Урок-гра "Математичне поле чудес"

Про матеріал
Позакласний захід з математики «Поле чудес» Мета: сприяти подальшому розвитку пізнавальних здібностей учнів; підвищувати інтерес до математики та історії її розвитку; розвивати інтелектуальний рівень; дати можливість кожному учневі виявити активність, показати рівень своєї підготовки й ерудиції; сприяти розвитку навичок міжособистісного спілкування. Обладнання: мультимедійна презентація, ноутбук, барабан із стрілкою. Що обертається на якому є числа – кількість очок; літера «П» - приз; «Б» - банкрут; знак «+» - подвоєння очок. Дві скриньки. Призи. Методичні рекомендації: 1. Ведучому зібрати інформацію про учасників гри: клас, хобі. 2. На початку гри повідомити гравцям, що за три послідовно відгадані букви вони отримують можливість вибрати одну з двох скриньок: в одній находяться приз, інша – порожня
Перегляд файлу

G:\Рисунки_клипарты_школа\школа рамочки\Новая папка\коллекция фонов\сказка.png 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Позакласний захід з математики

«Поле чудес»

 

 

Мета:

сприяти подальшому розвитку пізнавальних здібностей учнів; підвищувати інтерес до математики та історії її розвитку; розвивати інтелектуальний рівень; дати можливість кожному учневі виявити активність, показати рівень своєї підготовки й ерудиції; сприяти розвитку навичок міжособистісного спілкування.

Обладнання:

мультимедійна презентація, ноутбук, барабан із стрілкою. Що обертається на якому є числа – кількість очок; літера «П» - приз; «Б» - банкрут; знак «+» - подвоєння очок. Дві скриньки. Призи.

Методичні рекомендації:

  1. Ведучому зібрати інформацію про учасників гри: клас, хобі.
  2. На початку гри повідомити гравцям, що за три послідовно відгадані букви вони отримують можливість вибрати одну з двох скриньок: в одній находяться приз, інша – порожня

 

Гра

 

ВЕДУЧА  Дорогі друзі ! Вас вітає  програма  «Поле чудес» -Математика володіє не тільки істиною, але і вищою красою, холодною і суворою, подібною красі скульптури.

    Правила гри Всьго 4 тури. Три основних та 1 фінальний. В кожному основному турі гравці по черзі крутять барабан  та називають літери – їх мета відгадати зашифроване слово. На барабані розміщені сектори з балами Ви обертаєте стрілку, яка вкаже: кількість балів, які вам будуть сумуватися; коли випаде буква «П» ви маєте право отримати приз та закінчити гру, або відмовитись від призу та продовжувати боротися за головний приз; якщо випаде буква «Б» - пропадають усі зароблені бали;  за три поспіль відга­дані букви ви отримуєте можливість вибрати одну з двох скриньок: одна з призом; друга — по­рожня. Протягом гри ви можете передати привіт другові, учителю у будь-якій формі. Це може бути або пісня, або загадка для вчителя, або вірш. Отже визначимо першу трійку гравців через програму кахут. Увага на дошку!

 

Я запрошую на сцену першу трійку  учасників.

 

ВЕДУЧА  Починаймо І тур. Прошу учасника №1 крутити барабан. Вам завдання

Завдання для першої трійки

Це слово відоме не лише в математиці, але і в металообробці, в друкарській справі, тільки має різний сенс. Це форма для відливань літер в друкарні, в металообробці  - інструмент для штампування. А як це називається в математиці? Що це за слово?

 

М

А

Т

Р

И

Ц

Я

1              2              3          4         5          6        7

(Відповідь:МАТРИЦЯ)

 

ВЕДУЧА. Вітаємо переможця І туру.   . Призи першому переможцю . .. А зараз ми проведемо гру з глядачами. Шановні, я пропоную вам завдання, якщо ви знаєте відповідь, то піднімайте руку і за кожну правильну відповідь ви будете отримувати кольорові картки, хто в кінці програми отримує найбільше карток також отримує приз. Але якщо будуть викрики картки будуть забиратись. Завдання (додаток 1)

 

ВЕДУЧА.Визначимо 2 трійку гравців. Увага на дошку. Запрошуємо до барабана учасників ІІ туру .

 

Перший гравець, будь-ласка крутіть барабан.  Поки крутиться барабан слухаєм завдання

Завдання для другої трійки

Прізвище видатного астронома, фізика і математика, на могилі якого

зроблено напис: «Він зупинив Сонце і зупинивЗемлю» :

Прізвище складається з  8 літер

К

О

П

Е

Р

Н

И

К

     1              2            3             4            5              6            7                8

(Відповідь:КОПЕРНИК)

Доповнення учителя. Вчений помер 474 роки тому. Він є першовідкривачем будови нашої сонячної системи.  Його книга  "Про обертання небесних сфер" вийшла у світ за кілька днів до його смерті.Цій праці вчений присвятив понад 40 років.

Місце поховання стало відомо лише в 2005 році. 22 травня 2010 року залишки вченого були перепоховані в кафедральному соборі Фромборка в Польщі.

 

ВЕДУЧА. Вітаємо переможця ІІ туру “Поля чудес”.  Призи другому переможцю.

 А поки що гра з глядачами.  Слухайте логічні загадки (додаток1)

ВЕДУЧА. Визначимо третю трійку гравців.

Запрошуємо до барабана учасників ІІІ туру.

 

Перший гравець, будь-ласка крутіть барабан.  Поки крутиться барабан слухаєм завдання

Завдання для третьої трійки

Найдовговічніший підручник математики належить цьому

ученому. Свою систему геометрії він створив за 300 років до нашої ери. Але виведення і теореми цього ученого вивчають в школі і по цей день. Назвіть, про кого йде мова?

 

Е

В

К

Л

І

Д

   1           2         3        4        5         6        

(Відповідь:ЕВКЛІД)

ВЕДУЧА

    Вітаємо переможця ІІІ туру. Приз переможцю. А зараз

Гра з глядачами (додаток)

 

ВЕДУЧА .    А зараз – фінальна гра нашого “Поля чудес”. Запрошую учасників фіналу до барабана.

Фінал

Послухайте завдання:

Тут зашифровано  ім'я автора цієї красивої теореми. "Якщо на сторонах трикутника в зовнішню сторону побудувати рівносторонні трикутники, то їх   центри будуть вершинами рівностороннього трикутника" Цей трикутник носить ім'я автора. Це ім'я кожному відоме, але не на дорозі математики. Математикою ця людина  займалася задоволення ради. У ній він відчував красу,обєкт. Він - автор декількох теорем і відомих цікавих геометричних завдань. А своє ім'я він прославив на весь світ зовсім з іншого приводу. Отже, ім'я автора цієї теореми.

Н

А

П

О

Л

Е

О

Н

 1         2       3        4       5         6        7       8       

(Відповідь:НАПОЛЕОН)

Доповнення. Ця людина дуже відома як великий французький полководець

 

   ВЕДУЧА  Вітаємо переможця фіналу. Кількість очок які набрав переможець можна витрати на призи , будь ласка, ….. подивись на табло в тебе ……..балів, а тепер подивись на  що ти їх можеш розміняти. Пропоную вам супер – гру, при умові, що призи залишаються у вас незалежно

А зараз підведемо підсумки гри з глядачами. Мої асистенти зараз скажуть хто найбільше  зібрав кольорових карток . І також отримують приз

Супергра (якщо вистачить часу)

 Слухайте завдання.

  Це математичне поняття дуже шанували піфагорійці. З ним вони пов’язували поняття про красу і гармонію. Його широко використовують не лише в математиці. А й в архітектурі. Оскільки воно є необідною умовою для правильної й красивої побудови.

Основну властивість цього поняття довів Евклід. Сучасний запис визначення цього поняття за допомогою математичних знаків увів відомий німецький математик Г. Лейбніц. Цим поняттям користувалися для розв’язування задач і в прадавні часи. І в середні віки, і зараз; з його допомогою можна швидко й легко розв’язувати різні задачі. Про яке математичне поняття йдеться? Назва поняття складається з 9 літер. Дозволяється відкрити 4 букви. На обміркування дається 1 хвилина.

П

Р

О

П

О

Р

Ц

І

Я

1            2              3               4              5             6             7              8              9

(Відповідь:Пропорція)

Підведення підсумків гри «Поле чудес»

 

  1. Привітання переможця.  Давайте ще раз привітаємо нашого переможця, та переможця в залі.
  2. Чи сподобалась дітям гра?

 

Завдання для глядачів

  1. Назвіть автора , який написав підручник арифметики для початкової школи та роман «Війна і мир»                               Лев Толстой
  2. Хто з відомих математиків був переможцем із кулачного бою на 58-х Олімпійських іграх, які проходили в 548 році до н. е., а потім перемагав ще на декількох Олімпіадах?   Ще існує теорема з його ім'ям,  яку кожен повинен знати в 9 класі Теорема «у прямокутному трикутнику квадрат гіпотенузи дорівнює сумі квадратів катетів»
  3. Яке число ділиться на всі натуральні числа без остачі ? 0
  4. Джордж Вашингтон, Шерлок Холмс, Вільям Шекспір, Людвіг Ван Бетховен, Наполеон Бонапарт і Нерон - хто з них принципово відрізняється від інших? (Шерлок Холмс –вигаданий персонаж)
  5. Що не може збільшити лупа в трикутнику?     Кути.

 

  1. На перегонах кіт-спринтер пересувається стрибками по два метри, а пес-спринтер - по три метри. Пес встигає стрибнути двічі за той час, що кіт встигає стрибнути тричі. Змагання проводяться на дистанції 100 метрів.    Хто переможе і чому?

 

  1. Діаметр глибокого круглого озера дорівнює 200 метрів, посеред озера знаходиться острів, на якому росте дерево. На березі також є дерево. Людина хоче потрапити з берега на острів, плавати вона не вміє, але в неї є мотузка довжиною трохи більше 200 метрів. Як їй потрапити на острів за допомогою мотузки?

Озеро

Людина може прив'язати один кінець мотузки до дерева на березі, а потім, тримаючи в руках інший кінець мотузки, обійти озеро навколо, після чого прив'язати до того ж дерева й інший кінець. Тепер між двома деревами натягнута подвійна мотузка, тримаючись за яку людина може перебратися на острів.

  1. У бабусі Даші онук Паша, кіт Пушок, собака Дружок. Скільки у бабусі онуків?

(Один)

  1. Термометр показує плюс 15 градусів. Скільки градусів покажуть два таких термометра?

(15)

  1. Сашко витрачає на дорогу до школи 10 хвилин. Скільки часу він витратить, якщо піде разом з другом?

(10 хвилин)

  1. Дитина мого батька, а мені не брат. Хто це?

(Сестра)

  1. У парку 8 лавок. Три пофарбували. Скільки лавок стало в парку?

(Вісім)

  1. Мене звати Юра. У моєї сестри тільки один брат. Як звати брата моєї сестри?

       (Юра)

  1. Батон розрізали на три частини. Скільки зробили розрізів?

(Два)

  1. Що легше 1 кг вати або 1 кг заліза?

(Однаково)

  1. Вантажівка їхала в село. По дорозі він зустрів 4 легкові машини. Скільки машин їхало в село?

(Одна)

  1. Два хлопчики грали в шахи 2 години. Скільки часу грав кожен хлопчика

(Дві години)

  1. Що з підлоги за хвіст не піднімеш?

(Клубок ниток)

  1. Хто ходить сидячи?

(Шахіст)

  1. Хлопчик йде зі школи додому 30 хвилин. За скільки хвилин цю ж дорогу пройдуть 3 хлопчика?

(За 30 хвилин)

  1. Де опинився Мойсей, коли згасла свічка?

(В темряві)

  1. В 9-поверховому будинку є ліфт. На першому поверсі живуть 2 людини, на другому - 4 людини, на третьому - 8 осіб, на четвертому - 16, на п'ятому - 32 і т. д. Яка кнопка в ліфті цього будинку натискається частіше за інших?

(Кнопка першого поверху)

  1. Йшов солдат повз Ейфелевої вежі. Дістав рушницю і вистрілив. Куди він потрапив?

(Поліцію)

  1. У коробці 25 кокосових горіхів. Мавпа вкрала всі горіхи, крім 17. Скільки горіхів залишилося в коробці?

(Залишилося 17 горіхів)

  1. До тебе прийшли гості, а в холодильнику - пляшка лимонаду, пакет з ананасовим соком і пляшка мінеральної води. Що ти відкриєш в першу чергу?

(Холодильник)

  1. Яким гребінцем не можна розчесатися?

(Півнячим)

  1. В якому місяці 28 днів?

(У кожному місяці їсть 28-е число)

  1. Який місяць коротше всіх?

(Травень - у ньому всього три літери)

  1. Що стане з червоним м'ячиком, якщо він впаде в Чорне море?

(Він намокне)

  1. Тобі дано, а люди користуються. Що це?

(Ім'я)

  1. Яке вухо не чує?
  2. (Що можна побачити із закритими очима?

(Сон)

  1. Йшли стовпцем син з батьком та дід з онуком. Скільки їх?

(Троє)

  1. Йшов чоловік з дружиною, брат з сестрою та шурин з зятем. Багато чи всіх?

(Троє)

  1. Летіла зграя птахів, що сіли по двоє на дерево - одне дерево залишилося; сіли по одній - забракло одного. Скільки птахів і скільки дерев?

(Три дерева і чотири птиці)

  1. На що купець шляпу купив?

      (На гроші)

  1. По якій дорозі півроку їздять і півроку ходять?

(По річці)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Прізвище, ім’я

Кількість балів

І тур

 

 

 

 

 

 

ІІ тур

 

 

 

 

 

 

ІІІ тур

 

 

 

 

 

 

Фінал

 

 

 

 

 

 

 

1

 

docx
Додано
22 вересня
Переглядів
45
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку