Це розробка уроку для учнів 6 класу з всесвітньої історії який пропонується провести у формі гри " Зустріч на Олімпі". Мета: гри закріпити знання учнів з тематики " Грецько- римська релігія та міфологія".
Урок - гра « Зустріч на Олімпі» для учнів 6 класу
Мета:закріпити знання учнів із історії релігій Греції, Риму та країн Передньої Азії; розвивати вміння працювати в команда; швидко і правильно оперувати навчальним матеріалом; виховувати інтерес до історії народів світу.
Тип уроку: урок – гра, змагання.
Хід уроку:
Вступне слово вчителя.
Шановні діти! Сьогодні ми з вами проведемо незвичний урок. Ми з вами помандруємо на величаву гору Олімп, де зустрінемося із представниками релігій народів Передньої Азії, давніх Греції та Риму. Разом з ними станемо учасниками олімпійських змагань, які будуть проводитися між командами. Перш чим розпочати нашу подорож дайте відповідь на декілька запитань.
Учасниками сьогоднішніх імпровізованих змагань будете ви, але дещо у незвичному вигляді. На всіх конкурсах чи змаганнях обов’язково присутні судді, які слідкують за чесністю проведення змагань та оцінюватимуть богиня мудрості Афіна, вчитель світової літератури – муза ліричної поезії Евтерпна.
Суддями на сьогоднішніх змаганнях будуть: директор школи, а нині богиня правосуддя Феміда, ваш класний керівник –( )
А тепер до умов гри:увесь клас порівно ділиться на дві команди.
Конкурсна програма:
-що таке релігія / магія?
-що таке фетишизм/ тотемізм?
-що таке анімізм/ культ?
-що таке культ предків / культ фараона?
-хто такий жрець/ що таке рам?
-що таке міфологія / етнографія?
3. «Битва Титанів» - конкурс капітанів.(розповідь про своє життя, свої здібності)
- з якою метою і як відбувалася муміфікація тіла фараона?
- з якою метою і як будувалися піраміди?
- розповісти про загробний світ Озіріса.
- розповісти про підземне царство Аїда.
4. Художній конкурс. (зробити малюнок одного із богів протилежної команди)
5. «Стежкою міфів та легенд». (команди по черзі називають міфи та легенди відомі їм із історії чи світової літератури)
6. « Угадай, хто я ?»:
- він стоїть, спираючись могутньою, м’язистою рукою на важку палицю. На спині – лев’яча шкура. Його обличчя вкрите кучерявою борідкою, - це обличчя чоловіка ,який не боїться нічого у світі. У нього мязи – надлюдської могутності. Силу і міць накопичував герой з раннього дитинства.(Геракл)
- у 6 років він вмів читати і писати. В 16р – це був ставний юнак, який уславився своєю силою і спритністю серед ровесників . Майстерно володів будь якою зброєю, завжди перемагав на будь-будь яких змаганнях.(Тесей)
Тож запрошуємо цих героїв на віртуальний поєдинок.(виходять два учасники, які повинні якнайбільше розповісти про героїчні вчинки своїх героїв)
7. «Поле чудес». На дошці зашифровані слова,які треба відгадати.
- крилатий лев із головою птаха (грифон)
- напівлюдина – напівбик (мінотавр)
- жрець,що говорить з богом (оракул)
- богині долі в Греції (мойри).
8. Поясніть значення вислову:
- яблуко розбрату (боротьба за золоте яблуко із написом «найкращій»)
- підступний подарунок (Троянський кінь)
9. Священні цифри. (назвати якнайбільше цифр, які мають магічне значення у релігія народів Передньої Азії, Греції, Риму)
- 3 – кількість голів у пса Цербера, мойри у Греції.
- 6/6 – кількість олімпійських богів.
-9 – життів у котів.
- 10 – голів у Гідри.
- 12 – кількість подвигів Геракла.
- 16 – видів священного вогню у народів Передньої Азії.
10. Священні тварини у релігіях різних народів. ( назвати якнайбільше священних тварин,що зустрічаються в релігійних віруваннях різних народів)
- чорний бик з білою плямою на шиї (Єгипет),священний баран бога Амона, жук – скарабей,бог Нілу з головою крокодила, богиня війни Сохмет з головою лева.
- назви рослин, що мали магічну силу і використовувалися у релігійних обрядах.
Слово вчителя. На цьому наша невеличка подорож на гору Олімп підходить до завершення. Слово для виступу надається суддям нашого конкурсу .
Слово суддів.
Підведення підсумків конкурсів та оголошення переможців.
результати команд балами. Суддями на сьогоднішніх змаганнях будуть: директор школи, а нині богиня правосуддя Феміда, ваш класний керівник –