1 клас
Тема: Готуємося до вивчення віднімання чисел 6, 7, 8, 9. Доповнюємо умову задачі запитанням.
Мета: формувати обчислювальні навички
Дидактична задача: закріпити знання про взаємозв’язок арифметичних дій додавання і віднімання; вміння складати з однієї рівності на додавання дві рівності на віднімання; формувати уміння користуватися в обчисленнях переставним законом додавання; закріпити знання складу числа; формувати вміння добирати до умови задачі запитання.
Розвивальна задача: вчити будувати міркування шляхом виконання завдань з логічним навантаженням.
ХІД УРОКУ
І Організація класу.(слайд 1)
-
Продзвенів уже дзвінок,
Починається урок.
Тож і ми часу не гаймо,
до уроку приступаймо ,
Щоб почути у кінці,
Що у нашім першім класі:
Діти просто Молодці!
-
А значить ми повинні бути:
активними,
працьовитими
творчими
уважними
дисциплінованими
зібраними .
–Тоді урок наш буде:
цікавим
творчим
продуктивним
навчальним
трохи казковим.
ІІ Мотивація навчально-пізнавальної діяльності учнів
-
Сьогодні ми здійснимо віртуальну подорож, щоб знайти скарб. Який це скарб, ми дізнаємося в кінці уроку, якщо успішно виконаємо всі завдання і подолаємо перешкоди. Зберемо для мандрівки валізу знань. Розкажіть про свої навчальні досягнення до сьогодні, використовуючи слова: «Я знаю, що…», «Я можу пояснити…», «Я розумію…», «Я знаю, як зробити…», «Я вмію робити.. ….», «Я можу…», «Я роблю…», «Я перевіряю…», «Я створюю…». (слайд 2)
ІІІ Актуалізація опорних знань.
-
Наша мандрівка морська. То на чому ми попливемо? Правильно, на кораблі. (слайд 3)
-
Відправляючись у морський похід, моряки завжди дбають про запаси чистої питної води. І ми почнемо наш урок із джерельця чистоти — з хвилинки каліграфії.
a + b = 3
a + c = 10
-
Чим схожі вирази? Чим відрізняються? Як змінився другий доданок? На скільки збільшився?
-
Пропишіть каліграфічно цифру 7.
-
Відправилися в путь. Раптом з᾽явилися морські пірати. Приготуватися до бою. (Усна лічба. Гра «Морський бій») (слайд 4)
-
Піратів перемогли, але почався шторм і ми заблукали. З суші нам передали координати.
Математичний диктант.
-
Число, більше, ніж 5, але менше, ніж 7;
-
Знайти різницю чисел 10 і 2;
-
До 4 тричі додали по 1;
-
Найбільше одноцифрове число. (6, 8, 7, 9)
-
Перевірте координати. (слайд 5)
ІV Повідомлення теми уроку.
-
Виконуючи завдання, ми сьогодні підготуємося до віднімання чисел 6, 7, 8, 9. Попрацюємо над задачами.
V Робота над темою уроку.
-
Наш корабель наближається до острова, на якому заховано скарб. (слайд 6). Спускаємо шлюпки і висаджуємося на берег. Щоб благополучно дістатися берега, треба виконати завдання №2 на с.93 підручника(письмово). Керувати шлюпками будуть учні…Вони працюватимуть біля дошки. (слайд 7)
-
Після важкого плавання треба відпочити.
ФІЗХВИЛИНКА (слайд 8)
-
Щоб рухатися далі, треба знати, якою стежкою прямувати. Для цього треба виконати дослідження. №3 с 93(усно) (слайд 9)
-
На які доданки треба розкласти зменшуване, щоб було зручно віднімати? Просигналізуйте відповідями на індивідуальних дошках.
10 – 6, 9 – 8, 8 – 6, 10 – 9, 7 – 6, 10 – 8, 8 – 7, 9 – 7 10 – 9,. 9 –6
-
Ми знайшли дорогу. Але вона пролягає через густий тропічний ліс (слайд 10) і нам слід подумати, як зручно пройти. Завд. №4 с. 93 (письмово)
-
Нарешті, ми вийшли з лісу, але нам зустрілися туземці, які охороняють скарб.(слайд 11) Щоб вони його віддали, треба виконати непросте завдання.
Робота над задачами №5 с. 93.
VІ Розвиток математичних знань.
-
Нарешті скарб у нас. Це мушля з дорогоцінною перлиною. (слайд 12) Але розкрити мушлю непросто: половинки її щільно стулені. Треба докласти останнє зусилля і ми побачимо перлину.
Геометричний матеріал.
-
Які фігури зображені? Чим схожі? Чим відрізняються? Визначте закономірність і скажіть, яка фігура буде йти далі.
VІІ Підсумок уроку. Рефлексія.
-
Ось і перлина. Давайте прочитаємо її назву. (знання). Дійсно, справжній скарб для людини – це знання. Носити їх зовсім не важко, і ніяка валіза не потрібна, бо вони у наших голівках. А от добуваються вони працею. Щоб дістати перлину, плавці пірнають до самого дна моря. А ми пірнали у море знань. Які знання і вміння ми використали сьогодні? Що було найважчим? Найцікавішим?
-
Я бажаю, щоб кожен із вас знайшов у себе перлину своїх власних здібностей.