Урок-гра "Математичний футбол"

Про матеріал
Нестандартний урок з математики . Тема :Додатні та від’ємні числа. Додавання та віднімання раціональних чисел. Узагальнити і систематизувати знання учнів з теми ;формувати вміння аналізувати відповіді однокласників,обґрунтовувати власні відповіді; перевірити знання з теми; розвивати пізнавальний інтерес ,культуру мислення; через застосування ігрових моментів активізувати мислення; розвивати вміння працювати в групі; сприяти появі інтересу до вивчення предмету.
Перегляд файлу

Урок – гра «Математичний футбол»

ДОДАТНІ ТА ВІДЄМНІ ЧИСЛА.

 ДОДАВАННЯ ТА ВІДНІМАННЯ РАЦІОНАЛЬНИХ ЧИСЕЛ.

Урок математики в 6 класі.

Мета: узагальнити  і систематизувати знання учнів   з теми ;формувати вміння аналізувати  відповіді однокласників,обґрунтовувати   власні     відповіді; перевірити знання з теми; розвивати пізнавальний інтерес ,культуру мислення; через застосування ігрових моментів    активізувати мислення;    розвивати вміння   працювати в групі; сприяти появі інтересу до вивчення предмету.

Обладнання: картки із завданням, роздавальний матеріал,маленький м’яч , компютер , екран .

Організація класу: клас поділяється на дві команди та обирають арбітра. На столі вчителя лежать картки  різних кольорів за рівнем:  жовта – початковий рівень,зелена – середній рівень, синя – достатній рівень,  красна – високий рівень.

Очікувані результати

Цей урок навчить:

  • систематизувати знання про додатні та відємні числа, додавання та віднімання раціональних чисел;
  • застосовувати властивості додавання при розв’язуванні задач;
  • оцінювати свої знання та знання однокласників ;
  • працювати в групі.

ХІД УРОКУ

 

І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ ЕТАП

   Учитель. Доброго дня! Сьогодні ми проведемо незвичайний урок у вигляді математичного футболу.

   Відомий французький письменник ХІХ ст. Анатоль Франс одногу разу казав: «Вчитись    можна тільки весело. Щоб перетравлювати знання, потрібно поглинати їх з апетитом». Ці слова ми візьмемо за епіграф уроку.

ІІ. ПЕРЕВІРКА ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ

    Перевірка готовності команд до участі в іграх.

    Перевіряємо наявність домашнього завдання.

ІІІ.ПОВТОРЕННЯ І СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ

  1. Жеребкування

Учні по черзі підходять до вчителя, вибирають одну із карток, на яких записані  питання . Виконання завдань на картках з подальшою перевіркою і обговоренням

( треба заповнити   пропуски).

  •  Число  –5 є_________, число 27 - __________ , число 0 - ___________.
  •  Числа –10  і 10 називаються ___________, оскільки _______________.
  •  Модуль числа   –7 дорівнює ____, тому що ______________________.
  •  Модуль числа   14 дорівнює ____, оскільки ______________________.
  • Щоб  позначити на координатній прямій точку А (– 11), треба__________.
  1. Розминка

Виконання усних вправ

  1. Доповніть рівності такими доданками, щоб кожна з наведених сум дорівнювала нулю:
  •  32 + 8 + …= 0;
  • –7 – 10 + …= 0;
  • 5 – 22 + …= 0;
  • – 9 + 29 + … =0.
  1. Обчисли, враховуючи,  що а + (– а) = 0:
  •  5 + (– 5) +  (– 6) ;
  • – 13 + ( – 8)  + 8;
  • – 16 + 9 + ( – 9) ;
  • – 4 + 7 + (– 7).
  1. Відбіркова ігра

Фізкультхвилинка

  1. Підняти голову  та руки вгору, вдихнути.
  2. Опустити руки й голову, видихнути.
  3. Подивиться ліворуч, праворуч, вдалечінь.
  4. Хто ще втомився?
  • Ні, це не ми !

ГРА 1.

На кожній парті лежить картка із запитаннями. Починає «гру» та команда,яка  виявила бажання відповідати  першою. Учень читає запитання і відповідає на нього(забиває гол), якщо відповідь   неправильна (гол не зараховується) , допомагає команда, далі він передає м’яч іншому учневі, який  відповідає на наступне запитання. Гра продовжується поки всі питання не будуть розглянуті.

Арбітр – учень – стежить за правильністю відповідей , зараховує кількість голів за правильно надані відповіді.

  • Що таке координатна пряма?
  • Які числа називають протилежними?
  • Яке число протилежне 0?
  • Що означає запис – (– а)?
  • Як позначають модуль числа?
  • Чому дорівнює модуль додатного (від’ємного ) числа?
  • Як порівняти числа за допомогою координатної прямої?
  • Як додати числа за допомогою координатної прямої?
  • Що називають різницею двох раціональних чисел?
  • Сформулюйте правило знаходження різниці двох чисел.

ГРА 2.

Арбітр читає твердження. Якщо твердження вірне – учні відповідають «гол»,інша відповідь – «ні». Відповідає той учень, який отримує м’яч від арбітра.( Завдання виводять на екран).

  • Число  – 16 менше ніж число  – 2 , оскільки його зображення на координатній прямій міститься ліворуч.
  • Число   22 менше  ніж число – 23 , оскільки будь-яке від’ємне число більше ніж будь-яке додатне.
  • Число  – 17 менше ніж   – 16 оскільки  із двох від’ємних чисел більше те,модуль якого менше.
  • Чи правильні рівності а – b = a +  ( b ) ?   a  ( b )= a + b?
  • Якщо від задуманого числа відняти 8,6, то дістанемо  –11,4. Чи правильно ,що задумане число    буде додатне ?
  • Чи правильно , що значення виразу х + у  є натуральним числом, якщо х  і у  – корені   рівняння  х  – 6,8 =  – 3,5 і у  – 17,6 =  – 7,5 відповідно?

ГРА 3.

Учні формулюють правила при заповненні таблиці. Відповідає той учень ,який одержав м’яч від арбітра. Правильно розв’язане завдання – «гол».

a

  • 5,6

b

2,9

7,5

1,8

a + b

 

 

 

 

 

a  – b

 

 

 

 

 

 

ІV. ПІДСУМОК УРОКУ, ОЦІНЮВАННЯ.

Арбітр повідомляє рахунки ігор,визначає кращих гравців.

Учні відповідають на запитання.

  • Які завдання ми виконували на уроці?
  • Чи досягли очікуваних результатів?
  • Як вам працювалось в групах?
  • Що сподобалось особливо? Що не сподобалось?

Учитель. На початку уроку ми були з вами на першій сходинці , упродовж уроку піднялися  на верхню.

 

                                                                    

 

 

docx
Додано
21 березня 2019
Переглядів
1332
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку