретичне завдання нараховується очко і одне команді за швидкість виконання. Команда,яка набере більше очок переможе у цій естафеті. |
6 |
Естафета «Фонетичний розбір слова» Теоретичне завдання- виконати на плакаті частковий фонетичний розбір наданого слова (визначити кількість букв і звуків). Фізичне завдання – пролізти в «мишоловку», потім подолати бар’єр (Н- 50см) |
4хв |
За кожне правильно виконане теоретичне завдання нараховується очко і одне команді за швидкість виконання. Команда,яка набере більше очок переможе у цій естафеті. |
7 |
Естафета «Географічна» Теоретичне завдання – визначити на мапі місце розташування обласних центрів країни і позначити їх магнітиками. Фізичне завдання – перенесення набивних м’ячів. За сигналом перші учасники команд біжать з м’ячами в руках; кладуть їх в обруч; підбігають до мапи і виконують теоретичне завдання. Повертаються назад гладким бігом. Наступні біжать до мапи, виконують теоретичне завдання, забирають з обручів м’ячі, повертаються до команд. |
4хв |
Естафета закінчується тоді,коли останній гравець повернеться із м’ячем до лінії старту. За кожне правильно виконане теоретичне завдання нараховується очко, і одне команді за швидкість виконання. Команда,яка набере більше балів переможе у цій естафеті. |
3. Заключна частина (5хв) |
|||
1 |
Гра «Карлики і велетні» Учні стоять у шеренгу. Якщо учитель скаже «велетні», учні повинні стати на носки і підняти руки вгору, а якщо «карлики» - усі мають присісти, руки за голову. |
2хв |
Інтервал між учнями 50см. Хто помиляється, стає ведучим або робить крок вперед. |
2
3 |
Гра «Заборонений рух» Учні виконують рухи за командою вчителя, окрім забороненого руху,хто помиляється – робить крок уперед і робить три присіди.
Підбиття підсумку уроку
|
1хв
1,5хв |
Відзначити кращих учнів, звернути увагу на загальні помилки |
4 |
Домашнє завдання |
30с |
Згинання та розгинання рук в упорі лежачи – 3 х 50% від особистого максимуму; підйом тулуба з положення лежачі руки за головою. |