Тема. Місто Рим та повсякденне життя його мешканців
Мета: охарактеризувати повсякденне життя давніх римлян, ознайомити дітей з особливостями устрою римського життя; розвивати увагу, пам'ять, мислення, вміння аналізувати та робити висновки, навички роботи з історичними картами та документами; виховувати зацікавлення до вивчення теми.
Конспект уроку
з всесвітньої історії
для 6-го класу
на тему
«Місто Рим та повсякденне життя його мешканців»
Підготувала учитель
історії та правознавства
Комунального закладу
«Першотравнева ЗОШ І-ІІІ ступенів
Зміївської районної ради
Харківської області»
Вистороп Т. В.
2018
Тема. Місто Рим та повсякденне життя його мешканців
Мета: охарактеризувати повсякденне життя давніх римлян, ознайомити дітей з особливостями устрою римського життя; розвивати увагу, пам'ять, мислення, вміння аналізувати та робити висновки, навички роботи з історичними картами та документами; виховувати зацікавлення до вивчення теми.
Обладнання: підручник «Всесвітня історія. Історія України: підруч. для 6-го кл. загальноосвіт. навч. закл. / О. Г. Бандровський, В. С. Власов. – К. : Генеза, 2014.», «Всесвітня історія. Історія України: робочий зошит : 6-й кл. / В. С. Власов. – 3-тє вид. – К. : Генеза, 2016.», ілюстрації до теми.
Тип уроку: комбінований.
Форма уроку:
Хід уроку
_____________________ (Октавіан Август) заснував династію __________________(Юліїв-Клавдіїв). Його наступником став ___________(Тиберій), який змушений був виїхати на острів ________ (Капрі). Щоб продемонструвати презирливе ставлення до сенату, __________ (Калігула) ледь не проголосив сенатором свого _______ (коня). Як найогидніший тиран в історію Римської імперії увійшов ________ (Нерон). Династію Флавіїв заснував ____________ (Веспасіан). Найбільших розмірів Римська імперія досягла за _______ (Траяна), коли було приєднано __________ (Дакію). Найвидатнішим імператором династії Антонінів був _____________ (Марк Аврелій). Для нащадків він залишив твір ___________(«Роздуми»).
Юлії-Клавдії |
Флавії |
Антоніни |
Б, Г, Е |
В, Д, З |
А, Є, Ж |
А. Траян; Б. Клавдій; В. Веспасіан; Г. Калігула; Д. Тит; Е. Тіберій; Є. Антоній Пій; Ж. Марк Аврелій; З. Нерон.
(Водогін)
(Головна площа міста)
Рим часів імперії був просто неймовірних розмірів. Кількість жителів міста сягала близько мільйона. З 14 районів столиці один належав євреям. З такою кількістю жителів, кількаповерхові будинки були життєвою потребою. Стічні води зливалися в каналізаційні труби й потрапляли до центрального каналу. Чиста вода подавалася спеціальними трубами, прокладених по мостах-акведуках. Навколо ринків розташовувалися невеличкі майстерні та крамниці. Найпоширенішими були майстерні, де виготовляли предмети побуту, ювелірні та ковальські вироби, а також пекарні.
У центрі міста розташовувалася головна площа – форум.
Заможні римляни жили у власних одноповерхових будинках – домусах. Бідніші городяни мешкали у багатоповерхових, багатоквартирних будинках – інсулах.
Домуси виходили на вулицю глухими стінами. Іноді вони мали крамнички. Найошатнішою частиною будинку був атрій – місце, де господар приймав відвідувачів та гостей. Атріум оточували спальні. Поряд з ними розташовувався банкетний зал. Далі від атрію знаходився відкритий внутрішній двір. Тут родина проводила вільний час. Між ним та атрієм міг бути розташований кабінет господаря.
На перших поверхах в інсулах знаходились крамниці, майстерні ремісників та харчевні. Чим вище поверх, тим бідніші люди там оселялися.
Молитва Візити 3-тя година судові засідання малий обід 6-та
8-ма, велика перерва розваги та відпочинок
Багатоповерхові будинки; бої гладіаторів; варни; водогони; граматика; заміські вілли; змагання колісниць; зрошувальні споруди; клинописне письмо; піраміди; саркофаг; ступи; театр; терми; тога; туніка.
1) 2) 3)
4) 5)