11 травня о 19:00Вебінар: Трудові відносини в закладі освіти: права, обов’язки та соціальні гарантії

Урок-гра "Форма державного правління"

Про матеріал

Активне впровадження в учбовий процес дидактичних ігор вводить у методику викладання правознавства принципово іншу структуру взаємовідносин на уроці, сприяє утвердженню на уроках колективності як одного з найважливіших елементів функціональних і міжособистісних відносин, отже сприяє вихованню учнів. Участь у дидактичних іграх стимулює учнів співвідносити свої інтереси, прагнення і дії з колективними, дозволяє глибше усвідомити свої зв'язки з однокласниками, тобто здійснює активний виховний вплив.

Перегляд файлу

1

 

Урок-дидактична гра «Форма державного правління»

 

Мета. Навчити учнів самостійно називати види форм державного правління; правильно застосовувати та пояснювати на прикладах поняття: державний лад, монархія, республіка; виділяти характерні риси видів форм державного правління; порівнювати та розрізняти монархію та республіку; характеризувати державний лад України.

Розвивати уміння аналізувати нормативно-правові акти, текст підручника самостійно будувати розповідь, аргументовано захищати свою думку. Також вдосконалити навички аналітичного і критичного мислення, творчі здібності та вміння працювати в групах.

Тип уроку. Контролю та корекції.

Форма уроку. Дидактична гра «Найрозумніші» + робота в групах.

Умови гри

Дидактична гра включає в себе три тури.

1. Тур. Я диктую учня завдання у формі тестів, в яких тільки одна правильна відповідь. Кількість тестів 9. Максимальна кількість балів – 9. Час на виконання завдання 5 хв.

2. Тур. Учні об’єднуються в три групи (команди). Критерій об’єднання – ряд за яким вони сидять,  зісунувши при цьому дві парти разом. Учні мають вирішити 6 завдань, в яких потрібно вибрати декілька правильних варіантів відповіді або вписати текст. Завдання роздаю на дидактичних карточках – по одній карточці на команду. До вирішення завдань залучаються всі учасники команди. Відзначає правильні відповіді, вписує текст на дидактичній карточці – капітан команди.  Якщо всі завдання виконані правильно кожен з учасників може отримати 3 бали. Час на виконання завдання 7 хв.

3. Тур – конкурс капітанів. Час на доповідь – по 8 хв. для кожного  «президента». 

Про гру та її умови я розповідаю учням тиждень наперед. З цього часу кожен ряд обирає свого капітана і розробляє «президентську програму».

Правила гри

▪ Толерантне ставлення один до одного.

▪ За порушення дисципліни на уроці – мінус 1 бал.

▪ За численні порушення дисципліни, зауваження – учень вибуває з гри і не отримує жодного балу.

▪ Під час гри заборонено користуватися навчальною літературою.

І Тур

1. Спосіб організації верховної влади, який визначає систему її найвищих органів, порядок їх формування і особливості розподілу повноважень між ними, а також взаємовідносини з населенням держави?

а). Форма державного правління;

б). Республіка;

в). Монархія;

г). Форма держави.

2. Форма правління, при якій верховна влада в державі належить монарху (фараону, царю, королю) і передається за спадком представнику правлячої династії ?

а). Форма державного правління;

б). Республіка;

в). Монархія;

г). Форма держави.

3. Порядок організації та здійснення державної влади стосовно форми правління, форми територіального устрою, форми державно-правового режиму ?

а). Форма державного правління;

б). Республіка;

в). Монархія;

г). Форма держави.

4. Форма правління, при якій верховна влада в державі належить представницькому органу (Парламенту або Президенту), який обирається на певний термін ?

а). Форма державного правління;

б). Республіка;

в). Монархія;

г). Форма держави.

5. Скільки форм державного правління виділяв Платон ?

 а). Дві;

б). Три;

в). Чотири;

г). Шість.

6. Форма державного ладу, за якої правління здійснюється представниками родової знаті ?

а). Аристократія;

б). Республіка;

в). Монархія;

г).Демократія.

7. Демократія – це:

а). влада родової знатті;

б). влада багатих;

в). влада бідних;

г). влада народу.

8. Скільки форм державного правління виділяв Арістотель ?

а). Дві;

б). Три;

в). Чотири;

г). Шість.

9. Форма правління, при якій глава держави (президент) одноособово або з наступним схваленням верхньої палати парламенту формує склад уряду, яким, як правило, керує сам ?

а). президентсько-парламентська республіка;

б). парламентська республіка;

в). президентська республіка;

г). парламентська монархія.

ІІ Тур

1. Республіці властиві такі риси:

1. Існування одноосібного і колегіального органу держави — президента і парламенту.

2..…………………………………………………………………………………….

3. Виборність на певний термін голови держави і інших верховних органів державної влади. Так, президент і парламент повинні обиратися народом на певний термін.

4. Юридична відповідальність голів держави. Наприклад, згідно із більшістю конституцій, у парламенту є право звільнення від посади президента за тяжкі злочини проти держави (імпічмент).

5……………………………………………………………………………………...

Відповідь: 2. Парламент представляє законодавчу владу. 5. У випадках, передбачених конституцією, право представляти і виступати від імені держави має президент.

2. Риси змішаної форма республіканського правління.

1. Поєднання елементів президентської і парламентської республік,

2……………………………………………………………………………………...

3……………………………………………………………………………………...

4……………………………………………………………………………………...

5. Та чи інша назва змішаної республіки визначається тим, у кого з них більше повноважень щодо формування та функціонування уряду.

Відповідь: 2. Сильна президентська влада. 3. Ефективний контроль парламенту за діяльністю уряду. 4. Уряд формується спільно президентом і парламентом.

3. Назвіть основні різновиди республіканської форми правління:

1……………………………………………………………………………………...

2……………………………………………………………………………………...

3……………………………………………………………………………………...

Відповідь: 1. Президентська республіка. 2. Парламентська республіка. 3. Республіка змішаного типу.

4. Монархічні форми правління:

1.

2.

3.

4. Парламентська монархія.

Відповідь: 1. Абсолютна монархія. 2. Теократична монархія. 3. Дуалістична монархія. 4. Парламентська монархія.

5. Виберіть держави в яких форма правління парламентська монархія

а). Саудівська Аравія;

б). Ватикан;

в). Великобританія;

г). Японія;

д). Нідерланди.

6. Виберіть держави в яких форма правління президентська республіка

а). США;

б). Аргентина,

в). Великобританія;

г). Японія;

д). Ірак.

ІІІ Тур (Конкурс капітанів)

Капітан кожної команди розігрує сценку «Я президент України».

«Президент» читає або оголошує доповідь з «програми», яку заздалегідь підготував він разом з учасниками своєї команди.

В «програмі» зазначається яким чином «президент» буде вирішувати проблеми України а саме:

▪ соціально-економічні проблеми;

▪ політичні проблеми;

▪ культурні, релігійні та національні проблеми;

▪ проблеми в зовнішній політиці.

Програма складається на основі використання додаткової  літератури з правознавства та інформації з інших предметів, включаючи історію.

Оцінювання

Як відомо, при оцінюванні проведеного нетрадиційного уроку існують дві основні проблеми: 1. Полягає в тому, що мета нетрадиційного уроку спрямована насамперед на розвиток творчих здібностей, навичок мислення, активності і самостійності і. т. д., відповідно оцінювання не виступає обов’язковим елементом, а просто для формальностей. 2. Важко оцінити роботу в групах.

Тому, оцінки учням ставлю насамперед відповідно до результатів гри за 1 тур. Наступні бали добавляються за 2-3 тур відповідно до активності, та реалізації творчих здібностей учнів на уроків.

Результати гри

Результати гри повідомляю на наступному уроці. За найкращі оцінки з  І туру гри надається титул «Найрозумніший(ші)» учень (учні), за ІІ тур «Найрозумніша команда». «Президентські програми» розміщується на стінгазеті (або дошці оголошень) з правознавства, поряд прикріплюємо скриньку і учні протягом 2 днів шляхом таємного голосування вибирають «Найрозумнішого президента».

Висновки

Навчально-ігрова діяльність активізує проблемно-пізнавальну спрямованість учнів на пізнання нового. Крім того, навчально-ігрова діяльність,  сприяє успішному засвоєнню знань і формуванню пізнавальних, творчих умінь і навиків.

Активне впровадження в учбовий процес дидактичних ігор вводить у методику викладання правознавства принципово іншу структуру взаємовідносин на уроці, сприяє утвердженню на уроках колективності як одного з найважливіших елементів функціональних і міжособистісних відносин, отже сприяє вихованню учнів. Участь у дидактичних іграх стимулює учнів співвідносити свої інтереси, прагнення і дії з колективними, дозволяє глибше усвідомити свої зв’язки з однокласниками, тобто здійснює активний виховний вплив.

doc
До підручника
Основи правознавства 9 клас (Андрусишин Б.І., Берендєєв С.О., Губань Р.В.)
Додано
30 грудня 2018
Переглядів
501
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку