Урок – гра ” Подорож до 7 чудес світу ”Тотожні перетворення раціональних виразів.

Про матеріал
Тема. Тотожні перетворення раціональних виразів. Мета. Закріпити знання учнів алгоритму тотожних перетворень Раціональних виразів, способи перетворення відношення двох дробових виразів та схем застосування властивостей арифметичних дій під час перетворення раціональних виразів. Сприяти формуванню і розвитку інтелектуальних та творчих здібностей у процесі вивчення матеріалу. Виховувати культуру математичних міркувань, та записів, сприяти розвитку в учнів інтересу до предмету. Обладнання. Карта маршруту,таблиця результатів гри, індивідуальні картки, візитки, кораблі-підставки. Тип: узагальнення знань, умінь, навичок.
Перегляд файлу

                     Урок – гра Подорож до 7 чудес світу ”

Тема. Тотожні перетворення раціональних виразів.

Мета. Закріпити знання учнів алгоритму тотожних перетворень

Раціональних виразів, способи перетворення відношення двох дробових виразів та схем застосування властивостей арифметичних дій під час перетворення раціональних виразів. Сприяти формуванню і розвитку інтелектуальних та творчих здібностей у процесі вивчення матеріалу. Виховувати культуру математичних міркувань, та записів, сприяти розвитку в учнів інтересу до предмету.

Обладнання. Карта маршруту,таблиця результатів гри, індивідуальні картки, візитки, кораблі-підставки.

Тип: узагальнення знань, умінь, навичок.

                                             Хід уроку:

Клас ділиться на 5 команд-кораблів.

Назви:      Наутілус ”,        Підкорювач          морів ”,         Дункан”.

“Блискавичний”, “Летючий голандець”.

У кожній команді визначається капітан.

Гра проходить в  VII етапі:

  1. Египет «Піраміди Хеопса”.
  2. Олімпія « Храм Зевса – статуя”.
  3. Ефес ”Храм Архімеди’’.
  4. Галікарнас ”Мавзолей”.
  5. о. Родос ” Колос Родоський”.
  6. О.Форос ”Маяк”.
  7. Вавилон ”Сади Семіраміди”.

 

 

 

 

 

Таблиця та карта маршруту на дошці .

п/п

Команди етапи

Блискавичний

Наутілус

Летючий

Голандець

Підкорювач морів

Дункан

1.

2.

3.

4.

5.

6.

7.

Египет

Олімпія

Ефес

Галікарна

о. Родос

О.Форос

Вавилон

 

 

 

 

 

 

 

       I етап. Єгипет ‘ Піраміда Хеопса»

 Піраміди знаходяться в Африці посеред Лівійської пустині від Каїра до Фаюмського каналу, їх нараховувалось 80, але не всі вціліли до наших днів. Найбільш знамениті три : Хеопса (Хуфу), Хефрена (Хафра), Мокерина.

Найбільша піраміда Хеопса, збудована XXIII ст. до н.е. Висота її 147 м, площа 50000 м2. Піраміда служила Фараонам (згідно легенди та релігії) драбиною,  по якій вони сходили на небо. І щоб нам з вами піднятись на вершину, потрібно виконати множення дробі, бо саме на вершині знаходиться результат.

Завдання. Виконати множення:

  1. *   b) *  c) 

II етап. Олімпія «Храм Зевса»

У Греції були побудовані красиві храми богів – великі і малі.Архітектор Лібон в V ст. до н.е. побудував святилище Зевса, де знаходилось диво – прекрасна статуя Владики Олімпу – Зевса/                        

Зевсу були присвячені знамениті Олімпійські ігри. Статуя побудована скульптором Фідієм – Коронним афінянином. Статуя знаходилась в кінці храму (64x28x20 м). Величайвий Зевс возсідав на троні виготовленому із золота, слонової кістки, чорного дерева та приерашеного дорогоцінними каменями. Щоб побачити статую Зевса, треба виконати завдання, що буде пропуском до храму:

Завдання. Спростити вирази

  1.  

                           

III етап

Ефесс « Храм Артеміди»

Ми прибули до Ефесу в VI ст.. до н. е. – в давньогрецьке місто і відвідаємо храм Артеміди, який зроблено із чистого мармуру. В головному залі стоїть статуя Артеміди висотою 15 м, вся оздоблена золотом і дорогоцінностями.

Артеміда – покровителька міста Ефеса, дочка царя бога Зевса, сестра золотокурого Аполлона.

Артеміда – богиня плодоріддя, покровителька тварин і охоти, богиня Місяця; потім богиня цінноти, заступниця породіль.

Учні забирають завдання і розв”язують його.

Завдання. Піднести до степеня дроби:

1.

2.

3.

4.

                                    IV етап «Мавзолей»

Галікарнас – це столиця Карійської держави ( нині місто бордулі в Турції).  Гробнця була побудована в IV ст.. до н.е  царицею Артемісією дружиною і рідною сестрою царя Мавсола.

Мавзолей -  це трьохярусна споруда з мармуру:

I ярус. Струнка колонада і туту зберігались жертвопідношення. Ви дізнаєтесь, що було на третьому ярусі, коли спростите вираз:

Ви дізнаєтесь що було на 3 ярусі коли спростите вираз :

Відповідь: III ярус. Піраміда покрівля з мармуру, яка увінчалась колісницею з мармуровими Мавсолом та Атремією на чотирьохколісній колисці

Місце I - 5Б

Місце II – 3Б

Місце III – 1Б

Хвилина релаксу : (супроводжується музикою)

  1. о. Родос ” Колос Родоський”.

У східній частині Середземного моря розташований острів Родос. У центрі, на торговій площі між морем і міськими воротами була поставлена сама найбільша на світі статуя юнака зростом 36 м . Не всі люди могли обхопити великий палець юнака-статуї. Образ – бога Геліоса – покровителя острова ( скульптор Харес). Будова тривала 12 років.

Інформацію про  те , що сталось потім з Колосом Родоським ви дізнаєтесь, коли виконаєте завдання.

Завдання: знайти значення виразу:

Відповідь: 0,001.

1 місце – 4б, 2 місце – 3б, решта 0 б

Статуя простояла більш ніж 50 років. У 224 році до н. е. була зруйнована сильним землетрусом.

 

 

VI етап о. Форос “Маяк”

Тепер ми наближаємось до о. Форос.

«Будівля дивна. Гора, посеред моря, доходила до самих небес, і вода протікала під цією спорудою, а вона стояла, зависаючи над морем», - Ахіл Татій так писав у своїй книзі. Простояв Маяк 1500 років.

Хто знаходився на вершині будівлі ви дізнаєтесь, коли виконаєте завдання:

Завдання: записати вирази:

  1. квадрат суми а і в
  2. сума різниці х і у та а
  3. куб суми чисел а і х
  4. півсума квадратів чисел с і d

Відповідь: Верхня башта – фонар – кругла з куполом, була увінчана бронзовою статуєю покровителя морів Посейдона, b=8 м.

VII етап. Вавилон “Сади семіраміди» «Висячі сади»

Вирушаємо далі в дорогу. Наступний порт Вавилон. Навуходоносор для дружини Амітіс , яка сумувала в запиленому Вавилоні побудував «висячі сади» .

На насипних терасах палацу були розбиті «висячі сади». На висоті чотирьохярусної споруди був побудований палац. Кожному терасу покривав великий шар чорнозему, в якому могли пускати коріння дерева. Породи рослин з усього світу привозили в повозках, їх завертали в вологу рогожу.

Завдання . Доведіть тотожність:

1.

2. 

А чому сади називають «сади Семіраміди» ми дізнаємося під час наступної подорожі.

Узагальнення вивченого матеріалу. ( інтерактивна вправа « Мікрофон»)

I Запитання:

  1. Як формулюється основна властивість дробу?
  2. Як додати дроби з однаковими знаменниками?
  3. Як виконати віднімання дробів з однаковими знаменниками?
  4. Як додати дроби із різними знаменниками?
  5. Як  виконати множення двох дробів?
  6. Яке ви знаєте правило піднесення дробу до степеня?
  7. Сформулюйте правило ділення дробів.
  8. Розкажіть про порядок перетворення виразів.

1.           2. 

II. Що я вивчив на уроці, повторив,закріпив,узагальнив…

Укінці гри-подорожі підводяться підсумки.

Підсумки уроку: Капітани підраховують кількість балів, виставляють оцінки командам в журналі:

1 місце – 12б.

2 місце – 10б.

3 місце – 9 б.

4 місце – 8б.

5 місце – 7б.

Оцінки ( мотивація балів та їх виставлення).

Домашнє завдання. Параграф 7,№192, № 196 (1,2,3),№198.

 

docx
Додано
26 листопада 2020
Переглядів
475
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку