Матеріали презентації допоможуть вчителю продовжити формування предметних і ключових компетентностей у здобувачів освіти і повторити вивчене про дієслово (питання, значення, роль у реченні, зв'язок з іменниками).
Паламарчук С. В. НВК №3м. Кам’янське2018р. Українська мова 4 клас. Урок – гра Тема. ПОВТОРЕННЯ ВИВЧЕНОГО ПРО ДІЄСЛОВО
Номер слайду 2
ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ І знову дзвоник кличе в клас,Знання нові чекають нас. Ми дуже любим рідну мову,Її мелодію чудову,Тож починаємо урок,Нехай знання ідуть вам впрок.rrrrr
Номер слайду 3
МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ Щоб успіх мати, треба добре працювати
Номер слайду 4
Вибірковий диктант З-поміж продиктованих слів виберіть і запишіть ті, які позначають дію. Дізнатися, висота, ясний, іти, імовірні , єднатися, держава , місто, Київ, славити, порятунок, любити , природа , організувати, щодня, вірити, молоді,обдумувати. .
Номер слайду 5
УЗАГАЛЬНЕННЯ І СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ Дієслово
Номер слайду 6
Станція «Відповідайко» Часи дієслів
Номер слайду 7
Станція «Відповідайко» «Актуальне інтерв’ю» •Яка частина мови називається дієсловом?•Яким членом речення є дієслово?•З якою частиною мови зв’язані дієслова у реченні?•За чим змінюються дієслова?•На які питання відповідають дієслова минулого часу?•На які питання відповідають дієслова теперішнього часу?•На які питання відповідають дієслова майбутнього часу?•Як пишеться частка НЕ з дієсловами?
Номер слайду 8
Станція «Відповідайко» 75281643смігубивло. Зроляйло,діХвилинка каліграфії Робота в парах. Зробив діло, гуляй сміло.
Номер слайду 9
Станція «Перевіряйко» Змінювання дієслів
Номер слайду 10
Станція «Перевіряйко» Робота в парах. Взаємоперевірка. І варіант ІІ варіант бережуть розмовляємо ідемо посиджу постоять працюю дружите заплаче намалюєш сумуєш читаю кричите проживу плещеш складає перелічить дрімаємо бродять придумаєш заплетемо
Номер слайду 11
Станція «Відпочивайко» Дії можуть бути різні – Розумові та фізичні. Пропоную відпочити,Вправи деякі зробити. Руки вгору, руки внизІ гарнесенько прогнись. Покрутились, повертілись,На хвилинку зупинились. Пострибали, пострибали,Раз – присіли, другий – встали. Всі за парти посідали.
Номер слайду 12
Станція «Слухайко» Ребус Весна
Номер слайду 13
Станція «Вибирайко» Встала й весна, чорну землюсонну розбудила,уквітчала її рястом,барвінком укрила. (Т. Шевченко)- Назвіть дієслова, визначте час.
Номер слайду 14
Станція «Поясняйко» Робота в групах ВеснаІ група. Радісно засвітить весняне сонечко.ІІ група. По дорогах побіжать веселі струмки.ІІІ група. Лід на річці посиніє.ІV група. Набубнявіють на деревах бруньки. V група. Діти повісять шпаківні. З теплих країв прилетять птахи.
Номер слайду 15
Станція «Поясняйко» Робота в групах ВеснаІ група. Радісно засвітило весняне сонечко.ІІ група. По дорогах побігли веселі струмки.ІІІ група. Лід на річці посинів.ІV група. Набубнявіли на деревах бруньки. V група. Діти повісили шпаківні. З теплих країв прилетіли птахи.
Станція «Думайко» «Мозковий штурм»У якій формі стоять записані дієслова?Що таке неозначена форма дієслова?Чому вона отримала таку назву? Як її визначити?
Номер слайду 22
Станція «Думайко» Самостійна робота. До поданих іменників доберіть спільнокореневі дієслова в неозначеній формі і запишіть. Мир -…, друг - …, вечеря - …, письмо -…, обід - …, стук - …, праця - …, зима - …, слух - …, хвиля - … .
Номер слайду 23
Станція «Знайко» Не з дієсловами
Номер слайду 24
Станція «Знайко» — Прочитайте прислів’я. Поясніть, як ви його розумієте. Як правильно його записати?(Не) смійся з другого, щоб тобі (не) було того.
Номер слайду 25
Станція «Знайко» Білі зубки має, але їх ховає, довгі коси має, та (не) заплітає. Хоч (не) шию я ніколи, а голок завжди доволі. По полю ходить, зерно молотить, жне й косить, хліба (не) просить. Брат з братом близько живуть, та один одного (не) бачать. Тягнеться нитка, а в клубок (не) змотаєш. Тече, тече — (не) витече, біжить, біжить — (не) вибіжить.
Номер слайду 26
Станція «Розумійко» Гра «Одним словом» Робота з фразеологізмами. Пекти раків – … червоніти. Накивати п’ятами – … втекти. Пасти задніх – … відставати. Як води в рот набрати – … мовчати. Взяти гору – … перемогти. Водити за носа – … обманювати. Сушити собі голову - … думати. Закарбувати в пам’яті - … запам’ятати. Обливатися потом - … працювати. Бути на сьомому небі - … радіти. Пасти очима - … стежити. У печінках сидіти - … набридати. Класти зуби на полицю - … голодувати
Номер слайду 27
Рефлексія. Які знання і уміння, набуті на уроці, ви візьмете із собою для використання на інших уроках, для виконання домашнього завдання?Метод «Рюкзак»
Номер слайду 28
Рефлексія. Які знання я сьогодні здобув(ла)?Чого я сьогодні досяг(ла)?Який сьогодні був у мене настрій?Чим я сьогодні допоміг (допомогла) іншим?- Що я зробив(ла) для свого здоров’я?Метод «П’ять пальців»
Номер слайду 29
Домашнє завдання- Написати твір-мініатюру на тему “Прийшла весна.”Підкреслити дієслова, виділити закінчення, визначити час.