Урок з всесвітньої історії для 6-го класу на тему «Місто Рим та повсякденне життя його мешканців»

Про матеріал

Тема. Місто Рим та повсякденне життя його мешканців

Мета: охарактеризувати повсякденне життя давніх римлян, ознайомити дітей з особливостями устрою римського життя; розвивати увагу, пам'ять, мислення, вміння аналізувати та робити висновки, навички роботи з історичними картами та документами; виховувати зацікавлення до вивчення теми.

Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

Конспект уроку

з всесвітньої історії

для 6-го класу

на тему

«Місто Рим та повсякденне життя його мешканців»

 

 

 

 

 

 

 

Підготувала учитель

історії та правознавства

Комунального закладу

«Першотравнева ЗОШ І-ІІІ ступенів

Зміївської районної ради

Харківської області»

Вистороп Т. В.

 

 

 

 

 

 

2018

Тема. Місто Рим та повсякденне життя його мешканців

Мета: охарактеризувати повсякденне життя давніх римлян, ознайомити дітей з особливостями устрою римського життя; розвивати увагу, пам'ять, мислення, вміння аналізувати та робити висновки, навички роботи з історичними картами та документами; виховувати зацікавлення до вивчення теми.

Обладнання: підручник «Всесвітня історія. Історія України: підруч. для 6-го кл. загальноосвіт. навч. закл. / О. Г. Бандровський, В. С. Власов. – К. : Генеза, 2014.», «Всесвітня історія. Історія України: робочий зошит : 6-й кл. / В. С. Власов. –  3-тє вид. – К. : Генеза, 2016.», ілюстрації до теми.

Тип уроку: комбінований.

Форма уроку:

Хід уроку

  1. Організаційний момент.
  2. Перевірка домашнього завдання. Актуалізація опорних знань учнів.
  1. Заповніть пропуски.

_____________________ (Октавіан Август) заснував династію __________________(Юліїв-Клавдіїв). Його наступником став ___________(Тиберій), який змушений був виїхати на острів ________ (Капрі). Щоб продемонструвати презирливе ставлення до сенату, __________ (Калігула) ледь не проголосив сенатором свого _______ (коня). Як найогидніший тиран в історію Римської імперії увійшов ________ (Нерон). Династію Флавіїв заснував ____________ (Веспасіан). Найбільших розмірів Римська імперія досягла за _______ (Траяна), коли було приєднано __________ (Дакію). Найвидатнішим імператором династії Антонінів був _____________ (Марк Аврелій). Для нащадків він залишив твір ___________(«Роздуми»).

  1. Розподіліть імена римських імператорів відповідно до їхньої династії.

Юлії-Клавдії

Флавії

Антоніни

Б, Г, Е

В, Д, З

А, Є, Ж

А. Траян;   Б. Клавдій;   В. Веспасіан;  Г. Калігула; Д. Тит; Е. Тіберій;  Є. Антоній Пій; Ж. Марк Аврелій; З. Нерон.

  1. Бліц-вікторина.
  1. Римська провінція, створена Траяном після завоювання однойменного регіону. (Дакія)
  2. Найвидатніший поет давнього Риму, автор Енеїди. (Вергілій)
  3. Імператор, за правління якого Римська держава досягла максимальних кордонів. (Траян)
  4. Династія римських правителів, засновником якої був 60-річний Веспасіан. (Флавії)
  5. Особисті охоронці правителів Римської імперії, згодом елітні частини імператорської гвардії. (
  6. Правитель Риму, якого називали «філософом на троні». (Марк Аврелій)
  7. Так називають правителя Римської держави від 27 р. до н.е. (Імператор)
  8. Найавторитетніший серед сенаторів. (Принцепс)
  9. Імператор, за якого розпочалося будівництво Колізею. (Нерон)
  1. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми та мети уроку.
  1. Робота з візуальними джерелами.
  • Розгляньте зображення та дайте відповіді на запитання.

Картинки по запросу многоєтажки рисунок    Похожее изображение      Похожее изображение

  • Яким словом чи словосполученням можна назвати зображення? (Багатоповерхові будинки)
  • Чому люди їх будують?
  • Чи могли бути побудовані такі будинки у Давніх  єгиптян, греків та римлян?
  • Сьогодні ми дізнаємося, як жили давні римляни, як виглядали будинки багатих та бідних жителів Рима.
  1. Вивчення нового матеріалу.
  1. Робота з фотоілюстраціями.
  • Розгляньте зображення та спробуйте назвати їх одним словом.

E:\Работа\Підготовка до уроків історії\6 клас\4. Рим\8. Місто Рим та повсякденне життя його мешканців\Без названия (4).jpg   E:\Работа\Підготовка до уроків історії\6 клас\4. Рим\8. Місто Рим та повсякденне життя його мешканців\Без названия (5).jpg   E:\Работа\Підготовка до уроків історії\6 клас\4. Рим\8. Місто Рим та повсякденне життя його мешканців\Без названия (6).jpg (Водогін)

E:\Работа\Підготовка до уроків історії\6 клас\4. Рим\8. Місто Рим та повсякденне життя його мешканців\Майдан Незалежності в Києві.jpg   E:\Работа\Підготовка до уроків історії\6 клас\4. Рим\8. Місто Рим та повсякденне життя його мешканців\1200px-Forum_Romanum_Rom.jpg   E:\Работа\Підготовка до уроків історії\6 клас\4. Рим\8. Місто Рим та повсякденне життя його мешканців\Харків.jpg (Головна площа міста)

  • Пригадайте, чи були водогін та каналізація у Давній Греції та Єгипті?
  • Як виглядали головні площі найбільших міст? Як вони виглядають зараз?
  1. Розповідь учителя.

Рим часів імперії був просто неймовірних розмірів. Кількість жителів міста сягала близько мільйона. З 14 районів столиці один належав євреям. З такою кількістю жителів, кількаповерхові будинки були життєвою потребою. Стічні води зливалися в каналізаційні труби й потрапляли до центрального каналу. Чиста вода подавалася спеціальними трубами, прокладених по мостах-акведуках. Навколо ринків розташовувалися невеличкі майстерні та крамниці. Найпоширенішими були майстерні, де виготовляли предмети побуту, ювелірні та ковальські вироби, а також пекарні.

У центрі міста розташовувалася головна площа – форум.

Заможні римляни жили у власних одноповерхових будинках – домусах. Бідніші городяни мешкали у багатоповерхових, багатоквартирних будинках – інсулах.

Домуси виходили на вулицю глухими стінами. Іноді вони мали крамнички. Найошатнішою частиною будинку був атрій – місце, де господар приймав відвідувачів та гостей. Атріум оточували спальні. Поряд з ними розташовувався банкетний зал. Далі від атрію знаходився відкритий внутрішній двір. Тут родина проводила вільний час. Між ним та атрієм міг бути розташований кабінет господаря.

На перших поверхах в інсулах знаходились крамниці, майстерні ремісників та харчевні. Чим вище поверх, тим бідніші люди там оселялися.

  1. Самостійна робота з текстом підручника (с. 245 – 246)
  1. Вибіркове читання.
  • Зачитайте всі речення, в яких зустрічаються:
  • назви одягу;
  • цифри;
  • слово «римляни».
  • Зачитайте продовження речення:
  • Перші години…
  • Римські громадяни…
  • На сніданок…
  • Прості римляни…
  • Зачитайте початок речення за його закінченням.
  • …вдома чи в храмі.
  • …людини та конкретної ситуації.
  • …від суспільного становища людини.
  • …медове печиво.
  1. Відновіть щоденний режим давніх римлян.

Картинки по запросу молитва  Картинки по запросу гости   Картинки по запросу суд   Картинки по запросу детский обед

Молитва          Візити                    3-тя година судові засідання  малий обід 6-та

Картинки по запросу обед                        Картинки по запросу розваги

8-ма, велика перерва                          розваги та відпочинок

  1. Підпишіть назви римського одягу.

E:\Работа\Підготовка до уроків історії\6 клас\4. Рим\8. Місто Рим та повсякденне життя його мешканців\59f689bd32057.jpg

  1. Узагальнення та систематизація знань учнів.
  1. Виберіть з переліку слова та словосполучення, які стосуються повсякденного життя давніх римлян.

Багатоповерхові будинки; бої гладіаторів; варни; водогони; граматика; заміські вілли; змагання колісниць; зрошувальні споруди; клинописне письмо; піраміди; саркофаг; ступи; театр; терми; тога; туніка.

  1. Складіть розповідь про повсякденне життя давніх римлян, користуючись зображеннями.

1) Картинки по запросу многоэтажки пнг   2)  E:\Работа\Підготовка до уроків історії\6 клас\4. Рим\8. Місто Рим та повсякденне життя його мешканців\Пон-дю-Гар, Франция, древнеримский акведук, сохранившийся до наших дней, одно из наиболее посещаемых туристами мест во Франции.jpg   3) E:\Работа\Підготовка до уроків історії\6 клас\4. Рим\8. Місто Рим та повсякденне життя його мешканців\атрий.jpg  

4)   E:\Работа\Підготовка до уроків історії\6 клас\4. Рим\8. Місто Рим та повсякденне життя його мешканців\4271608_f520.jpg        5)               Картинки по запросу зимние развлечения

  1. Підсумки уроку.
  1. Охарактеризуйте повсякденне життя давніх римлян кількома словами-прикметниками.
  1. Домашнє завдання.
  1. Опрацювати § 50 підручника.
  2. Виконати завдання робочого зошита с. 98 – 100.
docx
До підручника
Всесвітня історія. Історія України 6 клас (Бандровський О.Г., Власов В.С.)
Додано
1 березня 2018
Переглядів
8165
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку