Урок ": Готуємося до вивчення віднімання чисел 6, 7, 8, 9. Доповнюємо умову задачі запитанням."

Про матеріал
Урок побудовано у формі віртуальної подорожі, в ході якої діти мають закріпити знання про взаємозв’язок арифметичних дій додавання і віднімання, вміння складати з однієї рівності на додавання дві рівності на віднімання, формувати уміння користуватися в обчисленнях переставним законом додавання, закріпити знання складу числа, вчитися добирати до умови задачі запитання.
Перегляд файлу

1 клас

Тема: Готуємося до вивчення віднімання чисел 6, 7, 8, 9. Доповнюємо умову задачі запитанням.

Мета:  формувати обчислювальні навички

 Дидактична задача: закріпити знання про взаємозв’язок арифметичних дій додавання і віднімання; вміння складати з однієї рівності на додавання дві рівності на віднімання; формувати уміння користуватися в обчисленнях переставним законом додавання; закріпити знання складу числа; формувати вміння добирати до умови задачі запитання.

Розвивальна задача: вчити будувати міркування шляхом виконання завдань з логічним навантаженням.

                                 ХІД УРОКУ

І Організація класу.(слайд 1)

  • Продзвенів уже дзвінок,
    Починається урок.
    Тож і ми часу не гаймо,
    до уроку приступаймо     ,
    Щоб почути у кінці,
    Що у нашім першім класі:
    Діти   просто  Молодці!  
  • А значить ми повинні бути:

 активними,

працьовитими

 творчими

уважними

 дисциплінованими

зібраними .

 –Тоді урок наш буде:

цікавим

творчим

продуктивним

навчальним

трохи казковим.

 

ІІ Мотивація навчально-пізнавальної діяльності учнів

  •   Сьогодні ми здійснимо віртуальну  подорож, щоб знайти скарб. Який це скарб, ми дізнаємося в кінці уроку, якщо успішно виконаємо всі завдання і подолаємо перешкоди. Зберемо для мандрівки валізу знань. Розкажіть про свої навчальні досягнення до сьогодні, використовуючи слова: «Я знаю, що…», «Я можу пояснити…», «Я розумію…», «Я знаю, як зробити…», «Я вмію робити.. ….», «Я можу…», «Я роблю…», «Я перевіряю…», «Я створюю…». (слайд 2)

 

ІІІ Актуалізація опорних знань.

  • Наша мандрівка морська. То на чому ми попливемо? Правильно, на кораблі. (слайд 3)
  • Відправляючись у  морський похід, моряки завжди дбають про запаси чистої питної води. І ми почнемо наш урок із джерельця чистоти — з хвилинки каліграфії.

a + b = 3

a + c = 10

  • Чим схожі вирази? Чим відрізняються? Як змінився другий доданок? На скільки збільшився?
  • Пропишіть каліграфічно цифру 7.
  • Відправилися в путь. Раптом з᾽явилися морські пірати. Приготуватися до бою. (Усна лічба. Гра «Морський бій») (слайд 4)
  • Піратів перемогли, але почався шторм і ми заблукали. З суші нам передали координати.

Математичний диктант.

  • Число, більше, ніж 5, але менше, ніж 7;
  • Знайти різницю чисел 10 і 2;
  • До 4 тричі додали по 1;
  • Найбільше одноцифрове число. (6, 8, 7, 9)
  • Перевірте координати. (слайд 5)

ІV Повідомлення теми уроку.

  • Виконуючи завдання, ми сьогодні підготуємося до віднімання чисел 6, 7, 8, 9. Попрацюємо над задачами.

V  Робота над темою уроку.

  • Наш корабель наближається до острова, на якому заховано скарб. (слайд 6). Спускаємо шлюпки і висаджуємося на берег. Щоб благополучно дістатися берега, треба виконати завдання №2 на с.93 підручника(письмово). Керувати шлюпками будуть учні…Вони працюватимуть біля дошки. (слайд 7)
  • Після важкого плавання треба відпочити.

ФІЗХВИЛИНКА (слайд 8)

  • Щоб рухатися далі, треба знати, якою стежкою прямувати. Для цього треба виконати дослідження. №3 с 93(усно) (слайд 9)
  • На які доданки треба розкласти зменшуване, щоб було зручно віднімати? Просигналізуйте відповідями на індивідуальних дошках.

10 – 6,  9 – 8,  8 – 6,  10 – 9,  7 – 6,  10 – 8,  8 – 7,  9 – 7  10 – 9,.  9 –6

  • Ми знайшли дорогу. Але вона пролягає через густий тропічний ліс (слайд 10) і нам слід подумати, як зручно пройти. Завд. №4 с. 93 (письмово)
  • Нарешті, ми вийшли з лісу, але нам зустрілися туземці, які охороняють скарб.(слайд 11)  Щоб вони  його віддали, треба виконати непросте завдання.

Робота над задачами №5 с. 93.

  VІ Розвиток математичних знань.

  • Нарешті скарб у нас. Це мушля з дорогоцінною перлиною. (слайд 12) Але розкрити мушлю непросто: половинки її щільно стулені. Треба докласти останнє зусилля і ми побачимо перлину.

Геометричний матеріал.

 

 

 

 

  • Які фігури зображені? Чим схожі? Чим відрізняються? Визначте закономірність і скажіть, яка фігура буде йти далі.

VІІ Підсумок уроку. Рефлексія.

  • Ось і перлина. Давайте прочитаємо її назву. (знання). Дійсно, справжній скарб для людини – це знання. Носити їх зовсім не важко, і ніяка валіза не потрібна, бо вони у наших голівках. А от добуваються вони працею. Щоб дістати перлину, плавці пірнають до самого дна моря. А ми пірнали у море знань. Які знання і вміння ми використали сьогодні? Що було найважчим? Найцікавішим?
  •  Я бажаю, щоб кожен із вас знайшов у себе перлину своїх власних    здібностей.

    

docx
Додав(-ла)
Сичова Олена
Пов’язані теми
Математика, Розробки уроків
НУШ
Додано
8 грудня 2019
Переглядів
1855
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку